Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Пантограф
Expert
Postovi: 6169
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7381
Pohvalio: 4672

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Uto Apr 16, 2019 2:02 pm

Рачунајте да иза те кампање преко Шпигла стоји лоби железничке и грађевинске индустрије, чији интереси се не морају поклапати са потребама велике већине путника.

Немачке железнице, укупно узев, за кориснике су знатно боље од Француских (густина и разгранатост мреже, пре свега). Треба имати у виду да Французи нису брзим пругама повезали ни све милионске градове са Паризом (Тулуз - пут траје 5 сати, авион убија), а путовање између великих градова који нису Париз (нпр. Лион - Бордо) ближе је стандардима српских него немачких железница.

Узмите у обзир и да највећи процват од свих великих путничких железница у Европи у последњих 20 година доживљавају, неочекивано - британске железнице, са брзинама до 200 км/х. Дуплиравши укупан број путника од средине деведесетих, Британци су по том параметру убедљиво оставили Французе, који су, иначе, у читавој Европи данас народ у највећој зависности од коришћења аутомобила (сетите се жутих прслука).

Индустрија би, међутим, да се улаже огроман новац, јер јој то треба. Алзо, рачунајте да ће и у Немачкој (која није нарочито велика земља, пре уједињења Западна је била величине СФРЈ, уз то је и децентрализована, па јој је густина мреже - највећа на свету - много битнија од максималне брзине), бити грађене нове пруге за 300 км/сат. Услед огромног новца који ће то однети, готово сигурна последица биће смањење издвајања за локалну и регионалну мрежу, која највише треба путницима.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3947
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4171
Pohvalio: 1078

Re: Modernizacija železnice

Postod Žika » Uto Apr 16, 2019 2:04 pm

orjen » Uto Apr 16, 2019 10:13 am napisao:Ali za zeleznicu je uzeto samo neto putovanje od polazka do dolazka. Poredenje nije vrednostojno. I na zeleznice postoji taj bruto. Takode uzeti su samo najidealnije ICE polasci za pojedine relacije. Trebalo je uzeti prosek svih ICE vozova na tim relacijama.
Nemačka železnica je daleko tačnija u odnosu na avio saobraćaj i putnici nemaju obavezu pojavljivanja sat i više pre polaska. Da ne pričam o riziku da se ostane bez leta, overbooking.
A najviše me izluđuje čekanje na prtljag.



hiavata » Uto Apr 16, 2019 10:18 am napisao:Ne znam za ostale, ali ja bih pre isao zeleznicom pa makar i duze (naravno u razumnom odnosu). Neudobnost modernog putovanja avionom je dostigla vrhunac.


+1 Prevelika ograničenja, obaveze.... su nešto što odvraća od aviona na kraćim putovanjima.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6169
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7381
Pohvalio: 4672

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Uto Apr 16, 2019 2:08 pm

Када су путовања пословних људи по Немачкој у питању, на њиховом месту бих поразмислио има ли смисла да Луфтханза из онолике престонице, Берлина, лети само за Франкфурт и Минхен. То је последица окупационог наслеђа са једне, и пословне политике отуђене корпорације са друге стране, и ни у чему што пледира да буде држава, осим у Немачкој, не би било могуће.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
smirgla
Beginner
Postovi: 36
Pridružio se: Sub Mar 26, 2011 11:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 24
Pohvalio: 0

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod smirgla » Uto Apr 16, 2019 9:16 pm

Žika napisao:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616767#p616767]smirgla » Uto Apr 16, 2019 7:49 am[/url] napisao:Poredjenje ne uzima u obzir vreme potrebno za odlazak/dolazak na aerodrom, sigurnosne kontrole i minimalno vreme dolaska pred let.


Na slici koju sam postavio uzima se upravo to neko vreme koje se gubi , npr. sam let Berlin-Frankfurt traje oko 1 h i 10-15 m dok je prikazano ukupno vreme 3 h 11 min.
Mislim da se uzima samo vreme od sletanja do narednog leta nazad.
Bolje da su uzeli za parametar jednosmerna putovanja. Bilo bi jasnije.
milaki990
Novice
Postovi: 27
Pridružio se: Pon Maj 18, 2015 11:35 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 562

Re: Modernizacija železnice

Postod milaki990 » Uto Apr 16, 2019 11:09 pm

Пантограф » Tue Apr 16, 2019 2:08 pm napisao:Када су путовања пословних људи по Немачкој у питању, на њиховом месту бих поразмислио има ли смисла да Луфтханза из онолике престонице, Берлина, лети само за Франкфурт и Минхен. То је последица окупационог наслеђа са једне, и пословне политике отуђене корпорације са друге стране, и ни у чему што пледира да буде држава, осим у Немачкој, не би било могуће.

Mislim da je problem Berlina izostanak neadekvatnog modernog aerodroma.

