Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

ovaj-onaj
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Pet Mar 04, 2016 2:55 am
Kontakt:
Pohvaljen: 95
Pohvalio: 9

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod ovaj-onaj » Sre Feb 13, 2019 12:24 am

Zuma » Pon Feb 04, 2019 7:40 pm napisao:Što se tiče korišćenja, nemam sad vremena lepo da nacrtam, ali recimo za jednu privremenu zaustavnu traku i trotoar proširiti ulicu iza pumpe i u nastavku napraviti ulaz nazad na auto put. To bi trebalo da bude lako i jeftino. Mada ne mora ni to da se radi.

Ulaz u tunel ka Prokopu.jpeg

Slika


Bože me sačuvaj..Zuma iz kog si ti kraja mada najgore je što si slikao i bio tamo..predlažeš nemoguć izlaz na autoput zbog NIS pumpe,Stecohouse restorana i Stecopinta,samouslužne autoperionice...nosi svoj crtež Ljuboji Stevanoviću da vidiš kako ćeš da prođeš :D
a možeš i NIS-ovcima,Rusima :D
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26888
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13233
Pohvalio: 5554

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod direktor » Sre Feb 13, 2019 9:41 pm

Sve moze nista tu nije zakovano ...pa da mora da stoji sve privremeni objekti...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Sub Feb 16, 2019 7:11 am

Posle one poruke o nizu havarija kompozicija sa opasnim teretom, na pruzi kod Jasenovika je iskliznula JOŠ JEDNA kompozicija sa amonijakom. A nešto pre toga smo imali ovu izjavu:

"Milan Maksimović, izvršni direktor za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom u IŽS, izjavio je prekjuče, nakon popravke i puštanja u rad da je pruga bezbedna, da će se njom nastaviti teretni saobraćaj i da "garantuje da u narednih mesec dana neće biti nijednog vanrednog događaja na ovoj pruzi"."

Jedan i po dan kasnije iz šina je iskliznula nova kompozicija i pet vagona sa amonijakom. Tako da su najzad zatvorili čitavu prugu budući da bi je inače zatvorili sami meštani. Zorana Mihajlović:

„Odluku o obustavi saobraćaja na pruzi Niš-Zaječar doneli smo zbog bezbednosti ljudi u Jasenoviku i svim drugim mestima kroz koje prolaze teretni vozovi na ovoj pruzi. Obustavljamo saobraćaj jer nam ništa nije važnije od života“, kazala je Mihajlović posle razgovora sa meštanima Jasenovika. Ona je dodala da su od početka godine bila tri iskliznuća vagona na ovoj pruzi od kojih dva u blizini Jasenovika. ... Mihajlović je rekla da je dat nalog i Direkciji za železnice da proveri licence svih operatera u teretnom železničkom saobraćaju, podsećajući da ovo nije prvi put da jednom od privatnih operatera iskliznu vagoni.

Drugim rečima, nije u pitanju samo loša pruga.

NOVI INCIDENT NA PRUZI NIŠ - ZAJEČAR Iskliznulo pet vagona sa amonijakom nedaleko od Knjaževca
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/novi- ... od/tyg09gm

Mihajlović: Saobraćaj na pruzi obustavljen jer su životi meštana najvažniji
https://www.danas.rs/drustvo/mihajlovic ... ajvazniji/
Pohvale za post: 2
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Sub Feb 16, 2019 7:43 am

A sada sve podatke iz prethodne poruke uporedite sa situacijom u Beogradu i prevozom opasnih materija kroz tunel ispod grada, ali sada u svetlu okrića iz "Danasa" da je transport opasnih materija kroz ovaj tunel ustvari ZABRANJEN sopstvenom i važećom odlukom preduzeća „Infrastruktura železnice Srbije“ koja se nalazi u standardnom dokumentu „Izjava o mreži“:

Država krši sopstvenu odluku jer transportuje robu kroz železnički tunel "Vračar"
Tunel ispod centra Beograda zabranjen za opasan teret
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... san-teret/

Posle ovoga železnica je odmah izdala ne preterano razumljiv demanti koji je međutim razumljiv bar utoliko što je jasno da ustvari ništa suštinski nisu demantovali sem tvrdnje da su izdali "telegram" sa novim uputstvima, dok "Izjavu o mreži" kao osnovni međunarodni dokument o saobraćajnoj mreži Srbije nisu izmenili, pri čemu je još manje jasno šta su to suštinski promenili u odnosu na ranije razloge eksplicitne zabrane saobraćaja.

