Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Пантограф
Expert
Postovi: 6355
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7827
Pohvalio: 4887

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Uto Apr 16, 2019 2:02 pm

Рачунајте да иза те кампање преко Шпигла стоји лоби железничке и грађевинске индустрије, чији интереси се не морају поклапати са потребама велике већине путника.

Немачке железнице, укупно узев, за кориснике су знатно боље од Француских (густина и разгранатост мреже, пре свега). Треба имати у виду да Французи нису брзим пругама повезали ни све милионске градове са Паризом (Тулуз - пут траје 5 сати, авион убија), а путовање између великих градова који нису Париз (нпр. Лион - Бордо) ближе је стандардима српских него немачких железница.

Узмите у обзир и да највећи процват од свих великих путничких железница у Европи у последњих 20 година доживљавају, неочекивано - британске железнице, са брзинама до 200 км/х. Дуплиравши укупан број путника од средине деведесетих, Британци су по том параметру убедљиво оставили Французе, који су, иначе, у читавој Европи данас народ у највећој зависности од коришћења аутомобила (сетите се жутих прслука).

Индустрија би, међутим, да се улаже огроман новац, јер јој то треба. Алзо, рачунајте да ће и у Немачкој (која није нарочито велика земља, пре уједињења Западна је била величине СФРЈ, уз то је и децентрализована, па јој је густина мреже - највећа на свету - много битнија од максималне брзине), бити грађене нове пруге за 300 км/сат. Услед огромног новца који ће то однети, готово сигурна последица биће смањење издвајања за локалну и регионалну мрежу, која највише треба путницима.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4296
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4744
Pohvalio: 1187

Re: Modernizacija železnice

Postod Žika » Uto Apr 16, 2019 2:04 pm

orjen » Uto Apr 16, 2019 10:13 am napisao:Ali za zeleznicu je uzeto samo neto putovanje od polazka do dolazka. Poredenje nije vrednostojno. I na zeleznice postoji taj bruto. Takode uzeti su samo najidealnije ICE polasci za pojedine relacije. Trebalo je uzeti prosek svih ICE vozova na tim relacijama.
Nemačka železnica je daleko tačnija u odnosu na avio saobraćaj i putnici nemaju obavezu pojavljivanja sat i više pre polaska. Da ne pričam o riziku da se ostane bez leta, overbooking.
A najviše me izluđuje čekanje na prtljag.



hiavata » Uto Apr 16, 2019 10:18 am napisao:Ne znam za ostale, ali ja bih pre isao zeleznicom pa makar i duze (naravno u razumnom odnosu). Neudobnost modernog putovanja avionom je dostigla vrhunac.


+1 Prevelika ograničenja, obaveze.... su nešto što odvraća od aviona na kraćim putovanjima.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6355
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7827
Pohvalio: 4887

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Uto Apr 16, 2019 2:08 pm

Када су путовања пословних људи по Немачкој у питању, на њиховом месту бих поразмислио има ли смисла да Луфтханза из онолике престонице, Берлина, лети само за Франкфурт и Минхен. То је последица окупационог наслеђа са једне, и пословне политике отуђене корпорације са друге стране, и ни у чему што пледира да буде држава, осим у Немачкој, не би било могуће.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
smirgla
Beginner
Postovi: 38
Pridružio se: Sub Mar 26, 2011 11:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 35
Pohvalio: 0

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod smirgla » Uto Apr 16, 2019 9:16 pm

Žika napisao:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616767#p616767]smirgla » Uto Apr 16, 2019 7:49 am[/url] napisao:Poredjenje ne uzima u obzir vreme potrebno za odlazak/dolazak na aerodrom, sigurnosne kontrole i minimalno vreme dolaska pred let.


Na slici koju sam postavio uzima se upravo to neko vreme koje se gubi , npr. sam let Berlin-Frankfurt traje oko 1 h i 10-15 m dok je prikazano ukupno vreme 3 h 11 min.
Mislim da se uzima samo vreme od sletanja do narednog leta nazad.
Bolje da su uzeli za parametar jednosmerna putovanja. Bilo bi jasnije.
milaki990
Beginner
Postovi: 40
Pridružio se: Pon Maj 18, 2015 11:35 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 43
Pohvalio: 724

Re: Modernizacija železnice

Postod milaki990 » Uto Apr 16, 2019 11:09 pm

Пантограф » Tue Apr 16, 2019 2:08 pm napisao:Када су путовања пословних људи по Немачкој у питању, на њиховом месту бих поразмислио има ли смисла да Луфтханза из онолике престонице, Берлина, лети само за Франкфурт и Минхен. То је последица окупационог наслеђа са једне, и пословне политике отуђене корпорације са друге стране, и ни у чему што пледира да буде држава, осим у Немачкој, не би било могуће.

