Doka WWW Heder

Kinezi grade novi most na Savi

02-10-2017

    Kinezi grade novi most na SaviU martu ove godine otvoreni su radovi na izgradnji autoputa Surčin-Obrenovac, 17.6 kilometara dugoj deonici autoputa Beograd-Južni Jadran, koja će već izgrađene deonice koridora 11 povezati sa Beogradskom obilaznicom. Projektovan je kao klasičan autoput sa po dve trake+zaustavna za svaki pravac (2 х 3.75m+2.5m) i razdelnim pojasom širine 4 metara. Planirane su dve denivelisane petlje, jedna u Surčinu na ukrštanju sa Obilaznicom, a druga na ukrštanju sa Obrenovačkim putem. Treba napomenuti da će se u zoni petlje Surčin nalaziti i buduća čeona naplatna rampa za sve koji se uključuju na autoput ka Čačku.

    Na trasi se nalazi 7 mostova, a svakako najvažniji je novi most preko Save, koji sa ukupnom dužinom od skoro 1.6 kilometara predstavlja vrlo značajan građevinski poduhvat. Most praktično preseca ušće Kolubare u Savu, a sastoji se od glavnog mosta i dve prilazne konstrukcije. Glavni most ima dužinu od 370 metara i projektovan je kao betonska konstrukcija na koju se nadovezuju prilazne konstrukcije od prednapregnutog betona. Severna prilazna konstrukcija biće dugačka 416 metara, dok južni prilaz premošćava Kolubaru i ima 797 metara. Konstrukcijski i tehnološki vrlo sličan Pupinovom mostu na Dunavu, imaće 175 metara širok glavni raspon iznad plovnog puta i visinu od oko 24.5 metara iznad vode.

    Kako je most preko Save i najkompleksniji objekat na trasi autoputa, njegova izgradnja je prva počela i do sada je završen vrlo značajan deo posla. Koristeći povoljan vodostaj izvođač je završio šipove svih stubova na suvom, pa se na dosta pozicija već vrši betoniranje stubova i ležišnih greda. Završeni su i svi šipovi na dva glavna stuba u vodi, oko jednog je već formiran zagat i iz njega izvučena voda. U narednom periodu biće rađeni preostali stubovi u vodi, a nedavno je i prva deonica trase autoputa dobila građevinsku dozvolu, što najavljuje skori početak trasiranja preostalih 16 kilometara. Kineski radnici gradiće most preko Save, dok će ostale radove i objekte na trasi autoputa izvoditi domaći kooperanti.

    Ugovor o izgradnji autoputa Surčin-Obrenovac potpisan je sa kineskom kompanijom CCCC (China Communications Construction Company), a projekat vredan 208 miliona evra kreditira kineska EXIM banka. Projekat saobraćajnica izradio je Saobraćajni institut CIP. Rok za završetak svih radova je 32 meseca, odnosno do kraja 2019. godine.

    Mapa autoputa Surčin - Obrenovac


    Autoput Surčin - Obrenovac (foto) - 2. oktobar 2017.





    Termoizolacija
    C1 - Business Garden
    Ytong_280x230_HTML5

    EECFA

    Starije vesti

    Beobuild anketa

    Pregled tržišta