Stvoreni su uslovi za transport opasnih materija kroz tunel „Vračar“
„Infrastruktura železnice Srbije“ izdala je saopštenje kojim demantuje navode novinara Miše Brkića o transportu opasnih materija kroz tunel „Vračar“. Saopštenje prenosimo u celosti.
https://www.danas.rs/drustvo/stvoreni-s ... el-vracar/

Posle toga se pojavio i Betin članak koji zanimljiv zato što je malo opširniji, pa dodaje i par činjenica o intenzitetu ovakvog korišćenja tunela, što pomaže kod procene verovatnoća havarije. Tu se kaže da kroz Vračarski tunel dnevno prolazi dvadesetak teretnih vozova, a od toga SEDAM ILI OSAM PREVOZI OPASNE MATERIJE! Pa sad vi sami procenite rizik i ubedljivost raznih objašnjenja.

Tunelom ispod Beograda, kažu, može i opasan teret
Partija "Zeleni" tvrdi da tunel "Vračar" kroz koji prolaze teretni vozovi sa opasnim materijama nije projektovan za te namene, dok iz Ministarstva saobraćaja uveravaju da je tunel aposlutno bezbedan i da su građani sigurni.
http://mondo.rs/a1166110/Info/Ekonomija ... ereta.html

Ako sam ja dobro shvatio suštinu svih ovih dopisa, ranije je bila zabranjeno zato što je previše opasno voziti takav teret kroz tunel ispod ovolikog grada, sada voze zato što su sebe doveli u situaciju da nemaju izbora - IAKO JE TO I DALJE ZABRANJENO dok ne izađe nova „Izjava o mreži“ - a onda, posle toga, će jedina stvarna promena biti u tome "da sada mnogo više paze i pregledaju svaki voz" pa će, eto, onda to moći i biti dozvoljeno.

Izjava "Zelenih" :

Bulatović je skandaloznom i potencijalno smrtonosnom ocenio odluku da se od 1. februara sav železnički transport amonijaka i drugih opasnih materija usmeri na tunel „Vračar“, koji nije projektovan za te namene. Još skandaloznije je to što je tako odlučeno da ne bi „smetalo izgradnji Beograda na vodi“, zbog čega je dosadašnja obilaznica oko Kalemegdana ukinuta. Zbog interesa privatnog investitora, stavljeni su na kocku životi desetina hiljada Beograđana, navodi Bulatović.
https://www.espreso.rs/vesti/beograd/35 ... lovic-cuti
Pohvale za post: 4
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Sub Feb 16, 2019 9:21 am

Možda ovde nije loše uraditi još i jedan jednostavan "reality check". Ako je jedina tobože fundamentalna promena u odnosu na raniju zabranu vožnje kroz tunel to što sada pregledaju svaki voz koji kroz njega treba da prođe, da vidimo koliko temeljna ta provera u praksi može biti.

Znamo da dnevno kroz tunel prolazi "dvadesetak" teretnih kompozicija, i znamo da sve one moraju da prođu od ponoći do 4 ili 5 sati ujutro. Ako je to veći broj, tj 5 časova, to za pregled i opremanje ostavlja samo 15 minuta po kompoziciji. Ako svaka ima 50 vagona dužina od po 14 metara, dužina te kompozicije je 700 metara, a duž njih je, sa obe strane tih 2x700m, raspoređeno 400 točkova i njima pripadajuće opreme u donjem postoju. Koliko uopšte čoveku treba samo da prepešači to rastojanje u brzom hodu, bez gledanja u stranu? I tako 5 časova maksimalne koncentracije, bez ikakvog odmora. I sad, znajući Srpsku praksu i trenutne mogućnosti naše železnice, šta mislite koliko temeljna ta provera uopšte može biti, koji kvarovi se tako mogu trenutno videti a koji ne mogu, i koliko se nedelja, meseci ili godina ona može održavati bez propusta? Znajući pri tome posledice havarije u centru Beograda? To su ti "uslovi koji su sada stvoreni, a ranije nisu bili" iako je sadašnja železnica po maltene svim resursima samo bleda senka nekadašnje?
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26888
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13233
Pohvalio: 5554

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod direktor » Sub Feb 16, 2019 9:51 am

Pregledaci kola rade ozbiljno svoj posao iscekicaju sve i pregledaju mozda rade i u paru pa treba manje vremena ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Ned Feb 17, 2019 2:01 am

Još jedan tekst Miše Brkića o posledicama zatvaranje pruge od Stare Pazove do Novog Sada na drastično povećanje intenziteta saobraćaja rizičnih materija kroz Vračarski tunel.

