Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 423
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 364
Pohvalio: 1442

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Pet Avg 10, 2018 11:20 am

JohnnyLee » Fri Aug 10, 2018 6:49 am napisao:није ЖС него Карго за своје потребе. ови безмозгаши у СВ-у би исто то могли да ураде, с обзиром да знамо цену (32 милиона за 8 комада)


Tu je sad i pitanje politike jer je putnicki transport u najvecem minusu na zeleznici, to je i jedan od razloga podele. I pri samoj podeli su Srbija vozu pripale najgore lokomotive. Znaci, sto rece neko, mozda dignu 441 seriju (ne znam sta je tu pogodno, da li ona podserija 700 ili da se prekrste 441 u 444 opet) na 140-160, remontovace nesto od onih Z1 vagona za iste brzine, moozda do 200 i to je to. Od nabavke novih voznih sredstava sumnjam da ce biti ista jer tek treba da se otplate Flirtovi i one ruske DMV.

Price o tome da je to pametna investicija jer je to za sledecih 200 godina su malo smesne, jer ono, sta ce tek biti za tih 200 godina sa prugom juzno od Beograda? Ne shvatam filozofiju tipa bitno da se do BG stigne worp brzinom, a onda na jug 80-100 (ako imamo srece da se ne izlije nesto ili ne pokida kontaknta mreza onda dobijemo pansion-voz).
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6023
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5110
Pohvalio: 13007

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pet Avg 10, 2018 3:32 pm

Можда се терен спрема за странце. Имају ли шта Мађари за те велике брзине?
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 879
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1067
Pohvalio: 76

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pet Avg 10, 2018 4:57 pm

Дошљак » Pet Avg 10, 2018 3:32 pm napisao:Можда се терен спрема за странце. Имају ли шта Мађари за те велике брзине?


Ne. Mađari na svom delu pruge planiraju vmax 160 km/h.
SlikaSlikaSlika
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4362
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2207
Pohvalio: 3943

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Pet Avg 10, 2018 5:16 pm

a ta pruga za njih ima prioritet kao kod nas Vražogrnac-Prahovo. Da nisu uleteli Kinezi tamo bi zauvek ostalo 50-60kmh
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8709
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3688
Pohvalio: 5531

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Pet Avg 10, 2018 6:58 pm

WLABmz napisao:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558531#p558531]Дошљак » Pet Avg 10, 2018 3:32 pm[/url] napisao:Можда се терен спрема за странце. Имају ли шта Мађари за те велике брзине?


Ne. Mađari na svom delu pruge planiraju vmax 160 km/h.
зар мађарски Спринтери нису за 200?

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 879
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1067
Pohvalio: 76

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sub Avg 11, 2018 1:00 pm

tragac » Pet Avg 10, 2018 5:16 pm napisao:a ta pruga za njih ima prioritet kao kod nas Vražogrnac-Prahovo. Da nisu uleteli Kinezi tamo bi zauvek ostalo 50-60kmh


80 km/h je brzina na toj pruzi uglavnom, sa par delova sa 60 km/h i jednim delom za 100 km/h. Ta, najlošija magistralna pruga u Mađarskoj, je sa svojim stanjem misaona imenica za sve naše pruge!

JohnnyLee napisao:зар мађарски Спринтери нису за 200?


MAV Taurusi su sposobni za 230 km/h, ali su opremljeni za 160 km/h. Zbog toga Euronight voz Wiener Walzer/Kalman Imre iz Budimpešte za Minhen i Cirih vuče OBB Taurus, a ranije je vukao GySEV Taurus koji su opremljeni za brzine veće od 160 km/h, pošto taj voz zapadno od Beča saobraća brzinom od 200 km/h. MAV ima svega 10 Taurusa tačnije ES 64 U2 lokomotiva i ne planiraju da ih opremljuju za brzine veće od 160 km/h jer za to nema potrebe.
SlikaSlikaSlika
Nikola NS
Intermediate
Postovi: 205
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 330
Pohvalio: 87

Re: Modernizacija železnice

Postod Nikola NS » Ned Avg 12, 2018 11:19 pm

Да ли је могуће да карте за неке брзе возове Београд центар – Нови Сад коштају 420 динара (поласци Флиртова), а за неке 388 као и раније (возови 340/341 и 342/343)? Тако пише када се погледа цена у реду вожње на сајту Србија воза, али не знам како је у пракси јер нисам ишао возом до Београда још од краја јуна. Видим да су 1. августа мењали нешто у даљинару (http://www.srbrail.rs/tarifejavne/SPT%2006a%20PT%20DEO%20VII%20-%20Daljinar%20od%2001-01-2016_8.pdf), али не могу баш да растумачим та њихова правила. Ако се купи карта са/до Новог Београда сви имају исте цене, као и раније (388 дин.). Ако је стварно тако, баш је кварно и само додатно збуњује путнике. Да не спомињем небулозу да повратна карта за релације до 100 километара важи само за исти дан.
Pohvale za post: 1
arapski investitor
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 669
Pridružio se: Sub Feb 07, 2015 1:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 543
Pohvalio: 1596

