EECFA

Obilaznica u više faza

30-07-2019

    Obilaznica u više faza

    Učestvuj u diskusiji u okviru Beobuild FORUM-a

    Radovi na završetku sektora B Obilaznice oko Beograda počeli su pre skoro godinu dana, pa smo napravili obilazak i presek stanja na ovom važnom gradilištu. Projekat podrazumeva izgradnju autoputa od Ostružničkog mosta do Bubanj potoka u dužini od oko 21 kilometar, gde je deo od Ostružnice do Straževice (11km) već izgrađen u poluprofilu i potrebno ga je proširiti izgradnjom leve trake. Ostatak trase od tunela Straževica do Bubanj potoka (deonica 6) biće građen kao potpuno nova saobaraćajnica. Zbog problema na početku gradnje i višemesečnih odlaganja, rokovi na ovom projektu nisu jasno definisani. Jedan od faktora koji će sigurno pogoditi krajnje rokove jeste kašnjenje na delu trase od tunela Straževica do Bubanj potoka, pošto na toj deonici radovi još nisu ni počeli. Kako na ostataku trase izgradnja teče bez većih problema, sada je potpuno jasno da se projekat polako razdvaja na tri faze sa tri moguća roka.

    Na delu trase koja je već u poluprofilu (deonice 4 i 5) neophodno je dograditi levu traku autoputa. Dva tunela na ovoj trasi (Lipak i Železnik) već su izgrađeni sa obe tunelske cevi, tako da će jednostavnom dogradnjom biti u punoj funkciji. Radovi intenzivno teku na izgradnji svih šest mostovskih konstrukcija, po tri na deonicama 4 i 5. U okviru deonice 4 nalaze se mostovi 9, 10 i 11 ukupne dužine 971 metar i radovi na levoj traci odlično napreduju. Na mostovima 9 i 11 već je završeno betoniranje ukupno 19 stubova, dok su na mostu 10 završeni temelji i kreće izlivanje prvih tela stubova. Pored objekata radi se i na trasi ove deonice, a u najvećem delu završeni su široki iskopi i teče izrada nasipa.

    Na deonici 5 grade se mostovi 13,14 i 15 ukupne dužine 1209 metara, ali i druga cev tunela Straževica u dužini od 733 metara bez portala. I na ovom delu radovi dobro napreduju na mostovima, završeno je betoniranje sedam nosećih stubova, a izliveni su temelji za još 26. Na mostu 13 nalazi se najviši stub od 40 metara, dok se na mostu 15 nalazi najveći raspon od čak 45 metara. Tunel Straževica je najznačajniji objekat na ovom delu Obilaznice i ključan kako bi se omogućilo otvaranje deonice 5. Zatečeno stanje obuhvata već izgrađenih 115 metara leve tunelske cevi, a do sada je probijeno dodatnih 40 metara novog iskopa. Trenutnom dinamikom iskop napreduje tempom od oko 1 metar dnevno, uz očekivano povećanje dinamike kako budu odmicali radovi. Na izlaznoj strani tunela radi se tunelska konstrukcija u oplati dužine 93 metara, koja će po završetku betoniranja biti nasuta sa preko 15 hiljada kubika zemlje.

    Kako trenutno stoje stvari, otvaranje dela Obilaznice, od Ostružničkog mosta do petlje Orlovača (deonica 4) biće moguće već krajem 2020, ali će završetak deonice do tunela Straževica (deonica 5) trajati do kraja 2021. Poslednji segment sektora B, od tunela Straževica do Bubanj potoka (deonica 6), ima rok do kraja 2022. godine, ali će i to biti ostvarivo samo ukoliko radovi na ovoj deonici počnu najkasnije do kraja ove godine. Imajući u vidu da deonica 6 još nema građevinsku dozvolu, kao i da nije završen proces eksproprijacije, još uvek nije poznato kada će mašine izaći na ostatak trase. Najznačajniji objekti na ovom delu su tunel Beli potok (373m) i most „Pružni prelaz“ (preko požarevačke pruge, 452m), dok će na mestu izmeštene naplatne rampe nići petlja “Bubanj potok”, kao veliko ukrštanje Obilaznice i autoputa Beograd-Niš.

    Radove na preostalim segmentima sektora B Obilaznice izvode kineski “Power Construction Corporation of China“ i azerbejdžanski „Azvirt“, a ukupna vrednost projekta ugovorena je na 207 miliona evra.

    U prilogu pogledajte foto reportažu sa gradilišta na Obilaznici i aktuelnim radovima na podsektorima B4 i B5.

    Sektor B-4 (Foto) - 26. Jul 2019.


    Sektor B-5 (Foto) - 26. Jul 2019.