...
Zbog toga je od 1. 2. 2019. tunel „Vračar“ potpuno otvoren za prevoz zapaljivih tereta i otrovnih materija.

Problem je što ti tereti sada nisu samo (za i) iz pančevačkih fabrika. Nego i iz ogromnog intermodalnog terminala „Halkali“ u Istanbulu gde se sabira roba iz Turske, Irana, Azerbejdžana i drugih država Bliskog istoka… zatim iz luka Solun i Pirej u koje stižu robe iz Kine, Japana, Malezije, Singapura, Indonezije, Filipina i iz Luke Bar. Reklo bi se, roba iz pola sveta. To nije samo hrana, televizori, igračke, automobili… nego i sirovine za hemijsku i farmaceutsku industriju izuzetno opasne po zdravlje i bezbednost ljudi. Najveći deo tih proizvoda i sirovina namenjen je tržištu i proizvođačima u centralnoj, severnoj pa i zapadnoj Evropi.

Sve se to sliva na tri železnička pravca u Srbiji – od Dimitrovgrada, od Preševa (ta dva pravca spajaju se u Nišu) i od Prijepolja. Srpsko fokus čvorište je u Makišu, odakle se najveći deo robe transportovao za Evropu prugom Beograd – Novi Sad – Budimpešta. Od petka, 1. februara, sva ta silesija gotovih proizvoda i sirovina s Bliskog i Dalekog istoka, među kojom ima i materija opasnih po bezbednost i život građana, da bi stigla u Evropu, mora da prođe kroz tunel „Vračar“ ispod centra Beograda. I da nastavi alternativnim putnim pravcem Pančevo-Orlovat-Rimski Šančevi-Novi Sad i dalje za Budimpeštu. Pruga na tom alternativnom pravcu je, po rečima ministarke Zorane Mihajlović, rekonstruisana. Preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“ saopštila je da to omogućava povećanje brzine sa 30 na 60 km/h i povećano opterećenje sa 18 na 22,5 tona po osovini, što bi trebalo da obezbedi „nešto veći“ protok saobraćaja. Ta pruga, međutim, nije elektrificirana pa će na njoj (uključujući i tunel „Vračar“) morati da saobraćaju dizel lokomotive. Prema jednom železničkom Pravilniku od prošlog leta dizel lokomotive mogu da saobraćaju kroz tunel, ali samo „u hladnom režimu“, odnosno sa ugašenim motorom. Zašto?

Da li će tunel „Vračar“ biti sposoban da prihvati toliki teretni saobraćaj u tako kratkom vremenu (od ponoći do pet sati ujutru) ili će taj period morati da se produži? I kako će se to „psihološki“ odraziti na putnike?

To se za sada ne zna. A trebalo bi da se sazna.

Bio bi red da državna firma „Infrastruktura železnice Srbije“ objavi rezultate studije „Definisanje uslova za saobraćaj vozova sa dizel vučom i saobraćaj vozova za prevoz opasnih materija kroz tunel Vračar i ostale objekte na području Beogradskog železničkog čvora“. Pre svih, pored tunela „Vračar“, važno je definisati sposobnost Pančevačkog mosta (za koji stručnjaci tvrde da nije u najboljem staju) da prihvati sav taj saobraćaj.

Studija je naručena kao Javna nabavka 23/2018 na tenderu 31. 7 2018. godine. Naručivanje Studije pokazuje da postoji svest o opasnostima koje se kriju u tunelu „Vračar“ posle zatvaranje Koridora 10 na delu od Beograda do Novog Sada. Bilo bi dobro da Beograđani čuju jesu li i koliko bezbedni u slučaju da se (daleko bilo) dogodi incident s prosipanjem amonijaka kakav se nedavno dogodio u selu Jasenovik kod Niša zbog koga su evakuisani meštani.
...
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... -beograda/

Saopštenje „Infrastruktura železnice Srbije“ o obustavljanju saobraćaja
Обустава железничког саобраћаја између Београда и Новог Сада од 1. фебруара 2019. године, због радова на изградњи пруге за велике брзине
http://infrazs.rs/2019/01/obustava-zele ... ke-brzine/
Pohvale za post: 2
laki72
Expert
Postovi: 7964
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7224
Pohvalio: 1683

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod laki72 » Ned Feb 17, 2019 5:14 pm

Miša Brkić je običan manipuoator kao i većina "analitičara" .
Stav koji je izneo je nešto što smo ovde na BB pročitali mnogo ranije (u vreme razmatranja same ideje o "poklanjaju SA i gradnji "projekta od nacionalnoga interesa" BnV), još u vreme kad "instant ekspert" nije imao pretpostavku da vozovi uopšte prolaze kroz Beograd.

