EECFA

Nova linija gradske železnice BG Voz

13-04-2018

    Nova linija BG VozaOd danas je ponovo uspostavljena linija BG Voza, na relaciji Resnik-Beograd Centar (Prokop). Ova linija saobraća na 7.5 kilometara dugoj deonici Rasputnica G-Rakovica-Resnik, trasi magistralne pruge na Koridoru X (Beograd – Mladenovac – Niš). Radovi na obnovi ove dvokolosečne pruge počeli su u aprilu 2017, a rok za završetak radova bio je mart 2018. godine. Iako je rok za završetak svih radova istekao, kao i činjenica da je od danas ponovo radi gradska železnica na ovoj trasi, ostalo je još dosta pre nego što možemo reći da je posao završen. Radovi na otvorenoj pruzi jesu završeni u najvećem delu, međutim radovi i dalje traju u stanicama. Štaviše, ne da radovi nisu završeni, već će trajati još mesecima.

    Najviše je ostalo da se kompletira u stanici Resnik, gde je po projektu trebalo izgraditi podhodnik i rekonstrusati 5 staničnih koloseka. Od 5 koloseka do sad je završeno postavljanje tri, dok podhodnik još uvek nije ni probijen u celoj dužini. Na prva tri koloseka završeni su i skoro svi radovi na pripadajućim putničkim peronima, ostaje da se postave nadstrešnice i mobilijar. I stajališta u Kneževcu i Kijevu su građevinski završena, takođe nedostaju samo nadstrešnice i mobilijar. Osim Resnika, radovi još uvek traju i u stanici Rakovica, kako na kolosecima tako i na peronima. Ovde je pored novih koloseka bio zadatak da se prilagode peroni na visinu od 55cm, čime i ova stanica postaje spremna za niskopodne vozove. I u Rakovici je ostalo iznenađujuce dosta posla. Do sada su radovi završeni samo na peronima 1 i 3, a prolazni koloseci 3 i 4 još uvek nisu postavljeni. Na postojećim betonskim nadstrešnicama trenutno se postavlja hidroizolacija, a teku i radovi na spuštanju drugog perona.

    Iskoristili smo priliku i da se provozamo novom linijom BG Voza, proverimo dužinu trajanja puta i pouzdanost. Zbog radova koji još uvek teku, kretanje voza je značajno usporeno i daleko ispod projektovane brzine, pa nova linija nikako nije u stanju da ispuni zacrtan red vožnje. Zvanično, putovanje između Resnika i Prokopa treba da traje 18, ali smo mi izmerili oko 25 minuta. Ovo odstupanje je izazvalo potpuni haos u celodnevnom redu vožnje, obzirom da na ovoj deonici kruži samo jedna kompozicija BG Voza. Zbunjeni putnici bezuspešno su pokušavali da saznaju kada dolazi naredni voz.  Čini se kao da je pokretanje ove linije nepotrebno zbrzano i da je kao rezultat odrađen vrlo traljav posao. Nadamo se da će se ovi problemi u funkcionisanju rešiti kada se konačno završe svi građevinski radovi, a u međuvremenu ako koristite ovu liniju nemojte se oslanjati na zvanični red vožnje.

    Projekat rekonstrukcije pruge Rasputnica G-Rakovica-Resnik podrazumeva zamenu oko 17 kilometara koloseka, polaganje 53 nove skretnice, uz 46.000 kubika novog tucanika i preko 7000 metara novih drenažnih cevi. Obnova ove deonice vredna je 23.7 miliona evra, projekat rekonstrukcije izradio je Saobraćajni institut CIP, a posao izvođača je dodeljen kineskoj kompaniji CCECC (China civil engineering construction corporation).

    U prilogu pogledajte fotografije rekonstruisanih stanica i stajališta duž ove deonice.

    Stanica Resnik (foto) - 13 april 2018.


    Stajalište Kneževac (foto) - 13 april 2018.


    Stanica Rakovica (foto) - 13 april 2018.