Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1233
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 750
Pohvalio: 1566

Re: Modernizacija železnice

Postod Kokos » Pet Maj 18, 2018 11:04 am

@Igor, Marka Žvaka predobri kao i uvek :vops:

WLABmz napisao:
spatiotecte » Čet Maj 17, 2018 10:28 pm napisao:U pravu si nisam dobro video.
Nije mi jasno zasto je pruga potpuno denivelisana u Srbiji i za komercijalnu brzinu od 200 dok je u Madjarskoj sa prelazima i za 160.
Ali najgore je 86 meseci gradnje!


Zato što je plavuša iz Srbije tražila da se inicijalni projekat za 160 prepravi na 200.


A da li se pregovaralo o trasi preko Segedina?
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
miki_ns
Intermediate
Postovi: 497
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 324
Pohvalio: 134

Re: Modernizacija železnice

Postod miki_ns » Pet Maj 18, 2018 12:42 pm

Ne znam da li se na kraju pregovaralo o tome, ali Mađarska je ranije baš forsirala tu trasu. Njima je ta pruga bila interesantnija, delom je već sad dvokolosečna, brzine su projektovane 100, 120 km/h. Pruga do Kelebije s druge strane ima brzinu od 80 km/h. Nekako smo upseli da ih s Kinom ubedimo da je ova druga trasa optimalnija pa sad i oni trebaju celu trasu da modernizuju.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3955
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1843
Pohvalio: 3405

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Pet Maj 18, 2018 3:22 pm

pruga Kelebija - Budimpešta je ćorsokak koji Mađari ne koriste jer im ni ne treba, samo ide krozšikare i neka sela, najveće mesto na trasi te pruge ima 30ak hiljada ljudi...Segedin i Kečkemet su im naravno važniji i u boljem stanju, i sami Mađari kritikuju Orbana što priča o ulaganju u nešto što je njihovoj državi ako realno pogledamo nebitno sa stanovišta domaćeg saobraćaja, dok je eventualna korist za mađarsku privredu upitna.
Dok Milorad Dodik ima dvojno prebivalište u Banjaluci i Beogradu, hiljadama rođenih Beograđana je uskraćeno pravo na jedno jedino prebivalište, tu gde žive decenijama.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 596
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 678
Pohvalio: 49

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pet Maj 18, 2018 5:02 pm

miki_ns » Pet Maj 18, 2018 12:42 pm napisao:Pruga do Kelebije s druge strane ima brzinu od 80 km/h.


Brzinu od 80 km/h koja polako pada. Remont bio 1970. kada je pruga osposobljena za 100 km/h. Kasnije spuštena na 80 km/h zbog dugotrajnosti i troškova održavanja. Poslednjih godina sve više deonica se spušta sa 80 km/h na 60 km/h (Kiskunhalas - Pirto, Kunszenmiklos-Tass - Kiskoros) i mnoge privremeno spuštene brzine na 40 km/h, zbog čega se često javljaju zatvori pruge zbog sanacije. Ne bi ova pruga izdržala još par godina bez remonta, a da ne bude u stanju kao Subotica - Lovćenac, tj. redovna brzina od 40 km/h.

Generalno gledano, imam jedan predlog za alternativnu trasu međunarodnih vozova Beograd - Budimpešta za vreme remonta, a to je Beograd - Temišvar - Arad - Budimpešta. Trenutno, vozovi Temišvar - Budimpešta prelaze tu relaciju za 5 sati i 17 minuta. Sa sadašnjim stanjem pruge sa stajanjem od 20 minuta u Vršcu i 30 minuta u Stamora Moravici za graničnu kontrolu (toliko je bilo za vreme saobraćanja voza Beograd - Bukurešt) i jedino još stajanjem u Pančevo Glavnoj, voz Beograd - Temišvar bi mogao tu razdaljinu preći za 3 sata i 25 minuta (BG-VŠ 80 minuta , VŠ stajanje 20 min, VŠ-SM 22 min , SM stajanje 30 min, SM-TMŠ 53 min). Uz dodatnih 18 minuta stajanja za promenu lokomotive u Temišvaru što je standard na Rumunskim železnicama, voz Beograd - Budimpešta preko Temišvara bi mogao stizati za tačno 8 sati, što je čak i malo brže nego trenutno direktnom prugom preko Novog Sada i Subotice!

