EECFA

Predstavljamo novi voz za srpske pruge

23-09-2014

    Predstavljamo novi voz za srpske prugePored velike rekonstrukcije pruga koja se očekuje da počne ove godine, Železnice su krenule i u nabavku novih kompozicija. Pored novih dizel vozova koji već saobraćaju našim prugama, aktuelna je i nabavka novih elektro kompozicija. Izbor je pao na švajcarskog proizvođača “Stadler” od koga je naručen 21 voz iz njihove serije FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train). Dva voza za ŽS su već završena, a jedan je prethodnih dana stigao u Srbiju na dalja testiranja. Drugi je premijerno izložen na poznatom nemačkom sajmu transporta “InnoTrans 2014” u Berlinu, odakle vam donosimo ekskluzivnu foto reportažu.

    Ova serija vozova razvijena je 2004. godine za potrebe Švajcarskih Federalnih Železnica, ali su u međuvremenu FLIRT naručile i druge zemlje, pa sa različitim specifikacijama već saobraćaju širom Evrope. Ovaj voz je uglavnom pravljen za manja putovanja, odnosno za gradske i kraće međugradske linije, a nova varijacija FLIRT 3 naručena za naše železnice doživela je premijeru krajem 2013. na nemačkim prugama. Maksimalna brizna za seriju koja stiže na srpske pruge biće 160 km/h.

    Kapacitet novih četvorodelnih vozova je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda i 224 fiksnih sedišta u drugom razredu. Predviđa se i 230 mesta za stajanje, kao i 11 pomoćnih sedišta. Ovaj model je posebno poznat po svojoj prostranosti, a vagoni imaju na raspolaganju i izdvojen prostor za bicikliste. Sredšnja vrata na svim vagonima su spuštena i sa ravnim podom, tako da je omogućen vrlo jednostavan pristup osobama sa invaliditetom, biciklistima i za druge takve potrebe.

    Unutra je prostor organizovan u dva razreda, prvi i drugi. Prvi razred se nalazi u prednjem delu i karakteriše ga bolji ambijent, podne prostirke, udobnija sedišta sa utikačem za električnu energiju za svako sedište. U drugom razredu, sedišta su takođe kvalitetna i udobna, ali nemaju napajanje i imaju samo spoljne rukohvate. Vagoni su opremljeni sa jednim vrlo prostranim toaletom, putnički prostor je u potpunosti klimatizovan i opremljen velikim brojem bezbednosnih kamera. Kao mana enterijera se ističe nepostojanje zavesica na prozorima za duža putovanja u letnjim uslovima, pogotovo imajući u vidu velike prozorske površine.

    Pored ova dva završena primerka, u finalnoj izradi su još tri, a biće isporučivani tempom od dva voza mesečno do avgusta 2015. Pošto je reč o električnim vozovima, oni će saobraćati samo na elektificiranom delu mreže pruga, a nadamo se da će deo pomoći da se kompletira flota Beovoza. Vrednost ove investicije je 100 miliona evra, a posao kreditira EBRD.

    FLIRT 3 - Železnice Srbije