Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849436#p849436:3bql7fh0 je napisao(la):
Vinča307 » Čet Maj 13, 2021 7:07 pm[/url]":3bql7fh0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849234#p849234:3bql7fh0 je napisao(la):
Bogdan » Čet Maj 13, 2021 5:00 am[/url]":3bql7fh0]Za 30 miliona jedino Iveco može da se uzme ostali je sve skuplje, od Evropskih proizvođača
Iveco bi bio odlična opcija...
Ako je to ovo što sam izguglao, daleko bilo. Smrt autobusima koji nemaju dotok svetlosti ili prozor na normalnoj visini otpozadi. Decenijama već postoje niskopodni autobusi, čovek bi pomislio da će se vremenom smisliti neko pametnije i manje agresivno rešenje, kad đavola - kojekakve bunkerčine rastu sve više i sve su gore raspoređene. Ovaj Isuzu deluje normalnije, mada sam našao samo solo sad na brzinu.

I da, iskreno se nadam da se neće i ovog puta ponoviti greška s nabavkom vozila s kip-šiberima. Imamo već većinu voznog parka sa takvim šiberima i rezultat je takav kao da nema šibera uopšte. Ne zna se da li je gore u Solarisima ili u kineskim proizvodima nalik autobusu (zapravo, zna se - u ovim drugima). Na ovom svetu ima i nekih temperatura između onih kada je potrebno grejanje i onih za upotrebu rashladnog uređaja. Zapravo, kod nas su većinom takve temperature.

Naravno, biće sve obrnuto - najveća bunkerčina, putnički salon kao atletska staza s preponama, sedišta za visoke do 175cm, a umesto kip-šibera neće biti šibera uopšte.
 
Ja bi voleo ovakav da uzmu
IMG_6061.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Мени ово жешћа кичерица :p Moже за неку линију што окреће код Галерије, типа 92.
 
Ma kineski Yutong
Sviđa mi se izgled


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ma kao da su šiberi i dotok svetlosti toliko bitni, bitno je da ne bude kanturina kao Higer, već ih sad vuku kamioni zbog kvarova, a mogu da zamislim šta bi bilo da dođe neki zlobni Kinez koji bi išao na najopterećenije linije u gradu, za 3 godine bi se raspali skroz. A isuzu nudi citiport 18, zglobni autobus. Vozio sam se u solo autobusima i odaju odličan utisak i jako su dobro utegnuti, nije kao u Higerima, gde sve živo lupa i škripi.
 

Prilozi

  • citiport18-en-02.jpg
    citiport18-en-02.jpg
    127,4 KB · Pregleda: 2.597
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849488#p849488:zt7xbbof je napisao(la):
Bogdan » Čet Maj 13, 2021 9:56 pm[/url]":zt7xbbof]Ma kineski Yutong
Pu pu daleko bilo.

Vozio sam se Yutonzima u Rusiji svojevremeno. Plastikanersko đubre.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849483#p849483:1ayrxk0y je napisao(la):
Bogdan » 13 Maj 2021 21:46[/url]":1ayrxk0y]Ja bi voleo ovakav da uzmu



Sent from my iPhone using Tapatalk
file.php
:roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849495#p849495:32zmtd3b je napisao(la):
Vinča307 » Čet Maj 13, 2021 10:13 pm[/url]":32zmtd3b]Ma kao da su šiberi i dotok svetlosti toliko bitni, bitno je da ne bude kanturina kao Higer, već ih sad vuku kamioni zbog kvarova, a mogu da zamislim šta bi bilo da dođe neki zlobni Kinez koji bi išao na najopterećenije linije u gradu, za 3 godine bi se raspali skroz. A isuzu nudi citiport 18, zglobni autobus. Vozio sam se u solo autobusima i odaju odličan utisak i jako su dobro utegnuti, nije kao u Higerima, gde sve živo lupa i škripi.
download/file.php?id=116261
Sa ostalim se slažem, osim sa boldovanim. Sve ove diskusije imaju jednu zanimljivu anomaliju. Naime, svi mi ovde smo putnici. I ovih par vozača koji pišu su takođe prvenstveno putnici dok ne dođu na posao. Ipak, mi se o svakom busu izjašnjavamo nakon što neko okači sliku istog spolja, kao da služi tome da ga gledamo sa stanica, a ne da se prevozimo u njemu. Niko se ne bavi unutrašnjošću i zato nam stižu razne uvrnute improvizacije. Bukvalno, nije nam uvalio neku sklepotinu samo onaj ko nije probao. Jako je bezveze da pozadi bus ima takav zid celom dužinom i visinom. U nekom drugom gradu to možda može da se ignoriše, ali u BG su busevi krcati i ne može da se bira gde će da se stoji. Recimo, Maz je raspalina, ali pozadi je sasvim normalno rešen za jedan niskopodni bus (kao i ovaj Isuzu).