Re: Modernizacija železnice

Postod arapski investitor » Pon Avg 13, 2018 3:03 am

Етички кодекс „Србија Воза“ а.д. (PDF)
http://www.srbvoz.rs/eticki_kodeks_februar_2016.pdf

"Од руководилаца очекујемо: ... да користите здрав разум;"

užasi postmoderne
rusticus expectat, dum defluat amnis
Pohvale za post: 2
orion
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1957
Pridružio se: Čet Sep 11, 2008 11:17 am
Lokacija: Beograd
Pohvaljen: 659
Pohvalio: 0

Re: Modernizacija železnice

Postod orion » Pon Avg 13, 2018 11:33 am

http://zemun.rs/rekonstruisan-pruzni-pr ... mun-polju/

Да ли има неких назнака који ће се први надвожњак градити у склопу модернизације пруге БГ-СУ?
Kolega2357
Higher intermediate
Postovi: 559
Pridružio se: Čet Avg 27, 2015 5:24 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 156
Pohvalio: 12

Re: Modernizacija železnice

Postod Kolega2357 » Pon Avg 13, 2018 12:28 pm

Pohvale za post: 3
spatiotecte
Expert
Postovi: 9941
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6523
Pohvalio: 1562

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Pon Avg 13, 2018 1:35 pm

Na snimku se vide prvi kilometri polozene nove pruge.
Jel neko zna zasto je toliko veliki razmak izmedju 1og i 2og koloseka kao izmedju 3eg i 4og?
Malo deluje cudno.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 879
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1067
Pohvalio: 76

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Avg 13, 2018 2:08 pm

spatiotecte » Pon Avg 13, 2018 1:35 pm napisao:Na snimku se vide prvi kilometri polozene nove pruge.
Jel neko zna zasto je toliko veliki razmak izmedju 1og i 2og koloseka kao izmedju 3eg i 4og?
Malo deluje cudno.


To nisu koloseci od 1 do 4 već su dva unutrašnja pruga Stara Pazova - Inđija, a dva spoljašnja pruga Stara Pazova - Golubinci. Trasa Stara Pazova - Golubinci je 90-ih projektovana za 200 km/h, te ona mora blagom krivinom skretati ka zapadu, a desni kolosek nadvožnjakom preći preko pruge Stara Pazova - Inđija.
SlikaSlikaSlika
spatiotecte
Expert
Postovi: 9941
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6523
Pohvalio: 1562

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Pon Avg 13, 2018 2:25 pm

Znam da su dva unutrasnja za Indjiju i dva spoljasna za Sid nego me zanima zasto postoji taj razmak izmedju.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Arnorian
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1148
Pridružio se: Ned Jul 11, 2010 9:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 22

Re: Modernizacija železnice

Postod Arnorian » Pon Avg 13, 2018 7:47 pm

Šema koloseka od Batajnice do S. Pazove:

- Crveno putnički saobraćaj, do Batajnice 120 km/h, od Batajnice do N. Pazove 200 km/h.
- Plavo teretni saobraćaj, od Batajnice do N- Pazove 120 km/h.
- Zeleno mešani saobraćaj prema NS, 200 km/h.
- Magenta mešani saobraćaj prema Šidu, od N. Pazove do S. Pazove 160 km/h.

Slika
Pohvale za post: 6
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1123
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1804
Pohvalio: 1400

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Uto Avg 14, 2018 11:46 am

spatiotecte » 13 Aug 2018 01:25 pm napisao:Znam da su dva unutrasnja za Indjiju i dva spoljasna za Sid nego me zanima zasto postoji taj razmak izmedju.

Da bi se postigla visina potrebna za prelazak preko pruge S.Pazova-Indjija desni kolosek ka Golubincima je morao ići prvo u desno pa onda levo preko pruge ispod. Sve zbog potrebe da uspon ne bude previše veliki. To je jedini razlog njegovog udaljavanja od pruge ka Novom Sadu.
Arnorian
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1148
Pridružio se: Ned Jul 11, 2010 9:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 22

Re: Modernizacija železnice

Postod Arnorian » Uto Avg 14, 2018 11:53 am

Ima i sekcija između Nove i Stare Pazove gde su koloseci razmaknuti.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8709
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3688
Pohvalio: 5531

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Uto Avg 14, 2018 12:02 pm

то је да се убаце још два колосека између
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
spatiotecte
Expert
Postovi: 9941
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6523
Pohvalio: 1562

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Uto Avg 14, 2018 12:13 pm

mvbg1 » 14 Aug 2018 10:46 am napisao:
spatiotecte » 13 Aug 2018 01:25 pm napisao:Znam da su dva unutrasnja za Indjiju i dva spoljasna za Sid nego me zanima zasto postoji taj razmak izmedju.

Da bi se postigla visina potrebna za prelazak preko pruge S.Pazova-Indjija desni kolosek ka Golubincima je morao ići prvo u desno pa onda levo preko pruge ispod. Sve zbog potrebe da uspon ne bude previše veliki. To je jedini razlog njegovog udaljavanja od pruge ka Novom Sadu.


