Šta je novo?

Obrenovac - Ostružnica . . put i klizišta

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Pošto se na više tema raspravlja o stanju ovog puta, a pogotovu
o klizištima kod Umke, evo ovde možemo detaljnije o toj temi :

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657504#p657504:3tqeoa8h je napisao(la):
Михаило » 06 Sep 2019 10:58 am[/url]":3tqeoa8h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655814#p655814:3tqeoa8h je napisao(la):
Пантограф » 01 Сеп 2019 04:25 pm[/url]":3tqeoa8h]Pojma mi nemamo kolika bi cena bila saniranja klizišta kod Umke. Evo, već nekoliko država na ovim prostorima se nije usudilo da to rešava.
Pričao sam sa čovekom koji se bavi klizištima na geološkom fakultetu. Baš sam ga pitao za Umku i sanaciju, i ukratko, rekao je da bi bilo suludo to sanirati. Koštalo užasno mnogo (nekoliko stotina miliona €), a pitanje je da li bi moglo uspešno da se reši. Rekao je da je cela ideja o sanaciji potekla od određenih grupa koje, gle čuda, rade sa kamenom (iskopavanje, distribucija itd). Tako da, mislite o tome... ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655841#p655841:gdrvseq0 je napisao(la):
nesharm » 01 Sep 2019 06:18 pm[/url]":gdrvseq0]
laki72":gdrvseq0 je napisao(la):
Drugo, obrenovacki put i sa postojećim saobraćajem bez novo generisanog sa A2 nije bio bezbedan i kolone i zastoji su bile svakodnevna uobičajena pojava, posebno oko Umke. Mislim da im je ovo došlo kao sipanje soli na ranu. Tačnije znam, jer znam nekoliko prijatelja koji svakodnevno putuju tuda.
Juce sam imao prilike da budem svedok kako je kod Dubokog auto iza mene sleteo sa puta na jednoj od krivina. Napravljen je silazak na krivini ulevo da moze da se spusti do Save, auto je samo nastavio pravo niz taj silazak, bankina potpuno pogresno postavljena (uopste ne stiti sta treba da stiti). Na zalost, slika je izuzetno stara, pa se ne vidi ta bankina, ali ko putuje tuda cesto zna o cemu pricam.

sletanje.jpg


Srecom, samo ostecenje na kolima. Put je od Umke do kraja Barica zreo za ozbiljnu sanaciju, koja se naravno nikada nece dogoditi.
Inace, put od Zeleznicke do Obrenovca u 12h subota 67 minuta sa sve nekih 20-tak minuta cekanja kod Umke, nazad oko 17h nekih 45 minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653157#p653157:l6no94pa je napisao(la):
Ultonia » 26 Avg 2019 01:47 pm[/url]":l6no94pa]Pre ili kasnije očigledno će morati da se napravi autoput i desnom obalom Save. Klizište će morati da se sanira, a tokovi saobraćaja (i nakon otvaranja trase Obrenovac-Surčin) će pokazati da je ova trasa neophodna. . . Detaljan opis situacije i plan saniranja je prikazan u radu:
https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pd ... 02046M.pdf
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654526#p654526:l6no94pa je napisao(la):
Ultonia » 29 Avg 2019 12:33 pm[/url]":l6no94pa]@Goje
"Kad se priča o saniranju klizišta, svi se hvataju čisto saobraćajnog aspekta, koji nesumnjivo ima veliki značaj, ali malo ko pominje značaj trajnog rešavanja i osposobljavanja poljoprivrednog i građevinskog zemljišta u količinama od nekoliko kvadratnih kilometara. Manji deo te zemlje trenutno nema nikakvu vrednost, a veći deo ima nešto umanjenu vrednost. Ekonomska dobit bi bila enormna, i znatno bi nadmašila vrednost investicije. Osim toga nekoj generaciji će svakako zapasti da se pozabavi time, ne može se večno pustiti zemlja da kliza u Savu."

Bravo za komentar. Bilo bi lepo da se konačno gleda šira slika.
 
Video od marta 2014. u kojem je predlog za novu trasu puta.
Posle poplave u maju te godine, situacija je još gora u Umci.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9g0KCqg5FVU[/youtube]
 
U predhodnom videu na 1:30 predsednik opštine Obrenovac govori o trasi
puta kojom je išla stara pruga Obrenovac- Barič- M.Moštanica-Rucka-Umka.
A, o klizištu i toj trasi sa tunelom je govorio 2014. i gradski menager G. Vesić :

"Gradski menadžer G. Vesić je gostujući u „Beogradskoj hronici” govorio o problemu klizišta na Umki. Vesić je podsetio da je reč o verovatno najvećem klizištu u Evropi, koje je decenijama problematično. . .
Rekao je da će se u okviru tog projekta raditi magistralni prilaz iz naselja Mislođin, Umka i Ostružnica u delu gde je nekada išla stara pruga, i koji će rešiti problem sa putem koji sada konstantno propada. . ."
https://www.blic.rs/vesti/beograd/vesic ... ac/lyset73
 
Krajem 2014. govorio i tadašnji "ministar za vanredne situacije", Velimir Ilić :

"Na delu Umke, gde je aktivno klizište, tok reke Save se suzio sa 450 na 180 metara, a magistralni put ka Obrenovcu na tom delu naselja mora da se naspe betonom skoro svakih mesec dana jer zemljište tone prema reci, naveo je Ilić.
Ovo je trenutno najveće klizište u Evropi. Ono potpuno ugrožava bezbednost Save, a dao Bog da zemlja sasvim sklizne, moglo bi da zatvori tok Save i napravi jezero uzvodno do Siska (Hrvatska)", upozorio je Ilić i dodao da je ovo regionalni problem, a ne samo problem Srbije.
On je rekao da se razgovara i sa institucijama EU da evropski fondovi pomognu u rešavanju ovog problema, jer će saniranje ovog klizišta biti izuzetno skupo i koštati najmanje 50 miliona evra. . ."

