Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

U Omladinskih brigada, kod West 65 su sve razrovali zbog polaganja nečega i naravno da su iseskli samo pola trotoara i razrovarili bici stazu. Na kraju će biti neravno i krpljeno.
 
Знам за радове код Ерпорт ситија,али не и буквално код Веста 65.Требали су да их заврше пре десетак дана,али таман посла да ураде на време и санирају квалитетно.
 
Uvodjenje bic. traka je zapravo uvodjenje reda i urednosti mnogo čega u BGDu

U predhodnim postovima utvrdili smo
uticaj ka dovodjenju unormalnost
orjentacije parkiranih vozila samim ti dobijs se slobodniji trotoar za pešake a to povlači i izgradnju novih garažnih prostora
Da ne nabrajam spotedne boljitke
ali tako mala stvar dovodi u red mnoge sada velike ne rešene stvari u Bgdu

Od nekud se mora početi sa bic trakama
pitanje je
da li su sposobni bar da ih započnu
koliko vidimo
niko ne pipa i to je nemušto priznanje
ne sposobnosti uz nj. nabrajanje nerešenih stvari koje ce tako ostati još dugoo ne rešene
:sesir:
 
Da li je neko primetio sta se desava sa tzv zastitnim ograda ispred I gimnazije.
 
Da li je bic. staza uz Savu sada prohodna ili jos ima zaobilazenja zbog gradilista one velike ruzne zgradurine?
 
Ima obilaženja. Postoji afaltni put kroz gradilište, samo se prate oznake, ne može da se promaši.

Jedino je loše što posle te prečice ide ulica gde postoji 4 ivičnjaka koja se teško prelaze bez silaska sa bajsa i što ne može odmah da se izbije na reku, već mora TC Galerija da se obilazi (pre je bila stazica uz Galeriju, ali sada tu nešto rade, pa je zatvorena)
 
Pozdrav svima!

Imam pitanjce za vas iskusnije :wink:

Već duže vreme bicikliram do posla, relacija je od Autokomande do Nbg kod opštine...uvek idem istom rutom, a to je preko Brankovog, samo menjam deo rute kojom dolazim do mosta, nekad se spustim niz Nemanjinu pa Balkanskom, Sarajevskom itd, a a nekad kroz Manjež pa u Narodnog fronta, Zelenjak itd.

Kada gledam mapu, baš kružim.

Idealno bi bilo kada bih išla preko tramvajskog mosta...pa je moje pitanje da li može da se predje uopšte sa bajsom, mislim na deo za pešake? Deluje mi usko i malo spooky, mada davno nisam prolazila tuda ni busem ni kolima...
 
Može, ali pažljivo, levom stranom. Nema puno pešaka, ali rupa koliko hoćeš
 
Hvala na brzom odgovoru! Dakle levom stranom iz pravca grada? Pretpostavljala sam da je sve to u lošijem stanju...razmisliću još. Malo me muči i taj deo gde se završava Nemanjina, pa do mosta, prilično je prometno, puno autobusa i sl...ali tu bih se snašla kao i za sve drugo.
 
Види можда да нађеш неки пут до моста на Ади кроз Сењак. После се лагано по НБГ стигне до општине. Немањина има исфорсирану стазу, а даље од Савског трга до старог моста и нема крштене стазе, а доста је и радова, и разних возила, и пешака, и не баш најбоље позиционираних пешачких прелаза са десне стране Карађорђеве на леву.
 
nezgodno je da se ide u tom pravcu jer su strme uzbrdice, a kada je u pitanju bicikliranje do posla, jake uzbrdice su nepoželjne zbog znojenja :)
 
Uh, sad ću malo da pogledam mapu, nije mi Mos' na Adi pao na pamet...verovatno bih mogla nešto pored Partizanovog stadiona, sad ću da vidim kuda dalje. Tu je sigurno i manje saobraćaja, a kamoli pešaka. Jedino što tu ima verovatno dosta uspona.
Sadašnjom rutom, na posao ne dodjem okupana znojem jer mi je ujutru jedini uspon do Hrama...

Da, definitivno iz Nemanjine nema dobre infrastrukture za dalje do mosta, tako blizu, a tako daleko.

Hvala na predlozima i savetima :)
 
Moj predlog, pošto sam tu iz kraja.