Ne pricam za taj deo gde spoljni desni kolosek za Sid prelazi preko dva srednja koloseka za Indjiju.

Niste razumeli moje pitanje, ne znam kako da objsanim bolje, probacu ponovo...

Dakle ako se pogleda deo pruge gde su sva cetiri koloseka paralelna (dakle veci deo pruge), vidi se da razmak nije isti izmedju sva 4 koloseka vec su spoljasni koloseci udaljeniji od onutrasnih.
Izmedju prvog i drugog koloseka ima kao neka stazica isto tako izmedju treceg i cetvrtog, mislim verovatno nije staza vec samo prazan prostor.Merio sam na google earthu sirinu ukupne prizme za cetvorokolosecnu prugu i ona je 24 metara siroka, dok sam isto tako merio druge cetvrorokolsecne pruge po evropi i nasao uglavnom sirinu od 18 metara.
Zasto je platforma za nasu prugu toliko siroka i da li je bilo potrebe za tim, kao i taj cudni raspored pruga 1+2+1?
Da formulisem pitanje drugacije:
Zasto cetiri koloseka ne idu zajedno sa istim razmakom kao sto je svuda slucaj u evorpi vec se stice utisak da dve jednokolosecne pruge idu paralelno na svakoj strani od jedne dvokolosecne pruge?
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1123
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1804
Pohvalio: 1400

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Uto Avg 14, 2018 2:50 pm

Verovatno misliš na sam izlaz iz stanice posle izlaznih skretnica. Verovatno je to uzrokovano time da se sa drugog koloseka izlazi pravo ka Šidu kao i iz Šida da se ulazi u pravac na peti. Pretpostavljam da je kolosečna situacija u samoj stanici diktirala te razmake izmedju desnog Šidskog i desnog Novosadskog i obrnuto levog Šidskog i levog Novosadskog.
Nadam se da si na to mislio.
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Expert
Postovi: 9941
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6523
Pohvalio: 1562

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Uto Avg 14, 2018 3:37 pm

Upravo sam na to mislio, ta sitaucija se vidi kao sto si rekao kod izlaznih skretnica.
Razmak po sredisnjoj osi svakog koloseka koji idu ka Novom Sadu je 4,6m sto je standard za velike brzine, za obicnu prugu je 4,2m.

Medjutim razmak je citavih 7 metara izmedju levog sidskog i levog novosadskog.
Takodje 7 metara je razmak izmedju izmedju desnog sidskog i desnog novosadskog.

Razumem da je kolosecna situacija u samoj stanici takva da u nivou skretnica je moralo tako da bude ali zasto se platforma posle nije suzila na sirinu od 18 metara koliko bi trebala da bude za 4 koloseka nego je nastavila sa sirinom od 24 metara?
Jer to dodatno poskupljuje zemljane radove da se napravi toliko siroka prizma.
Da li postoje neki razlozi tehnicke prirode zasto je to tako uradjeno?
Jer estetski gledano je malo cudno da imas cetvorokolosecnu prugu u vidu 1+2+1 a i finansijski mi deluje da nije opravdana toliko siroka platforma.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6023
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5110
Pohvalio: 13007

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Uto Avg 14, 2018 3:47 pm

Мислим да је тако због геометрије скретања, пошто би након приближавања ти колосеци опет морали да се одвајају, посебно десни ка Шиду који се пење рампом на надвожњак преко оба колосека за НС. А и то кривудање би сигурно утицало на брзину.
spatiotecte
Expert
Postovi: 9941
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6523
Pohvalio: 1562

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Uto Avg 14, 2018 4:06 pm

Nije taj razlog sigurno jer i deonica Stara pazova-Nova pazova ima zemljanu prizmu sa sirinom od 24 metara umesto 18. Dakle sve ukupno to je jedna deonica od citavih 10 km od stanice Nova Pazova do mesta gde se pruge odvajaju koja ima vecu sirinu nego sto bi trebala da ima.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1123
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1804
Pohvalio: 1400

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Uto Avg 14, 2018 5:05 pm

Na deonici Stara-Nova je planirano stajalište Vojka pa otud i 24 metra na tom delu medjustaničnog odstojanja.
spatiotecte
Expert
Postovi: 9941
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6523
Pohvalio: 1562

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Uto Avg 14, 2018 5:10 pm

Nije ni to u pitanju, jer na tom planiranom stajalistu Vojka je sirina prizme 50 metara i vec su izgradjeni podzemni prolazi. Taj deo prosirenja na 50 metara za to stajaliste je dugacak 1500 metara.

Ostali deo pruge je na 24 metara sirine, zapravo nigde nije manje.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1123
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1804
Pohvalio: 1400

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Uto Avg 14, 2018 6:04 pm

Ne znam po tom starom projektu BPS koji je minimalan poluprečnik krivina planiran. Mozda je upravo to stajaliste uzrok velikog razmaka koloseka zbog ogromnih planiranih poluprečnika?

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta