Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Pendolino
Intermediate
Postovi: 315
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 195
Pohvalio: 173

Re: Metro

Postod Pendolino » Sub Okt 27, 2018 11:52 pm

roger34 » Sat Oct 27, 2018 5:38 pm napisao:Slavija je idealna da se na njoj tramvaj digne iznad, a ne ispod ostalih.

Pa da se ne vidi fontana?
:kafa:
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1191
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 779
Pohvalio: 400

Re: Metro

Postod Gaspar18 » Ned Okt 28, 2018 12:44 am

Субота, последња три поласка 95 из Блока 45, и молим стручњаке да ме не убеђују, већ на Козари је у зглобном аутобусу било 50 људи, а како се број становника дуж Др.Ивана Рибара увећава, како се број становника од Блока 42 такође увећава, једино реално решење је тај подземни пролаз који је покојни Јовин планирао као критичну тачку код ФДУ, и истина може се све средити ако има воље... Јер Блок 42 као аутобуско чвориште будуће главне аутобуске станице, плус Општина Нови Београд не смеју бити изузети... Високо капацитетно возило на тој деоници је потребније од аутобуса, а како су чак и идеју Бранка Пешића који је планирао дуж Омл.Бригада трамвај упропастили, онда нађите лепо решење за излаз из такве ситуације, а да није аутобус!
Pohvale za post: 1
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1113
Pohvalio: 447

Re: Metro

Postod Gorstak89 » Ned Okt 28, 2018 1:25 am

Proćeraćemo mi to trolejbus, nemaš frke!
što se tiče realnijih rešenja bg voz je već tu, samo da mu se vrati normalan takt, mogao bi tokom celog dana biti na 15 minuta i noću na pola sata ili sat. i možda da se ubaci još jedna linija tuda. metro svakako fali, to ovde nije sporno, a tramvaj bi mogao u taj plitki iskop da se makar malo ubrza. sve ostalo bi moralo biti neki autobus/trola.
@SuroviDadas
Pohvale za post: 1
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1872
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1488
Pohvalio: 35

Re: Metro

Postod SRBO » Ned Okt 28, 2018 12:01 pm

Беовозу још да се пробије један крак ка Гроцкој, била би милина
Pohvale za post: 6
tzoran1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1968
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 2816
Pohvalio: 279

Re: Metro

Postod tzoran1 » Pon Okt 29, 2018 8:25 pm

Znam sta je ovo. Maketa metro tunela i stajalista sa klupama :D
Prikačeni fajlovi
IMG_20181019_173954.jpg
IMG_20181019_173954.jpg (78.16 KiB) Pogledano 2593 puta
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
Pohvale za post: 5
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1191
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 779
Pohvalio: 400

Re: Metro

Postod Gaspar18 » Sre Okt 31, 2018 1:47 am

Ајде ми направи Метро од Блокова, да се насмеју људи !!!
markomarko
Intermediate
Postovi: 150
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 230
Pohvalio: 197

Re: Metro

Postod markomarko » Sre Okt 31, 2018 5:28 pm

Gaspar18 » 31 Oct 2018 12:47 am napisao:Ајде ми направи Метро од Блокова, да се насмеју људи !!!


Pazi sta pricas, mozda produze samo ovaj tunel sto su zapoceli :)
Bez megalomanije:
1) Trase metroa racionalno usvajati da se pokrije što vise uz što manje ulaganje
2) Najracionalnija inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno, urbanizmom odvajati buduće koridore sada i koristiti postojeće
3) Projektovati za realne sadašnje i buduće kapacitete

Analiza rute (2017) https://bit.ly/2A7dHGL
Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4136
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4509
Pohvalio: 1123

Re: Metro

Postod Žika » Čet Nov 01, 2018 11:45 pm

Pohvale za post: 5
pedja82
Novice
Postovi: 28
Pridružio se: Pon Jun 23, 2014 1:42 am
Kontakt:
Pohvaljen: 21
Pohvalio: 2

Re: Metro

Postod pedja82 » Pet Nov 02, 2018 3:09 am

hahaha gde se ovog seti :)
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2028
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2882
Pohvalio: 3610

Re: Metro

Postod Karlo del Ponte » Pet Nov 09, 2018 9:34 pm

SRBO » 28 Oct 2018 11:01 am napisao:Беовозу још да се пробије један крак ка Гроцкој, била би милина

Мислим да сам раније објашњавао погодности лакших железница од класичних (метро, брзотрамвајски систем), у односу на непогодности класичних, али хајде да поновим.

