EECFA

Podizanje Ostružničkog mosta

12-04-2019

    Podizanje Ostružničkog mosta

    Učestvuj u diskusiji u okviru Beobuild FORUM-a

    Ove nedelje uspešno je završeno podizanje prvog segmenta čelične konstrukcije na levoj traci Ostružničkog mosta preko Save. Projekat proširivanja mosta ovime je ušao u novu fazu realizacije, a inženjerski tim izvođača, nadzora i investitora realizovao je zaista jedinstveni građevinski poduhvat u proteklih nekoliko dana. Deo mostovske konstrukcije od čelika, dužine 80 metara i težine 550 tona, podignuta je na visinu od 18 metara i precizno postavljena u poziciju za povezivanje sa ostalim montažnim elementima. U borbi sa nestabilnim vremenskim uslovima podizanje konstrukcije više puta je odlagano prošle nedelje. Posebno jaki udari vetra danima su ometali radove, ali je na zadovoljstvo svih posao uspešno završen ovog utorka.

    Izgradnja leve trake na mostu kod Ostružnice uključivala je inovativnu tehniku transporta montažnih elemenata do gradilišta mosta. Čelični rasponi dužine po 80 metara biće modifikovani u savskom brodogradilištu, da bi kao plovila bili porinuti i rekom trasportovani do Ostružnice. Nakon toga usledio je teži deo operacije, gde se konstrukcija oslobađa brodskih delova, vezuje za dva krana na četiri pozicije i podiže na visinu šestospratnice. Tokom ovog kompleksnog procesa, iz sekunde u sekund prate se i kontrolišu ogromne sile u kablovima, naponi i deformacije na samoj konstrukciji i jarmu, a svi ti podaci šalju se centralnoj jedinici za manipulaciju objektom. Kada je element podignut u konačnu poziciju prihvata se i zaključava, čime je spreman za zavarivanje. Ovo je prvi put da je u našoj zemlji primenjena ova tehnika, a uspešna realizacija pokazala je vrhunsku operativnost, umeće i znanje domaćih stručnjaka.

    Most se sastoji od pet rasponskih konstrukcija, od čega će istom metodom biti podignuta i druga dva središnja raspona, dok će sa južne obale naguravanjem biti spojena preostala dva. Prvo će biti podignuti kraći rasponi, da bi na kraju moglo da se pristupi ugradnji elementa glavnog raspona. Tokom izgradnje leve trake na mostu kod Ostružnice biće montirani čelični elementi ukupne dužine 600 metara. Na prilaznim konstrukcijama završeni su svi betonski radovi, podignuti ivični venci i ugrađene dilatacije, a u toku je i postavljanje hidroizolacije na južnoj konstrukciji.

    Radove na ovom projektu realizuje tim Strabaga, Mostogradnje i Puteva Srbije, a ukupna vrednost radova iznosi 3.6 milijardi dinara. Pogledajte video material koji smo zabeležili tokom podizanja prvog čelicnog elementa na Ostružničkom mostu.

     

    Ostružnički most (foto) - 10. april 2019.