Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Бендер искрено не разумем шта ти није јасно? :D
 
Pa sad mi jeste jasno.

Jbg, kad komadaju stanice i linije gore nego DJP pa dok pohvatam ko odakle polazi, ko gde staje, ko ima rampu a ko nema...

Nego mislim sta drugo da kazem ovome kad mi perfidno porucuje da sam glup sto ne razumem taj BG Cvoooour picvajz i brlog? I to se javi naknadno, posto se rasprava okonca. Cisto onako da zabode poslednji udarac, kad mu se vec dozvoljava. Ok onda, vazi, ja sam glup, on je pametan i to je to. "Da". Sta drugo da mu napisem...
 
Argument rampe nema tezinu. U Nemackoj, Austriji i Severnoj Italiji posgoje samo nekoliko rampe za automobile: Hamburg-Altona, Düsseldorf, Lörrach, München-Ost, Villach, Innsbruck, Bec, Verona. Rrancuska uopste nema vise rampe, isto vazi za Svajcarsku. Madarska se opsluzuje preko Beca i nema svoju rampu. Za Hrvatsku se kosti austrijski Vilah, isto za Sloveniju gde nema rampe. Ako izuzmeno ona manja mesta, samo je Düsseldorf i Bec sa rampom na glavnoj stanici. Mihnen i Hamburg svakako nisu. Sad stvarno neznam da li je ovo pitanje najbitnije opsulziti zeleznicku stanicu sa rampom u Prokopu ili bilo gde u Beogradu kad se vec ionako nije toliko relevantno.
 
Дуго нисам био на форуму, и читам последњих неколико страница.

По интелигенцији, аналитичком размишљању, али изнад свега храбрости да каже оно што мисли похвалио бих Бандер Родригеза :vops:

Похвалио бих и постове других учесника дискусије, да су ме насмејали, али опет ни они не би били толико смешни да их Бандер није мотивисао.

У међувремену, ја сам у оном остатку Европе (не рачунајући Србију и Албанију), где су они који су не покушавали, него и предлагали укидања постојећих железичких станица по центрима одавно послати на лечење... Да учесници дискусије о Ковид су били у праву у једном, а ту признајем своју грешку: здравствени систем Србије је на дну Европе. Због свих проблема са путовањима, моја жена није ни посетила Србију, и како пратим интелектуалну и духовну деградацију у Србији, питам се да ли вреди мучити своју породицу животом тамо?

На жалост, врло мало њих који читају ово ће схватити да ово није офтопик, него је врло директно везано са Прокопом.
 
Bender. :p Evo po kome je nadimak.


Pa hvala Karlo. :D Valjda... Nisam ovo očekivao. :mrgreen:
15764081-eadedf48d552860388dab8dfb5046e8a.jpg


Ja sam rekao ranije otvoreno da Prokop ne mogu očima da vidim. I voleo bih da nikad nije napravljen. Iz više razloga. Ali to ne znači da ću da ga izopštim i gurnem pod tepih. Tako je kako je, napravljen je (većinski) a GŽS je ugašena, tako da ne mogu da se pravim da ne postoji. Ko veli daj da se iskoristi kako može. Samo što nailazim na dva problema i konflikta s drugima ovde: prvo je to što nisam mogao da se načudim da je napravljena tolika mreža, toliki koloseci, toliki tuneli, toliki kompleks stanica koje sve imaju ponešto, a nijedna sve... a drugo, to što očigledno neki misle da on treba da bude top prioritet u povezivanju, do te mere da neće čak ni da se strpe još koju godinu, a da u međuvremenu (pa i posle, nakon povezivanja na metro) ga opslužuju linije i podsistemi koji su za njih ''ispod časti''. I onda počnu da sevaju predlozi ''e a ajde da mi uzmemo pa da stavimo ceo grad u službi Prokopa''.

