Šta je novo?

Ograničenje brzine na 30 na sat u Beogradu

Biciklistkinja

Higher intermediate
Učlanjen(a)
23.07.2014.
Poruke
1.662
Pohvaljen
2.410
Pariz i Lion su uveli ovu meru, vreme je i da Beograd razmisli da li mu je bolje da bude bezbedan grad sa možda malo sporijim saobraćajem ili grad sa velikim saobraćajnim nesrećama svakog dana. Preživljavanje u saobraćajnim nesrećama pri brzini od 30 na sat je gotovo 100% dok je pri brzinama od 50 na sat 50% a od 70 je 30%. To su jako veliki brojevi.
 
Neće stati pik ovog globalnog talasa dok se ne postavi ležeći na Gazeli, to je jasno kao dan.
 
Po meni je to glupost za ceo centar.
Pored škola i na kaldrmi koja je blizu pešačkih zona može.
Problem su parkirana vozila, bašte i kontejneri zbog kojih je preglednost u raskrsnicama loša.
A i ne ginu ljudi u centru gradu, pa da se mora ograničiti brzina.

Ali zato genijalci mere brzinu radarom na penjanju na Most na Adi na NBG gde imamo tri traka i gde nema pešaka!?
 
Džaba, to što pišeš je logično, ali to prvo gine kad su agende dovoljno jake. Do 20 km/h će da se gura u centru, autoput 40, Gazela 30.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880236#p880236:k88xj6hz je napisao(la):
Biciklistkinja » Sre Sep 15, 2021 8:33 am[/url]":k88xj6hz]Pariz i Lion su uveli ovu meru, vreme je i da Beograd razmisli da li mu je bolje da bude bezbedan grad sa možda malo sporijim saobraćajem ili grad sa velikim saobraćajnim nesrećama svakog dana. Preživljavanje u saobraćajnim nesrećama pri brzini od 30 na sat je gotovo 100% dok je pri brzinama od 50 na sat 50% a od 70 je 30%. To su jako veliki brojevi.

To su varijante "ja živim kod Kalenić pijace, a i svi dobro znamo da mapa prestaje kod Crvenog Krsta, tako da se svugde može ići peške ili biciklom".

Može ograničenje od 30 u centru, kada Beograd bude imao 5 linija metroa i tramvaj na nezavisnim trasama.

Koliko je bilo saobraćajnih nesreća u centru Beograda u poslednjih godinu dana? Idealno podeljeno po tipovima učesnika u saobraćaju (automobil - automobil, automobil - pešak)..
 
Pre nego što se krene u razmišlju o ovome, trebalo bi pogledati statistiku, tačno utvrditi razloge tih nesreća, posledicama mera pa tek onda razmišljati o uvođenju.

Ovako samo možemo da pišemo napamet.

Volim kada se upoređuje skoro neuporedivo. Oba grada imaju metro za početak i jak javni transport. Lion je 3 puta manji od Bg a ima 4 liije. Pariz ima drugačije poglede na saobraćaj, čak postoje biciklističke staze u jednosmernim ulicama u suprotom pravcu. Mnogo štošta bi trebalo uzeti u obzir pri bilo kom pukom kopiranju bilo kojih rešenja.

Da li pešaku koji pretrčava Kneza Miloša treba ograničenje vozila od 30km/h? Mislim da treba raditi na opštem obrazovanju i unapređenju kulture kao i na redukciji saobraćaja u samom centru a ne na njihovom usporavanju što uključuje i javni prevoz. Uslov jeste jačanje javnog prevoza a svedoci smo da Beograd još uvek luta sa njim stalno najavljujući neke planove koji se nikada ne ostvaruju do kraja.
 
Ma ja mislim da treba svesti broj Ajfelovih kula u Parizu na 0, koliko ih uostalom imaju i Beograd i Lion.
 
Mnogo bitnije pitanje od cifre na koju je ograničenje brzine, je poštovanje i kontrola (ne)poštovanja.

Kod nas se i postojeće zone 30 ne poštuju, a ne poštuju se ni zone usporenog saobraćaja.

