EECFA

Tramvajem preko mosta na Adi

06-07-2019

    Tramvajem preko mosta na Adi

    Učestvuj u diskusiji u okviru Beobuild FORUM-a

    Puštanjem redovnog tramvajskog saobraćaja juče je otvorena nova tramvajska pruga preko mosta na Adi, a putnicima su na ovoj trasi za sada dostupne dve tramvajske linije. Izgradnja tramvajske pruge počela je u martu 2018. godine i podrazumevala je završetak nedostajućih prilaznih konstrukcija Radničke petlje, rekonstrukciju tramvajskog mosta preko Topčiderke i postavljanje 2,7 kilometara nove pruge. Projekat je važan i kao alternativa Starom savskom mostu, ali i zbog mogućnosti otvaranja novih tramvajskih linija, poput one između Rakovice i Banovog brda ili Novog Beograda i Rakovice. Završetkom tramvajske pruge okonačana je i poslednja faza izgradnje mosta preko Ade, više od sedam godina nakon puštanja objekta u saobraćaj.

    Nova pruga dovela je i do izmena na postojećim tramvajskim linijama, pa je važno napomenuti da linije 11 i 13, koje su povezivale Blok 45 sa Kalemegdanom (11L privremeno terminiše kod Tašmajdana) i Banovim Brdom, više neće prelaziti reku preko Starog savskog mosta. Izmenjene trase sada koriste novi most, što znači da ove linije više neće saobraćati uobičajenom rutom duž Ulice Milentija Popovića. Pored ove dve izmenjene linije u funkciju se vraćaju i tramvaji 12 i 3, koji saobraćaju neizmenjenom trasom (3L privremeno skraćena do Topčiderskog parka). Kada će biti pokrenute nove linije nije poznato, pogotovo imajući u vidu da se najveći deo tramavajske mreže nalazi se u vanrednom stanju zbog infrastrukturnih radova. Tako će i dugo očekivana linija Novi Beograd-Rakovica ipak morati da sačeka završetak radova u Bulevaru patrijarha Pavla.

    Završetkom pruge puštena su i četiri autobuska stajališta, kao i četiri potpuno nova stajališta za tramvaje. Dva tramvajska stajališta nalaze se na Radničkoj petlji, dok su druga dva postavljena u bloku 42. Sa novim autobuskim stajalištima prvi put je moguće presedanje i kombinovanje prevoza na ovoj tački. Problem i dalje predstavljaju pusta i zapuštena stepeništa, pokvareni liftovi i još uvek jako loša signalizacija. Štedelo se i na stajalištima, pa su za pokrivanje ugrađene male ulične nadstrešnice umesto planirane zaštitne konstrukcije. Zbog otežane vertikalne komunikacije bilo bi važno da se bar liftovi što pre stave u funkciju. Isto tako, petlju treba oživeti dodatnim funkcijama, kako bi olakšalo održavanje i povećala bezbednost noću.

    U prilogu pogledajte fotografije sa novoizgrađene tramvajske pruge preko mosta na Adi.

    Most na Adi - novi tramvajski koridor (foto) - 5. jul 2019.