Trasa preko Temišvara je za oko 100 kilometara duža nego preko Subotice, ali gotovo nigde brzina nije manja od 100 km/h, a ide i do 140 km/h na jednom delu.
SlikaSlika
Nikola NS
Intermediate
Postovi: 146
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 227
Pohvalio: 73

Re: Modernizacija železnice

Postod Nikola NS » Pet Maj 18, 2018 9:43 pm

Путовао сам прошле недеље од НС до Будимпеште. На граници је у одласку било 5-6 путника у мом вагону (ИЦ „Авала“), у повратку десетак (воз 343). Сумњам да је у суседном вагону било много више људи. Није био ни много већи број путника прошле године у фебруару, када сам претходни пут ишао возом до Будимпеште. С друге стране, пре две-три гоине сам путовао лети и био је доста попуњен. Дакле, ван сезоне, много већи број путника је у унутрашњем саобраћају (у Мађарској се воз доста попуни, као и у Србији од Врбаса до Београда). Зато не знам колико је паметно уводити воз преко Румуније. Мада, ако неће саобраћати због радова, боље и преко Румуније него никако. Само је питање да ли је Србија воз решио проблем са Румунима.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 596
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 678
Pohvalio: 49

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sub Maj 19, 2018 12:02 pm

Nikola NS » Pet Maj 18, 2018 9:43 pm napisao:Путовао сам прошле недеље од НС до Будимпеште. На граници је у одласку било 5-6 путника у мом вагону (ИЦ „Авала“), у повратку десетак (воз 343). Сумњам да је у суседном вагону било много више људи. Није био ни много већи број путника прошле године у фебруару, када сам претходни пут ишао возом до Будимпеште. С друге стране, пре две-три гоине сам путовао лети и био је доста попуњен.


Leti su ok popunjeni i oko praznika. Recimo, pri povratku iz Budimpešte vozom poslednji neradni dan posle Sretenja (bila je nedelja) voz 345 je preko granice bio u potpunosti popunjen u 2. klasi, čak je bilo ljudi koji su sedeli na onim pomoćnim sedištima u hodniku. Možda bi trebalo ponuditi i nekakve pogodnosti za 1. klasu, koja je ili u potpunosti prazna ili ima 1-2 putnika.
SlikaSlika
Propeler
Intermediate
Postovi: 290
Pridružio se: Sub Dec 17, 2016 11:26 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 504
Pohvalio: 336

Re: Modernizacija železnice

Postod Propeler » Sub Maj 19, 2018 12:58 pm

Nekoliko pitanja se ovde postavlja. Koliko će koštati izgradnja brze pruge Beograd- Budimpešta i koliki deo beogradskog metro sistema bi mogao da se izgradi za te pare, odnosno koliko bi linija metroa u Bg-u i okolini i regionalne železnice moglo da se izgradi za te pare?

Da li bi aglomeraciji Beograda ( u kojoj živi i radi preko 2,5 miliona ljudi ) metro bio značajniji i kolike bi sve to benefite i uštede u budućnosti donelo ili je republici značajnija i korisnija ta pruga? Koliko bi ljudi dnevno u Bg-u koristilo metro sistem, a koliko će dnevno koristiti ovu prugu?

Šta će to uopšte Srbija u svim tim silnim vagonima da izvozi u EU takvom brzinom u narednim godinama i koliki broj ljudi će to uopšte da koristi za putovanje? Da li je transport roba i izvoz železnicom jeftiniji ili je jeftiniji rečni transport Dunavom?

Zanemarimo na kratko Kinu, jer je sve to na dugom štapu, a i ako se ostvari, pitanje je koliko će tu Srbija profitirati i da li će uopšte profitirati..... Pitanje je čak i da li je to uopšte deo kineskih dugoročnih planova ili je Kina već izbačena iz te priče ili čak nije ni bio kineski plan.....