Ima tu još dosta tema kojih se niko uporno ne dotiče, a veoma utiču na nivo prevozne usluge. Npr. niko živi se ne bavi brojem i rasporedom sedišta pri nabavkama vozila, pa sada već par god. imamo na prigradskim linijama buseve sa manjkom sedišta, a po centru grada pretrpane sedištima. Onako, jedna naopaka stvar iz priručnika koju sada godinama nećemo moći da ispravimo.

Šiberi su vrlo bitna tema - i tip i broj. Sad je malo trend da se to zaboravlja i ismeva, jer hrlimo ka veličanstvenoj pobedi (po treći put), ali vrzma se ovde neki malo suroviji respiratorni virus. Raspravljali smo čak i o tome da li sme ili ne sme klima. Imamo svake godine u Solarisima i Higerima ozbiljan problem sa ovim međutemperaturama koje realno nisu za uključivanje klime i na kojim u drugim autobusima normalan klizni šiber odradi posao bez problema. Pritom, šiberi su najmanji problem - verujem da je njihov tip kod svakog proizvođača customers choice (kod Solarisa jeste sigurno), tako da je apsolutna krivica GSP-a što mi uporno uzimamo ovakve neadekvatne i faktički beskorisne. Prosto, još jedna tema koju neko smatra nebitnom i ne bavi se njom.

Kad smo kod Higera i potrebe za vazduhom, ja sam ovde pominjao da se još pre godinu dana bar dva puta na 53 desilo da se nov bus iz čista mira i vrlo brzo počne da se puni dimom (od čega je jednom vozač odbio da pre stanice zaustavi bus i otvori vrata, da stvar bude luđa i neodgovornija). Tek sada je došlo do kamiona, ali to nije valjalo od početka.

Mislim, pričamo malo onako da prekratimo vreme. I ovaj tender sigurno već ima izabranog srećnog dobitnika, nevezano za ovo malo odlaganje.
 
Na prošlom tenderu za solo autobuse je takođe bila priča da dobija Iveco, a oni nisu ni poslali ponudu...
 
Ja mislim da ovo dobija BMC i pored sve želje da dođe nešto kvalitetnije i bolje. Obustavljeni tender (pre onih promena dimenzija i drugih uslova) jasno je ukazivao da se favorizuje BMC. Jedino je pored njih mogao da konkuriše Mercedes sa Conectom, ali bi BMC zasigurno poslao povoljniju ponudu. Promenom uslova, doveli su sebe u situaciju da na tenderu može da pobedi i neki drugi proizvođač (Solaris ili MAN recimo). Takođe ne treba zaboraviti da je poslednja tura novih autobusa za Novi Sad (25 solo i 5 zglobih) finansirana preko EBRD-a, a pobednik je bio BMC. Dakle evropski kredit, turski autobusi.
 
Pale svi vozači Higera klimu i sa tim nema nikakvih problema, čak je i dobro što su šiberi mali, jer kad ljudi otvore prozore, kao da ih nisu ni otvorili i klima se lepo oseti, jer takav smo narod i svi otboraju otvaraju prozore leti i zimi kad radi klima i grejanje, a kad ne radi klima leti, onda svi ostave zatvorene prozore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849467#p849467:xleb9ytj je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » 13 May 2021 07:52 pm[/url]":xleb9ytj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849436#p849436:xleb9ytj je napisao(la):
Vinča307 » Čet Maj 13, 2021 7:07 pm[/url]":xleb9ytj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849234#p849234:xleb9ytj je napisao(la):
Bogdan » Čet Maj 13, 2021 5:00 am[/url]":xleb9ytj]Za 30 miliona jedino Iveco može da se uzme ostali je sve skuplje, od Evropskih proizvođača
Iveco bi bio odlična opcija...
Ako je to ovo što sam izguglao, daleko bilo. Smrt autobusima koji nemaju dotok svetlosti ili prozor na normalnoj visini otpozadi. Decenijama već postoje niskopodni autobusi, čovek bi pomislio da će se vremenom smisliti neko pametnije i manje agresivno rešenje, kad đavola - kojekakve bunkerčine rastu sve više i sve su gore raspoređene. Ovaj Isuzu deluje normalnije, mada sam našao samo solo sad na brzinu.

