Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

3 stranice o tome da li je Prokop postojao kao stanica pre 1996te.

Ajde mala pauza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890610#p890610:2jwvzjfh je napisao(la):
spatiotecte » Sun Oct 17, 2021 9:39 pm[/url]":2jwvzjfh]3 stranice o tome da li je Prokop postojao kao stanica pre 1996te.

Ajde mala pauza.
U stvari, ovo je suštinska rasprava. Neko pun sebe priča neke smešne bajke zasnovane na mašti. Priča kako se sada po prvi put dešava nešto što postoji odavno.

Ne mislim na Orjena.

:grand:
 
Свака суштинска расправа је спорна и страна са мање аргумената ће тражити да се иста обустави или ће настојати да исмеје другу страну и да на тај начин покуша да некако себе извуче.
 
[/quote]
NARAVNO DA NECE BITI NISTA OD TOGA JER NIKO U OVOM GRADU SEM PAR ZALUDNIKA OVDE NE ZELI DA SE FUNKCIONALNA LINIJA KASAPI SAMO DA BI SE STVORILA SLIKA DA JE PROKOP AKTIVAN I POSECIVAN.
[/quote]
Blago tebi sa takvim stavom...ako ti uistinu mislis da linije u Beogradu su tu da bi neki deo grada bio aktivan i posecivan a neki ne, onda svaka suvisna rasprava je sa tobom beskorisna.Cilj prevoza je povezivanje a ne pupulizam nekog mesta..Ali dobro i po tvojoj slici ovde na forumu vidi se da si ti samo jedan individualac pun gordosti (najverovatnije politicke prirode),kome sve smeta, uvek ima neku zamerku , 20 postova vec rasprave i sve u negativnom, na bilo koju temu.Evo ja sutra imam nameru da koristim Prokop, bas na tom mestu i od grada zahtevam kao i mnogi drugi da mi obezbedi da lako brzo i efikasno dodjem do njega.Kako ce to napraviti,ne interesuje me.. Ali iskreno,bas bi voleo da sto vise iskasape postojece linije kako ti to pricas da sto vise se nerviras i stresiras i sve tako dok sam ne skapiras koliko nakaradno razmisljas. Jednom ce te valjda ta gordost proci..
 
Blago tebi sa takvim iluzijama... Ako ti uistinu misliš da linije u Beogradu treba da služe da vade iz blata propale projekte, onda svaka suvišna rasprava sa tobom je beskorisna (??) Ali dobro, i po tvom nicku se vidi da si ti samo još jedan individualac sa agendom pun besa (verovatno političke prirode) koji će po naredbi uvek sve da podrži. I ja zahtevam od grada funkcionalan i brz prevoz. Kako će to napraviti, ne interesuje me. Ali iskreno, baš bih voleo da Prokop ostane ovakva crna rupčaga grada da bi se takvi poput tebe što više nervirali i stresirali i sve tako dok sami ne skapirate koliko nakaradno razmišljate. Jednom će vas valjda te iluzije proći.
 
Касапљење постојећих линија нам свакако предстоји са метроом.
 
Ne samo to, ja mislim da će Srbija kao društvo kolabirati kada se izgradi taj metro. Tako sam zaključio na osnovu milion puta ponovljenih pamfleta ovde na forumu. I ubeđen sam sad u to. Počinjem da spremam sklonište i zalihe hrane i municije da imam za dan kad se završi metro a Srbija uruši.


Mada, šalu na stranu, što jes jes, gradnja BG metroa bi danas bila i lakša, i jeftinija i bolja... da se radila postepeno. I da je počela pre pola veka, danas bi bila i gotova. Ali jbg, čekali su se ''idealni uslovi'' i poslednja marka. A za to vreme se burgijala brda za fensi podrume s vozovima.
 
Метро никад не може бити "готов", он се стално развија, заједно са градом. Тако је свугде у свету.
 
