Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7876
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7666
Pohvalio: 18367

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Ned Sep 16, 2018 4:12 pm

Линија се примила код путника, али је слаб такт. Ја се искрено надам зглобним електробусима у будућности.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7024
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4794
Pohvalio: 7389

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Ned Sep 23, 2018 10:32 pm

Uskoro električni autobusi u Ikarbusu

Uskoro u „Ikarbus“ dolazi jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini, „Li Jong“, koji bi trebalo da u pogonima „Ikarbusa“ montira isključivo električne autobuse koji bi se koristili u GSP-u, javio je RTS.
autobusi-elektricni

Na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru izloženo je oko 3.000 kamiona, autobusa i pikap vozila. Sve ukazuje da će glavni pogon u budućnosti biti struja, a kineski proizvođači dominantni.

Jedan od njih, „Li Jong“, proizvođač je električnih autobusa i, kako se navodi, za dva meseca stiže u „Ikarbus“.

Time se i Srbija uključuje u ekološke tokove.

Kinezi hoće da u Srbiji prave i fabriku baterija, a žele i da autobus proizveden u „Ikarbusu“ bude evropski proizvod, što stvara veliki potencijal za izgradnju novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.

izvor: studio B
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 824
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1087
Pohvalio: 14437

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod nekianonimnilik » Ned Sep 30, 2018 12:14 am

realniji su leteci automobili...
Pohvale za post: 1
Express
Higher intermediate
Postovi: 810
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 447
Pohvalio: 15

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Express » Pon Nov 26, 2018 7:03 pm

Moram da se pohvalim. Konačno sam se vozio sam se Higerom 2104 od Tehničkih Fakulteta do Belvila.

Ovo bi bili ukratko neki prvi utisci:

-Tih

-Veliko ubrzanje ali "glatko", dakle bez cimanja

-Ne muči se čak ni pun (za projektovan kapacitet i zatečeno opterećenje odgovarajuće je snage)

-Generalno vožnja je slična trolejbuskoj, međutim Kinez se drugačije ponaša, već rekoh da ne cima (niti se vuče i urla kao dizel autobus)

-Nešto krči pri kretanju iz mesta par sekundi, a zvuk dopire iz zone pogonske osovine. Ne znam šta može biti (možda reduktor?) ali stiče se utisak da konkretno ovom 2104 nešto fali. Čuje se na par sekundi kao Zijača, što meni subjektivno gledano i ne smeta.

-Ni na jednom stajalištu se nije prekomerno zadržavao i pored toga što se usput verovatno punio. Na nekim stajalištima se čulo "kuckanje" u zoni druge osovine. Verovatno se tada punio. Nije mi smetalo.

-Autobus generalno izgleda lepo spolja, odmeren dizajn, mada reklo bi se više azijski high tech nego tipičan evropski dizijan autobusa. To nije nužno loše, zapravo velika je pozitivna promena u odnosu na Belkommunmaš trolejbuse i Ikarbus autobuse. Ukoliko tako nešto bude izlazilo iz Ikarbusa to bi bilo sjajno.

-Enterijer pokazuje znake eksploatacije usled neodržavanja od strane GSP-a (isečeni delovi obloga unutrašnjeg dela karoserije kod prozora), mada nije strašno, ima daleko gorih primera, čak i Solarisa, o Belkommunmašima (koji su doduše kud i kamo stariji) i da ne govorim.

-Osim same elektrovuče drugi najveći utisak za mene svakako su sedišta i vrata. Sedišta su zapadnoevropska (ne mogu se setiti proizvođača ali jako su mi poznata, mislim iz Solaris Tramino i M.A.N Lion's City) a vrata potpuno drugačija od turskih, po kvalitetu dosta bliža onim što Solaris ugrađuje.

-Zapravo sedišta su toliko čvrsta, osim samih sedipta i sami nosači istih da IK218M sa onim predzadnjim redom naspram 4. vrata što vise stvarno govori o neozbiljnosti Ikarbusa kao proizvođača.

-Unutrašnji paneli mi takoreći "nit smrde nit mirišu", tipično istočnoazijski prisutni na svim njihovim vozilima gde god da ih plasiraju na tržište. Čak su i oni za SAD i UK takvi. Gde god da su, gde god da se sklapaju to ih odaje. Izgleda jeftinije i vizuelno kvari opšti utisak, međutim ruku na srce daleko je to čvršće i ozbiljnije urađeno nego kod Ikarbusa ili Belkommunmaša. Ovo zapažanje treba još da učvrti mišljenje o trenutnoj ponudi prethodno pomenutih proizvođača.

-Konfiguracija autobusa sa dvoja vrata je primerena ne tako malom broju linija, međutim bilo bi pametnije da se za takve linije (poput 87) raspiše tender za dvovratne kapabuseve dužine 10,5m, dok bi stotinak komada dužine 12m trebalo da imaju treća vrata, bez obzira na to da li su dvoja između prve i druge osovine ili su treća na zadnjem prepustu. Zglobni kapabusevi zasad i nisu potrebni, no to ne znači da će se situacija u budućnosti promeniti.

