Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

https://www.kurir.rs/crna-hronika/36918 ... za-volanom

Klinke pretrčavale na crveno i jedna završila na haubi.

Greška vozača je što otišao, mada je klinka pokazala da se sve OK, ali opet. Moraš da ostaneš.

E sad, ove klinke bih odvalio od kazni. Ne znam kakva je procedura ako su maloletne, ali mora da postoji neka kazna.

Takođe bih kaznio i lika koji je ovaj snimak pustio u javnost jer taj sistem sigurno nisu predviđen da ga gleda ko hoće. To curenje informacija je posebna priča (imamo primer Igora Jurića koji je bio na sastanku sa ministrom i visokim zvaničnikom policije i sutradan je detalje razgovora pročitao u novinama)

Na žalost, nastradaće samo vozač, ali nadam se najmanjoj mogućoj kazni.
 
Zna li neko kako konkretno radi sistem sa induktivnim petljama u Beogradu?

Ono što sam u praksi shvatio, često su na prilazu manjih ulica u veću i tada stoje neposredno pred semafor. Dok nema vozila na petlji, semafor se za njih ne pali.

Slično imamo i na nekim levim skretanjima.

E sad, imamo i te petlje 50-ak metara dalje na nekim mestima (npr, Bulevar Trešnjinog cveta). Po nekoj mojoj logici, ako sistem vidi da tu vozilo stoji, to znači da se stvorila gužva i da bi taj smer trebalo da dobije malo duže zeleno svetlo. Opet, ta petlja mora da bude u sistemu sa sličnom u glavnoj ulici.

Zna li iko kako to stvarno funckioniše u Beogradu i što je možda važnije, ko upravlja tim sistemom? Tu ne sme da radi neko preko veze, već tu moraju da budu iskustni saobraćajni inženjeri.

Trenutno muku mučim sa zelenim talasom u Bulevaru Mihaila Pupina od kružnog toka ka mostu. Svake nedelje u isto vreme tuda idem. Naime, do pre godinu dana je zeleni talas savršeno funkcionisao. Onda su krenulo petljanja. Semafori pre i posle SIV-a su bili potpuno neusklađeni i zbog toga se stajalo i na semaforu posle SIV-a i kod 6 kaplara.

E sada su uspeli da samo jedan semafor koči (tj, semafori posle su usklađeni sa njim).

Opravdanja tipa "uhodavanje" sistemu ne mogu da progutam. Pa valjda će inicijalno da podesiš sistem da radi kao pre, a zatim ćeš ga fino podešavati (par sekundi kraće ili duže zeleno i slično). Zato se plašim da ovaj odličan sistem koji ima sigurno odličan hardver i softver ne bude iskorišćen koliko može.
 
Izgleda da su prihvatili nemački sistem , uspori saobraćaj dok im se ne smuči i stajanje na svakom semaforu. Staneš i kad te registruje sistem tada ti daje zeleno svetlo. Debilizam.

Bolji sistem su kamere koje registruju vozila koja dolaze i tako određuju dužinu trajanja zelenog svetla.
Inače švabe da li probno, imaju sistem preko kamera (samo sam i Saarlandu video) i registruju vozila koja prilaze i otvaraju semafor. Noću ga prevariš sa velikim svetlima pa ranije otvori semafor.
 
Момак је без трунке мозга. Снимио сам га јуче-21.06. у 14:19 часова у Земунској улици

IMG_20210621_141959_resized_20210621_104335600.jpg
 
To su ovi što prkose zakonima fizike.
 
O motociklistima, trotinetašima i biciklistima kojima ,,treba cela traka kao i nama sa kolima i kamionima, jer su i oni vozilo", svaka reč je suvišna.
 
Samo što negde jeste bezbednije voziti po sred trake. Npr. Krunska gde moraš voziti opasno blizu parkiranih vozila da bi te auto obišao. Kada bi svi vozači automobila sačekali do prvog proširenja i kada bi svi vozači bicikala na takvim proširenjima skrenuli malo ili stali bilo bi super.

Problem nastaje kada biciklista vozi metar od ivice i onda auto pokuša da ga obiđe, a to je skoro pa nemoguće bezbedno uraditi..
 
A slično rade biklisti pešacima na trotoaru. Voze prebrzo i preblizu. A pešak je taj koji može naglo i neočekivano da promeni putanju / nameru. Deca su daleko nepredvidljivija.
 
https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... id=1918432

Ne znam kakav je stav na forumu povodom ovog pitanja, ali je po mom mišljenju bolje imati zeleno treptuće. Prelazak na sistem gde sa zelenog direktno počinje zuto je jako nezgodan. Od kada zivim u Nemačkoj, nikako ne mogu da se naviknem da nema treptućeg zelenog. Kad vidim zuto na momente se zamislim da li imam vremena da prodjem ili moram da kočim odmah. Nikako da se naviknem na taj sistem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877983#p877983:87ar646x je napisao(la):
milaki990 » 06 Sep 2021, 20:26[/url]":87ar646x]https://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2021&mm=09&nav_id=1918432

Ne znam kakav je stav na forumu povodom ovog pitanja, ali je po mom mišljenju bolje imati zeleno treptuće. Prelazak na sistem gde sa zelenog direktno počinje zuto je jako nezgodan. Od kada zivim u Nemačkoj, nikako ne mogu da se naviknem da nema treptućeg zelenog. Kad vidim zuto na momente se zamislim da li imam vremena da prodjem ili moram da kočim odmah. Nikako da se naviknem na taj sistem.

Ako imaš još dve na putu nacrtane strelice za pravac ili manje ispred sebe dok je žuto onda nastavi dalje da voziš, tako su me učili u auto školi ovde u de :D Skoro sve semaforizovane raskrsnice imaju strelice na drumu.
 
I ja sam protiv trepćućeg zelenog jer je nekima to znak da uspore, a nekima da ubrzaju. Evo, to kažu i ovde, a i kažu da je to ukinuto po svetu.

"Saobraćajni fakultet u Beogradu radio je opsežno istraživanje koje je obuhvatilo anketiranje vozača i podatke sa terena. Rezultati ankete su pokazali da 73 odsto vozača vole trepćuće zeleno svetlo i podržavaju ga. U bilo kojoj sferi ljudske delatnosti mi volimo da imamo blagovremene informacije, pa je za vozača trepćuće zeleno svetlo ispostavilo se korisna informacija koja ih upozorava da će se uskoro pojaviti žuto svetlo i zabrana prolaska kroz raskrsnicu. Onda smo sproveli terensko istraživanje i na jednoj raskrsnici postavili kamere koje su 24 sata snimale tu lokaciju dok je uključeno trepćuće zeleno svetlo i kada je isključeno. Dobili smo slične rezultate kao mnogi istraživači u svetu, a to je da smo zabeležili manji broj prolazaka kroz crveno svetlo, ali veći broj naletanja vozila kada je trepćuće zeleno uključeno", objašnjava naš sagovornik.

Ističe i da je veći procenat naletanja verovatno posledica različitog tumačenja trepćućeg zelenog svetla koje za nekoga znači da uspori i da se bezbedno zaustavi, a za drugog da ubrza i što pre prođe raskrsnicu.

"To nam je jasan signal da sa bezbednosnog aspekta nema opravdanja za primenu trepćućeg zelenog svetla jer neko čim ga vidi počne da koči, pa dobijamo veći broj naletanja bez obzira na to što trepćuće svetlo traje četiri sekunde, a žuto tri sekunde, što ostavlja dovoljno vremena vozaču da ukoliko se kreće normalnom brzinom bezopasno prođe kroz raskrsnicu", naglašava Čelar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877993#p877993:1tpt4jql je napisao(la):
Steva » 06 Sep 2021 07:55 pm[/url]":1tpt4jql]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877983#p877983:1tpt4jql je napisao(la):
milaki990 » 06 Sep 2021, 20:26[/url]":1tpt4jql]https://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2021&mm=09&nav_id=1918432

Ne znam kakav je stav na forumu povodom ovog pitanja, ali je po mom mišljenju bolje imati zeleno treptuće. Prelazak na sistem gde sa zelenog direktno počinje zuto je jako nezgodan. Od kada zivim u Nemačkoj, nikako ne mogu da se naviknem da nema treptućeg zelenog. Kad vidim zuto na momente se zamislim da li imam vremena da prodjem ili moram da kočim odmah. Nikako da se naviknem na taj sistem.

