Šta je novo?

Vatrogasna stanica Novi Beograd

relja

Professional
Učlanjen(a)
13.12.2006.
Poruke
16.477
Pohvaljen
17.438
Ograđeno je gradilište na uglu Milutina Milankovića i Omladinskih brigada.
Ostalo je još nešto malo od onih ubogih baraka i to će verovatno uskoro biti srušeno.
 
Не знам само да ли ће ту бити само ватрогасци,или ће и Управа за ванредне ситуације ту да буде?
 
marko18":1hj4zpb6 je napisao(la):
Не знам само да ли ће ту бити само ватрогасци,или ће и Управа за ванредне ситуације ту да буде?
Tako je bar bilo najavljeno.
 
Jutros na studiu ,,B,, rekoše da su aktuelne 22 lokacije na NBgdu za Vatrogasnu stanicu Novi Beograd... kako sad to ?

Trentno ako se ukaže potreba za intervencijom , gledajuci stanje Beogradskih mostova
jedinini spas Novobeograđani mogu očekivati od Zemuna ili kiše :lool: a ide vrelo leto.....

hm.... :rolleyes:
Bilo bi interesantno i videti fotografije vatrogasnih stanica u svetu da nam ne uvale običnu kamionsku garažu...

ma ne....Ne sumljam u izbor projekta favorita na konkursu staklorezačke komisije :D :laugh: :lool: :laugh: :D
 
Već mesecima se priča kako će tu biti centar za vanredne situacije, uključujući i vatrogasnu stanicu.
Jadni ljudi su iseljeni (nekada bilo poludivlje naselje sa barakama firme "Ratko Mitrović") tako da sumnjam da ne postoji neki kokretan plan da se uskoro počne.
 
boca-ica":3vv5ynu1 je napisao(la):
Jutros na studiu ,,B,, rekoše da su aktuelne 22 lokacije na NBgdu za Vatrogasnu stanicu Novi Beograd... kako sad to ?

Trentno ako se ukaže potreba za intervencijom , gledajuci stanje Beogradskih mostova
jedinini spas Novobeograđani mogu očekivati od Zemuna ili kiše :lool: a ide vrelo leto.....

hm.... :rolleyes:
Bilo bi interesantno i videti fotografije vatrogasnih stanica u svetu da nam ne uvale običnu kamionsku garažu...

ma ne....Ne sumljam u izbor projekta favorita na konkursu staklorezačke komisije :D :laugh: :lool: :laugh: :D


Sam izgled vatrogasne stanice me ne tangira previše.
Ne bih ni voleo da se sada razbaciju vremenom i parama zbog fasada, ambijenta (tipa: vatrogasne stanice se prave jednom u 40 godina :) )....

Otkud sada 22 lokacije? Prvo, ovaj plac je bio određen za novu stanicu, i mislim da je zbog lokacije i saobraćajnih veza ona i najbolja moguća.
Onda su počeli da šire priču sa tim Centrom za vanredne situacije i stiče se utisak da se sve komplikuje, nepotrebno.
Ta stanica je bila potrebna i pre 20 godina, a oni se opet igraju...
 
Oce li opet neki demokratski arhitekta dobiti posao preko namjestenog konkursa ili konkursa nece ni biti :kafa:
 
Staklo je Ok ali ne za objekat koj treba da traje a gde se obavljaju dosta jake (grube) aktivnosti za staklenu fasadu
osim toga česte su i pokazne vežbe u samom krugu stanice
treba voditi računa i tome da fasada bude izdržljiva , jednostavna , unutrašnji prostor je vec unapred određen svrhom tako da i tu nema puno mesta za razmišljanje .

U spomenuitom TV prilogu studia ,,B,, istaknuto je da su najbolji rezultati u vremenu stizanaja na lice mesta, ako ima više manjih vatrogasnih (pod)stanica nego jedna ,,centralna,, pa otuda možda 22 lokacije

Vatrogasnu stanicu NBgd možda treba svstati u mega projekte po sredstvima koja su potrebna jer nije samo objekat važan u opremanju iste su potrebna i vozila koja su specijalizovana za visoke zgrade a to baš nije ni malo gledajuci NBgd.
 
"Staklo je Ok ali ne za objekat koj treba da traje a gde se obavljaju dosta jake (grube) aktivnosti za staklenu fasadu
osim toga česte su i pokazne vežbe u samom krugu stanice "

kakvu glupost si napisao
 
@bg259
Bas mi je drago sto si tako regovao :) nadam se ličnom prosvetljenju :laugh:
verovatno pored pljuvačke imaš i neki argumet ili ti je pljuvanje lična karakterna osobina ?
 