Pa brate što je mnogo, mnogo je. Ako ja već razumem drugu stranu što voli ili želi da upumpa život u Prokop, i ispoštujem je time što dam dva tri predloga i kompromisa koji bi poboljšali njegov status i imidž, onda očekujem neko razumevanje i sa te druge strane. A ne ovo ''ma ništa, isčupaćemo linije pa ćemo da teramo ljude da idu na Prokop. Hteli oni to ili ne''. Moji predlozi se fokusiraju na stvaranje novih resursa/mogućnosti (nove saobraćajnice, nova vozila, nove linije...) dok se kod ovih nekih to svodi na otimanje od jednih da bi se preusmerilo na Prokop. To je kao kada bi neko pregradio Knez Mihailovu tamo kod Štark radnje i terao ljude da prolaze kroz Tržni centar Milenijum, ''da malo živne''. Pa ne ide tako brate. Ne možeš na silu da teraš ljude da koriste nešto. Štaviše, to često rezultuje bumerang, kontra efektom.
 
Било је ту гомила једноставних и практичних решења, без штете на система постојећих линија:

44 окренути Сењак - Прокоп - Аутокоманда - Славија - Краља Милана - Трг Вилине воде, и додати му 2 аутобуса са 36. Тада би била нормална веза на 15 минута за Славију и центар.
34 са Савског трга (неко место где се може тамо окренути, а на супротном крају продужити до Миљаковца.
40 трола да стаје баш испред Прокопа, а 41 да буде бржа и постојећом трасом.
51 који је празан северно од Сајма да се окрене на Прокоп.
38 да се обједини све од Великог мокрог луга до Топчидера у једну линију која стаје пред Прокопом.

И то све може у кратком року да се уради.

Помињао сам већ неколико пута предлог спајања бочних саобраћајница на правцу аутопута петљи Мостар и Хитна Помоћ, при чему би било стајалиште на месту подвожњака петље Хитна Помоћ.

Али... и власт и форумаши изгледа траже компликовано, скупо и без опредељених рокова, а често и на штету постојећих функционалних целина.
 
Мислим да одсуство било каквих рокова фрустира подједнако све форумаше који прате ову тему.
 
Snimak sa jučerašnjeg sastanka stanara. Na početku o planu priča građevinski inženjer statičar koji navodi i istorijat naselja i klizišta. Od 15 minuta priča pravnik.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PueROwwWWgc[/youtube]
 
Pih bre... Znači Džangrizalo i Bender stvarno bili u pravu kad su rekli da te zgrade i okolina imaju problem sa temeljima i zemljištem. :o Ko bi reko.

P.S.
Žena na 5:09 - ''Alo, tišina tamo'' :lol:

Čiča na 8:25 - ''Nakon toga je 1969. usvojen idiotski plan da se u toj rupi gradi železnička stanica. Umesto toga, bolje da su gradili metro'' :lol:
Pih kakav hejter ovaj čiča... :mrgreen: :mrgreen: Ne razume značaj i lepotu Prokopa i ovog izabranog modela Čvooouuura™.

''Za širenje Prokopa, i još koloseka, počeli su 70ih da šire rupu i da potkopavaju ovo potencijalno klizište''.
 
Ne razumen argument. Ceo Beograd je na padini, sem ulica na Beogradskom grebenu. Ako trazis da zivis u ravnici, preseli se u Novi Sad.
 
Niko se tebi ni ne obraća. Znam ja da ćeš ti braniti i hvaliti Prokop dok si živ.
Idi soli čiči pamet što se usuđuje da dovodi u pitanje zdrav razum iza celog tog projekta.
 
@Bender Ako sam dobro razumeo inženjera on misli na ovaj deo uzvišenja ispod kojeg nema betonske ploče Prokopa to jest gde nije stanica. Između betonske ploče i tunela Dedinje. Koliko sam ga razumeo deo brda je stabilan gde je Prokop jer je sve fiksirano i taj veliki usek je fiksiran betonskom pločom Prokopa kao plombom. Dok ovde gde nema ploče celo brdo može da sklizne u tu "rupu. Evo ilustracije.
 

