Doka WWW Heder

Počela izgradnja Ostružničkog mosta

31-07-2016

    Počela izgradnja Ostružničkog mostaU januaru ove godine potpisan je ugovor za izgradnju mosta preko Save kod Ostružnice. Stalna prolongiranja i kašnjenja nisu zaobišla ni ovaj projekat na Obilaznici, pa je tako prošlo čitavih šest meseci od potpisivanja ugovora do uvođenja izvođača u posao. Radovi su konačno počeli 10. juna, čime je krenuo da teče ugovoreni rok od 790 dana za završetak čitavog posla. Ugovor je dodeljen austrijskom konzorcijumu JV Strabag AG - Ed. Zublin AG - Dywidag Bau Gmbh - PZP Zaječar A.D, koji je sa cenom od 3.57 milijardi dinara dao najbolju ponudu na prošlogodišnjem tenderu.

    Postojeći most kod Ostružnice je samo desna konstrukcija, a radovi obuhvataju izgradnju još jedne mostovske konstrukcije čime će kapacitet mosta biti proširen na pun profil autoputa. Ukupna dužina novoizgrađene konstrukcije iznosiće skoro dva kilometra, od čega je prilazna betonska konstrukcija na levoj obali dugačka 594 metara, glavni raspon od čelika ima 586 metara, dok se konstrukcije na desnoj obali pružaju 785 metara. Isto tako, radovi uključuju izgradnju i levog polu-profila u dužini od 956 metara na desnoj obali, kao i uklapanje nove deonice sa rampama na Ostružničkoj petlji.

    Na gradilištu se završavaju pripreme za pobijanje prvih šipova, a radovi se odvijaju na obe obale paralelno. Na levoj obali je završeno čišćenje terena za pet stubnih mesta, izgrađeni su platoi za šipove i gradilišne saobraćajnice. Paralelno teku pripreme i raščišćavanje na desnoj obali, uklanja se gusto rastinje i humus, a ograda je postavljena oko oba gradilišta. Trenutno se izvode probni šipovi na desnoj obali, a u narednih desetak dana krenuće probna bušenja i na levoj. Izvodiće se i provera već izgrađenih stubova u reci, a ispitivanja će biti izvršena iznad vode i podvodno.

    Prema planiranoj dinamici, izrada čeličnih elemenata koji će činiti mostovsku konstrukciju iznad reke treba da počne krajem trećeg kvartala, dok se montaža elemenata očekuje na proleće sledeće godine. Radovi na uklapanju postojeće petlje i budućeg mosta biće izvođeni u poslednjoj godini izgradnje, uz organizaciju koja treba da minimizuje zastoje u saobraćaju tokom radova.

    Ostružnički most - pripremni radovi





    Termoizolacija

    Starije vesti

    Beobuild anketa

    Da li podržavate izgradnju novog Nacionalnog stadiona?

    Pregled tržišta

    Beogradsko oko

    Radnicka Interchange

    Belgrade Bypass - General Project

    Prokop Train Station

    Belgrade-Pančevo railway line

    Ostružnica Bridge expansion

    Ada Bridge north access - Lot 1