Da stavim na stranu što si u svom pokušaju da ispadneš pametan potpuno, ali potpuno omašio poentu, jedno me sad zbunilo - zar ti beše mene ne ignorišeš?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890799#p890799:1zmv2moo je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Okt 2021 15:34[/url]":1zmv2moo]Ne samo to, ja mislim da će Srbija kao društvo kolabirati kada se izgradi taj metro. Tako sam zaključio na osnovu milion puta ponovljenih pamfleta ovde na forumu. I ubeđen sam sad u to. Počinjem da spremam sklonište i zalihe hrane i municije da imam za dan kad se završi metro a Srbija uruši.
Isto ovo bi se moglo reći i za Prokop. Da li su pamfleti ili ne, nebitno, suština je ista.
Da smo skloni preterivanju, jesmo. Da zarad svojih vizija idealnog šinskog podsistema nismo u stanju da normalno komuniciramo, i nismo. Plus što smo podeljeni i na one koji veruju da je pisanje ovde jedino ispravno, i na one koji idealizuju stari čvor i GŽS, i na one koji veruju da može i nešto konkretno da se uradi...
 
Samo što, ako bi se potrudio i rasčlanio kritiku na račun Prokopa od kritike na račun tvog kraja (koje nikad nije ni bilo), primetio bi da samo još nekolicina ljudi uviđa i otvoreno govori o promašajima i propasti Prokopa i Čvora.

Dok se o kataklizmi koja čeka srpsko društvo kad se izgradi metro larpda svuda sve u šesnaest. A argumenti podsećaju malo na argumente koje su i SNSovci imali dok se gradio npr Most na Adi. Svake nedelje prevueličavanja i katastrofiranja odu korak dalje. I mnogi se naslađuju time i dele ordenja i titule jedni drugima. A gradnja još nije ni počela, a do završetka nas deli 10 godina. Ali ne. Svi već unapred znaju da će Srbija da kolabira i da će garniture da voze tunelima potpuno prazne.

Ja samo ilustrujem dokle je to otišlo. Kao što sam ilustrovao i pokazao da se u odbrani Prokopa otišlo toliko daleko da se i istorija i sećanja sada prekrajaju samo da bi se on, ne odbranio, nego predstavio kao savršenstvo nad savršenstvima.


Ako obratiš pažnju, videćeš da i na temi o metrou i drugim srodnim temama ja nisam mnogo komentarisao linije i putnike. Zašto? Pa zato što sam to studirao i zato što, za razliku od Ajnštajna kojih je pun forum, shvatam koliko je za jednog pojedinca sa mrvicama informacija i podataka nemoguće da se bavi projektovanjem i računanjem takvih stvari. Zato to i rade timovi sa sve analizama i podrškom nadležnih, i to uvidom u stanje na terenu. A ne pojedinci za kompjuterom kod kuće. Elem, ja se u te rasprave nisam upuštao. To ostavljam suprotstavljenim taborima na obe strane. Onima što seku vene zbog metroa i onima što padaju u nesvest od euforije. Samo sam se bio osvrnuo dokle se ide u tim isključivostima. Jedni kažu da će ekonomija da se uruši. Drugi da će površinski prevoz da se ukine. Treći pak da će metro garniture da zuje tunelima prazne. Itd itd...

Ironično, taj metro, koji jeste primer investitorskog projekta, se ovde pljuje i osuđuje sve u šesnaest. Što razumem. Ali samo par strana ranije na ovoj temi, imali smo situaciju da oni koji ga pljuju jer je investitorski projekat, brane kauboje koji bi tebi pod gajbom na okrnjenom brdu da prave kule i gradove argumentima ''pa valjda investitor zna šta radi?!'' Aha. Znači, kad se radi o metrou, investitor nema pojma a forum već unapred zna da će sve da propadne. A kad se radi o zidanju na okrnjenom brdu iznad železničke stanice, onda investitor zna najbolje šta kome treba.