Tako recimo na potezu Carice Milice/Obilićev/Gračanička imamo situaciju da nemamo nijedan pešački prelaz obeležen, jer cela ta zone JESTE za pešake i mogu da se kreću kuda hoce (i po "kolovozu"), a većina vozača to doživljava kao "autoput" bez pešačkih prelaza i ne propušta pešake ni tamo gde bi bili prelazi da nije zona usporenog saobraćaja. O brzini kretanja koja bi tu trebala da je 10km/h možemo samo da sanjamo.
 
A sta cemo za zagadjenjem koje ce povecati ako brzine budu 30kmh umesto 50kmh.
Jel neko od tih genijalaca razmislja koji bi gubici bili za privredu sa skoro duplo smanjenom max brzinom u gradu?
Koliko vise vremena bi izgubili stanovnici Beograda sa tim ogranicenjem 30kmh?

Noviji moderniji automobili pri sudaru od 50kmh retko prouzrukuju teske telesne povrede, smrt se desava jako jako retko pri 50kmh u takvim automobilima.
 
Pravo resenje bi bilo ukidanje privatnog automobilskog saobracaja od Save do Dunava u uzem centru.
Dakle samo sluzbe, snabdevanje, taksi, GSP.
Realno, ne trebaju nam automobili u centru.
 
Realno trebaju nam automobili u centru.

Da li neko zaista misli da oni razmišljaju o nekoj meri koju planiraju da uvedu po ugledu na neki drugi grad kojem je jedino zajedničko sa Beogradom što deli istu planetu sa njim?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880270#p880270:1znrk9yu je napisao(la):
MC_ » Sre Sep 15, 2021 11:08 am[/url]":1znrk9yu]Pravo resenje bi bilo ukidanje privatnog automobilskog saobracaja od Save do Dunava u uzem centru.
Dakle samo sluzbe, snabdevanje, taksi, GSP.
Realno, ne trebaju nam automobili u centru.

Naravno, naravno, realno skroz. Ljudi će posle posla doći do Brankovog mosta, na primer, parkirati se kod Ušća, autobusom doći do Autokomande, onda će ih tu čekati njihov drugi auto kako bi otišli do Banjice da pokupe decu iz vrtića, pa onda usput u nabavku do Lidla i zatim kući u Jajince.

Grad je spojen saobraćajnicama koje idu po, ili tik pored centra.

Javni prevoz, UMP, SMTP, pa onda ostale fantazije.
 
Возила од 800+кг када се крећу изнад 35km/h праве буку (не мотор, него гума+асфалт) која је изнад степена толеранције и за коју се сматра да је главни разлог, уз издувне гасове, због којег је коефицијент инталигенције за 4 поена мањи у граду него у руралним срединама. Сматра се да је 2.5 због буке, а 1.5 због загађења. Такође бука подиже ниво стреса људима чиме штети буквално сваком аспекту људског постојања, а и скраћује га.
И ово су аргументи за смањење брзине, који би сами по себи за мене били довољни, наравно не свуда, већ тамо где су зграде на до 15 метара од пута, а звучне баријере* се не могу поставити.

На јутубу има видео о буци у граду од notJustBikes "Cities aren't loud: cars are loud" који прича о овоме, а ја бих га препоручио

*звучна баријера би били и два дрвореда која би упили буку, не нужно она вештачка
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880277#p880277:3d0htj2n je napisao(la):
ccc » Sre Sep 15, 2021 10:48 am[/url]":3d0htj2n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880270#p880270:3d0htj2n je napisao(la):
MC_ » Sre Sep 15, 2021 11:08 am[/url]":3d0htj2n]Pravo resenje bi bilo ukidanje privatnog automobilskog saobracaja od Save do Dunava u uzem centru.
Dakle samo sluzbe, snabdevanje, taksi, GSP.
Realno, ne trebaju nam automobili u centru.

Naravno, naravno, realno skroz. Ljudi će posle posla doći do Brankovog mosta, na primer, parkirati se kod Ušća, autobusom doći do Autokomande, onda će ih tu čekati njihov drugi auto kako bi otišli do Banjice da pokupe decu iz vrtića, pa onda usput u nabavku do Lidla i zatim kući u Jajince.