Dinarska, Humska, Dragana Mancea, Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića (ima biciklistička traka na trotoaru, smer ka centru) do Mostara. Tu pređeš pešački prelaz preko Bulevara vojvode Putnika i sa suprotne strane imaš teniske terene i restoran. Nakon toga skreneš levo, pa Kozjačkom ulicom do kraja. Tu skreneš desno, pa kod prve raskrsnice desno u Vase Pelagića pravo do okretnice 34 i 44. Stepenica se spustiš do Sajma. Tu možeš ili tramvajskom bašticom ili trotoarom uz istu, do pešakog prelaza kod raskrsnice sa Ruskom, pa pređeš na drugu stranu ulice, skreneš levo i pored Sajma ideš pravo do prvog skretanja desno. To ti je izlaz sa Sajma. Tom uličicom ideš do mesta gde su nekada postojale železničke šine. Pređeš to mesto i sa druge strane ti je bici staza koja te vodi do lifta za Most na Adi. Njime se popneš na most. Za odlazak na posao je maltene sve nizbrdo ili po ravnom. I dosta bezbedno, što se tiče saobraćaja. Nadam se da je ova ruta od koristi.
 
astrodule":1nio9v8j je napisao(la):
Ne!
A peške ima sedam spratova.
Koji je to idiotizam forsiranje tih liftova!? Jel treba 20 da ih naprave i svih 20 da ne rade da bi ukapirali da to nijeneresenje. Pravi primer lift na Brankovom kome uvek neka dlaka u jajetu fali da bi radio. Mosta na Adi - nikad nisu ni radili, Nadvoznjak ka Kalegdani- jos ne radi ali verovatno nece nikad ni proraditi, Pasarela kod Ade...bice isti slucaj...Ako ima neki promil zdravog razuma batalite te liftive , i detetu id 7 godina je jasno da to.nije resenje vec problem! Spiralne rampe su resenje- pun Roterdam tih rampi: bike friendly, pedestrian friendly...nema odrzavanja...

Sent from my SM-J530F using Tapatalk
 
Dodaću da liftovi kod Mosta na Adi (koji evo već deset godina ne rade) nisu ni bili predviđeni izvornim projektom već su dobudženi kasnije nakon ukazivanja javnosti da i pored postojanja bici staza most i nije baš bici friendly imajući u vidu mesto na kojem je izgrađen...

Svi primeri koje je Piglet već naveo: Barnkov, na Adi, Beton hala... jasno ukazuju da se radi o otaljavanju ispunjenja prazne forme i privremenog umirivanja nezadovoljstva zainteresovanih tokom javnih uvida, projektovanja i izvođenja, bez iskrene namere da se problemi prepoznaju i reše kako bi se biciklistička infrastruktura unapredila i porastao broj korisnika bicikala u Beogradu.
 
Kod:
.....  , bez iskrene namere da se problemi prepoznaju i reše kako bi se biciklistička infrastruktura unapredila i porastao broj korisnika bicikala u Beogradu. ...

Biciklisticka infrastruktur sama po sebi i nije neko veliko unapredjenje,
Vece je unapredjenje grada sta sve uredjenje bicikl. traka i staza vuce sa sobom - uredjivanje i regulisanje svega ostalog.
Sobzirom da je NE promeljiva çinjenica
da su nadležni totalno bez iskrene namere da se problemi prepoznaju i rešeih Beograd ostaje na nivou malo modernije kasabe :(
Naravno i nj. rukovodioci ostaju na nivou onih jadnih nekadassnjih seoskih-sreskih nacelnika....
Odelo, frizura i prase za đabaka
:lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863257#p863257:2sbk26b5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 08 Jul 2021 11:39 pm[/url]":2sbk26b5]Pa nikako.

Kao i u ostatku Kneza Miloša i ulicama nalik njoj.
A bike box is a designated area at the head of a traffic lane at a signalized intersection that provides bicyclists with a safe and visible way to get ahead of queuing traffic during the red signal phase.
Ovo je prosto sjajno. Staviti sprave koje startuju sporije od traktora na čelo kolone vozila, ne bi li još malo usporavali saobraćaj u gradu, uključujući tu i vozila javnog prevoza.

Fantastično.

Očekujem još i posebne trake samo za majke sa kolicima i babe sa kolicima za pijacu.
Bicikli startuju veoma brzo. Pretpostavljam da kod bajk boksova može na semaforu da se doda zeleno svetlo samo za bajseve koje bi se uključilo nešto pre zelenog za ostala vozila.

Ovaj princip ja primenjujem redovno na X ustaničke i južnog bulevara. Veoma znači jer nastavim pravo (praktično blago ulevo ka franšu) umesto da skrećem blago udesno kao ostala vozila ka nebojšinoj.
Em me jasno vide kada sam ispred njih, em nema konflikta.
 
Bajsevi startuju jako brzo samo kad nalegneš na pedalu kao sivonja i šaltaš brzine ko da igraš rat palčeva. Znam iz iskustva, jer vozim bajs već 25 godina.