E vidiš, ja samo beležim i ističim takve gluposti i kontradiktornosti koje su postale specifične i karakteristične za ovaj forum.
 
Zamisli sad da ja kažem da je Vukov spomenik usred ničega. Da li bih dobio pohvalu za ispravnu konstataciju ili bih dobio kritiku kako to nije tačno i sl.?
 
Pa reci, ko te sprečava? Rekao sam ti već - slušao sam ja i mnogo gore stvari, što na moj račun, što na račun nečeg drugog, pa nisam sve uzimao emotivno i lično. Samo kad je bilo elemenata za to.

Emotivno si se vezao za Prokop do te mere da ne samo što podržavaš lomljenje celog grada i silovanje postojećih linija da se sve njemu prilagodi, ne samo što si počeo da veruješ u pamflete da kad se metro izgradi, Beograd se urušava... nego si otišao toliko daleko da sad staješ protiv mene jer sam dirnuo u Prokop. A dok ti onaj drugi par strana ranije govori kako treba da ti rovare ispod zgrade i prave kule i gradove iznad železničke stanice, ti ćutiš i trpiš.

Ok, dobro je da znam za ubuduće.
 
Ја долазим до закључка да нема будног ока Бендера, да би овај форум потпуно потонуо у контрдикторности. Како је добро имати једно свевидеће око, које све види, и брижно опомиње.
 
Hvala brate od srca, drago mi je da ti sa vrhova Norilska vidiš tu istinu podjednako dobro kao što uviđaš i sve ostalo u Srbiji, čak i bolje nego mi ovde. :kk: :sesir:

Kad si već tu, jel imaš informaciju kada tačno počinje urušavanje Beograda i Srbije nakon što se izgrade prve dve linije metroa? Da mogu da isplaniram vreme za skupljanje zaliha i gradnju skloništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890845#p890845:35bw27b9 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Okt 2021 16:48[/url]":35bw27b9]Ironično, taj metro, koji jeste primer investitorskog projekta, se ovde pljuje i osuđuje sve u šesnaest. Što razumem. Ali samo par strana ranije na ovoj temi, imali smo situaciju da oni koji ga pljuju jer je investitorski projekat, brane kauboje koji bi tebi pod gajbom na okrnjenom brdu da prave kule i gradove argumentima ''pa valjda investitor zna šta radi?!'' Aha. Znači, kad se radi o metrou, investitor nema pojma a forum već unapred zna da će sve da propadne. A kad se radi o zidanju na okrnjenom brdu iznad železničke stanice, onda investitor zna najbolje šta kome treba.

E vidiš, ja samo beležim i ističim takve gluposti i kontradiktornosti koje su postale specifične i karakteristične za ovaj forum.
Sa ovim se slažem, s tim što bih dodao da ovo sa gradnjom nema samo veze sa mojim krajem, nego je postao generalno deo trenda jednog dela foruma.
 
Šta je trend? Jel ti neko pljuvao kraj?