Još jedno bitno pitanje. Da li ova pruga značajno poboljšava povezivanje Srbije i EU ili je značajnija za povezivanje Vojvodine sa Mađarskom?
Pohvale za post: 2
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3955
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1843
Pohvalio: 3405

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Sub Maj 19, 2018 4:55 pm

ja bio sam u kupeu sve vreme
Dok Milorad Dodik ima dvojno prebivalište u Banjaluci i Beogradu, hiljadama rođenih Beograđana je uskraćeno pravo na jedno jedino prebivalište, tu gde žive decenijama.
Вожд
Expert
Postovi: 5288
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5748
Pohvalio: 5224

Re: Modernizacija železnice

Postod Вожд » Sub Maj 19, 2018 8:05 pm

s-l1600 (9).jpg
Pohvale za post: 5
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4741
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3280
Pohvalio: 9392

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Sub Maj 19, 2018 9:12 pm

Могли су ову стару шему са румунки да узму за Србија карго електро локомотиве сад кад су две различите фирме.
Pohvale za post: 1
Kolega2357
Higher intermediate
Postovi: 551
Pridružio se: Čet Avg 27, 2015 5:24 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 146
Pohvalio: 12

Re: Modernizacija železnice

Postod Kolega2357 » Ned Maj 20, 2018 9:14 pm

Pohvale za post: 2
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2853
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1488
Pohvalio: 2550

Re: Modernizacija železnice

Postod RioBL » Ned Maj 20, 2018 9:29 pm

Propeler » Sat May 19, 2018 11:58 am napisao:Nekoliko pitanja se ovde postavlja...


Da ih ne citiram sve zajedno, mogu se procitati par postova iznad.

Sva ova pitanja su vazna i dobra.
Ja precizne brojeve nemam ali siguran sam da je daleko veci interes finansijera ove pruge izgradnja te pruge cime bi se povezali srednja i juzna Evropa, nego metro u Beogradu.

I za metro, bi vjerovatno iste banke srbima prodale kredit ali ovaj put iza tih banaka stoje interesne grupe kojima je pruga Budimpesta - Beograd vaznija.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Kolega2357
Higher intermediate
Postovi: 551
Pridružio se: Čet Avg 27, 2015 5:24 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 146
Pohvalio: 12

Re: Modernizacija železnice

Postod Kolega2357 » Pon Maj 21, 2018 5:58 pm

orjen
Intermediate
Postovi: 313
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 489
Pohvalio: 103

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Pon Maj 21, 2018 6:31 pm

Istorijsko gledano pravac Beograd-Budimpesta se menjao u kontekstu hegemonijalnih interesa i granica na balkanskom poluostrvu 1878/1920/1945/1991 (vidi: T.J. Howkins 2005: Changing hegeonies and new external pressures: South East European railway Networks in Transition. J Tran Geog 13: 187-197).

Pravac je pomisljen najpre kao "Konventionalzug" da bi posluzio relaciju Bec-Konstantinopel, kasnije sa rukavcen prema Solunu.

Posle prvog svetskog rata isao je na promenjenoj trasi Paris-Triest-Ljubljana-Beograd novom glavnom pravcu "jugoslavenskih" zeleznica.

Ali pruga Bec-Budimpesta-Beograd je do drugog svetskog rata bila i dalje najvazniji pravac zapad-istok!

1945 Bec-Budimpesta-Beograd postaje drugorazredni pravac.

Jugoslavija ima sadu svoju unutrasnju transverzalnu magistralu Ljubljana-Zagreb-Beograd-Nis.
Najznacajnije prelaze su sada prema Austriji, Slovenija kljucna republika na mednarodnom planu.

Pokusaji da se ozivi nekadasnja austrijska magistrala Bec-Ljubljana-Triest nisu uspeli. 1962 otvorena "MIramara" je radila svega jednu godinu.

Izmdeu Zagreba i Beograda 70ih prolazilo je 15 brzih vozova, od Zagreba do Ljubljane nastavile su 11, do italjanske granice 2.
Izmedu Beograda i Nisa islo je 9 para brzih vozova, 6 dalje do Skopje, i po 3 do Grcke i Bugarske.

Iz Beograda prema Budimpesti je tada isao samo "Polonia" znaci jedan par! Takode isto jedan par Rijeka-Zagreb-Budimpesta.

1991 pravac Beograd-Budimpesta-Bec ozivljava. Beograd-Zagreb-Ljubljana se u istom periodu gasi.

Savski koridor danas nije uvrsten u TEN-T. Kao prikljucak u TEN-T je Savski koridor Ljubljana-Zagreb-Beograd usao 2015 u WB6.
Isti slucaj je i sa Budapest-Beograd.