Mislim da je problem Berlina izostanak neadekvatnog modernog aerodroma.

Što se tiče polemike avion ili voz, ja sam uvek više za voz. Pre par sedmica sam putovao na relaciji Berlin - Prag 4h20min. Kada bih uračunao putovanje do aerodroma, čekanje na istom, let i dolazak do centra Praga vremenski bi izašlo skoro isto. Ovako je bilo i jeftinije i udobnije i lepše. Kroz Češku se ide dolinom Elbe i zaista ima prelepih prizora. :-)
Pohvale za post: 5
Пантограф
Expert
Postovi: 6355
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7827
Pohvalio: 4887

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Sre Apr 17, 2019 9:42 am

И ја сам за воз. То је, у принципу, најкултурније путовање. Међутим, све је то психологија. Знаш како, пут од четири и по сата није исто што и пут од сат времена, немојмо се заваравати. Без обзира на долазак сат и по пре лета и све, ипак, треба бити везан са једно седиште дуже од четири сата. Да, у возу може да се прошета, али, то траје 15 минута и онда се опет вратиш у столицу, и смараш се. Авионом - полетиш, кад се попнеш капетан нешто промрмља и већ креће спуштање.

Дакле, ако једном идеш из Берлина за Праг, 4 сата и 20, супер. Али, ако идеш послом нпр. двапут месечно, хм, велика је могућност да ти досади. Па још ако имаш неки miles&more и сл. веће су шансе да ћеш за Праг преко Франкфурта него возом, нажалост.

Мислим, иначе, да је погрешна толика фокусираност железнице у Европи да буде конкуренција авио-превозу. Таквом политиком, која укључује и прескупе карте, губе силне путнике који бирају нпр. Фликсбус. Да, где су скупље карте ту је и већи новац, али се бојим да је ваздушни саобраћај флексибилнији и да ће у тој бици победити.

Има занимљивих концепата и модела, људи свашта мозгају, па су неки, рецимо, израчунали да јефтинијег и ефикаснијег превоза не би било, од оног који би нудила флота авиона налик на ДЦ3. Са друге стране, Рајанер већ говори да ће карте за неку годину бити бесплатне (ту, са аспекта шопинг-мола, постаје предност дуг боравак на аеродрому). А шта ће онда крута железница, ако уз то буде и - скупа?
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 4
orion
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1993
Pridružio se: Čet Sep 11, 2008 11:17 am
Lokacija: Beograd
Pohvaljen: 692
Pohvalio: 0

Re: Modernizacija železnice

Postod orion » Sre Apr 17, 2019 10:15 am

Чекајући воз за Темишвар
Још се не зна да ли ће Вршчани после две године, поново моћи возом да стигну до Темишвара. Све је више захтева за поновно успостављање те једине редовне саобраћајне везе Србије и Румуније што је пре свега важно студентима из Србије који се школују у Румунији. У "Србијавозу" још чекају одговор румунских колега на њихов позив на састанак.

Румунски возови, који су двапут дневно превозили путнике, не саобраћају две године, а укидање ове међународне везе највише је погодило око 600 студената из Србије који се школују у Темишвару, јер се сами сналазе за превоз, што је за већину родитеља велики трошак.

Припремила Маша Ивков
"Они сада не могу ни да дођу сваке недеље кући. Пре су долазили викендом и били су кући, онда су носили са собом и храну и одећу. Е сад, како немају средстава, сада морају да дођу неким таксијем", каже један од родитеља Тодор Басараба.

Студенткиња Божин Лорета истиче да се сналазе како знају и умеју.

"Моје колеге студенти покушавају да се снађу ко како може. Налазе се, па једна вози по четворо, петоро, како ко може. Неки ни не долазе кући јер немају средстава да се врате кући", каже Божин.

Воз није био само за студенте, указује Рома Марин. "Био је и за људе који су радили, био је и за туристе, углавном оне из Београда. Долазили су до Вршца па од Вршца ишли до Темишвара и Букурешта. Није био само за студенте, али нас је највише погодило", каже Рома Марин.