Da ti odgovorim - nije. Pljuvan je promašaj od projekta koji jede ovaj grad već decenijama.
A vidiš meni su pljuvali i sam kraj, i ljude u njemu. Pa nisam odgovarao na baš svaki taj napad i to od svakog člana koji je ikad tako nešto izgovorio.
A izgovoreno je više puta nego što je neko ikad prokleo ili opsovao Vučića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890853#p890853:1n9r8omn je napisao(la):
Прле » Pon Okt 18, 2021 5:04 pm[/url]":1n9r8omn]Ја долазим до закључка да нема будног ока Бендера, да би овај форум потпуно потонуо у контрдикторности. Како је добро имати једно свевидеће око, које све види, и брижно опомиње.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890850#p890850:1o5m0r2d je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Okt 2021 17:01[/url]":1o5m0r2d]Pa reci, ko te sprečava? Rekao sam ti već - slušao sam ja i mnogo gore stvari, što na moj račun, što na račun nečeg drugog, pa nisam sve uzimao emotivno i lično. Samo kad je bilo elemenata za to.
Mogao bih da kažem, ali ko bi me ozbiljno shvatio.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890850#p890850:1o5m0r2d je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Okt 2021 17:01[/url]":1o5m0r2d]Emotivno si se vezao za Prokop do te mere da ne samo što podržavaš lomljenje celog grada i silovanje postojećih linija da se sve njemu prilagodi, ne samo što si počeo da veruješ u pamflete da kad se metro izgradi, Beograd se urušava... nego si otišao toliko daleko da sad staješ protiv mene jer sam dirnuo u Prokop. A dok ti onaj drugi par strana ranije govori kako treba da ti rovare ispod zgrade i prave kule i gradove iznad železničke stanice, ti ćutiš i trpiš.

Ok, dobro je da znam za ubuduće.
Grešiš. Tebi je bio idealan stari čvor, ali šta si uradio ili pokušao da uradiš da ga sačuvaš? Ja barem pokušavam nešto što se tiče Prokopa, pa nek je u očima svih ljudi na kugli zemaljskoj pogrešno... Čitajući neke komentare, stičem utisak čak i da kažem da je Prokop potpuni promaš, kao i ceo čvor, i složim se sa svima koji kritikuju isti, u apsolutno svim kritikama, da bi se opet našao neko ko bi me ubeđivao da nisam ni svestan koliko grešim.

Konstatovano je, ne sa moje strane, da od kako je linija 51 skraćena do Savskog trga, da se broj korisnika iste drastično smanjio i da se linija više koristi kao ispomoć, ako nema one linije koja je potrebna. Ist tako, sami stanovnici Belih voda i Banovog brda (za Žarkovo ne znam), tražili da se linija vrati da se okreće na Slaviji. Dat je predlog, ne sa moje strane, da linija bude preusmerena da od Sajma ide preko Prokopa, Autokomande i Bulevara oslobođenja do Slavije, čime bi se dobila direktna veza i sa KCS. Da li je ovo po tebi silovanje?

Linija 44 ima mali broj putnika na trasi kroz Kneza Miloša. Data su dva predloga. Jedan da linija svraća do Prokopa i vraća se na svoju redovnu trasu, a drugi da linija ide preko Prokopa, Autokomande i Bulevara oslobođenja do Slavije, odakle bi produžava preko Kralja Milana do Terazija i dalje svojom redovnom trasom. Da li je ovo po tebi silovanje?

Dat je predlog da se preusmeri / uvede linija sa normalnim taktom preko Prokopa, kako bi prestalo da okosnica budu linije koje zbirno imaju prosek na 30 minuta. Da li je ovo po tebi silovanje?

Ja ne stajem protiv tebe, ti to suviše lično doživljavaš. Kao što možeš da vidiš, ne slažem se ni sa tvojim, ni sa Pantografovim, a ni sa Spatiom, stavovima oko Prokopa u potpunosti (sa nečim se slažem, a sa nečim ne).

Što se tiče metroa, ti si pisao kako ako se sada ne prihvati ovaj plan i ne izgradi metro po istom, da se nikada neće ni izgraditi. Zbog čega je bolje razmišljati tako, a ne da je aktuelni metro plan loš i treba pokušati da se nešto konkretno uradi da se makar nešto promeni?

Vezano za rovarenje, nisam baš detaljno ispratio šta se sve pisalo na prethodnim stranicama, zato što smo ga malo zastranili sa našim različitim pogledima na Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890857#p890857:1tkhwuzk je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Okt 2021 17:09[/url]":1tkhwuzk]Šta je trend? Jel ti neko pljuvao kraj?

