Doka WWW Heder

Sector 4 - done!

10-11-2008

    Sectors 0,5 and 6 pending

    Sector 4 - done!Radovi na delu obilaznice poznatom kao sektor 4 su završeni i ta deonica je puštena zvanično u promet od ponedeljka 10. Novembra 2008. Deo obilaznice dužine 7,7 km od ostružničke petlje do petlje Orlovača direktno će povezati dva pravca od izuzetne važnosti - Ibarsku magistralu i autoput Beograd-Šid.



    Iako dužine skoro 8 kilometara, ova deonica se pokazala kao relativno teška za izgradnju, a ukupna cena radova je bila čitavih 115 miliona evra. Na deonici se nalaze 2 velika tunela, tunel Lipak i tunel Železnik, više mostova i vijadukta kao i velika petlja Orlovača sa svim svojim servisnim saobraćajnicama.



    Važno je napomenuti da je sektor 4 izrađen u formi poluautoputa, odnosno postavljen je asfalt širine 10m, a obeležen je tako da postoji po jedna saobraćajna traka u svakom smeru plus dve manje zaustavne trake širine 1,25m. Tuneli i mostovske konstrukcije su uglavnom izgrađene za pun profil autoputa (2x 10m asfalta), ali će se koristiti samo jedan pravac dok se ne završe nedostajajuće trake.
    Sektor 4 se nadovezuje na sektore 3, 2 i 1 mostom preko reke Save, gde se nalazi i petlja sa obrenovačkim putem, što obezbeđuje novi alternativni pristup gradu umesto dosadasnjeg kroz Žarkovo ili Železnik. Obilaznica posle mosta na Savi nastavlja kroz Srem do čvora Dobanovci koji deli saobraćaj na pravce za Šid ili Beograd. Nastavak obilaznice ka Batajnici još nije izgrađen.



    Krediti od Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj su potvrđeni u skupštini i time je obezbeđena finansijska konstrukcija za nastavak izgradnje poluautoputa. Preostali sektori će povezati postojeće deonice obilaznice direktno sa autoputem do Novog Sada (sektor 0: Dobanovci-Batajnica) na severu i sa autoputem za Nis na jugu (sektor 5 i 6 do Bubanj Potoka). Tek po završetku ovih deonica Beograd će dobiti pravi alternativni autoput, umesto postojećeg koji seče centar grada. Pošto se završi povezivanje obilaznice sa autoputem ka Novom Sadu i sa autoputem za Niš, krenuće izgradnja još 3 trake kako bi se ceo potez unapredio u moderan autoput punog profila. Rokovi za završetak obilaznice u punom profilu autoputa su postavljeni najdalje do 2011. godine. Dužina ovih sektora obilaznice iznosi 47 kilometara, očekuje se da bi konačna cena celog projekta na kraju mogla iznositi skoro 500 miliona evra.



    Međutim, iako će sa sektorom 6 obilaznica već ispunjavati veliki deo svoje uloge, njen razvoj se neće tu zaustaviti. Nakon završetka ovog dela obilaznice 2011. godine, ulazi se u novu fazu koja podrazumeva izgradnju još jednog kraka koji će povezati petlju kod Bubanj Potoka sa Pančevom i magistralom ka rumunskoj granici.

    (SRB) Dinamika izgradnje obilaznice


    Difference between half format highway and full format highway - Scheme 1 half format hihgway (Belgrade Bypass Highway till 2011)


    Difference between half format highway and full format highway - Scheme 2 full format hihgway (Belgrade Bypass Highway after 2011)


    Before grand opening