Kada je stigao u Belvil podigao je pantograf i dodatna LED svetla su se uključila kao znak punjenja vozila.
Pohvale za post: 2
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1301
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 844
Pohvalio: 417

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Uto Nov 27, 2018 2:29 am

Линија као линија има потенцијал, јер се дуж Трећег Булевара константно пуни, само је проблем синхронизовати поласке са 67 и 71... Јер код Блока 38, неретко знају да буду сва три у 5 минута, па пола сата ништа... Највише се гађа са редом вожње на 67, и то смета становницма Трећег Булевара до Бувљака...
marrecar
Advanced
Postovi: 2647
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1035
Pohvalio: 395

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod marrecar » Uto Mar 26, 2019 3:18 pm

https://www.blic.rs/vesti/beograd/nared ... ji/32zf9f9

Sledeće godine, navodno, 31 postaje linija sa električnim autobusima. Nadam se da razmišljaju pametno i da će nabaviti isključivo zglobne autobuse, inače ovo nema nikakvog smisla. 31 kao solo, nikada.
Pohvale za post: 3
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4240
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6869
Pohvalio: 5275

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 26, 2019 3:33 pm

I posle Ikarbusa - Ikarbus.

Al ajd dobro, da ne krećem odmah sa skepsom. Nek im se da šansa...

I da, definitivno da budu zglobni. Mada već vidim obrazloženje da nisu mogli zglobni jer je tek počela proizvodnja, bla bla, trte mrte...
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 1
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9003
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3336
Pohvalio: 13154

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Somi303 » Uto Mar 26, 2019 3:42 pm

Соло 100%, 30 електричних наспрам садашњих 18, јасно је као дан. Још један ексер у ковчегу Београда

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 2
Kesha
Intermediate
Postovi: 488
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 552
Pohvalio: 512

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Kesha » Uto Mar 26, 2019 4:11 pm

Pa vrlo moguće, s obzirom da, trenutno, radnim danima saobraća 15 zglobnih autobusa. Moguće da je i Šomi u pravu, ali čini mi se da sam u raportima video "samo" 15 vozila na 31-ici. Nelogičan bi to bio potez u svakom slučaju. Zglobni autobusi su adekvatnije i ekonomičnije rešenje za opterećene linije. Imaju "Kinezi" i zglobne električne autobuse u ponudi, pa ne vidim razlog za uvećanjem broja vozila na liniji za celih 100%, plus što je potreban i duplo veći broj vozača.
Pohvale za post: 2
tzoran1
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2120
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 3064
Pohvalio: 315

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod tzoran1 » Uto Mar 26, 2019 4:14 pm

mora solo zbog "privremene narednih deset godina" okretnice Terazije.
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
Pohvale za post: 3
Kesha
Intermediate
Postovi: 488
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 552
Pohvalio: 512

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Kesha » Uto Mar 26, 2019 4:17 pm

Pa jel se planira da okretnica 31-ice bude na Terazijama i po uvođenju tramvajske linije 1?
1111
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 395
Pridružio se: Čet Okt 14, 2010 3:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 77
Pohvalio: 10

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod 1111 » Uto Mar 26, 2019 4:18 pm

To je ono kako mali Perica zamišlja rukovođenje glavnim gradom. Što reče Šomi, zabiće i poslednji ekser. Solo 31, ukinuti 28 i 41, vračarske trole na Slaviji. Mrze nas mnogo, ne podnose nas.
I used to be ''with it''. But then they’ve changed what ''it'' was. Now what I’m ''with'', isn’t ''it'' and what’s ''it'' seems weird and scary to me.
Pohvale za post: 2
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 975
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 1235
Pohvalio: 1250

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Duleja » Uto Mar 26, 2019 4:27 pm

:: siamo tutti fratelli ::
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3587
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 5076
Pohvalio: 3110

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod GOJE » Uto Mar 26, 2019 4:28 pm

Mi za svaki ekser koji nam zakucaju mislimo da je poslednji i kako nema dalje.... Nismo ni svesni koliko još mesta za te eksere postoji, i koliko nisko ćemo tek da padnemo.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Pohvale za post: 1
tzoran1
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2120
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 3064
Pohvalio: 315

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod tzoran1 » Uto Mar 26, 2019 4:29 pm

Jedino dobro sto moze da proistekne iz te privremene okretnice bi moglo da bude ako najure odatle onu bandu taksista i umesto njih tu bude pocetna. Naravno bez uskladjivanja takta vec stajanje samo dok udju putnici.
Osim ako se tu ne dopunjuju strujom...
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7024
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4794
Pohvalio: 7389

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Uto Mar 26, 2019 4:42 pm

Kako je krenulo , na kraju će da ispadne da je sasvim dovoljno 50 minibuseva na 31. :)
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4467
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5052
Pohvalio: 1250

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Žika » Uto Mar 26, 2019 6:54 pm

Linija 31 je GSP-a donosila najviše para, bilo dok su postojali kondukteri. Bilo dok su je držali braća Šarac, biće i sada. Linija sa velikim brojem putnika i sa velikom izmenom. Tu solo nema šta da traži. Ima ako hoće da pravi gužvu .
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7876
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7666
Pohvalio: 18367