Da ti odgovorim - nije. Pljuvan je promašaj od projekta koji jede ovaj grad već decenijama.
A vidiš meni su pljuvali i sam kraj, i ljude u njemu. Pa nisam odgovarao na baš svaki taj napad i to od svakog člana koji je ikad tako nešto izgovorio.
A izgovoreno je više puta nego što je neko ikad prokleo ili opsovao Vučića.
Mislio sam na generalnu sliku. Što se počeo povećavati broj onih koji pljuju sve one građane koji su blokirali gradnju u bloku 37, pa kritikovali one stanare u Vidovdanskoj, pa građane na Banovom brdu što su stali u odbranu svog parkića pored zgrada i sl. , a staju na stranu investitora kao ispravnu i čija ispravnost postupka se ne dovodi u pitanje.
 
Nigde na forumu nikad nisam ni rekao ni implicirao da je stari čvor bio idealan. Ja govorim da je ova sadašnja varijanta čvora, izabrana 70ih, promašaj i kancer ovog grada. To ne znači da automatski moram da mislim sve najbolje o starom rasporedu. Niti da stajem pred poslednji (prazan) voz iz GŽS zato što je Karlo stajao na peronu i dovikivao dok odlazi. Pogotovu ne pošto mi lično drugi inženjer i stručnjak koga je Sliniša Mališa konsultovao svojevremeno (i zaista razmatrao sve opcije jedno vreme), rekao da Braća Inc. neće odustati dok ne isteraju sve šine iz BnV i okoline.

Napisao sam ti ovo već dva puta i napisaću i treći - u ovu temu sam ušao ponovo pre dve nedelje i počeo da se raspravljam onda kada su neki ovde počeli da prekrajaju istoriju i sećanja da bi branili Prokop. Pre toga se nisam oglašavao neko vreme.

Predlog za 44 nije silovanje, pošto ionako jedan deo rute vozi poluprazna. Rekoh - jedan deo rute. A za 51 ne znam jer je nisam koristio sto godina, tako da ću se za razliku od sveznajućih na ovoj temi što se poput tinejdžerki, malo distanciraju od mene a onda malo klibere (kao, ignorišem te ali samo kad se meni to sviđa) suzdržati od komentarisanja nje i njene rute.
Što se tiče metroa, ti si pisao kako ako se sada ne prihvati ovaj plan i ne izgradi metro po istom, da se nikada neće ni izgraditi. Zbog čega je bolje razmišljati tako, a ne da je aktuelni metro plan loš i treba pokušati da se nešto konkretno uradi da se makar nešto promeni?
Da li jedno isključuje drugo?

I o tome sam ti pisao već dva puta i evo citiraću ti ponovo:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869004#p869004:2huxa7do je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Avg 02, 2021 8:37 pm[/url]":2huxa7do]Ja nemam problem da kažem da je ovaj metro plan pun rupa. Da, tačno je, moj stav je ''ako se sad ne izgradi, neće nikad'' i male su šanse da će se taj stav skoro menjati. Obično sam spreman da korigujem stavove i ostanem otvoren za promene, ali kad pomislim da Beograd minimum 70 faking godina cupka u mestu i propada čekajući idealne uslove i savršene linije i prilike, taj stav postaje jedan od onih koje ću jako teško promeniti.