Међународни воз Вршац–Темишвар, престао је да саобраћа због, како је тада образложила румунска страна, дуга из 2012. године некадашњег Јавног Предузећа "Железнице Србије" према румунском оператеру за железнички саобраћај.

У међувремену, дуг је измирен, а "Србијавоз" свакодневно добија захтеве путника за обнављање ове линије.

"Преставницима ЦФР Калатори или националног оператера за превоз путника Румуније, упућен је званичан позив за састанак пре извесног времена, очекујемо њихов одговор у што је могуће краћем року. Након састанака који буду следили имаћемо доста прецизнију причу везану за поновно успостављање саобраћаја", каже Марко Ђукић из "Србијавоза", који се нада позитивном исходу.

Иницијатива постоји и са друге стране границе, где грађани већ неко време потписују онлајн петицију са истим захтевом, али се "Железнице Румуније", чија је то била линија – још не оглашавају.


http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... isvar.html
Pohvale za post: 1
Гага
Expert
Postovi: 9259
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 8958
Pohvalio: 15727

Re: Modernizacija železnice

Postod Гага » Čet Apr 18, 2019 3:28 am

WLABmz » 15 Апр 2019 09:42 pm napisao:Domicil vagona Optima Expressa je Drjanovo - Bugarska. Ove vagone je Optima kupila od Bugarskih železnica. U pitanju su kušet vagoni i jedan vagon restoran.

Ova snimljena kompozicija je bez putnika - odlazak vagona iz Drjanova za Filah zarad pokretanje prvog voza iz Filaha u sezoni. Prvi, plavi vagon je salon/spavaći vagon Srbija Voza koji je iznajmljen Optimi - https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SRB/ZS_Salon-9980.php. On je u Rakovici uvršten u ovaj voz.

@ВЛАБмз, било је људи у возу, видео сам их. Е сад , да ли су баш путници или неко од особља !
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1039
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1401
Pohvalio: 85

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Čet Apr 18, 2019 4:52 pm

Гага » Čet Apr 18, 2019 3:28 am napisao:@ВЛАБмз, било је људи у возу, видео сам их. Е сад , да ли су баш путници или неко од особља !


Osoblje.
SlikaSlikaSlika
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1039
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1401
Pohvalio: 85

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sub Apr 20, 2019 4:05 pm

Modernizacija u Srbija Vozu ide vrlo napredno. Već danima na sajtu stoji:

ЗБОГ РАДОВА У САВСКОМ АМФИТЕАТРУ, ДОШЛО ЈЕ ДО ПРЕКИДА У ФУНКЦИОНИСАЊУ КОРИСНИЧКОГ СЕРВИСА.


A danas ceo dan pokušavam da otvorim online red vožnje na sajtu, ali ne funkcioniše. Ko zna i koliko to dugo ne radi. Mada ni ne čudi, kada im je od ukidanja vozova Beograd - Novi Sad i Beograd - Budimpešta broj prodatih karata smanjen gotovo desetostruko! Nema ni potrebe...
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 2
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6692
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12422
Pohvalio: 25

Re: Modernizacija železnice

Postod Zuma » Ned Apr 21, 2019 3:26 am

Možda bude od interesa. Po prvi put su se pojavili bar neki preliminarni detalji o Maskovom tunelskom LOOP projektu.

Elon Musk’s Boring Company scales down its East Coast ambitions
Washington, DC to Baltimore in 15 minutes
https://www.theverge.com/2019/4/19/1850 ... oop-report

Washington, D.C. to Baltimore Loop Project
Proposed by The Boring Company
Environmental Assessment (Draft)
April 2019
https://www.dcbaltimoreloop.com/DraftLoopEA.pdf
milos.tro
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10507
Pridružio se: Uto Dec 24, 2013 11:42 pm
Pohvaljen: 17870
Pohvalio: 7492

Re: Modernizacija železnice

Postod milos.tro » Ned Apr 21, 2019 9:51 pm

Lokomotive predvidjene za secu u 2019g
58049109_2381049958580028_9154200467566231552_n.jpg

izvor.zeleznice u Srbiji
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28046
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14647
Pohvalio: 6122

Re: Modernizacija železnice

Postod direktor » Ned Apr 21, 2019 10:18 pm

Jel sve to bas mora da se sjece sta ih je spopalo
Zar ne moze nesto da se izremontuje ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1039
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1401
Pohvalio: 85