I da, iskreno se nadam da se neće i ovog puta ponoviti greška s nabavkom vozila s kip-šiberima. Imamo već većinu voznog parka sa takvim šiberima i rezultat je takav kao da nema šibera uopšte. Ne zna se da li je gore u Solarisima ili u kineskim proizvodima nalik autobusu (zapravo, zna se - u ovim drugima). Na ovom svetu ima i nekih temperatura između onih kada je potrebno grejanje i onih za upotrebu rashladnog uređaja. Zapravo, kod nas su većinom takve temperature.

Naravno, biće sve obrnuto - najveća bunkerčina, putnički salon kao atletska staza s preponama, sedišta za visoke do 175cm, a umesto kip-šibera neće biti šibera uopšte.

Sada imamo više takvih električnih modela nego onih sa motorom SUS.

SUS: Iveco Urbanway i Scania NxxUA/UB/UD (u ovom slučaju N280UB)
Električni: Iveco E-Way (ex Heuliez), Higer KLQ6125GEV3, BYD K9/11 (zglob isti), Belkommunmaš E321 i Jiangsu Alfabus eCity L12

A što se prozora tiče Madrid skoro sve nove autobuse sa fabrički nisko postavljenim prozorom kupuje s metalnom pločom. Ne treba zaboraviti prosipanje stakla na putnike prilikom sudara, kao i vidljivost kolor šeme iznad automobila na ulici (prepoznatljiva plava boja EMT Madrid ističe se u moru crnih zadnjih stakala). Odmah razaznate koji je "gradski" a koji nije jer EMT ima plav zadnji deo, ne samo oko prozora. Na taj način se postiže unifikacija jer koristi i autobuse bez zadnjeg prozora. Izuzetak je Urbanway Hybrid koji ima visoko postavljen prozor i BYD K9UB koji ni nema prozor. Verovatno kao što je Higer uprskao kod nas BYD nije hteo da se petlja, a dao povoljniju ponudu od Irizara (koji ima ploču u boji karoserije) pa mu progledali kroz prste.

Bez reklame: https://www.flickr.com/photos/170982834 ... 848200481/
Sa relamom: https://www.flickr.com/photos/170982834 ... 800692305/
Unutra plastika: https://c1.staticflickr.com/1/650/32795 ... 6916_b.jpg

Ovo za šibere, a promaja? :lool:

Šalim se naravno. Kao i za sve drugo i za to ih boli uvo. Ima mnogo gradova gde je vrućina da crkneš a šiberi mali ali klime su obavezne. Trebalo bi da postoji propis o maksimalnoj dozvoljenoj temperaturi putničkog salona, kao i o protoku vazduha. Al džaba to kad se sadisti ne samokažnjavaju. Njihove su žrtve u vozilima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849348#p849348:25akvpuz je napisao(la):
vucko » Čet Maj 13, 2021 3:15 pm[/url]":25akvpuz]Juče oko 20h sam imao situaciju da je 46 došao iz pravca Gospodara Vučića i da je skrenuo na terminus Cvetkova Pijaca koji koristi linija 55. Prilazim vozaču i pitam da li je to 46 ili 55, on kaže 46 ponekad okrećemo ovde kada skraćujemo. Pre toga sam video regularno 46 koja je išla iz pravca Mirijeva preko Gospodara Vučića ka BNV-u.

Da li neko zna o čemu se radi jer nikada to nisam video?
Mnogo je bolje da se kraćenjem uklapa u svoje vreme kada iz raznih razloga kasni, nego da leži i čeka vreme, jer ipak negde radi. Sačekaće na Cvetku da prođe vozilo koje je ispred njega i u intervalu krenuti. Pored kraćenja, koristi se i ubrzavanje preskakanjem stanica, posebno kada ima nagomilanih vozila.
Koristiš trolejbuse a možda nisi primetio da ponekad 40 baci jedan krug na 28 iz istih razloga, ili da ne dobace do Banjice, već skrate na staroj okretnici.
 
Danas je #3265 sa 6/16 ostao u kvaru na stanici Brankov most u smeru ka gradu. Ne znam od kad je cekao vucu ali kamion je dosao bas kad sam ja prolazio pa sam iskoristio priliku da napravim par fotki. Primetio sam da je iza busa bila barica crvene tecnosti koja je izlazila iz motornog prostora. Pravio je finu guzvu dok je bio tu mada se sve normalizovalo cim je sklonjen.


dPc9GX2.jpg


HqSb5RD.jpg



fma9dc8.jpg



IvMInpJ.jpg


Vukao ga je #7600

kO3t0pq.jpg



Kad su krenuli put garaze...

jFo5luA.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849922#p849922:jlxnvcan je napisao(la):
branik » Pet Maj 14, 2021 9:58 pm[/url]":jlxnvcan]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849348#p849348:jlxnvcan je napisao(la):
vucko » Čet Maj 13, 2021 3:15 pm[/url]":jlxnvcan]Juče oko 20h sam imao situaciju da je 46 došao iz pravca Gospodara Vučića i da je skrenuo na terminus Cvetkova Pijaca koji koristi linija 55. Prilazim vozaču i pitam da li je to 46 ili 55, on kaže 46 ponekad okrećemo ovde kada skraćujemo. Pre toga sam video regularno 46 koja je išla iz pravca Mirijeva preko Gospodara Vučića ka BNV-u.

Da li neko zna o čemu se radi jer nikada to nisam video?
Mnogo je bolje da se kraćenjem uklapa u svoje vreme kada iz raznih razloga kasni, nego da leži i čeka vreme, jer ipak negde radi. Sačekaće na Cvetku da prođe vozilo koje je ispred njega i u intervalu krenuti. Pored kraćenja, koristi se i ubrzavanje preskakanjem stanica, posebno kada ima nagomilanih vozila.
Koristiš trolejbuse a možda nisi primetio da ponekad 40 baci jedan krug na 28 iz istih razloga, ili da ne dobace do Banjice, već skrate na staroj okretnici.

Ko ne zna i ne razume saobraćaj nekad su uzaludne priče.
Kada je saobraćaj usporen otpravnik mora da ima uvid koliko traje poluobrt i u skladu sa tim/brojem vozila koriguje intervale i gleda da ih održi. Problem su završetak smene i primopredaja, veliki intervali između vozila kada je potebno poslati prazno vozilo da popuni prazninu.
Otpravnicima treba dati malo više kontrole , jedan tablet sa aplikacijom kojom bi mogao da vidi položaj svih vozila na trasi što bi mu olakšalo posao / mada to se rešava sa pozivom direkciji i vozačima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851374#p851374:1gr1z69o je napisao(la):
Žika » Sre Maj 19, 2021 4:19 pm[/url]":1gr1z69o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849922#p849922:1gr1z69o je napisao(la):
branik » Pet Maj 14, 2021 9:58 pm[/url]":1gr1z69o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849348#p849348:1gr1z69o je napisao(la):
vucko » Čet Maj 13, 2021 3:15 pm[/url]":1gr1z69o]Juče oko 20h sam imao situaciju da je 46 došao iz pravca Gospodara Vučića i da je skrenuo na terminus Cvetkova Pijaca koji koristi linija 55. Prilazim vozaču i pitam da li je to 46 ili 55, on kaže 46 ponekad okrećemo ovde kada skraćujemo. Pre toga sam video regularno 46 koja je išla iz pravca Mirijeva preko Gospodara Vučića ka BNV-u.