Ali evo, da bude načisto i napismeno: ja priznajem da je ovaj metro projekat pun falinki, da je primer investitorskog urbanizma i da se radi većinski samo i samo zato što Braći Inc. i Prvim reketima Srbije to treba i odgovara.
Vezano za rovarenje, nisam baš detaljno ispratio šta se sve pisalo na prethodnim stranicama, zato što smo ga malo zastranili sa našim različitim pogledima na Prokop.
Pa mislim na ovu tinejdžerku gore što se kliberi, što kad se priča o metrou Braće Inc. kaže ''pa to je investitorski metro, to će uništiti ceo Beograd i Srbiju'', a kad se priča o rovarenju brda ispod solitera a iznad Prokopa, kaže ''ma ko ste vi da se bunite, pa valjda investitor zna šta radi''. To je školski primer dvostrukih standarda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890874#p890874:1u56dtbz je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Okt 2021 18:00[/url]":1u56dtbz]
Što se tiče metroa, ti si pisao kako ako se sada ne prihvati ovaj plan i ne izgradi metro po istom, da se nikada neće ni izgraditi. Zbog čega je bolje razmišljati tako, a ne da je aktuelni metro plan loš i treba pokušati da se nešto konkretno uradi da se makar nešto promeni?
Da li jedno isključuje drugo?
Ne isključuje, ali isključuje ovo:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890850#p890850:1u56dtbz je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Okt 2021 17:01[/url]":1u56dtbz]ne samo što si počeo da veruješ u pamflete da kad se metro izgradi, Beograd se urušava...

Ja sam pričao i pričam da će ovakav metro dovesti do povećanja broja vozila na ulicama, a ne do smanjenja, kako pojedinci na forumu tvrde. A i ti i ja, i još neki, došli smo do zaključka da se broj kola i korišćenja u saobraćaju konstantno povećava. Takođe sam pisao da ako se izgradi loš metro, da mu neće pomoći ni da ima 5 do 10 linija, a da dobar metro može da i sa 3 linije postigne daleko više nego onaj sa 3x više.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890874#p890874:26wiudtj je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Okt 18, 2021 6:00 pm[/url]":26wiudtj]a kad se priča o rovarenju brda ispod solitera a iznad Prokopa, kaže ''ma ko ste vi da se bunite, pa valjda investitor zna šta radi''.

Не, нисам то рекао. Рекао сам да сматрам да ако желе да успеју у намери да спрече градњу, аргумент да ће "брдо да се сруши" им неће много помоћи у остваривању тог циља. Чак сам и поменуо да с обзиром да не познајем крај изнад Прокопа довољно, немам мишљење о томе да ли треба или не треба градити.
 
„Prokop“ krivo postavljen još pre trideset godina


Ideja iz sedamdesetih godina prošlog veka da „Prokop“ preuzme ulogu glavne železničke stanice nikad nije bila dalje od realizacije. Zidanje „Skadra na Bojani“, kako mnogi vide ovaj projekat, opet je odloženo "do daljnjeg", a buduća uloga „Prokopa“, u koji je do danas uloženo oko sto miliona evra, ponovo je dovedena u pitanje.

Ideja iz sedamdesetih godina prošlog veka da „Prokop“ preuzme ulogu glavne železničke stanice nikad nije bila dalje od realizacije. Zidanje „Skadra na Bojani“, kako mnogi vide ovaj projekat, opet je odloženo "do daljnjeg", a buduća uloga „Prokopa“, u koji je do danas uloženo oko sto miliona evra, ponovo je dovedena u pitanje.

Kada se za vreme mandata gradonačelnika Branka Pešića počelo sa izgradnjom Beogradskog železničkog čvora, predviđeno je izmeštanje Glavne železničke stanice sa današnje pozicije na Savskom trgu u prolaznu stanicu u „Prokopu“. Tada se računalo da će izmeštanjem koloseka iz centra grada biti oslobođeno 80 hektara ekskluzivnog građevinskog zemljišta uz reku Savu, čija se vrednost danas meri milijardama evra. Međutim, projekat koji je trebalo da bude realizovan za dve godine odužio se već na 32, a pitanje je da li će i kada biti završen.

Prvi rok dve godine

Na startu je izgradnja „Prokopa“ izazvala velike polemike u javnosti, što zbog samog projekta, što zbog lokacije. Koliko je on bio sporan dovoljno govori podatak da je projekat usvojen tek posle sedam i po sati većanja članova tadašnjeg gradskog Sekretarijata za urbanizam. Međutim, u tačno dogovoreno vreme, 8. oktobra 1977. godine počinju radovi, a prema planovima tadašnjih vlasti, prvi voz kroz „Prokop“ trebalo je svečano da prođe na Praznik rada, 1. maja 1979. godine.