Kao i većina manipulatora, sada je procenio da je tema dovoljno aktuelna i da bi mogao da se "ogrebe" o tu popularnost.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Pohvale za post: 7
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Ned Feb 17, 2019 8:23 pm

Na koji način to što bi po nečijem mišljenju Miša Brkić eventualno mogao biti ima veze sa činjenicama koje je izneo? Ja ga ne znam niti me imalo interesuje šta je on.

Da će u sledeće dve do četri godine dobar deo kompletnog snabdevanja Evrope raznim opasnim materijama, iz fabrika u Albaniji, Grčkoj, Makedoniji, Bugarskoj i Turskoj, kao i iz luka u Solunu i Istambulu, MORATI da prolazi kroz tunel ispod centra Beograda? Plus naše interno snabdevanje naftom i hemikalijama. Da železnica još uvek nije uspela da ažurira svoj osnovni zvanični dokument i skine raniju zabranu takvog saobraćaja, koja je bila na snazi zato što su njihovi sopstveni eksperti to oduvek smatrali previše opasnim? Da tako obiman, intenzivan i kritičan saobraćaj mora da se radi po mraku i čitav sabije u 4 ili 5 časova između ponoći i jutra, sa odgovarajućim posledicama po kvalitet bezbednosnih procedura? Da javnost ne zna skoro ništa o procedurama koje se koriste da bi se smanjila verovatnoća nesreće u tako rizičnom saobraćaju, pa čak, u velikoj većini, ni da rizik uopšte postoji, isto kao ni rezultate studije koja se tim opasnostima bavi? Znamo bezbednosne zahteve za ivičnjake na ulicama, ali javnost zna ništa o ovakvoj opasnosti za milion ljudi? Kako će onda postojati bilo kakva javna kontrola, što je bukvalno sama osnova upravljanja u demokratskoj državi?

Ja vidim da je u medijima o tome pisao samo Miša Brkić, pa nisam baš sklon da njegov lik i delo pomešam sa sadržajem onoga na šta upozorava.

Juzna zona teretnog pokrivanja BGD zeleznickog cvora.jpg
Pohvale za post: 5
Posmatrac
Intermediate
Postovi: 475
Pridružio se: Pon Maj 14, 2012 2:26 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1650
Pohvalio: 607

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Posmatrac » Ned Feb 17, 2019 8:52 pm

Stranci na Google ocenjivanju mesta pisu o Prokopu kao o mestu iz horor filmova, mahom se slazu u toj oceni.

Bukvalno blam i pakao.

Evo samo dva.
Prikačeni fajlovi
prokop.jpg
Pohvale za post: 7
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 917
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1161
Pohvalio: 77

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod WLABmz » Ned Feb 17, 2019 9:19 pm

Zuma napisao:Slika


Oko 10%, ostalih 90% ide preko Bugarske i Rumunije.
SlikaSlikaSlika
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Ned Feb 17, 2019 10:48 pm

10% od "jako mnogo" je i dalje, bar, "mnogo".
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6046
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7026
Pohvalio: 4491

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Пантограф » Pon Feb 18, 2019 10:28 am

A i mi se borimo da preuzmemo što više od tog saobraćaja...

Posmatrac » 17 Feb 2019 07:52 pm napisao:Stranci na Google ocenjivanju mesta pisu o Prokopu kao o mestu iz horor filmova, mahom se slazu u toj oceni.

Bukvalno blam i pakao.

Evo samo dva.
Slika


Ne znam, stekao sam utisak da je većinski stav na ovom forumu kako je Prokop OK, pa ti bugarski turisti mogu da mole Boga i Hrista Stoičkova da neko raskanta i njihovu "garu" i da im napravi ovo...