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Uto Mar 26, 2019 7:32 pm

Од брда соло и минибус линија слабијег такра којима би више одговарали електрични аутобуси (24, 30, 34, 36, 60, 66, 67) они се стручњаци ухватише најоптерећеније зглобне линије 31, која је на трећим стајалиштима од обе окретнице већ препуна. И то само да би рекли како у центу имају фенси електрични еко превоз (иако коридори Бранкова-Деспота Стефана и Кнеза Милоша-Таковска потроваше све живо).
Pohvale za post: 2
marrecar
Advanced
Postovi: 2647
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1035
Pohvalio: 395

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod marrecar » Uto Mar 26, 2019 7:39 pm

31 nikako ne može da bude solo, pa i sa duplo većim brojem autobusa. To uopšte nije isto. Kako će da se pune ti autobusi kada je takt u tom slučaju na 3 minuta? Trasa, iako kraća, ostaje ista sa kritičnim tačkama, Franš i Dušanovačka pošta. Redovno gužve, pogotovo kod pošte gde bude kolona od te raskrsnice pa do zgrade opštine Voždovac. I prelazak te relacije traje 15+ minuta. Kapacitet baterije mora da bude izuzetno veliki za ovakvu liniju. Drugi, konfiguracija vozila, ako bi bio solo, mora troje vrata. Ali nikako solo ne može da zameni zglob, na 31 su ogromne gužve, pogotovo kada ga nema malo duže, prepun bude autobus. A iskorišćenost se neće smanjiti uopšte jer prolazi kroz bitne tačke u gradu.
Pohvale za post: 3
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1693
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1134
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Uto Mar 26, 2019 8:22 pm

to je dobar zadatak za brojače putnika i za bus plus koji bi trebao da može da prati kretanje putnika. pad a se vidi koliko i odakle putnika prelazi na 31 i gde. ali me ne bi čudilo da se odluka donese tek onako i da to posle bude još jedan problem grada Beograda
@SuroviDadas
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7876
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7666
Pohvalio: 18367

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Uto Mar 26, 2019 9:27 pm

Већ смо имали бројање путника. Ако то није било довољно, имамо камере у возилима па да се анализира колико ко и где све улази и излази.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4467
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5052
Pohvalio: 1250

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Žika » Uto Mar 26, 2019 10:13 pm

Šta će brojanje kad je moj poznanik radio na pazarima pre nego što su ukinuti kondukteri. Još tamo osamdesetih godina prošlog veka 31 je donosio najveće pare.
Veći broj solo vozila na tim (takvim) linijama ništa ne znači, prvo vozilo upadne u gužvu i onda se samo nanižu i dobije se ulična verzija metroa.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7876
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7666
Pohvalio: 18367

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Uto Mar 26, 2019 11:19 pm

Мени бројање није потребно, довољна ми је гужва од већ Београђанке. Само ме интересује шта су стручњаци мислили да раде када по поласку 31еко буде препуњен већ на почетној станици на Коњарнику са путницима који дођу са Устаничке.
Pohvale za post: 1
marrecar
Advanced
Postovi: 2647
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1035
Pohvalio: 395

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod marrecar » Uto Mar 26, 2019 11:20 pm

Žika » 26 Mar 2019 10:13 pm napisao:Šta će brojanje kad je moj poznanik radio na pazarima pre nego što su ukinuti kondukteri. Još rano osamdesetih godina prošlog veka 31 je donosio najveće pare.
Veći broj solo vozila na tim (takvim) linijama ništa ne znači, prvo vozilo upadne u gužvu i onda se samo nanižu i dobije se ulična verzija metroa.


Upravo to. Čim se nanižu, to onda znači da nema punjenja. A ne postoji mogućnost da ne upadnu u zastoj, takva je trasa. Ni brojanje nije potrebno, može bilo ko, ko se vozi tom linijom neki duži period, da kaže gde je najveća razmena putnika.
Prvo se na Konjarnika napuni autobus, zatim neki manji broj izađe kod Šumica, a uđe još veći. Od Šumica pa do Dušanovačka pošte (uključujući i to stajalište) ulazi veliki broj putnika (a manje izlazi). Zatim do Franša je manja razmena, ali od Franša pa do Terazija na svakoj stanici izlazi i ulazi veliki broj putnika. Kod Terazija najviše njih izađe i tek tada se autobus relativno isprazni, sa manjim brojem putnika do Studentskog trga. A onda u suprotnom smeru se autobus već napuni na Studentskom trgu i tako bude pun sve do Šumica, pri čemu se razmenjuje veći broj putnika na svim stajalištima osim kod opštine Voždovac, doma zdravlja i hotela Srbija. Ako neko ima da doda, slobodno, ja imam ovakvo iskustvo sa ovom linijom i koristio sam je u praktično svim periodima dana, od jutra do mraka.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4467
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5052
Pohvalio: 1250

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Žika » Sre Mar 27, 2019 12:10 am

To je to, pa zglobovi se nanižu a neće solo.

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta