Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Па то јесте дебилно. Постављао сам ономад списак по грофовијама у УК колико која толерише одступање од ограничења. Логички је потпуно крут систем неодржив.
 
Не само дебилно, него реко бих помало и опасно. Тако круто тумачење прописа тера возача да се више усредсреди на брзинометар него на пут.
 
Ima semafora na kojima nema trepcuceg zelenog, koje nas upozorava da sledi promena svetla na semaforu, nego se odmah prebaci sekundu na žutu, pa crveno. I naravno da ću proći na žuto u tom slučaju, ako procenim da ne mogu bezbedno da zakočim. Jer se žuto, pa zeleno na semaforu sa kojim se ukršta ovaj kroz koji ja prolazim, pali tek 2-3 sekunde, pošto se na ,,mom" upali crveno.

Svaki semafor bi morao da ima trepcuce zeleno, koje trepće inače 3-4 sekunde, plus sekunda kada se prebaci na žuto, sasvim je dovoljno vremena da se zakoči, ako ste dalje. A oni koji su blizu, proćiće.

U tom slučaju, ta sekunda na žuto, takođe da se ne kažnjava, na crveno, cim se upali, makar i sekundu, naravno da se kažnjava. Pričam kada je redovna situacija, a ne vanredna, tipa da je hitan slučaj za doktora ili tako nešto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878168#p878168:irk1v5il je napisao(la):
Пантограф » 07 Сеп 2021 11:00 am[/url]":irk1v5il]Десило ми се, у Кнеза Милоша пре десетак година и више, чича Панчевац у пезејцу. Легао на кочницу, а ја хтео да убрзам да прођем на жуто... Срећом, имао сам боље кочнице од њега, само сам га додирнуо и није било штете уопште, иначе бих, наравно, био крив.
Svakako si kriv, ako si morao da ubrzas da bi prosao kroz zuto znaci mogao si da stanes.
Znaci racuna ti se kao prolazak kroz crveno.
E bas zvog ovakvih i treba da se ukine trepcuce.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878202#p878202:irk1v5il je napisao(la):
paradox polje » 07 Сеп 2021 12:17 pm[/url]":irk1v5il]Не само дебилно, него реко бих помало и опасно. Тако круто тумачење прописа тера возача да се више усредсреди на брзинометар него на пут.
Ako ne moze te dve stvari da prati u isto vreme onda da mu se oduzme dozvola.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878206#p878206:irk1v5il je napisao(la):
Blade » 07 Сеп 2021 12:29 pm[/url]":irk1v5il]U tom slučaju, ta sekunda na žuto, takođe da se ne kažnjava, na crveno, cim se upali, makar i sekundu, naravno da se kažnjava. Pričam kada je redovna situacija, a ne vanredna, tipa da je hitan slučaj za doktora ili tako nešto.
Ni hitna ne sme na crveno da prodje, a ne obicno vozilo. Zbog toga treba jos neko da ide kod doktora posle?

Cela diskusija je van svake pameti, zuto traje 3 sekunda, to je skoro 50 metara puta, tamo gde postoje semafori je obicno ogranicenje 50 ili 40km/h, sasvim dovoljno upozorenja i vremena da se stane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878240#p878240:3m4admmj je napisao(la):
wexy » Уто Сеп 07, 2021 2:53 pm[/url]":3m4admmj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878202#p878202:3m4admmj je napisao(la):
paradox polje » 07 Сеп 2021 12:17 pm[/url]":3m4admmj]Не само дебилно, него реко бих помало и опасно. Тако круто тумачење прописа тера возача да се више усредсреди на брзинометар него на пут.
Ako ne moze te dve stvari da prati u isto vreme onda da mu se oduzme dozvola.
Константно буљење у брзинометар одвлачи пажњу на исти начин као и буљење у мобилни, мада не у истој мери. Ако стално желиш да возиш на самој ивици ограничења а да при том не користиш темпомат или лимитер, мораш и те како да буљиш. Ако допустиш малу толеранцију од макар 10% гледање у брзинометар може да буде много опуштеније без да те омета у вожњи. Е сад, сви брзинометри јесу подешени да показују више неколико процената, са намером да помогну возачу да не "прескочи" ограничење, али временом су скоро сви возачи постали свесни овог трика и урачунавају ту грешку брзинометра, а користе и брзинометар на навигационим уређајима.
Дакле, ако желиш да будеш сигуран да нећеш прекорачити максимално дозвољену брзину, а да притом не буљиш константно у брзинометар мораш да спустиш брзину 10%, а ја још нисам упознао возача који је спреман то да уради.
 
Ja do sad nisam video nijedan argument protiv trepčućeg zelenog osim ''pa drugi ga nemaju''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877993#p877993:3bfdd3eh je napisao(la):
Steva » Mon Sep 06, 2021 8:55 pm[/url]":3bfdd3eh]

Ako imaš još dve na putu nacrtane strelice za pravac ili manje ispred sebe dok je žuto onda nastavi dalje da voziš, tako su me učili u auto školi ovde u de :D Skoro sve semaforizovane raskrsnice imaju strelice na drumu.

Hvala za savet. Danas ga primenih i radi, medjutim na dosta raskrsnica ne postoje te strelice. Ja ipak živim u Berlinu, ovde su i obeleženi pešački prelazi retkost.

Meni je ok i taj princip samo sa žutim, ali je nezgodno prebaciti se sa jedne varijante na drugu. Prednost treptućeg zelenog je što možeš da znaš kada će se žuto pojaviti prostim brojanjem treptaja, za razliku od toga ja nemam pojma koliko žuto traje. Treba neko vreme da se razvije taj osećaj.
 
Овде важи она чувена "Да Бог да им'o па нем'о". Просто се накако непријатно осећам кад ми се одмах упали жути без трептања зеленог.
 
Ваљало би га оставити, а чешће кроз социјалну рекламу редуковати возаче. Ја рецимо нисам знао за стрелице и пуне линије, ако је тако биће супер.

Иначе у Москви казна за прекорачење брзине је после превишења прага +19км/ч од онога што је написано на знаку. Дакле ако је ограничење 60км/ч, до 79км/ч ништа, 80км/ч - штраф!
 
Ako je tako ogranicenje nije 60km/h vec 79km/h?

Sta treba.. upozorenje za upozorenje da cete mozda dobiti kaznu da cete dobiti kaznu?
 
Једно упозорење за све родитеље деце основаца, а везано је за саобраћај. Деца су стварно полудела у доказивању!

РОДИТЕЉИ, ОПРЕЗ: Међу школарцима у Београду хара смртоносан изазов - ево о чему је реч
Новости онлајн, 20. 09. 2021. у 21:53
МЕЂУ школарцима је завладао опасан изазов који и главе може да их кошта - лежање насред улице.
https://www.novosti.rs/c/vesti/drustvo/ ... skolarcima
 
Е, пошто прочитате одговоре наше твитер заједнице, у којој половина не зна за хијерархију саобраћајни полицајац-семафор-саобраћајни знакови-правило десне стране, тј. да знакови не важе кад ради семафор, можете слободно да заборавите на ову тему, будући да је сасвим обесмишљена.

https://twitter.com/SAFE_or_ESCAPE/status/1451558968468324360

Raskrsnjic.jpg


А оћете кружне токове и да стигнете брже блабла - с овима на друму, неће да може.
 
Панто, немој да си на крај срца, пример јесте доста збуњујући. Многи по логици да су знакови јачи од правила десне стране и левог скретања дају предност Бусу и заборављају (ако су икад и сазнали) правило из ЗОБС-а:
Na raskrsnici na kojoj je saobraćaj regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima, međusobno prvenstvo prolaza učesnika u saobraćaju, koji na raskrsnici svetlosnim saobraćajnim znakovima istovremeno dobijaju pravo prolaza, reguliše se pravilom "desne strane" i pravilom "levog skretanja".
Оно што јесте забрињавајуће јесте колико су поједини у коментарима напаљени и ако нису у праву. Не дај Боже да у стварној прилици јуре своју "предност" по сваку цену.
 
Upravo. Šta meni vredi što znam teoriju, kada u praksi imamo samouverene neznalice.
Generalno moraš da paziš na svakoj raskrsnici i da budeš spreman da očekuješ neočekivano.
 
@paradox polje
Морам бити на крај срца, ако неко гледа знакове кад ради семафор... Томе није место на друму, јер може другога да упропасти: шта ако смота лево јер мисли да има предност - гледо човек знак? Верујем да сам са 11 година чуо за ово, са 13 сигурно - нормално је да клинац већ негде са 8 запита некога у колима шта ће знакови ту кад постоји семафор.