Nije mi jasna ta patološka potreba nekih bici udruženja i pojedinaca da se uvek isture iznad i ispred svih ostalih, i bukvalno i figurativno. Ja kad vozim bajs kolovozom, i naiđem na kolonu koja čeka, stajem IZA POSLEDNJEG AUTOMOBILA. Ne probijam se na čelo kolone, ne provlačim se između, ne krećem pre svih. Nego čekam svoj red i krećem kad krene onaj ispred mene. A nekad čak i propustim kola iza mene, tako da ja budem poslednje "vozilo" u koloni. I tad se osecam najsigurnije, kad su sva vozila ISPRED mene, i kad ih lepo i jasno vidim. A ne da mi se ''motaju'' odmah iza.


Nikad nisam razumeo tu patološku potrebu, kako biciklista tako i motorista, da se provlače i guze na čelo svake kolone. Jednog dana kad budem imao motor, voziću ga isto tako - stajem iza kola, kao da sam još jedan automobil. I krecem kad i prvi ispred mene. I tako se zapravo pravilno i vozi. Jer zakon tehnički ne dozvoljva da se neko provlači između vozila i traka da bi izbijao na čelo kolone, i onda još stajao na zaustavnoj traci ili preko pešačkog prelaza.
 
Ni meni nije jasno čemu ti služi uzani bajs kojim možeš, bez da ikome smetaš, da se provučeš na čelo kolone i time skratiš vreme svog putovanja, ali tu tvoju potrebu da ostaneš na začelju neću nazvati patološkom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867780#p867780:1axk9065 je napisao(la):
Bukira » Sre Jul 28, 2021 1:00 pm[/url]":1axk9065]Jutros je Parking servis postavio senzore ispod mesta za parkiranje u Kralja Petra:
A znači to su rovarili prethodnih dana... Postavili su i par trafo-kutija po trotoarima.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867860#p867860:1axk9065 je napisao(la):
operic » Sre Jul 28, 2021 5:32 pm[/url]":1axk9065]Ni meni nije jasno čemu ti služi uzani bajs kojim možeš, bez da ikome smetaš, da se provučeš na čelo kolone i time skratiš vreme svog putovanja, ali tu tvoju potrebu da ostaneš na začelju neću nazvati patološkom.
To se zove poštovanje zakona i obzirnost prema drugima.
Nešto što mnogi biciklisti i motorciklisti ovde nikad ne savladaju.

Ili bar ne dok ne završe u Urgentnom kad ih iznenade nečija vrata, retrovizor, prikolica (kamion) ili zanošenje vozila.
 
Pričamo o provlačenju kada kolona stoji ili mili, ne znam kako u tom slučaju može da se završi u urgentnom.
 
Evo ovako - pajser se provlači kroz kolonu, i dok se provlači, pojavljuje se zeleno, a vozila kreću. Vozač u tom slučaju retko kad gleda u retrovizor, pogotovu ako treba da skrene u levo, i da preseče nečiju traku (iz suprotnog smera). I dok biciklista ide pravo, vozilo pored njega kreće. I može da ga obori ili punim skretanjem u nekom smeru, ili prosto uobičajenim krivudanjem vozila dok se izbegavaju rupe, prestrojava ili šta god. Potencijalnih situacija je mnogo. Zato i zakon, i pravilo obzirnosti, i zdrav razum nalažu da se čovek ne tura i ne guzi između dva motorna vozila u pokretu ili koja će uskoro biti u pokretu. To se prosto NE RADI.

A na stranu što je opasno i bezobzirno prema drugima, nikad nisam razumeo poentu tog Napoleonisanja. Bar ne kod biciklista. Jer će biciklista da bude na čelu krečuće kolone (Napoleon mali, ljubi ga majka) prvih 10 sekundi, a onda će već svi da počnu da ga pretiču. I obrni okreni, kao biciklista, uvek završiš na kraju kolone motorizovanih vozila. A do tada samo smetaš nekome i rizikuješ svoj život. Znači ništa ne dobijaš, a samo možeš da nadrljaš. Ali mnogima je to nemoguće objasniti. Vlada ta neka (ne)logika da ko prvi izbije na čelo kolone, on će prvi stići na odredište. To su verovatno ljudi koji misle i da ako se prvi ukrcaju na avion na aerodromu, stići će na svoje odredište ranije i pre svih...
 
Uporno pričaš o vozilima u pokretu. Naravno da će biciklista da stane tj uspori i neće da se probija kada se uključi zeleno. U tvom slučaju auta koji skreće ulevo biciklista se već vratio uz desnu ivicu i prolazi ga sa njegove desne strane - nema konflikta.

Logika sa vozom/avionom ti je pogrešna, poenta je da se konstantno krećeš. Ne vidim problem u preticanju bicikliste koji je krenuo prvi (pričam o slučaju kada krene iz bajk boksa sa sredine trake i prebaci se desno) - pa ionako ga inače konstantno pretiču brža vozila bez ikakvog problema - on vozi uz desnu ivicu...
 
Vrh