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Ned Apr 21, 2019 11:02 pm

Zločin je kasirati lokomotive 444 Severine...Prvo su napravili potpuno idiotsku raspodelu lokomotiva između Srbija Voza i Karga, a sad je Kargo kupio 16 Vectrona pa im ne trebaju više Severine koje bi dobro došle Srbija Vozu. Da ne pričam o idiotariji oko raspodele dizel lokomotiva 661 i 666 gde su lokomotive 661-118, 119, 152, 154 i 157 koje imaju elektro grejanje za putničke vozove pripale Cargu, a 4 komada snažnijih lokomotiva 666 bez elektro grejanja za putničke vozove pripale Srbija Vozu.

Nisu džabe Mađari posle par godina zavitlavanja sa odvojenim putničkim, cargo i vučom ponovo sve spojili u jednu firmu.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 4
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9124
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4265
Pohvalio: 6414

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Ned Apr 21, 2019 11:05 pm

шта ће СВ-у локомотиве када немају довољно вагона?
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7552
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7207
Pohvalio: 17512

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Ned Apr 21, 2019 11:59 pm

Има и вагона, али су и они препуштени зубу времена, пошто су Штрумфета и стручњаци одлучили да се унутрашњи саобраћај сведе само на гарнитуре. Да има памети, ФЛИРТови и Рускиње би само појачале ондашње возове са локомотивама, али су уствари сулудо заменили једне другима. Сечење 444 је дефинитивно ван памети. Није ми ни јасно сечење оних 661 и 644 док се изнајмљују 661 од ЖРС. Такође све са списка би било паметно да сачувају по примерак за музеј (641, 642, 643, 644, 661, 664) ако већ неће да их поправљају и користе.
Треба упослити предузећа која су у проблемима (МИН, Шинвоз, Желвоз, Гоша, ФВК) и ремонтовати постојећа возна средства.
Pohvale za post: 4
miki_ns
Higher intermediate
Postovi: 588
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 559
Pohvalio: 176

Re: Modernizacija železnice

Postod miki_ns » Pon Apr 22, 2019 9:39 am

Kakva idiotarija otkud kasiranje 444?
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7552
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7207
Pohvalio: 17512

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Apr 22, 2019 11:39 am

И мене то чуди. Али ништа чудно код ове госпође министарке.
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9855
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 10425
Pohvalio: 2611

Re: Modernizacija železnice

Postod astrodule » Pon Apr 22, 2019 12:00 pm

milos.tro » Yesterday, 21:51 napisao:Lokomotive predvidjene za secu u 2019g
58049109_2381049958580028_9154200467566231552_n.jpg

izvor.zeleznice u Srbiji
Slika


Koji (kakvi) su to ljudi koji Л pišu naopako?
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7552
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7207
Pohvalio: 17512

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pon Apr 22, 2019 12:21 pm

Људи који пилићарски рачунају колико могу да зараде сечом локомотива на кило уместо да извуку што се извући може.
Pohvale za post: 1
orjen
Intermediate
Postovi: 492
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 825
Pohvalio: 164

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Sre Apr 24, 2019 4:26 pm

ima i vozove koje nemaju ni grafite a uz to se i redovno odrzavaju. verovatno ovi cistaci imaju i specijalnu obuku
Prikačeni fajlovi
specijalno ciscenje2.jpg
specijalno ciscenje.jpg
spatiotecte
Professional
Postovi: 10237
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6908
Pohvalio: 1649

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Apr 24, 2019 8:20 pm

Ovo neki model vagona 1968.
BTW svaka cast na odrzavanju, izgledaju jako cisto.
dr strangelove
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 349
Pridružio se: Pon Mar 24, 2008 12:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 268
Pohvalio: 1030

Re: Modernizacija železnice

Postod dr strangelove » Sre Apr 24, 2019 8:24 pm

pa ko je unutra naravno da su cisti...
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28046
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14647
Pohvalio: 6122

Re: Modernizacija železnice

Postod direktor » Sre Apr 24, 2019 11:43 pm

To voz velikog vodje
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Гага
Expert
Postovi: 9259
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 8958
Pohvalio: 15727

Re: Modernizacija železnice

Postod Гага » Čet Apr 25, 2019 2:37 am

Ким Џонов блиндирани возићћћ https://www.kurir.rs/planeta/3241863/pu ... rila-video

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Kokili i 3 gosta