33762_1_f.jpg
 
Nadam se da zbog ispita , @bg259 ne stiže da odgovori , što me takođe raduje jer učenja nikad dosta a očigledno ima još puno toga da se uči.... :)
Ovo su sličice nekih vatrogasnih stanica čisto da se vidi otprilike kako to ,,okolo ,, izgleda i kakve su fasade ....



Baš bih voleo da vidim naš projekat :) po svojoim specifičnostima zgrade vatrogasnih stanica mogu da budu vrlo lepe i atraktivne pa čak i da budu simbol dela grada , zato i mislim da treba da se posveti veca pažnja jer najlakše je postaviti ,,kutiju,, i propustiti takvu dobru priliku u arhitekturi....
 
Sviđa mi se kombinacija ove dve boje :D
 
nije ispit nego na poslu sam bio 11 sati..... :(
nisam hteo da stanem samo na pljuvanu... ogvor je napisan u glavi uskoro sledi i stampano izdanje....

ps pola tih vatrogasnih stanica su ispod proseka... da ne kazem nesto... da se u beogradu gradi onakva moderna stanica (malo preterano za stanicu) svi bi opet rekli eno ga djilas opet sa njegovim grandioznim planovima
 
A šta je to moderna vatrogasna stanica?
Za mene su to moderne garaže, magacini i radionice, telekomunaciona oprema, udoban smeštaj za dežurne ekipe, savremen poligon za vežbe, helikopterska plaforma...

A onda mi pade na pamet šašava ideja - na mestu raskrsnice Tošinog bunara i današnjeg Bul. Milutina Milankovića se nalazila pristanišna zgrada Aerodroma Beograd.

1927-Aerodrom-Beograd-na-T.jpg


zemun1-1.jpg


Zamislite repliku ove zgrade, na samoj raskrnici Tošinog bunara i Milutina Milankovića, sto metara od originalnog položaja, u podnožju Bežanijske kose na mestu vulkanizerskih radnji?
Adaptiranu za vatrogasnu stanicu, sa garažama u prizemlju i vratima ka Milutina Milankovića?
Eto atrakcije!
 
fali mi recenica..... ona slika moderne stanice po meni je malo preterana za svrhu

a za tvoju ideju relja moje misljenje je sledece, nema natrag... izgubili smo zgradu idemo dalje.... nema svrhe pokusati da napravis isto iz pocetka... ali steta da je nema i da je hangar ostao zarobljen oko prosecnog developer komplkesa koji se zove airport city.....
 
@bg259
Bez ljutnje, nisam se navrzao na tebe nego su moja očekivanja velika od ,,starog,, člana
koj je izmodelovao veliki deo Beograda sa Zeksom :kk: i tako upoznao bolje potrebe Bgda
a dosad me niko nije ,,častio,, :p bez razložno onako a pri tome stoji i dalje sta sam napisao za vatrogasnu stanicu...
@relja wrote
A šta je to moderna vatrogasna stanica?
Za mene su to moderne garaže, magacini i radionice, telekomunaciona oprema, udoban smeštaj za dežurne ekipe, savremen poligon za vežbe , helikopterska plaforma...

Upravo tako :kk:
 
bg259":1ymg4arq je napisao(la):
fali mi recenica..... ona slika moderne stanice po meni je malo preterana za svrhu

a za tvoju ideju relja moje misljenje je sledece, nema natrag... izgubili smo zgradu idemo dalje.... nema svrhe pokusati da napravis isto iz pocetka... ali steta da je nema i da je hangar ostao zarobljen oko prosecnog developer komplkesa koji se zove airport city.....

Da li se isti princip odnosi i na Đumrukanu, stepenice Brankovog mosta, Zgradu na uglu Sremske, Zelenog venca i Maršala Birjuzova, pijacu Zeleni Venac, poštu kod Železničke stanice, .....ili Drezden, Sankt Petersburg, Varšavu?

Ideja je šašava, to sam ja sam rekao, ali šta znači "nema nazad"?
Šta je prepreka, i zašto to gledati kao nekakvo "nazadovanje"?