Prilozi

  • prokop kliziste.jpg
    prokop kliziste.jpg
    217,7 KB · Pregleda: 1.205
Ma gluposti, ako hoces grad bez reljefa idi trazi ga van Beograda, mogu i ja da zvacem i da hodam.
 
Такозвани Трећи Београд је без икаквог узвишења :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849898#p849898:1f6p82qd je napisao(la):
vucko » 14 May 2021 09:21 pm[/url]":1f6p82qd]@Bender Ako sam dobro razumeo inženjera on misli na ovaj deo uzvišenja ispod kojeg nema betonske ploče Prokopa to jest gde nije stanica. Između betonske ploče i tunela Dedinje. Koliko sam ga razumeo deo brda je stabilan gde je Prokop jer je sve fiksirano i taj veliki usek je fiksiran betonskom pločom Prokopa kao plombom. Dok ovde gde nema ploče celo brdo može da sklizne u tu "rupu. Evo ilustracije.
file.php
Razume se, da ovde ne treba raditi na taj nacin. Prirodni oslonac terena je odsecen pa je latentno u klizanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849901#p849901:2fx4msfd je napisao(la):
Дошљак » 14 May 2021 09:32 pm[/url]":2fx4msfd]Такозвани Трећи Београд је без икаквог узвишења :D
Da ali je taj antiklinalni deo sedimentacijskog oblika pa nevalja nikako :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849378#p849378:1kma32gi je napisao(la):
KartmenBG » Чет Мај 13, 2021 5:02 pm[/url]":1kma32gi]Jel ima negde primer u Evropi gde je u okviru zeleznicke stanice napravljena gondola koja sluzi kao feed sa neke centralne gradske lokacije?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849383#p849383:1kma32gi je napisao(la):
Дошљак » Чет Мај 13, 2021 5:08 pm[/url]":1kma32gi]
Има, градић Восваген у Норвешкој, са 6500 становнка.

800px-thumbnail.jpg

Ја већ даним размишљам о овоме. Можда би оваква жичара спасла тврђаву од "украса", а Прокоп повезала са неким прступачнијим хабом?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849898#p849898:2cjnyrag je napisao(la):
vucko » Pet Maj 14, 2021 10:21 pm[/url]":2cjnyrag]@Bender Ako sam dobro razumeo inženjera on misli na ovaj deo uzvišenja ispod kojeg nema betonske ploče Prokopa to jest gde nije stanica. Između betonske ploče i tunela Dedinje. Koliko sam ga razumeo deo brda je stabilan gde je Prokop jer je sve fiksirano i taj veliki usek je fiksiran betonskom pločom Prokopa kao plombom. Dok ovde gde nema ploče celo brdo može da sklizne u tu "rupu. Evo ilustracije.
file.php
Treba imati u vidu da je u delu koji je Vučko označio žutom bojom izgrađena mostovska konstrukcija i potporni zid. Gledano po širini jedna polovina saobraćajnice je na stubovima druga na nasipu između novog potpornog zida i kosine.

170131-Prokop-05.jpg

170131-Prokop-10.jpg

170131-Prokop-11.jpg

170131-Prokop-01.jpg

170415-Prokop%20gornje%20pristupne-27.jpg

170620-prokop-49.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849859#p849859:1n1h4z9y je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pet Maj 14, 2021 8:28 pm[/url]":1n1h4z9y]44 окренути Сењак - Прокоп - Аутокоманда - Славија - Краља Милана - Трг Вилине воде, и додати му 2 аутобуса са 36. Тада би била нормална веза на 15 минута за Славију и центар.
34 са Савског трга (неко место где се може тамо окренути, а на супротном крају продужити до Миљаковца.
40 трола да стаје баш испред Прокопа, а 41 да буде бржа и постојећом трасом.
51 који је празан северно од Сајма да се окрене на Прокоп.
38 да се обједини све од Великог мокрог луга до Топчидера у једну линију која стаје пред Прокопом.
Ovaj predlog je posebno dobar i smislen, pošto linija 38 važi za jednu od najbeskorisnijih, a i najgorih u gradu. Tako da bi ovim napokon dobila neki smisao umesto da vozi poluprazna od Šumica do Kosmaja prevozeći po tri šofera i... vazduh.

