Doka WWW Heder

Planirana ugradnja liftova na Prokopu

30-08-2018

    Planirana ugradnja liftova na ProkopuNakon zatvaranja stare železničke stanice na Savskom trgu nastali su brojni problemi za domaće i strane putnike koji koriste ovaj vid prevoza. Glavna železnička stanica preseljena je na Prokop, iako kompleks uopšte nije bio spreman da preuzme tu funkciju. Loša organizacija dovela je do ogromnog broja žalbi građana, pa su nadležni bili primorani da reaguju. Na peronima su naknadno postavljeni automati za prodaju pića i užine, postavljen je bankomat i menjačnica, kao i lift za invalide na stepeništu kod čekaonice. Sada bar postoje najosnovnije usluge na peronima, međutim to je samo deo problema na ovom nezavršenom objektu. Drugi gorući problem predstavlja loša pristupačnost objektu, pošto je trenutno ulazak na stanicu moguć samo putem uskog pomoćnog stepeništa. To znači da vozovima ne mogu da pristupe nepokretne ili slabo pokretne osobe, a praktično je nebezbedno za sve putnike sa dosta prtljaga.

    Iz tog razloga pokrenuta je hitna nabavka dva lifta, koji će biti ugrađeni tako da budu funkcionalni i nezavisno od stanične zgrade. Njihov zadatak će biti da spuštaju putnike sa kote 105 na glavnoj ploči do perona, čime će privremeno biti rešen i problem pristupačnosti. Danas je istekao rok za otvaranje pristiglih ponuda, pa ukoliko sve bude kako treba može se očekivati skoro dodeljivanje ugovora. Početak radova u tom slučaju biće polovinom septembra, dok je predviđeno da ugradnja traje 45 dana od uvođenja izvođača u posao.

    Pozicija ovih liftova na površini nalazi se uz proširenje za taksi stanicu na gornjoj pristupnoj saobraćajnici, a omogućavaće direktan pristup 6. peronu i kosoj rampi ka pothodnicima. Radi se o panoramskim liftovima od kaljenog stakla u ramu od inoksa, koji će prevaljivati visinsku razliku od 7.3 metara. Za potrebe njihove ugradnje biće neophodno probiti dva nova otvora na glavnoj ploči, ali i iseći otvore za liftovske jame na tek završenim peronima. Na samoj ploči planirano je postavljanje čeličnih nadstrešnica za pokrivanje liftovske konstrukcije i prilaza. Nadstešnice su od čelika, sa staklenim pokrivačem i nagibom krovne ravni od oko 5%. Dimenzije liftovske kabine su 1.1 metar širine, 2.1 metar dubine i 2.3 metara visine, sa maksimalnom nosivošću od 1000 kilograma.

    Ovim intervencijama biće rešeni neki od glavnih funkcionalnih problema na objektu, međutim ovakvo situacija ostaće sve do završetka stanične zgrade. Imajući u vidu da je projekat stanične zgrade dobio građevinsku dozvolu još prošle jeseni, ostaje da se reši finansiranje ove faze, pa bi u najboljem slučaju radovi mogli početi naredne godine. Ukoliko ne bude prolongiranja, vreme potrebno da se izgradi i opremi stanična zgrada je oko 2 godine, što znači da će se “privremeno stanje” na Prokopu zadržati bar do 2021.

    U prilogu pogledajte prikaze liftovskih konstrukcija i njihove pozicije na mapi objekta, kao i fotografije radova na glavnoj ploči, gde su preostala sredstva od kuvajtskog kredita iskorišćena za gradnju dodatnih 3.800m2 konstrukcije iznad prva dva koloseka.

     

    04.09.2018. NAJNOVIJA VEST: Obustvljen je postupak javne nabavke liftova na Prokopu. Pristigle su dve ponude, međutim obe su ocenjene neprihvatljivim, prva zbog previsoke cene a druga zbog nepotpune dokumentacije. Procenjena vrednost radova je 44 miliona dinara.

    Železnička stanica Prokop - pozicije liftova


    Železnička stanica Prokop (foto) - 29. avgust 2018.