Da li neko zna o čemu se radi jer nikada to nisam video?
Mnogo je bolje da se kraćenjem uklapa u svoje vreme kada iz raznih razloga kasni, nego da leži i čeka vreme, jer ipak negde radi. Sačekaće na Cvetku da prođe vozilo koje je ispred njega i u intervalu krenuti. Pored kraćenja, koristi se i ubrzavanje preskakanjem stanica, posebno kada ima nagomilanih vozila.
Koristiš trolejbuse a možda nisi primetio da ponekad 40 baci jedan krug na 28 iz istih razloga, ili da ne dobace do Banjice, već skrate na staroj okretnici.

Ko ne zna i ne razume saobraćaj nekad su uzaludne priče.
Kada je saobraćaj usporen otpravnik mora da ima uvid koliko traje poluobrt i u skladu sa tim/brojem vozila koriguje intervale i gleda da ih održi. Problem su završetak smene i primopredaja, veliki intervali između vozila kada je potebno poslati prazno vozilo da popuni prazninu.
Otpravnicima treba dati malo više kontrole , jedan tablet sa aplikacijom kojom bi mogao da vidi položaj svih vozila na trasi što bi mu olakšalo posao / mada to se rešava sa pozivom direkciji i vozačima.
Kad su ranije otpravnici bez ikakve tehnike, osim veze sa dc raapetljavali i vodili saobraćaj lepo, šta bi tek mogli sa puno alobode uz ovo praćenje vozila i komunikaciju sa svakim vozačem. Još kad su korektni prema vozačima pa im ovi uzvrate, može samo da fercera.
Čitavu bih knjigu o toj saradnji i raznoraznim egzibicijama koje smo pravili svojevremeno na St. trgu i Banjici sa 40 i 41.
 
Ranije nisu imali nikakav uvid u saobraćaj pa se često dešavalo da se okretnice prepune sa vozilima.
Praćenje vozila preko GPS mora da bude obavezno ili u direkciji ili kod otpravnika baš zato da bi se održao interval u toku zastoja, gužvi. A otpravnik koliko god da je dobar dok vozilo ne dođe ne zna šta se dešava.
 
Tačno, ali kad dođe, ili kad se svi sjure u okretnicu, brzo raščisti. Potrebna je veća sloboda oslučivanja u takvim situacijama, kako vozača, tako i vozača.
Zašto vozač ne bi smeo da pretekne vozila ispred sebe kad ih oni vuku gužvu i stigne ih? Nekim internim dogovorom, ekipa sa kojom sam radio, rešavala je to tako što je prvi za dužinu prolazio stanicu, smanjujući tako pritisak na ulazak. To je davalo dobar rezultat na delu trase sa velikim opterećenjem. Bivalo je i samoinicijativnih kraćenja i okretanja na nemogućim mestima (nekad zbog završavanja smene, nekad zbog saobraćaja...)
 
није то ништа. једном је поред мене прошао аутобус са три различита броја. напред 405, са стране 38 а позади 20
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851984#p851984:e5hd64fw je napisao(la):
branik » Pet Maj 21, 2021 7:22 am[/url]":e5hd64fw]Tačno, ali kad dođe, ili kad se svi sjure u okretnicu, brzo raščisti. Potrebna je veća sloboda oslučivanja u takvim situacijama, kako vozača, tako i vozača.
Zašto vozač ne bi smeo da pretekne vozila ispred sebe kad ih oni vuku gužvu i stigne ih? Nekim internim dogovorom, ekipa sa kojom sam radio, rešavala je to tako što je prvi za dužinu prolazio stanicu, smanjujući tako pritisak na ulazak. To je davalo dobar rezultat na delu trase sa velikim opterećenjem. Bivalo je i samoinicijativnih kraćenja i okretanja na nemogućim mestima (nekad zbog završavanja smene, nekad zbog saobraćaja...)
Vidiš od kako je unutrašnja kontrola krenula da kažnjava, nikad ništa ne radim na svoju ruku. Kako god, najbezbolnije je ponašati se kao debil i slušati naređenja sujetnih otpravnika , referenata, rasporeda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852089#p852089:1t24gxmd je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Maj 21, 2021 1:36 pm[/url]":1t24gxmd]Ma j...se njima
IMG-000000-000000.jpg
Po dobu dana odmah znaš koji je, ništa strašno. Ujutru i uveče 38A, a tokom dana je 38L
 
Vrh