Podržavam i kompromisni predlog da 40 pravi obilazak do Prokopa a da 41 ostane ''ekspres'' na staroj trasi. A može i obrnuto, ne bih se bunio.
Za 51 takođe dobar predlog, mada nisam je viđao dugo, ali verujem da je prazna posle Sajma.

44 bi ovako malo kružio ali nema veze, opet bi bio bolja i smislenija i korisnija linija nego ona nakaradna Vesićeva linija što je predložio i najavio, koja bi išla od TC Galerija do 25. maja - preko Slavije. Preko dva pravca koja su već savršeno pokriveni. Ovo bi bilo 100 puta bolje i korisnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849913#p849913:1y4f3uof je napisao(la):
Прле » Пет Мај 14, 2021 9:47 pm[/url]":1y4f3uof]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849378#p849378:1y4f3uof je napisao(la):
KartmenBG » Чет Мај 13, 2021 5:02 pm[/url]":1y4f3uof]Jel ima negde primer u Evropi gde je u okviru zeleznicke stanice napravljena gondola koja sluzi kao feed sa neke centralne gradske lokacije?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849383#p849383:1y4f3uof je napisao(la):
Дошљак » Чет Мај 13, 2021 5:08 pm[/url]":1y4f3uof]
Има, градић Восваген у Норвешкој, са 6500 становнка.

800px-thumbnail.jpg

Ја већ даним размишљам о овоме. Можда би оваква жичара спасла тврђаву од "украса", а Прокоп повезала са неким прступачнијим хабом?
Можда ако би жичара ишла од Прокопа дуж аутопута до Аутокоманде или Мостара. Али замисли сад неког ко је допутовао из Пријепоља или Лесковца возом, како се са торбама чека да се укрца у гондолу, типа њих 200 што је дошло са возом из Лесковца, а гондола прима 20 путника. И после преседају на Мостару на метео спуштајући се двадесетак метара испод земље.
 
Дало би се размислити, постоје варијанте и са више путника, разумем о чему причаш, али није то баш толики прблем. Мени је теже да замислим утовр тих истих путника сада, када нема ничега у аутобусе који су препуни.

Ипак цена израде гондоле је далеко нижа него рецимо трамваја до Прокопа.

Price Comparisons with Cable Car Systems
As stated by Clement-Werny at al. (2011), investment costs of existing mono-cable
gondolas in mountain areas are as follows:
• Drive station – 3,000,000 €
• Intermediate station – 1,500,000 €
• Return station – 1,000,000 €
• Cabin (8–10 person) – 30,000 €
• Pylon – 100,000 €
• Carrying-hauling rope – 100,000 €

Цео документ можe се преузети овде https://www.researchgate.net/figure/fig1_297722930

На примеру Њујоркшког кејблтрама види се да постоје две кабине капацитета 125 људи. И да су доступне за особе са инвалидним колицима.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roosevelt ... cteristics
 
Kakva bre žičara. Samo nam još to treba na Prokopu. Pošto već nećemo da bude na Kalemegdanu, ajd da jednim udarcem ubiojemo više muva. Zadovoljimo zamenika gradonačelnika i prijatelje, one koji su protiv izmeštanja postojećih linija preko Prokopa i onih koji bi bolju povezanost sa gradskim prevozom...
 