Što se tiče polemike avion ili voz, ja sam uvek više za voz. Pre par sedmica sam putovao na relaciji Berlin - Prag 4h20min. Kada bih uračunao putovanje do aerodroma, čekanje na istom, let i dolazak do centra Praga vremenski bi izašlo skoro isto. Ovako je bilo i jeftinije i udobnije i lepše. Kroz Češku se ide dolinom Elbe i zaista ima prelepih prizora. :-)
Pohvale za post: 3
Пантограф
Expert
Postovi: 6169
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7381
Pohvalio: 4672

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Sre Apr 17, 2019 9:42 am

И ја сам за воз. То је, у принципу, најкултурније путовање. Међутим, све је то психологија. Знаш како, пут од четири и по сата није исто што и пут од сат времена, немојмо се заваравати. Без обзира на долазак сат и по пре лета и све, ипак, треба бити везан са једно седиште дуже од четири сата. Да, у возу може да се прошета, али, то траје 15 минута и онда се опет вратиш у столицу, и смараш се. Авионом - полетиш, кад се попнеш капетан нешто промрмља и већ креће спуштање.

Дакле, ако једном идеш из Берлина за Праг, 4 сата и 20, супер. Али, ако идеш послом нпр. двапут месечно, хм, велика је могућност да ти досади. Па још ако имаш неки miles&more и сл. веће су шансе да ћеш за Праг преко Франкфурта него возом, нажалост.

Мислим, иначе, да је погрешна толика фокусираност железнице у Европи да буде конкуренција авио-превозу. Таквом политиком, која укључује и прескупе карте, губе силне путнике који бирају нпр. Фликсбус. Да, где су скупље карте ту је и већи новац, али се бојим да је ваздушни саобраћај флексибилнији и да ће у тој бици победити.

Има занимљивих концепата и модела, људи свашта мозгају, па су неки, рецимо, израчунали да јефтинијег и ефикаснијег превоза не би било, од оног који би нудила флота авиона налик на ДЦ3. Са друге стране, Рајанер већ говори да ће карте за неку годину бити бесплатне (ту, са аспекта шопинг-мола, постаје предност дуг боравак на аеродрому). А шта ће онда крута железница, ако уз то буде и - скупа?
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
orion
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1988
Pridružio se: Čet Sep 11, 2008 11:17 am
Lokacija: Beograd
Pohvaljen: 689
Pohvalio: 0

Re: Modernizacija železnice

Postod orion » Sre Apr 17, 2019 10:15 am

Чекајући воз за Темишвар
Још се не зна да ли ће Вршчани после две године, поново моћи возом да стигну до Темишвара. Све је више захтева за поновно успостављање те једине редовне саобраћајне везе Србије и Румуније што је пре свега важно студентима из Србије који се школују у Румунији. У "Србијавозу" још чекају одговор румунских колега на њихов позив на састанак.

Румунски возови, који су двапут дневно превозили путнике, не саобраћају две године, а укидање ове међународне везе највише је погодило око 600 студената из Србије који се школују у Темишвару, јер се сами сналазе за превоз, што је за већину родитеља велики трошак.

Припремила Маша Ивков
"Они сада не могу ни да дођу сваке недеље кући. Пре су долазили викендом и били су кући, онда су носили са собом и храну и одећу. Е сад, како немају средстава, сада морају да дођу неким таксијем", каже један од родитеља Тодор Басараба.

Студенткиња Божин Лорета истиче да се сналазе како знају и умеју.

"Моје колеге студенти покушавају да се снађу ко како може. Налазе се, па једна вози по четворо, петоро, како ко може. Неки ни не долазе кући јер немају средстава да се врате кући", каже Божин.

Воз није био само за студенте, указује Рома Марин. "Био је и за људе који су радили, био је и за туристе, углавном оне из Београда. Долазили су до Вршца па од Вршца ишли до Темишвара и Букурешта. Није био само за студенте, али нас је највише погодило", каже Рома Марин.

Међународни воз Вршац–Темишвар, престао је да саобраћа због, како је тада образложила румунска страна, дуга из 2012. године некадашњег Јавног Предузећа "Железнице Србије" према румунском оператеру за железнички саобраћај.

У међувремену, дуг је измирен, а "Србијавоз" свакодневно добија захтеве путника за обнављање ове линије.

"Преставницима ЦФР Калатори или националног оператера за превоз путника Румуније, упућен је званичан позив за састанак пре извесног времена, очекујемо њихов одговор у што је могуће краћем року. Након састанака који буду следили имаћемо доста прецизнију причу везану за поновно успостављање саобраћаја", каже Марко Ђукић из "Србијавоза", који се нада позитивном исходу.

Иницијатива постоји и са друге стране границе, где грађани већ неко време потписују онлајн петицију са истим захтевом, али се "Железнице Румуније", чија је то била линија – још не оглашавају.


http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... isvar.html
Pohvale za post: 1
Гага
Expert
Postovi: 9169
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 8628
Pohvalio: 15267

Re: Modernizacija železnice

Postod Гага » Čet Apr 18, 2019 3:28 am

WLABmz » 15 Апр 2019 09:42 pm napisao:Domicil vagona Optima Expressa je Drjanovo - Bugarska. Ove vagone je Optima kupila od Bugarskih železnica. U pitanju su kušet vagoni i jedan vagon restoran.

Ova snimljena kompozicija je bez putnika - odlazak vagona iz Drjanova za Filah zarad pokretanje prvog voza iz Filaha u sezoni. Prvi, plavi vagon je salon/spavaći vagon Srbija Voza koji je iznajmljen Optimi - https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SRB/ZS_Salon-9980.php. On je u Rakovici uvršten u ovaj voz.

@ВЛАБмз, било је људи у возу, видео сам их. Е сад , да ли су баш путници или неко од особља !

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google Adsense [Bot], JohnnyLee i 4 gosta