TEN-T na teritoriju Madarske je Budapest-Arad-Temesvar. Taj pravac se tako moze kreditirati iz fondova EU. Budapest-Kiskunhalas-Kelebia nemaju tu sancu. Zato su kinezi i toliko vazni. Niko drugo nece kreditirati pravce koje u EU nisu predvideni u transportnim koridorima.
Pohvale za post: 3
orjen
Intermediate
Postovi: 313
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 489
Pohvalio: 103

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Pon Maj 21, 2018 8:26 pm

Madarski ugao, sta oni ocekuju:
Thus, it is rather obvious that the Belgrade- Budapest railway is important to China. However, the question arises: why is it a worthwhile enterprise for Hungary? The investment is clearly not risk-free. First, costs are extremely high, and the return of the construction is very doubtful. Second, the failure or any delay in the construction other (Serbin, Bulgarian, Greek) sections of the corridor would jeopardize the construction in Hungary. However, the modernization of the railway segment has significant advantages. First and foremost, the two capitals could be reached more easily after the modernization of the segment. In addition, sooner or later its refurbishment will be inevitable, although the line is not included in the European core railway network. The hopes that Hungary may become a European-level logistics centre would most probably reinforce its central role in the region. The developed railway link will increase Hungary’s ability to attract capital, which, combined with cheap workforce, may attract Chinese assembly plants into Hungary.xx There might be a fair chance of that in the future if Chinese wages continue to increase and transport costs can be reduced. Furthermore, with the help of the railway link, not only Chinese goods could arrive in Hungary but it would provide more opportunities to export domestic products. One should not consider the Chinese market only; by One Belt, One Road other regions (e.g. the Middle East, the Caucasus, Central Asia, etc.) can be reached more easily. In terms of economy, participation in One Belt, One Road may open new prospects for Hungary, decrease its unilateral dependency and increase its role as a bridge.
http://www.geopolitika.hu/en/2017/03/20 ... silk-road/

Hungary and the Silk Road

Significance of the Budapest – Belgrade route

*faster than by ship (e.g. Venice, Genoa)
*the other transport routes are overloaded (e.g. passes of the Alps)
*it is easier and cheaper to build and buy infrastructure satisfying the needs of China (e.g. port of Piraeus and Burgas)

Why Hungary?

*they consider several routes, a safe road network
*the southern centre of the East-Central European region is here
*it is close to Germany, the heart of the EU
*labour is more expensive in the west
Pohvale za post: 1
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 596
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 678
Pohvalio: 49

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Uto Maj 22, 2018 11:35 am

Почео ремонт пруге Пожаревац – Мајданпек
Објављено 21. маја 2018. 17:02

„Инфраструктура железнице Србије“ почела је 21. маја ремонт пруге Пожаревац – Мајданпек, у дужини од 90 километара.

Радови су започели у железничкој станици Пожаревац, а њиховом почетку присуствовао је и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, са сарадницима.

Рок за завршетак радова је 180 дана.

„Инфраструктура железнице Србије“ ремонт ће изводити у сопственој режији, тј. сопственом механизацијом и кадровима, у оквиру текућег одржавања пруге.

Радовима ће бити обухваћени замена шина, прагова и туцаника, замена колосечне решетке, машинско решетање и регулисање колосека.

При ремонту пруге максимално ће се користити материјали придобијени приликом ремонта пруге са коридора. За материјал који недостаје „Инфраструктура железница Србије“ средства ће обезбедити продајом старог гвожђа, што у претходне четири године ни једном није учињено.

Када би овај посао капиталног ремонта 90 километара пруге између Пожаревца и Мајданпека радили извођачи радова ван железнице, то би „Инфраструктуру железнице Србије“ коштало многоструко више.

Пруга Пожаревац – Мајданпек данас је у изузетно лошем стању. Пруга је једноколосечна и изграђена 1938. године. До данас су на овој прузи ремонтоване само поједине њене деонице, у укупној дужини од око 40 километара и то још 1991. године. Због тога је на педесет километара ове пруге брзина возова данас само од 10 до 20 километара на сат, а на преосталих 40 километара пруге свега 50 километара на сат.