А бандоглавост је прича за себе, тј. непрепознавање искључујућег услова ("кад ради семафор, вертикални знакови не важе" - нема "да, али") у штампаном тексту. То је функционална неписменост, а указује на нижу интелигенцију. Како их је тамо доста, значи да ни просек није нарочито добар. Велики је проблем наша школство; некад су учитељи тукли овакве главе и тад је још неки поредак и постојао - за ново доба смо недовољно спремни, сад је поента да нико "не изгуби самопоуздање".

Мени овакви примери показују колико прописи, заправо, треба да буду једноставни - да се манемо ми оних наших размишљања о појединим кружним токовима на којима нема свака улица троугао и слично, превише је то сложено и опасно.

@astrodule
Управо. Активан возач мора имати способности нинџе - да га волови никад не ухвате неспремног;)
 
Хтедох рећи, на много једноставнијим раскрсницама се може приметили колико појединци не знају правила, а да ствар буде још гора наши максимално штеде на знаковима тамо где би заиста требало да постоје.
На пример виш пута сам могао да имам проблем да сам јурио своју предност на многим раскрсницима типа ове са слике.
kej1.png

Ту обично долазим из Стевана Марковића и скрећем лево у Кеј Ослобођења. Наравно имам предност у односу на ове што иду дуж КО било из ког правца да долазе. Ови што долазе с десна скоро увек стану је имају стоп, али многи од ових што долазе с лева мисле да имају предност јер иду право а то је по њима важније од правила десне стране.
Оно што додатно даје чари овој и милион других раскрсница је да они што ретко иду овуда а долазе као и ја из СМ у опше на знају да имају предност у односу на ове што долазе с десна у КО јер немају никакав знак. Значи морали би да виде знак у КО из правца десно да имају стоп да би знали да имају предност. А чак и кад би гледали њихове знакове, и ако је дужност возача да гледа само своје знакове, не би видео стоп јер је њему у потпуности заклоњен другим знаком (за паркинг).
 
Да, наравно, али то је већ познати проблем дефакто непостојања знака за пут са првенством пролаза у Београду - иако се масовно користи широм Србије, а то ствара два возачка "екосистема", београдски и ванбеоградски, унутар исте земље, што је недопустиво.

У Београду, кад немаш семафор или знак пред собом, право првенства утврђујеш гледањем да ли га онај из улице с којом се укршташ има; ако има, није ни неоходно утврђивати облик, јер је извесно да је стоп или обрнути троугао.

Потпуни неред, на државном нивоу.
 
To nije samo u Beogradu, i potpuno je ludačka stvar. U Novom Sadu je, sećam se kada sam ja polagao vožnju, jedan kandidat pao jer je usporio na raskrsnici s namerom da propusti potencijalno vozilo s desna, umesto da samo prođe jer taj desno ima trougao. Dakle, nije imao znak za prvenstvo prolaza. To mu je zamereno, ne smem da garantujem da je samo zbog toga oboren, to je njegova tvrdnja ipak.
A nije ni samo u Novom Sadu i Bg-u, česta je to situacija, meni je to istezanje vrata i traženje znaka u poprečnim ulicama kroz krošnje i bandere postala rutina koja me nervira i odvlači pažnju, opasna je.
 
Ja jedinu korist nemanja tog znaka u Beogradu vidim u tome što te to tera da usporiš pred raskrsnicom, što je prosto neophodno na svakoj raskrsnici između Dušanove i Vasine i sličnih mesta gde je nepregledno.

Postpuno je druga stvar zašto je nepregledno i onda dolazimo do toga da rešavamo posledicu, a ne uzrok.
 
Problem kod tog znaka je što uvek mora da bude u paru sa trouglom. Ako neko ukrade trougao, taj koji ide iz pravca ukradenog trougla ne zna da ovaj koji njemu dolazi sa leve strane ima prednost. A nije da se znaci ne kradu.
 
Kako ne zna? Pa upravo su obrnuti trougao i ovaj znak specifičnog izgleda da bih ih videli iz poprečnih ulica.

A ako je znak ukraden, vozač mora da uspori da bi video da li mu neko dolazi sa desne strane. Tada će i videte znak koji daje prednost poprečnom pravcu.
 
Vrh