Airport City je kancelarijski prostor, a ono što ga stavlja iznad proseka (domaćeg, naravno) nije aritektura već usluga, organizacija i najbolji koncept u gradu. Nije u pitanju ne znam kakav elitni prostor, i ne obrću se ovde milijarde, ovde rade obični ljudi, službenici, u bolje stojećim firmama od našeg proseka. Da nam je privreda jača i da se stvara značajan višak vrednosti, onda bi APC bio ispod proseka, i investiralo bi se u nešto naprednije.
Ovako je APC sasvim primeren našim okolnostima.
 
postoji razlika izmedju rekonstrukcije i pravljene od pocetka drugo da se ta izgradnja uradila par meseci posto je sruseno ili eventualno 1-2 godine (znaci 1940 tih ) mozda ima nekog smisla.....

ovo nije samo moja ideja vec vrlo cesta pojava u svetu arhitekture.... pogledaj samo Abercrombie Plan u londonu i projekte kao barbican.,..

i jeste nazadovanje! kao sto sam havalis airport city... nije stvar samo u izgledu vec u tehnologiji
provetravanje, controla klime, energetska efikasnost, instalacije, protiv pozarna zastia, akusticna izolacija, otpornost na zemljotrese, kontrola vibracija, itd itd, to nemoze nijedna stara zgrada da pruzi... naravno moze da se doradi (skupo je ali moze) ali kad vec moras sada u 2011 da pocinjes od pocetka onda projektuj skroz novu zgradu. Jos najgore je neki hibrid, da "koza" ostane stara a unutra da se stvori moderna zgrad, to je tek cirkus......

sad zapravo vidim koliko politika utice na tvoje postove a koliko malo arhitektura... od svih forumasa od tebe sam ocekivao da napadnes airport city, i nacin na koji je zasencio jedan istoriski objekat kao sto je taj hangar.... i bez imalo delikatnosti arhitekte da oda malo postovanja....
 
Nisi mi rekao zašto ne.
Navodiš samo trenutne trendove. Trendovi dođu i prođu, a nama u Beogradu obično ostanu mediokritetske rugobe.

Podrazumeva se da ako u zgradu koja spolja podeća na nekadašnju aerodromsku zgradu, a unutra se nalazi vatrogasna stanica, to nije ista zgrada, pa tako da ni instalacije moraju da budu proizvod 21 veka, a ne iz 1926 godine. Nemojmo biti bukvalisti.


Pa, znaš, ja radim u Airport City ju i znam mu i dobre i loše strane, ali sam pre nego što smo se doselili ovde radio u nekoliko drugih prostora, a i obišao sam još dosta firmi po u Beogradu pa tako i ulazio u njihove kancelarije. Čak šta više, ja sam za moju firmu radio raspored prostorija i mrežnih i strujnih priključaka, zato što je neki nadobudni arhitekta totalno omanuo (ja sam mašinac, dobrovoljno su me prijavili zato što sam znao čime se otvara *.DWG fajl ). Učestvovao sam u svemu, išao po zgradi dok je još bio beton gore i dole i samo fasada, pratio sam i radove i čitao ugovore. Sve se svodi na to koliko si spreman da platiš. Da sam imao veći budžet, tražio bih bolju zvučnu izolaciju od APC ovog standarda ali to tada nisam imao. Ali sam zato i uštedeo na besmislenim stvarima. Nisam bio u B2, pa ne znam kako je tamo i ne mogu da poredim (a i to je klasa iznad) ali moje je skromno mišljenje da trenutno nema bolje ponude u Beogradu od APC-a. Cene ne poredim.

Ja sa politikom nemam veze, a na moje postove može samo da utiče sve veće gađenje prema političarima.

Za zaklanjanje hangara nije kriv APC. Odavno se zna da je ceo kompleks, pre dolaska Izraelaca, bio ponuđen Muzeju vazduhoplovstva. Ja sam neka vrsta entuzijaste i jako mi je krivo što su ljudi iz Muzeja to tada odbili. Ne možemo očekivati od drugih da nam čuvaju ono što sami ne želimo. Mi smo zakazali. Uostalom, APC je sredio hangar - spolja, ali i sređen krov i okrečena fasada su ipak nešto. Da se država pitala, bio pi pod "zaštitom" dok se ne sruši sam od sebe.
Uostalom, ni ulica Đorđa Stanojevića nije produžena, a krivac je Grad, ne APC. Kompleks je i počeo da se razvija tako da ulica može da se probije jednog dana, ali kada su shvatili da one koji treba da vode računa zabole ona stvar, izgradiše ljudi soliter na sred trase. I zašto da ne?
 
Vrh