Ako imaš još dve na putu nacrtane strelice za pravac ili manje ispred sebe dok je žuto onda nastavi dalje da voziš, tako su me učili u auto školi ovde u de :D Skoro sve semaforizovane raskrsnice imaju strelice na drumu.
U Beogradu, kažu, kočiš ako si, kad se upali žuto, došao do pune razdelne linije pred raskrsnicom (pre toga je isprekidana). Navodno je tako projektovano, pominju sad i u auto-školama, ali ne znam da neko po tome vozi - komplikovano je.

(Pričao mi jedan instruktor vožnje da je tako, nisam video pisani izvor za ovo nigde.)
 
Moguće, meni je to instruktor ovde za žuto svetlo i strelice više objasnio kao “trik” koji dosada u praksi nije omanuo.
 
Да ли би можда било боље да се уведе зелено и жуто пред црвено, као што постоји црвено и жуто пред зелено?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877983#p877983:1t50xmoz je napisao(la):
milaki990 » Pon Sep 06, 2021 8:26 pm[/url]":1t50xmoz]https://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2021&mm=09&nav_id=1918432

Ne znam kakav je stav na forumu povodom ovog pitanja, ali je po mom mišljenju bolje imati zeleno treptuće. Prelazak na sistem gde sa zelenog direktno počinje zuto je jako nezgodan. Od kada zivim u Nemačkoj, nikako ne mogu da se naviknem da nema treptućeg zelenog. Kad vidim zuto na momente se zamislim da li imam vremena da prodjem ili moram da kočim odmah. Nikako da se naviknem na taj sistem.
Čelar mi je predavao svojevremeno. Ovako gotivan čovek, staložen je i opušten. Definitivno malo i šaljivdžija. Čudi me da ne uviđa značaj trepčućeg zelenog.
Takođe, suludo je da se trepčuće zeleno ukida a da ostane smešni zakon koji kaže da je prolazak kroz žuto kažnjivo.

Vidim i po drugim mestima, u anketi B92, u komentarima čitalaca, u priči sa poznanicima... da je većina za to da se zadrži trepčuće zeleno.

P.S.
To što ga nema u većini zemalja ili čak i da ga nema drugde, i nije neki presudan argument. Skoro svaka država na svetu ima neki svoj unikatni element u regulaciji saobraćaja. Negde je to poseban znak, negde je poseban dodatni režim za semafor, negde je posebna vrsta ležećeg policajca... ima svačega. Ono što se prati i forsira su neke međunarodne smernice i standardi da 90% signalizacije bude dovoljno slično i jasno tako da svako sa svakog kontinenta može većinski da se snađe u koji god deo sveta da ode. Ali to ne znači i ne podrazumeva da sve svuda bude identično.
 
Ne može prolazak kroz žuto da bude prekršaj ako nema trepćućeg zelenog. Da li je iko dobio kaznu za žuto, na takvom semaforu?
Pričam o osnovnoj logici.
 
У априлу је био текст који објашњава недоумице у вези са овом темом:


https://www.infopress.rs/drustvo/ev...zak-na-crveno-svetlo-kako-zaista-rade-kamere/

Evo када вам стиже казна за пролазак на црвено светло: Како заиста раде камере?

14/04/2021

Аутор:

Инфо Press

Izvor: Telegraf.rs

Foto: Walppaper

Kada тачно снимају и како раде камере које бележе недозвољене проласке кроз раскрснице са семафорима?

Откако је последњих месеци у Београду почело увођење адаптибилног система управљања саобраћајем, многи семафори се искључују ради замене управљачких јединица и замене дела инфраструктуре, па се дешава да не раде и по три дана о чему се већ писало.

Међутим, поједини таксисти и возачи доставних возила који су нон-стоп за воланом тврде да на неким семафорима, после поновног укључења, нема више трепћућег зеленог које наговештава да ће се упалити жуто. Они се боје да ће их снимити камере које бележе недозвољене проласке на црвено светло, јер можда неће стићи на време да се зауставе.

Жуто исто што и црвено

Откако је још пре 10 година уведен видео-надзор саобраћаја у Београду, готово да нема возача који није осетио бојазан да ће проћи на црвено и да ће га снимити камера када му се изненада, без икакве претходне најаве, упали жуто светло на семафору, а он је на таквој раздаљини да не зна да ли да кочи или да дода гас. Кад иза себе у ретровизору видите друго возило које не кочи јер возач очигледно претпоставља да ћете додати гас и проћи, онда и немате избора – гас па шта буде.

Али можемо ли заиста имати проблема ако нас у том тренутку сними камера и како да знамо да ли нас чека казна од 20.000 до 40.000 динара, уз шест казнених поена и најмање три месеца забране управљања возилом, осим ако не искористимо право на споразум (о чему смо писали у тексту „Како да добијете блажу казну за саобраћајни прекршај: Могућност за коју многи возачи не знају“), па нам уместо на три, изрекну забрану на само месец дана?

По закону, пролазак на жуто светло је исто што и пролазак на црвено, јер у прописима пише да жуто светло на семафору значи забрањен пролаз, осим у случају када се возило не може безбедно зауставити испред наведеног знака.

Значи, крив си, осим ако је ситуација била таква да би наглим кочењем изазвао саобраћајну незгоду или опасност од судара, а казна је иста као и за црвено.

Кад почиње снимање?

Међутим, основно начело Закона о прекршајима каже да је свако невин док се не докаже супротно, па ни полицији није лако да докаже да је неко прошао на жуто зато што није хтео да се заустави, а не зато што је хтео да избегне ризик од незгоде. Зато у МУП-у тврде да су полицијске камере које бележе недозвољене проласке кроз црвено, подешене тако да уопште не снимају оне који прођу на жуто, па чак ни оне који прођу у тренутку док се пали црвено.

Да би се избегле перипетије око доказивања овог прекршаја, софтвер је подешен тако да камере почињу да снимају тек кад протекне 1,2 секунде од момента укључивања црвеног светла на семафору. Значи, казну неће добити нико ко је прошао на жуто, већ само онај ко је баш дебело закаснио, али у МУП-у нерадо говоре о томе да не би било злоупотреба.

Како раде камере за црвено?

Испред семафора на којима су постављене камере за снимање недозвољеног проласка кроз црвено светло, у коловоз су уграђене такозване индуктивне петље. То су, у ствари, по две жице које се постављају једна пре, а друга после стоп-линије и користе се као сензори.

Када аутомобил пређе преко њих, у њима се ствара струја која процесорској јединици даје сигнал.У тренутку када протекну 1,2 секунде од укључења црвеног светла на семафору, процесорска јединица евидентира све проласке преко индуктивне петље, а камера прави видео-запис са којег се скидају fotografije.
 
Realno jeste problem kod sankcionisanja ako je definisano u zakonu onako kako je definisano. Opet ponavljam ono moje "da zakone treba da provere matematičari i programeri" jer je odredba "ako može da se zaustavi bez ugrožavanja drugih učesnika u saobraćaju" previše subjektivna.

Iz gornjeg teksta je rešeno dobrom volje policije da ne snima prekršaje prve 2 sekunde, što je OK jer postoji zaštitno vreme na svakom semaforu.

Ali, ko kaže da u jednom trenutku neće da promene i kažnjavaju i u toku te prve dve sekunde jer je zakon na njihovoj strani.

Da se ja pitam, kažnjavao bih samo na crveno, ali bi moralo da postoji zeleno trepćuće i standard takav da su na svim semaforima u zemlji trajanja žutog i trepćućeg zelenog isti.

U tom slučaju ne bi postojalo opravdanje za prolazak na crveno.

Šta raditi u slučaju naletanja kada neko naglo zakoči ispred nas čim vidi trepćuće zeleno? Ništa, kriv je onaj pozadi jer nije držao odstojanje.
 
Десило ми се, у Кнеза Милоша пре десетак година и више, чича Панчевац у пезејцу. Легао на кочницу, а ја хтео да убрзам да прођем на жуто... Срећом, имао сам боље кочнице од њега, само сам га додирнуо и није било штете уопште, иначе бих, наравно, био крив.

Иначе, не може ништа да буде 100% по прописима, мора 99,6% или сл. ОК је ово како је сада - забрањено је на жуто, али се не кажњава. Другачије није одрживо.

Имате у неким земљама да се нпр. жуто уопште не пали после црвеног, него одмах зелено (Фрнацуска, беше и Грчка, не могу да се сетим?). Мени је сасвим у реду ово како је сада, са трепћућим зеленим и не бих ништа мењао.
 
Slažem se, ali imali smo primere gde su ljudi dobijali kazne za prekoračenje brzine za 1km/h. To jeste po zakonu, ali je potpuno debilno.

Da ne ulazim u to da u tehničkim karakteristikama uređaja za merenje uvek postoji margina greške (ili kako se to već zove) i gde je opisano kako aparat za merenje brzine mora da bude postavljen.
 
Vrh