Ефекти од овог ремонта пруге изузетно су велики. Време путовања возова са садашњих 4 сата биће скраћено на 75 минута, а оптерећење пруге биће повећано са садашњих 16 на 22,5 тона по осовини.

Ремонт пруге и повећање њеног осовинског оптерећења, од изузетног су значаја за привреду овог дела Србије. Наиме, за железнички правац Пожаревац – Мајданпек везани су значајни привредни системи, као што су: Лука Прахово, РТБ Бор, рудници Мајданпек, Каона и Костолац, Стиг и железара Смедерево. Пруга Пожаревац – Мајданпек повезује се са Коридором 10 у станици Мала Крсна, а тренутно роба из Прахова и Бора до Београда се отпрема преко Ниша.


http://infrazs.rs/2018/05/poceo-remont-pruge-pozarevac-majdanpek/
SlikaSlika
Pohvale za post: 3
gundeljbananko
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 73
Pridružio se: Sre Nov 09, 2011 3:38 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 72
Pohvalio: 954

Re: Modernizacija železnice

Postod gundeljbananko » Uto Maj 22, 2018 11:49 am

??? Zar nisu rekli da ukidaju ovu prugu? Mislim super što je rekonstruišu ali to nekako nije u skladu sa Štrumpfetinom izjavom o prugama koje idu u zaborav.

Još kad bi je elektrificirali... kakav SciFi...
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 5501
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5879
Pohvalio: 3850

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Uto Maj 22, 2018 3:22 pm

Добре вести. Подела Железница Србије на засебна предузећа ипак даје резултате када је инфраструктура у питању.
Pohvale za post: 3
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 596
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 678
Pohvalio: 49

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Uto Maj 22, 2018 9:21 pm

Пантограф » Uto Maj 22, 2018 3:22 pm napisao:Добре вести. Подела Железница Србије на засебна предузећа ипак даје резултате када је инфраструктура у питању.


Tačnije rokada direktora između Karga i Infre...
SlikaSlika
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8294
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3033
Pohvalio: 4567

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Sre Maj 23, 2018 10:02 am

Пантограф » 22 Мај 2018, 15:22 napisao:Добре вести. Подела Железница Србије на засебна предузећа ипак даје резултате када је инфраструктура у питању.


ова подела је најбоља за Инфраструктуру, јер тако од својих прихода неће покривати губитке путничког саобраћаја, већ ће моћи да их распоређује на инвестиције
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4741
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3280
Pohvalio: 9392

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Sre Maj 23, 2018 11:17 am

Мени се чини да је у подели железнице ипак требало задржати СВ и Карго у истом предузећу.
miki_ns
Intermediate
Postovi: 497
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 324
Pohvalio: 134

Re: Modernizacija železnice

Postod miki_ns » Sre Maj 23, 2018 12:48 pm

JohnnyLee » 23 May 2018 09:02 am napisao:ова подела је најбоља за Инфраструктуру, јер тако од својих прихода неће покривати губитке путничког саобраћаја, већ ће моћи да их распоређује на инвестиције


Tako da je onda to najbolje i za sve ostale, ako Infrastruktura uspe da popravi stanje pruga, onda će po njima biti i teretnog i putničkog saobraćaja (i neće ga nužno morati obavljati SV, ako je infrastruktura dobra, možda se pojave zainteresovane kompanije da organizuju prevoz na određenim delovima mreže), onako je pretila opasnost da saobraćaja više i ne bude.
Pohvale za post: 1
Nurko7000
Higher intermediate
Postovi: 934
Pridružio se: Čet Avg 02, 2007 12:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 608
Pohvalio: 95

Re: Modernizacija železnice

Postod Nurko7000 » Sre Maj 23, 2018 9:18 pm

001_fixed_bgzcvor113.scale-400-2.jpg
Pohvale za post: 4
spatiotecte
Expert
Postovi: 9096
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5309
Pohvalio: 1275

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Maj 23, 2018 10:03 pm

sto volim ove mape :) +1
Nurko7000
Higher intermediate
Postovi: 934
Pridružio se: Čet Avg 02, 2007 12:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 608
Pohvalio: 95

Re: Modernizacija železnice

Postod Nurko7000 » Sre Maj 23, 2018 10:16 pm

Хвала.
001_fixed_sbb.scale-400-2.jpg
Pohvale za post: 1

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gosta