Doka WWW Heder

Izgradnja autobuske stanice na Novom Beogradu

14-03-2018

    Izgradnja autobuske stanice na Novom BeograduIzgradnja nove autobuske stanice u novobeogradskom bloku 42 otpočela je ovog meseca, a prva faza gradnje trajaće oko 18 meseci. Projekat kompleksa autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu usvojen je na konkursu 2014. godine, na kome je prvu nagradu osvojio “Proaspekt” tim, predvođen Milanom i Vladimirom Lojanicom sa svojim saradnicima. Pobedničko rešenje u celosti smo predstavili u jednom od prethodnih izdanja, kao i aktuelnu prvu fazu koja će obuhvatiti izgradnju privremene stanične zgrade. Izmeštanje autobuskih stanica sa savskog priobalja otpočelo je sredinom 2017. godine, pogurano obavezama i rokovima u okviru projekta “Beograd na vodi”. U prethodnom periodu iz Savamale uklonjena je “Lastina” stanica, kao i veći deo nekadašnjeg parkinga za autobuse, međutim izgradnja novih stajališta još uvek nije bila počela.

    Nakon višemesečnog odlaganja, radovi su konačno otvoreni u martu ove godine, čime je otpočeo rok od 18 meseci za realizaciju prve faze autobuske stanice na Novom Beogradu. Posao na izgradnji aneksa dobilo je lazarevačko preduzeće “Bauwesen”, dok je tender za izgradnju peronskog platoa dobilo preduzeće "Milmar put" iz Beograda. Ukupna ugovorena vrednost prve faze je oko 480 miliona dinara. Kao što i sama vrednost projekta kaže, radi se o privremenom rešenju koji treba da obezbedi samo osnovnu staničnu funkciju i usluge. Kao privremena stanična zgrada služiće vezni aneks između autobuske i železničke stanice, objekat od oko 1200 kvadrata bruto površine adaptiran za prodaju karata i najneophodnije administrativne i komercijalne delatnosti. Od ukupne vrednosti prve faze, oko 350 miliona dinara će biti utrošeno za perone i parking, a preostlih 120 miliona otićiće na izgradnju i opremanje privremene stanične zgrade u okviru aneksa.

    Kompletno premeštanje BAS-a iz Savamale u blok 42 na Novom Beogradu ipak je složeniji poduhvat, čija vrednost iznosi bar 25 miliona evra. On mora da sadrži značajan broj kvadrata poslovnog prostora za stotine zaposlenih sa postojeće stanice, kao i čitav niz pratećih uslužnih i komercijalnih sadržaja. Za sada nije poznato koliko će nova autobuska stanica služiti u privremenom režimu, ali imajući u vidu potrebe ovo rešenje nije održivo ni srednjeročno. Dobra vest je da autori pobedničkog rešenja, zajedno sa institutom CIP već rade na projektu, kako bi se pripremila dokumentacija neophodna za izgradnju celog staničnog kompleksa. Ovo je važan preduslov za nastavak radova, ali i pozitivan znak da će se pri projektovanju poštovati nagrađeno arhitektonsko rešenje. Od ovako velikog i značajnog javnog objekta puno se očekuje.

    Sa ugovorenim rokovima, prva faza autobuske stanice na Novom Beogradu biće završena na jesen 2019. godine. Teoretski, tokom tog perioda moguće je pripremiti dokumentaciju za nastavak gradnje autobuske stanice, gde bi se sledeća faza samo nadovezala na tekuće radove. Ipak, to je samo teoretska mogućnost, tako da ostaje da se vidi kojom će se dinamikom dalje razvijati kompleks u bloku 42.

    Aneks autobuske stanice na Novom Beogradu - 3D prikazi


    Aneks autobuske stanice na Novom Beogradu (foto) - 13. mart 2018.