Međutim, radovi od početka nisu išli dogovorenom dinamikom, a sve je pravdano krizom i nedostatkom novca. Prvi put, izgradnja „Prokopa“ bila je obustavljena 1980. godine.

- Bilo je više razloga zbog kojih je konzervirana izgradnja nove železničke stanice, kako ekonomskih, tako i političkih. Novac je bio obezbeđen iz kredita Britanske nacionalne banke i budžeta Srbije, ali na kraju se ispostavilo da u ono vreme to nije bilo dovoljno. Projekat je bio jako skup, a država je zbog krize donela odluku da svi radovi budu zamrznuti - kaže Živorad Kovačević, gradonačelnik Beograda u vreme obustavljanja radova na „Prokopu“.

U javnosti se, međutim, već tada pričalo da nedostatak novca nije jedini problem. Znalo se da lokacija na kojoj se nalazi „Prokop“ nije dovoljno dobra i da je određena u vreme kad se projektovao beogradski metro, a svima je poznato kako se on završio.

- Mnogima se nije svideo ni izabrani projekat stanice "Prokop". Nije se dopadao ni meni, a ni mom prethodniku Branku Pešiću. Jako je skup, a lokacija na kojoj se nalazi je zavučena. Nije dobro povezana sa mnogim delovima grada. Ali, donetu odluku morali smo da poštujemo - kaže bivši gradonačelnik Kovačević.

Nikad nije bio prioritet

Dok su radovi na izgradnji stanice stajali, u Beogradu su se gradili neki drugi objekti. Sa druge strane, bilo je jasno da je završavanje Beogradskog železničkog čvora, čiji je deo i „Prokop“, bilo i političko pitanje.

- Sećam se da je, u to vreme, prioritet bila izgradnja „Sava centra“, pa je nova stanica morala da sačeka. Na prekid radova uticala je i težnja bivših republika da osujete ovaj projekat, jer nisu želele da Beograd i Srbija dobiju novu infrastrukturu. Ja lično mislim da on nikada nije završen jer zapravo nema potencijal i ne nalazi se na dobroj lokaciji - kaže Antonije Antić, bivši direktor Urbanističkog zavoda Beograda.

Na konkursu za izgradnju nove železničke stanice pobedilo je delo arhitekata Miše Živojinovića, Zorana Žunkovića, Srboljuba Rogana i Živorada Lisičića. Jedan od njih i dalje misli da „Prokop“ ima budućnost, ali da mora da se adaptira novim uslovima.

- Kroz ovu stanicu moraju da prođu svi vozovi i ona ima veliku ulogu u Beogradskom železničkom čvoru. Veza sa gradskim saobraćajem nije ostvarena, jer se stalno čeka neka investiicja. Na žalost, Grad je više opredeljen za drumski, a manje za železnički saobraćaj, čiji su potencijal velike evropske države odavno prepoznale- kaže jedan od četvorice autora ovog projekta, koji nije želeo da njegovo ime bude objavljeno.

Žaklina Gligorijević, direktorka Urbanističkog zavoda smatra da do danas „Prokop“ nije uspešno saobraćajno povezan, niti javnim prevozom sa ostalim delovima grada.

- To je, između ostalog razlog da se razmišlja i o novoj lokaciji za glavnu stanicu. Jedna alternativa razmatrana i u planskom dokumentima i u javnim konkursima je lokacija u Novom Beogradu, uz novu autobusku stanicu, u blizini Buvljaka. Međutim, ova lokacija mora da se potvrdi planom regulacije, posle provere kroz analize svih vidova saobraćaja i uz saglasnost republike i Grada - kaže Gligorijević.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/proko ... na/sx2x0fe
 
Vrh