1) Минимални полупречници кривине класичних железница су 300 метара, док код поменутих типова лакших железница је могуће мање. То пружа много већу флексибилност при планирању трасе.

2) Минимална висина слободног профила електрификованих класичних железница је 5500 метара, док код трамваја може 4200, а код метро-а рецимо, 3300 (постоје разни стандарди).

3) На класичним железницама се примењују успони до 2,5% (25 промила), док поменути лакши типови железница користе, метро до 8%, а лака железница у специјалним случајевима до 12%. Иначе се избегавају успони преко 6% за метро, и 8% за лаку железницу, а успон преко Мокролишког брда је (према информацији са саобраћајног знака) 7%. А у случају Шумадије, ако је могуће боље је избећи тунеле.

4) Велики је број људи, али сама густина насељености није довољно критична да би правдала најскупљу инфраструктуру.

5) Пружни појас за метро и лаку железницу је ужи него за класичну. У комбинацији са 1) то значи знатно јефтинију експропријацију у односу на класичну железницу.

6) Источно од Београд Клинички центар, познатије као Прокоп, већ се налази "подземна шума колосека", на три нивоа, где су већ примењивали максималне успоне за класичну железницу да би уопште могли све да изграде.

7) Западно од Београд Клинички центар налазе се само два колосека без икакве перспективе, и без једноставних и јефтиних решења да се повећа број колосека ка Новом Београду.

8 ) Са источне стране буквално не постоји нека главна железничка пруга на коју би се надовезао крак мреже класичне железнице.

9) Масовни јавни превоз класичним железницама се углавном надовезује на зоне развоја проистекле из континуитета присуства железнице. Скупе нове деонице, по километру скупље од метроа се по економској логици граде само ради бољег прилаза важним градским локацијама, а са циљем да их опслужују возови из неколико праваца формирајући сноп у тој централној деоници.

10) Решења са лаком железницом или класичним метроом источно од Аутокоманде и са истим распоредом станица нису спорија од класичне железнице. А са друге стране, када је у питању уклапање у мрежу, пружају далеко веће могућности да се приђе локацијама без железнице ка којима људи стварно и масовно путују: Славија, Трг Републике, Општина Нови Београд...

11) Источно од Болеча не постоји довољна транспортна тражња чак ни за аутобуску жуту траку, а камоли неку скупљу инвестицију.

Довољно образложење?
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 1
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1872
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1488
Pohvalio: 35

Re: Metro

Postod SRBO » Pet Nov 09, 2018 10:21 pm

Тако сам и ја нешто размишљао, некакав експресни трамвај који би стајао само у центре насеља (рута типа Винча-Лештане-Калуђерица-ММЛ-Звездара) чисто да растерети смедеревац и потез 300 где су лудачке гужве
Pohvale za post: 1
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1113
Pohvalio: 447

Re: Metro

Postod Gorstak89 » Ned Nov 11, 2018 12:05 am

kada bi kaluđerica konačno dobila prilaz autoputu verovatno bi sve bilo malo lakše. i kada bi medak dobio još jedan izlaz za šta stvarno malo treba. onda ja i ne bih gradio prugu, tu i neki ekspres autobusi mogu da odrade posao dok se ne započne sa pravom stvari - METRO. ne mora metro pri tome da ide tako daleko, dovoljno je da centar rastereti pa će se primetiti manjak gužve i na udaljenijim lokacijama
@SuroviDadas
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1872
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1488
Pohvalio: 35

Re: Metro

Postod SRBO » Pon Nov 12, 2018 9:52 am

Gorstak89 » 10 Nov 2018 23:05 napisao:kada bi kaluđerica konačno dobila prilaz autoputu verovatno bi sve bilo malo lakše. i kada bi medak dobio još jedan izlaz za šta stvarno malo treba. onda ja i ne bih gradio prugu, tu i neki ekspres autobusi mogu da odrade posao dok se ne započne sa pravom stvari - METRO. ne mora metro pri tome da ide tako daleko, dovoljno je da centar rastereti pa će se primetiti manjak gužve i na udaljenijim lokacijama


Медак добија још 2 излаза, тј 1 и 1 који ће бити доступнији. У питању је један код Падине и ВМЛ (СМТ) и излаз за Коњарник код Сињске где ће се средити лепо улица до нове Мокролушке, само да се орну на то
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2028
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2882
Pohvalio: 3610

Re: Metro

Postod Karlo del Ponte » Ned Dec 02, 2018 3:54 pm

Дуго сам разбијао главу око Славије. Знао сам да главне правце исток-запад треба водити северније и јужније од Славије, везано за правце аутопута БКА. Али север-југ, она дубока тунелчина од Аутокоманде све до Раковице врло мало решава.

Дакле, север-југ на Славији имамо следеће токове:
1) Чукарица - центар
2) Вождовац - центар
3) Чикарица - Палилула
4) Вождовац - Палилула
При томе су токови ка центру из оба правца интензивнији од оних ка Палилули.

Идеја је било решење које би могло бити коришћено и за преметро, и метро, за могућности фазне градње, и преседања са истог перона у далекој будућности. Такође, и сервисне везе између (пре)метро праваца Чукарица-центар и Вождовац-Палилула када све буде у пуној функцији и максимално оптерећено.
На две различите слике су шеме једног и другог подземног нивоа, и потпуно је све једно да ли је први изнад другог или други изнад првог.
Slavija 2.png
Slavija 2.png (20.9 KiB) Pogledano 1214 puta

Slavija 3.png
Slavija 3.png (21.27 KiB) Pogledano 1214 puta

Дакле, ако би Калемегдан - Славија градили као преметро све до Ветеринарског факултета, и са оваквом подземном станицом било би им опроштено. На ово се лако надовезује крак за Прокоп, а касније и за Правни факултет и Поштанску штедионицу.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 2
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2028
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2882
Pohvalio: 3610

Re: Metro

Postod Karlo del Ponte » Sub Dec 08, 2018 7:58 pm

"НАПРЕДНИ МЕТРО" И КАПИТУЛАЦИЈА СТРУКЕ је толико захтевна тема, да сам да и након трећег наставка, требају ми четврти и пети! У следећем наставку се бавим напредном антиекономијом великих пројеката.

Први део.
I ranije se u istoriji Srbije dešavalo da vlast gleda neblagonaklono na ono što misle i izjavljuju obrazovani i slobodnomisleći ljudi, ali se makar sa onima iz prirodnih i tehničkih nauka vlast nikad ranije nije obračunavala.

Други део.
Umesto gradnje metro linija na najopterećenijim transportnim pravcima, prodaje nam se priča o „razvojnom metrou“; gradnja po praznim livadama gde će se tek graditi grad.

Vrlo zanimljivo je da sve te zone osim Ade Huje imaju dvokolosečne železničke koridore, gde je moguće uvesti BG:VOZ. Odnosno brz prevoz za vrlo mali deo troškova uvođenja metroa. A i ka samoj Adi Huji postoje već izgrađeni železnički tuneli iz pravca Vukovog spomenika.

Трећи део.
Poseban paradoks predstavlja ukrštanje prve dve metro linije u „Beogradu na vodi“. Svi raniji planovi su predviđali ili Terazije ili Trg republike. Tako ćemo sa Novog Beograda i Zvezdare do strogog centra imati masovna presedanja u Beogradu na vodi. To se vidi čak i na javno predstavljenim rezultatima simulacije „smart plana“ sadašnje vlasti.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 2
Вожд
Expert
Postovi: 5794
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7528
Pohvalio: 6917

Re: Metro

Postod Вожд » Čet Dec 13, 2018 6:51 pm

_20181213_175052.JPG
_20181213_175126.JPG
_20181213_175126.JPG (96.41 KiB) Pogledano 828 puta

1991.
Pohvale za post: 4
vradovic
Higher intermediate
Postovi: 937
Pridružio se: Sre Okt 31, 2007 3:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 712
Pohvalio: 233

Re: Metro

Postod vradovic » Pon Dec 17, 2018 1:54 am

Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1191
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 779
Pohvalio: 400

Re: Metro

Postod Gaspar18 » Pon Dec 17, 2018 2:48 am

Линија Устаничка - Земун ће ићи кроз Омладинских Бригада, и ту су послушали Јовинову идеју, и за то им скидам капу, а по мојим неким сазнањима, станице на Новом Београду ће бити Блок 42 - Факултет Драмских Уметности и Општина Нови Београд, вероватно су увидели да у Омладинских Бригада људи више не могу да се газе по аутобусима, па ће увођењем Метроа ту, да скрате муке... Главна питања ове линије ће бити
1. Да ли ће моћи да растерети трасе трамваја 7 и аутобуса 17 до Новог Београда
2. Да ли ће увођењем ове линије доћи до скраћења аутобуских подсистема у смислу, да 17, 18 и све што иде од Општине Нови Београд ка Земуну?
3. Јако битна ствар, где ће бити кључни пресеци прве две линије Метроа
4. Ако се планира увођење линије за Блокове, зашто да иде са Бањице, када са тог дела постоје 18, 78 и 94, трамвај 9, а до тад ће ремонт пруге за деоницу Бг Воза бити увелико готов...
5. Како ће увођење Метроа у Београду имати ефекат на аутобуски подсистем у смислу да ће се неке линије попут 23, 88 и 95 морати негде да се скрате?
Мене јако битна ствар у целој тој ствари нервира мноооооого, зашто приликом пребацивања аутобуске станице на Блок 42, нису одрадили и да главна железничка станица ту буде?
Приступачна са свих страна и мостова, велики паркинг простор и то за бацање није...
Pohvale za post: 1
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2028
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2882
Pohvalio: 3610

Re: Metro

Postod Karlo del Ponte » Sre Dec 19, 2018 6:09 pm

Pravilo struke je da kada se vrši popravka ili rekonstrukcija na infrastrukturi, gubici usled prekida saobraćaja ulaze u ukupnu kalkulaciju troškova. Iz tog razloga se u velikim gradovima često planiraju vikend rekonstrukcije, veća zatvaranja samo u vreme letnjih godišnjih odmora, rad u dve ili tri smene sa mnogo prekovremenog rada nedeljom, sve sa ciljem što kraćeg prekida saobraćaja na kritičnim delovima mreže.

"Напредни метро" и капитулација струке (4)
Parking je najneproduktivniji način korišćenja vrednog zemlišta centra velikog grada, tako da se za te namene u razumnom svetu bira manje vredno zemljište i što jeftinija rešenja za višespratne garažne objekte. Ispod Ulice kneza Miloša planiraju podzemnu saobraćajnu građevinu, sa jakom i skupom konstrukcijom zbog drumskog saobraćaja iznad. Za metro? Ne. Za drumski tunel? Ne, za parking! A metro gradovi velike parking kapacitete formiraju na periferiji sistema metroa, tramvaja i prigradskih železnica.

"Напредни метро" и капитулација струке (5)
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6587
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12139
Pohvalio: 25

Re: Metro

Postod Zuma » Čet Dec 20, 2018 12:53 am

Najzad smo dočekali prvu prezentaciju test tunela Boring Company Loop sistema Elona Muska. Odmah treba reći da ovo apsolutno nije zamišljeno kao zamena za metro, nego više kao kombinacija dopune javnog saobraćaja i novog tipa saobraćajnih tunela namenjenim svim vrstama vozila. Ali pošto nema odgovarajuće teme, stavio sam ovde.

Elon odgovara na niz primedbi koje su se javljale. I to, moram reći, prilično uspešno. Ranije sam bio skeptičan prema celoj ideji, ali sada već izgleda da ima smisla ozbiljno razmisliti o ovakvom konceptu. Naprimer, problem zemljotresa. Ispalo je da zemljotresi najviše energije manifestuju na površini zemlje zato što je tu diskontinuitet i zato što tu postoje strukture koje padaju. Unutar zemlje tunel vibrira zajedno sa zemljom, pa se ne oslobađa puno energije a oštećenja su minorna, što su potvrdila iskustva malih efekata zemljotresa na metro tunele. Drugo je recimo bio problem malog kapaciteta, i samih tunela i ulaznih mesta. Međutim ispostavilo se da Elon namerava da JEFTINO buši SNOPOVE tunela koji idu zajedno i paralelno, a ne samo jednu ili dve cevi. Dakle kapacitet je kontinualno proširiv i to bez ograničenja! Praktično to znači da se saobraćaj seli iz 2D ravni (ulice) u 3D prostor, i to tamo gde prostora ima puno i gde je kompletan ambijent uvek zaštićen od atmosferskih uticaja i direktno kontrolisan računarima kao (u perspektivi) jedinstvena koordinisana mreža. Usko grlo sporih ulaznih stanica (liftovi za vozila, rampe, spirale) bi se eliminisalo činjenicom da lift ulaz zahteva površinu od samo dva parking mesta i vertikalni tunel, u koji se spušta gotov modularni lift. Pa bi tako broj ulaznih tačaka u sistem bio DESTINAMA puta brojniji nego recimo metro stanica, što bi istovremeno rešilo i usko grlo kapaciteta ulaza, a same stanice ravnomernije rasporedilo u gradu. Itd, itd, veoma promišljeno i inteligentno. Sigurno postoji još čitava gomila problema, ali sad bar počinje da izgleda da i ovo možda ima nekog smisla. Početak prezentacije je na 3:10