Igore, hvala na fotkama. Gospodin koji je inženjer je baš pričao o tome, da taj deo tu nije ankerisan i da nije urađen na isti dugotrajan način kao taj deo u dužini stanice što se može i golim okom primetiti. Baš ću da potkam kada budem bajsom prolazio neki dan kako bi uporedili sa puta u visini Prokopa taj nasip.

Inače, da se podsetimo zašto Prokop treba biti na prvoj liniji metroa, kao i koja je korist za povezivanje sa Kliničkim centrom kao najvećom bolnicom u našoj lepoj Srbiji.
 

Prilozi

  • prokop info.jpg
    prokop info.jpg
    238,7 KB · Pregleda: 821
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849936#p849936:2w4h5j1m je napisao(la):
Прле » Sub Maj 15, 2021 12:02 am[/url]":2w4h5j1m]Дало би се размислити, постоје варијанте и са више путника, разумем о чему причаш, али није то баш толики прблем. Мени је теже да замислим утовр тих истих путника сада, када нема ничега у аутобусе који су препуни.

Ипак цена израде гондоле је далеко нижа него рецимо трамваја до Прокопа.

Price Comparisons with Cable Car Systems
As stated by Clement-Werny at al. (2011), investment costs of existing mono-cable
gondolas in mountain areas are as follows:
• Drive station – 3,000,000 €
• Intermediate station – 1,500,000 €
• Return station – 1,000,000 €
• Cabin (8–10 person) – 30,000 €
• Pylon – 100,000 €
• Carrying-hauling rope – 100,000 €

Цео документ можe се преузети овде https://www.researchgate.net/figure/fig1_297722930

На примеру Њујоркшког кејблтрама види се да постоје две кабине капацитета 125 људи. И да су доступне за особе са инвалидним колицима.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roosevelt ... cteristics


Problem je sto su Srbi megalomani i vole grandiozna i neefikasna rešenja, hoce da ruse brda prave nadvoznjake da otkupljuju milionske parcele da zaposljavaju vozace troše svakodnevno hiljade evra da bi provukli autobus koji niko nece da placa vec se 70 % svercuje. i hoce resenja od 70 miliona evra umesto da potrose 10 i naprave sistem koji ne zavisi od saobracajnih guzvi. To je problem. Hoce da provuku neefikasnu metro liniju od milijardu evra cije postojanje ce se iskljucivo opravdati "pa to je da bi se povezao prokop" i onda spucamo milijardu evra poreskih para da bi prokop dobio dobru povezanost iako za 10 miliona evra moze se dobiti isti efekat i gondola i da se provuce trolejbuska mreza na gornjoj ploci i time povezu sa prokopom i juzni deo grada a gondolom centralnu tacku u gradu sa prokopom. nego to je za ljude budzenje. Prokop je od starta nabudzen u brdo jer se komunjara neka igrala My City-a u svojoj kancelariji i mi sada narednih 50 godina moramo da trosimo milijarde evra da bi dovukli valjani transport do prokopa. Umesto da se poveze sa zicarom sada sa Slavijom i sa trolama na gornjoj ploci i napravimo pristup sa autoputa i tako zavrsimo u godinu dana sa saobracajnim povezivanjem prokopa. Kabine za 10 osoba je super resenje jer se za 10 minuta ukrca 100 ljudi to je kao da imamo mini bus na 10 minuta. plus imamo sa gornje strane Trolu i imamo bg voz koji moze ljude da prevozi i preko pancevca i na nbg i u rakovicu. to je super povezano sa prokopom. glavni problem prokopa je sto nije lepo povezan sa centrom a fakticki je u centru i to sve zbog autoputa koji ga izdvaja od centra. I sve je to resivo sa 10 miliona evra i gondolom od prokopa do slavije ili terazijske terase ili u neke od prostranih parkova prekoputa hrama. gde god se odabere tacka to je ok samo da ljudi sa bitne presedacke i saobracajne tacke koja je svima blizu ima feeder do prokopa.
 
Vrh