Lično, ostajem pri stavu da je to što je učinjeno sa železničkim stanicama u Beogradu - slika i prilika savremene Srbije, primitivne zemlje u kojoj Đani ("Ostajem Balkanac i provincijalac...") ima ambiciju da napuni Arenu za 8. mart. Moram priznati da, čak, manje volim (prejaka reč... bolje je - manje cenim) svoj grad otkako je dozvolio da mu se desi ova neviđena razgradnja i degradacija.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 4
Dusko
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 77

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Dusko » Pon Feb 18, 2019 11:19 am

Zuma » Ned Feb 17, 2019 9:48 pm napisao:10% od "jako mnogo" je i dalje, bar, "mnogo".



Koji crnih proizvoda pa još iz i Albanije. Na Balkanu se slabo šta proizvodi a još manje ide železnicom.
Od prevoza koji se ovde označavaju kao sporni mogu biti samo oni iz pančevačke industrije i eventualno iz MSK iz Kikinde.
Ne znam da li sad ide sirećetna kiselina iz Kikinde za Bar. Ona bi mogla dobro da naparfemiše tunele. :)
To je redak prevoz a i MSK je na izdisaju.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6046
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7026
Pohvalio: 4491

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Пантограф » Pon Feb 18, 2019 11:23 am

Pogotovo se u Turskoj ništa ne proizvodi (evo recimo moj auto, al nema veze).
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 917
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1161
Pohvalio: 77

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod WLABmz » Pon Feb 18, 2019 12:22 pm

Пантограф » Pon Feb 18, 2019 11:23 am napisao:Pogotovo se u Turskoj ništa ne proizvodi (evo recimo moj auto, al nema veze).


A tvoj auto je opasne materije? :lool:

Iz Turske ka Mađarskoj maltene sve ide preko Bugarske i Rumunije.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6046
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7026
Pohvalio: 4491

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Пантограф » Pon Feb 18, 2019 1:51 pm

To da je Fiat Tipo opasna materija si, nekako, svojim logičkim aparatom uspeo da zaključiš. Ali, slabo me šta više iznenađuje.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Pon Feb 18, 2019 11:08 pm

Dusko » 18 Feb 2019 10:19 am napisao:
Zuma » Ned Feb 17, 2019 9:48 pm napisao:10% od "jako mnogo" je i dalje, bar, "mnogo".

Koji crnih proizvoda pa još iz i Albanije. Na Balkanu se slabo šta proizvodi a još manje ide železnicom.
Od prevoza koji se ovde označavaju kao sporni mogu biti samo oni iz pančevačke industrije i eventualno iz MSK iz Kikinde.
Ne znam da li sad ide sirećetna kiselina iz Kikinde za Bar. Ona bi mogla dobro da naparfemiše tunele. :)
To je redak prevoz a i MSK je na izdisaju.

Mora da se šališ. Postoji trend da se prljave i opasne industrije izmeštaju u manje razvijene delove Evrope. Zatim, i kad taj ekološko-ekonomski faktor ne bi postojao, proizvodi nižeg nivoa prerade i sa manje ugrađenog znanja, dakle manjeg profita, a to su pogotovo sirovine, polako migriraju tamo gde je cena radne snage manja jer se tako nečim više skoro ne isplati baviti u visoko razvijenim oblastima. Pa onda postoje ogromne morske luke u Solunu i Istambulu, gde se razne egzotične sirovine i još gore hemikalije iz svih krajeva sveta pretovaruju na železnicu. Zatim Albanija ima svoje bušotine i izvozi naftu, a mislim da ima i nekoliko petrohemijskih kompleksa. Grčka takođe ima svoje hemijske komplekse, isto kao i Turska koja je sada za jeftine proizvode nešto kao Evropska Kina. Tačno je da nas dobar deo ovog saobraćaja zabilazi, što brodovima što železnicom kroz Bugarsku i Rumuniju, ali ukupni obim ovog transporta je tako veliki da svejedno preostane sasvim dovoljno opasnih materija koje prolaze železnicom kroz Srbiju jednostavno zato što je tuda put najkraći i što naše cene nisu velike. Šta misliš kako bi inače bilo moguće održavati PROSEČAN tempo kroz Vračarski tunel od OSAM KOMPOZICIJA sa opasnim materijama DNEVNO?
Poslednja izmena od Zuma u Pon Feb 18, 2019 11:22 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26888
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13233
Pohvalio: 5554

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod direktor » Pon Feb 18, 2019 11:14 pm