"Perhaps lost in the transport debate is that @boringcompany built a 6000 ft tunnel in LA for ~$10M with V1 (Godot). Next tunnel will be made with V2 (Line-Storm). V3 (Prufrock), aspirationally 10X better, should be operational next year."
vradovic
Higher intermediate
Postovi: 937
Pridružio se: Sre Okt 31, 2007 3:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 712
Pohvalio: 233

Re: Metro

Postod vradovic » Čet Dec 20, 2018 1:04 am

Zuma » 19 Dec 2018 11:53 pm napisao:Najzad smo dočekali prvu prezentaciju test tunela Boring Company Loop sistema Elona Muska. Odmah treba reći da ovo apsolutno nije zamišljeno kao zamena za metro, nego više kao kombinacija dopune javnog saobraćaja i novog tipa saobraćajnih tunela namenjenim svim vrstama vozila. Ali pošto nema odgovarajuće teme, stavio sam ovde.

Elon odgovara na niz primedbi koje su se javljale. I to, moram reći, prilično uspešno. Ranije sam bio skeptičan prema celoj ideji, ali sada već izgleda da ima smisla ozbiljno razmisliti o ovakvom konceptu. Naprimer, problem zemljotresa. Ispalo je da zemljotresi najviše energije manifestuju na površini zemlje zato što je tu diskontinuitet i zato što tu postoje strukture koje padaju. Unutar zemlje tunel vibrira zajedno sa zemljom, pa se ne oslobađa puno energije a oštećenja su minorna, što su potvrdila iskustva malih efekata zemljotresa na metro tunele. Drugo je recimo bio problem malog kapaciteta, i samih tunela i ulaznih mesta. Međutim ispostavilo se da Elon namerava da JEFTINO buši SNOPOVE tunela koji idu zajedno i paralelno, a ne samo jednu ili dve cevi. Dakle kapacitet je kontinualno proširiv i to bez ograničenja! Praktično to znači da se saobraćaj seli iz 2D ravni (ulice) u 3D prostor, i to tamo gde prostora ima puno i gde je kompletan ambijent uvek zaštićen od atmosferskih uticaja i direktno kontrolisan računarima kao (u perspektivi) jedinstvena koordinisana mreža. Usko grlo sporih ulaznih stanica (liftovi za vozila, rampe, spirale) bi se eliminisalo činjenicom da lift ulaz zahteva površinu od samo dva parking mesta i vertikalni tunel, u koji se spušta gotov modularni lift. Pa bi tako broj ulaznih tačaka u sistem bio DESTINAMA puta brojniji nego recimo metro stanica, što bi istovremeno rešilo i usko grlo kapaciteta ulaza, a same stanice ravnomernije rasporedilo u gradu. Itd, itd, veoma promišljeno i inteligentno. Sigurno postoji još čitava gomila problema, ali sad bar počinje da izgleda da i ovo možda ima nekog smisla. Početak prezentacije je na 3:10



"Perhaps lost in the transport debate is that @boringcompany built a 6000 ft tunnel in LA for ~$10M with V1 (Godot). Next tunnel will be made with V2 (Line-Storm). V3 (Prufrock), aspirationally 10X better, should be operational next year."



Zuma samo da malo ispravim. The Boring Company je jedna firma a Hyper Loop je sasvim drugi projekat.
The Boring Company kopa tunele unutar zemlje kao sto si napisao i planira da spusta Tesline automobile dole i da ih preveze brze izmedju tacke A i B u okviru LA. Putnik bi sve vreme bio u vozilu. Hyper Loop je zapravo V vid transporta koji ce se odvijati iznad zemlje i namenjen je za putnike i za kargo. Prvi test je uradjen u Vegasu i za sada su rezultati odlicni.