Grad je spojen saobraćajnicama koje idu po, ili tik pored centra.

Javni prevoz, UMP, SMTP, pa onda ostale fantazije.


Oni koji zive unutar oblasti, Sava - Kneza Milosa - Takovska - Dunav ne moraju i ne smeju da koriste automobile kada se krecu unutar te oblasti.
Ako idu na Novi Beograd, trebalo bi da uhvate neki autobus, a autobusi bi isli na svakih 2 min tim saobracajnicama.
Bilo bi jako brzo jer uglavnom ne bi bilo privatnih automobila.
Uz to trebalo bi izgraditi nekoliko manjih hipermarketa u samom centru, d aljudi ne moraju da idu u kupovinu daleko.
 
oh-god-praying.gif


Količina gluposti koja se u zadnje vreme predlaže u kontekstu društva, urbanizma, epidemije... postaje stvarno zabrinjavajuća.

Eto šta uradi sedenje u kući godinu dana.
 
Koliko gluposti. Da bi centar ostao bez motornih vozila, što načelno nije loša ideja, neophodno je da javni prevoz bude savršen. U Beogradu je više nego loš i mogu da obrazlažem.

Uzmimo primer Praga, sličan grad po broju stanovnika i nema automobila u centru, čak ni autobusa. Ali Prag ima metro i ima izuzetno izuzetno razvijen tramvajski sistem. Autobusi uglavnom voze ka periferiji. Beograd ništa od toga.

Inače pričamo o izbacivanju vozila a proširujemo Kneza Miloša i pravimo bulevare u BnV. Koliko je nama dobro...
 
Što rekoh za Zumu, primenljivo je i na MC_. Ja imam svoj malo svet, i onoko njega kineski zid.

Nekim ljudima definitivno manjka kontakta sa drugim ljudima, kao i izlasci van uske oblasti kretanja, jer bi videli da stvari ne funkcionišu copy - paste i da se život u Beogradu ne odvija onako kako ga oni zamišljaju, niti će funkcionisati onako kako bi oni voleli.
 
MC je mizantrop pre svega. Podržaće sve što je na štetu ljudske rase i izreći će sve gde može da izvede zaključak da su ljudi krivi. Jedino što mrzi više od ljudske rase generalno jesu Beograđani s kojima mora da deli vazduh i prostor.
 
A sa druge strane, te iste Beograđane, prvenstveno mlade kojima pripada i marreacar, da dižu bune i ustanke, jer je on suviše mator za tako nešto.
 
Pa za ustanke treba herca. Čak i za debatovanje i svađanje. Ili recimo suprotstavljanje ovakvim maloumnim idejama.
Njemu je lakše i slađe da sedi sa strane dok se neko drugi bori za njega i stalno plače nad svojom i tuđim sudbinama (i prdi po Beogradu, naravno).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880290#p880290:31huluhn je napisao(la):
beobike » 6 minutes ago[/url]":31huluhn]Koliko gluposti. Da bi centar ostao bez motornih vozila, što načelno nije loša ideja, neophodno je da javni prevoz bude savršen. U Beogradu je više nego loš i mogu da obrazlažem.

Uzmimo primer Praga, sličan grad po broju stanovnika i nema automobila u centru, čak ni autobusa. Ali Prag ima metro i ima izuzetno izuzetno razvijen tramvajski sistem. Autobusi uglavnom voze ka periferiji. Beograd ništa od toga.

Inače pričamo o izbacivanju vozila a proširujemo Kneza Miloša i pravimo bulevare u BnV. Koliko je nama dobro...

Upravo. Bulvalno kao da u vlasti sede kompletni id***. Vide zonu 30 ili pešačku zonu u nekom gradu koji ima sve ono što mi nemamo (funkcionalnu bici infrastrukturu, garaže u centru, metro i(li) odličan gradski prevoz) i pokušaju to da implementiraju

A naročito je razarajuće za mozak svake slobodno-misleće osobe, što od svih rešenja biraju ona najjeftinija (ukidanje plastičnih kesa, crtanje staza po postojećim površinama, stavljanje znaka Zona 30 i slično)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880298#p880298:v80gkusg je napisao(la):
astrodule » 15 Sep 2021 12:40[/url]":v80gkusg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880290#p880290:v80gkusg je napisao(la):
beobike » 6 minutes ago[/url]":v80gkusg]Koliko gluposti. Da bi centar ostao bez motornih vozila, što načelno nije loša ideja, neophodno je da javni prevoz bude savršen. U Beogradu je više nego loš i mogu da obrazlažem.

