EECFA

Koridor 11 se spaja sa Beogradom

04-10-2019

    Koridor 11 spaja se sa Beogradom

    Učestvuj u diskusiji u okviru Beobuild FORUM-a

    Izgradnja deonice koridora 11, od Surčina do Obrenovca, ušla je u završnu fazu, radovi odlično napreduju i za sada nema sumnje da će sve biti završeno u ugovorenom roku. Nova deonica spojiće Obilaznicu oko Beograda sa već otvorenim autoputem do Čačka, čime se omogućava jednostavan pristup novom koridoru, kako za vozila u tranzitu tako i za lokalni saobraćaj. Kolone i gužve u Bariču i Umci biće realnost relativno kratko, pošto se otvaranje preostale deonice i direktne veze sa Obilaznicom očekuje 19. decembra. Nakon otvaranja očekuje se značajno rasterećenje na Obrenovačkom putu, koji vozači trenutno koriste za uključenje na novi autoput “Miloš Veliki”. Autoput od Surčina do Obrenovca dugačak je 17,6 km; reč je o ravničarskoj deonici autoputa u punom profilu, a najznačajniji objekti na trasi su most preko Save kod Bariča, kao i dve petlje - "Surčin" i "Obrenovac".

    Tokom izvođenja na projektu je napravljeno nekoliko jako značajnih izmena na koje skrećemo pažnju, a za vozače najbitnija je svakako odluka da se ova deonica isključi iz sistema naplate. To znači da se čeona naplatna stanica za ulazak na autoput “Miloš Veliki” neće nalaziti u Jakovu, već će ostati na trenutnoj poziciji desetak kilometara južno od Obrenovca. Istovremeno, bočna naplatna rampa na Obrenovačkoj petlji se ukida. Da bi privremena čeona naplatna stanica kod Obrenovca mogla da postane trajna moraće da se građevinski prilagodi, proširi i dogradi sa pratećim funkcijama, ali za sada nema informacija kada će to biti urađeno.

    Druga jako važna izmena na projektu je novo isključenje sa autoputa u Jakovu, čime će biti otvoreno novo i jedino isključenje na celoj trasi od Surčina do Obrenovca. Nepostojanje veze sa lokalnom mrežom puteva bila je jedna od najvećih zamerki projektu, a sa ukidanjem putarine ovo je bio krajnje logičan potez. Izgradnja novog isključenja kod Jakova dobra je odluka, jer treba da pomogne bolju distribuciju saobraćaja i rasterećenje lokalne putne mreže u Surčinu, ali i omogući direktne ekonomske koristi za naselja na trasi autoputa. Pošto je odluka o izgradnji novog isključenja došla prekasno, ovaj deo projekta neće biti realizovan do otvaranja deonice, vec će biti dograđen nakon prikupljanja potrebne dokumentacije.

    Asfalterski radovi uveliko teku na trasi autoputa, a ove nedelje počelo je i asfaltiranje mosta preko Save. Najviše posla ostalo je da se završi na dve velike petlje, u Surčinu i u Obrenovcu, međutim i tu su radovi na konstrukcijama završeni i ne bi trebalo da bude problema ili kašnjenja. Petlja Surčin je kompleksni denivelisani čvor na ukrštanju sa Obilaznicom i predstavlja ulaznu tačku za Koridor 11, dok je Obrenovačka petlja ukrštanje niže kategorije i omogućava pristup Koridoru 11 sa Obrenovačkog puta.

    Projekat koji je dobro pripremljen za izvođenje, tekao je bez većih problema protekle 3 godine i tako postao prva deonica autoputa u Srbiji izgrađena u roku. Najveći izazov na ovoj relativno lakoj deonici svakako je bio most preko Save, međutim taj deo posla izvodili su kineski partneri, koji će svoj deo posla završiti besprekorno i pre ugovorenog roka. Most koja spaja obale Save ukupno je dugačak 1581m, a samo glavni raspon nad plovnim putem ima 175 metara. Sastoji se od 27 stubova i 30 rasponskih konstrukcija, ali je uz pomoć dva sistema pokretnih oplata most građen paralelno sa obe strane reke. Sa deonicom Surčin-Obrenovac, ukupna dužina završenih deonica na Koridoru 11 iznosiće gotovo 120 kilometara.

    Vrednost projekta deonice Surčin-Obrenovac je 208 miliona evra, a glavni izvođac je kineska kompanija CCCC (China Communications Construction Company).

     

    Autoput Surčin - Obrenovac (foto) - 1. oktobar 2019.