Mislim da bi Srbija mozda mogla da pocne da gleda moderna resenja jer su vozovi skupi i neprakticni. Mada podrzavam izgradnju metroa ali ipak treba mozda razmotriti i neka futursisticka resenja.
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6587
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12139
Pohvalio: 25

Re: Metro

Postod Zuma » Čet Dec 20, 2018 1:15 am

Moguće, mada sam Elon u videu to zove Loop. Nisam se trudio da tražim zvanične nazive za jedan i drugi sistem, a u agencijskim izveštajima se koriste sve moguće kombinacije ovih termina za oba sistema. U svakom slučaju ovde se priča o jučerašnjem otvaranju test tunela u LA.

Osnovi koncepta:

Za red veličine jeftinija cena i veća brzina bušenja, neograničen prostor za kasnije proširenje kapaciteta u nezauzetom i od svega zaštićenom 3D prostoru, bezbednost u susednim tunelima, paralelizam i redundantnost, ogromno povećanje broja prostorno malo zahtevnih ulaznih tačaka i njihova ravnomernija raspodela u gradu, oslobađanje gradskog prostora na površini od saobraćaja, u tunelima dozvoljena SAMO autonomna vozila, računarska kontrola svega, prednosti potpune koordinacije i automatizacije vozila.

Elon Boring products.jpeg

Elon Going 3D.jpeg

Elon Entry space req.jpeg
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1191
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 779
Pohvalio: 400

Re: Metro

Postod Gaspar18 » Čet Dec 20, 2018 1:50 am

Карло, није да ти противречим, али по тебе, врлине и мане Јовиновог плана за Метро, барем за линију Устаничка - Земун, ако би могао као човек из струке да наведеш, где је добро, а где лоше... Ово за Макиш је катастрофа у најјави, и то боље да не раде, али конкретно, имајући у виду да је та линија још средином 80их требала да се ради, има ли смисла радити то као приоритет'?
vradovic
Higher intermediate
Postovi: 937
Pridružio se: Sre Okt 31, 2007 3:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 712
Pohvalio: 233

Re: Metro

Postod vradovic » Čet Dec 20, 2018 5:40 am

Da se nadovezem na Zumu a ima veze i sa podzemnom zeleznicom generalno.
https://www.citylab.com/transportation/ ... us/551408/

Mogu se videti da troskovi po milji sto je 1,6 km mogu da budu od 200 miliona USD do 2,6 milijarde.


Elon Musk je na ovaj tekst Twittovao
Perhaps lost in the transport debate is that @boringcompany built a 6000 ft tunnel in LA for ~$10M with V1 (Godot). Next tunnel will be made with V2 (Line-Storm). V3 (Prufrock), aspirationally 10X better, should be operational next year.
https://twitter.com/elonmusk/status/1075518412200144896

6000 ft je 1,8 km i to ce kostati 10M USD.

Mozda bi Beograd stvano trebalo da razmotri Boring Company da angazuje umesto Metroa. Bilo bi zanimljivo uporediti koliko kosta nasa "Rupa od Zelenog Venca do Francuske".

Evo jednog zanimljivog video priloga kako to zapravo izgleda.
https://twitter.com/CBSThisMorning/stat ... 1458685952

Iskreno radije bih da imamo ovakav sistem umesto metroa. Samo ne znam koliko automobila moze da bude protok za redom.

Zamislite ovakav sistem Grocka - Novi Beograd. Bukvalno ne bi imalo potrebe da se gradi toliko puteva i ulica. Gore bi bilo tiho i mirno a dole saobracaj. Po meni dosta bolje resenje od metroa.

A za javni prevoz ubacis bus dole i neka pice :)))
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6587
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12139
Pohvalio: 25

Re: Metro

Postod Zuma » Čet Dec 20, 2018 7:32 am

Klasični metro i ovaj sistem pokrivaju dovoljno različite potrebe i nisu direktna konkurencija. Metro bi kao osnova masovnog javnog saobraćaja bio potreban i u gradu u kome ovo postoji. Mada bi za samo bušenje tunela za metro Elonova tehnologija bila veoma dobrodošla. Pod pretpostavkom da je ovo o ceni i brzini bušenja tačno, i da uopšte bude komercijalno raspoloživo do vremena kad nam zatreba za metro.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Trejsi, Vinča307 i 5 gosta