Uzmimo primer Praga, sličan grad po broju stanovnika i nema automobila u centru, čak ni autobusa. Ali Prag ima metro i ima izuzetno izuzetno razvijen tramvajski sistem. Autobusi uglavnom voze ka periferiji. Beograd ništa od toga.

Inače pričamo o izbacivanju vozila a proširujemo Kneza Miloša i pravimo bulevare u BnV. Koliko je nama dobro...
Upravo. Bulvalno kao da u vlasti sede kompletni i*****. Vide zonu 30 ili pešačku zonu u nekom gradu koji ima sve ono što mi nemamo (funkcionalnu bici infrastrukturu, garaže u centru, metro i(li) odličan gradski prevoz) i pokušaju to da implementiraju

A naročito je razarajuće za mozak svake slobodno-misleće osobe, što od svih rešenja biraju ona najjeftinija (ukidanje plastičnih kesa, crtanje staza po postojećim površinama, stavljanje znaka Zona 30 i slično)
Jednom prilikom su bili u poseti Ljubljani i nakon toga se vratili puni ideja o pretvaranju centra u veliku pešačku zonu, a različiti smo po načinu života, da različitiji teško da možemo biti.
 
Ne shvatam zasto je ljudima koji zive, npr na Dorcolu potreban automobil radnim danom ako rade u zoni koju sam opisao.
Da li vi vidite da sve vise ljudi koristi trotinete. Shvatili su da im ne treba automobil.
 
Ma u Sloveniji je automobil Bog otac, pustite tromostovje i okolinu - imamo i mi pešačke zone.
 
solecar":ufdh259o je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880298#p880298:ufdh259o je napisao(la):
astrodule » 15 Sep 2021 12:40[/url]":ufdh259o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880290#p880290:ufdh259o je napisao(la):
beobike » 6 minutes ago[/url]":ufdh259o]Koliko gluposti. Da bi centar ostao bez motornih vozila, što načelno nije loša ideja, neophodno je da javni prevoz bude savršen. U Beogradu je više nego loš i mogu da obrazlažem.

Uzmimo primer Praga, sličan grad po broju stanovnika i nema automobila u centru, čak ni autobusa. Ali Prag ima metro i ima izuzetno izuzetno razvijen tramvajski sistem. Autobusi uglavnom voze ka periferiji. Beograd ništa od toga.

Inače pričamo o izbacivanju vozila a proširujemo Kneza Miloša i pravimo bulevare u BnV. Koliko je nama dobro...
Upravo. Bulvalno kao da u vlasti sede kompletni i*****. Vide zonu 30 ili pešačku zonu u nekom gradu koji ima sve ono što mi nemamo (funkcionalnu bici infrastrukturu, garaže u centru, metro i(li) odličan gradski prevoz) i pokušaju to da implementiraju

A naročito je razarajuće za mozak svake slobodno-misleće osobe, što od svih rešenja biraju ona najjeftinija (ukidanje plastičnih kesa, crtanje staza po postojećim površinama, stavljanje znaka Zona 30 i slično)
Jednom prilikom su bili u poseti Ljubljani i nakon toga se vratili puni ideja o pretvaranju centra u veliku pešačku zonu, a različiti smo po načinu života, da različitiji teško da možemo biti.
Drugarica je jedno vreme radila nešto u gradskoj upravi (za vreme Hrustanovićke). I bili oni tako u poseti nekom gradu (tipa Berlin) i bukvalno se oduševljavali na svaku sitnicu i sve govore između sebe kako će to da naprave i u Beogradu. Drugaricu bio blam kada ih je slušala.

Na žalost, zemlju nam vode kompletni id***, pa čak i da je na čelu neko ko zna, teško može da se okruži dobrim saradnicima.
 
Vrh