Albanija i petrohemija ha ha ha ha i ono sto su imali unistili su 1997 a i zeljeznica im je tu negdje ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 2
Dusko
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 77

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Dusko » Pon Feb 18, 2019 11:21 pm

Ne šalim se. Ozbiljan sam. Iz Istanbula imaš dva kontejnerska voza dnevno koji nekad imaju izmenjive sudove u kojima
su hemikalije, od toga jedan ode na Rumuniju, drugi na Beograd. Iz Turske se sve vozi kamionima i brodovima (do Trsta pa na vozove)
Učešće železnice u prevozu tamo je zanemarljivo. Mora biti ispod 1 %.
Iz Albanije se ništa ne izvozi železnicom, Albanija železnicu praktično i nema, ni iz CG, ni iz Makedonije. Sve je to železnička pustinja.
Kao što rekoh jedino što se vozi su goriva. Ta priča što si napisao i što je Brkić tamo izneo nema blage veze s mozgom.
Pohvale za post: 2
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Pon Feb 18, 2019 11:42 pm

Ja se oslanjam na podatke iz medija i na sopstveno iskustvo jer sam ranije, tokom šetnji kroz Savski amfitetar, veoma često lično viđao strane železnićke cisterne sa natpisima fabrika izvan Srbije, a neke i slikao. Ako mediji lažu o velikom prometu onda i ova tvrdnja o tome nije tačna, ali to svakao treba proveriti a ne olako otpisati. Naprimer, kaže se ovo:

Dnevno kroz centar Beograda osam opasnih vozova
Kroz železničku stanicu Vukov spomenik odnosno "Vračarski tunel" svakodnevno prolazi prosečno dvadesetak teretnih vozova. Od tog broja, prosečno dnevno sedam do osam teretnih železničkih vozova kroz tunel "Vračar" i stanicu "Vukov spomenik", koja je stanica i za beogradski javni prevoz BG voz, transportuje opasne materije.
http://mondo.rs/a1166110/Info/Ekonomija ... ereta.html


Slika
Slika
Pohvale za post: 2
Dusko
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 42
Pohvalio: 77

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Dusko » Uto Feb 19, 2019 12:09 am

Na slici je voz tovaren lužinom iz Rumunije za Zvornik.
Pohvale za post: 1
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6243
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11284
Pohvalio: 25

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Zuma » Uto Feb 19, 2019 12:44 am

Recimo, to je samo jedan primer. Viđao sam i natpise na stranim cisternama (naprimer na stanici Topčider) gde se spominje i metanol i još neki u brzini teško čitljivi, ali bar naoko zlokobni nazivi. Pri tome zabrinjava obim tog transporta. Sad me mrzi da tražim tačnije podatke, ali neka železnička cisterna sadrži 40 tona opasne hemikalije i neka ima samo 30 cisteni u kompoziciji, pa je to već 1200 tona. Ako prosečno prolazi osam takvih kompozicija sa opasnim materijama, ne računajući ostali teretni saobraćaj, to je već oko 10.000 tona opasnih hemikalija kroz Vračarski tunel DNEVNO (ustvari za 4 sata). Uzevši u obzir da se tvrdi da je to prosek, nisam baš siguran da čitava domaća hemijska industrija ima takav obim dnevne proizvodnje, pa i po tome tu mora biti jedan deo stranog transporta (takođe po pravcu Rumunija <--> Bosna, Hrvatska, itd).

No priča o poreklu robe je u suštini nebitna. Ima je previše u tunelu u centru Beograda ma odakle da je. A tu ne bi smela biti. U opisu Beogradskog železničkog čvora se jasno odvja putnički saobraćaj i teretni saobraćaj, a Vračarski tunel je bio namenjen samo PUTNIČKOM saobraćaju. To se u CIP-ovoj prezentaciji jasno kaže:

Pendolino
Intermediate
Postovi: 284
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 160
Pohvalio: 152

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Pendolino » Uto Feb 19, 2019 1:57 am

Da postoji pruga Smederevo - Kovin ne bi bilo problema. Naravno, ne bi ih bilo da je urađena varijanta sa mostom kod Vinče, ali ovo je jedno 10 puta jeftinije i lakše.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6046
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7026
Pohvalio: 4491

Re: Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postod Пантограф » Uto Feb 19, 2019 10:30 am

Naravno. I most Batajnica - Padinska skela je deset puta jeftiniji i lakši, ali, verovatno baš zato i nije u planu.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: akki i 7 gosta