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... -umci.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657617#p657617:3ism8g1h je napisao(la):
SRBO » 06 Sep 2019 03:51 pm[/url]":3ism8g1h]Имам ја предлог за санацију, јефтино:
1. лупи се зид негде усред падине
2. остало се избулдожерише намерно у реку
To bi samo potkopalo klizište, pa bi se sve sa tim zidom sjurilo u Savu i
napravilo bi se jezero do Šapca, možda i do Brčkog, dok ne bi to sanirali.

Predlog je da se izgradi "kamena brana" u koritu reke i popuni peskom, a
da se korito Save ustvari "pomeri" prema levoj obali, prekoputa tih klizišta.
 
zar nije bolje raseliti te ljude odatle, skinuti slojeve brda da ostane ravnica i pošumiti.
zatrpati sve septicke jame na tom delu.
proširiti korito save na sremskoj strani.
produbiti korito save.
ali onda lobi kamenoloma ostaje kratak.
bolje onda da pravimo kameni kineski zid.

nije problem ako bi se srusilo brdo u savu.
mineri bi za čas razbili to dinamitom.
kakvo jezero do brčkog, nema korita za jezero.
imate ravnicu sa leve obale gde bi se razlila sava i našla novi tok ka ušću u dunav.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657769#p657769:2go9b8ds je napisao(la):
dobri_samaricanin » 07 Sep 2019 09:28 am[/url]":2go9b8ds] . . skinuti slojeve brda da ostane ravnica i pošumiti.
To sa "jezerom" je bila šala, a nadam se da je i pravljenje "ravnice" šala.

Drugi je problem raseljavanje ljudi koji imaju legalne objekte, a koje

Država nije ni počela, iako su svi obećavali da će pomoći ugroženima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657758#p657758:2x9la9x1 je napisao(la):
dragan » Sub Sep 07, 2019 8:12 am[/url]":2x9la9x1]Krajem 2014. govorio i tadašnji "ministar za vanredne situacije", Velimir Ilić :

"Na delu Umke, gde je aktivno klizište, tok reke Save se suzio sa 450 na 180 metara, a magistralni put ka Obrenovcu na tom delu naselja mora da se naspe betonom skoro svakih mesec dana jer zemljište tone prema reci, naveo je Ilić.
Ovo je trenutno najveće klizište u Evropi. Ono potpuno ugrožava bezbednost Save, a dao Bog da zemlja sasvim sklizne, moglo bi da zatvori tok Save i napravi jezero uzvodno do Siska (Hrvatska)", upozorio je Ilić i dodao da je ovo regionalni problem, a ne samo problem Srbije.
On je rekao da se razgovara i sa institucijama EU da evropski fondovi pomognu u rešavanju ovog problema, jer će saniranje ovog klizišta biti izuzetno skupo i koštati najmanje 50 miliona evra. . ."

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... -umci.html
Мост преко Саве је коштао 200 мил е. Санација 50 мил е. Јел смо сви луди?
 
Velja je govorio samo o ceni za sanaciji klizišta, što bi bilo 50mil. 2014.god.
i ako je on i pogodio tu cenu, trebalo bi dodati i cenu za izgradnju autoputa.

Ali, niko ne može da 100% garantuje da će toliko klizište biti sasvim sigurno.
Meni je u celoj priči interesantniji predlog za Magistralu 2+2 oko tog klizišta.
 
predlazem da se uvede taksa od simbolicnih 50 rsd za otvaranje nove teme. prikupljena sredstva igor da prosledi u humanitarne svrhe. na taj nacin mozemo da motivisemo sve humane forumase da se prikljuce draganu. em cemo da obogatimo forum kvalitetnim sadrzajem em cemo da pomognemo onima kojima je pomoc najpotrebnija.

sto se tice ove teme vidi se da je kreirana u brzini, verovatno zbog hitnosti, pa se potkrala greska. naime, izmedju obrenovca i ostruznice nemamo jedan put koji ide kroz vise klizista nego jedno kliziste kroz koje prolazi vise puteva.
 
Ko hoće samo da bude "duhovit", on ovde ne vidi činjenice i argumente.
Ko hoće ozbiljno da prati ovu temu, lako može da vidi koliko ima klizišta :
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657740#p657740:1sb1kujc je napisao(la):
dragan » 07 Sep 2019 02:03 am[/url]":1sb1kujc]Insert iz pdf. o sanaciji klizišta koji je u predhodnom postu.
file.php
 
Зашто пала**** о клизишту када не мора ни то? Лепо се направи пут около, брдо нек ради шта хоће. Мада колико видим остављен је фино простор да Сава пробије нов ток, тако да то није проблем уопште.

 
To tvoje "pala****" traje decenijama, ali se ništa konkretno nije radilo.
Niti je plan da se sanira klizište, niti da se izgradi zaobilazni put/magistrala.

A, poseban problem je raseliti ljude kojima je zabranjeno da koriste svoje
kuće zbog opasnosti od rušenja, premda se već godinama to obećava.

Samo je u planu za 2020. "popravak Obrenovačkog puta", što stalno i rade.
 
@SRBO, Put se vec gradi okolo, sa sremske strane, pa se ljudi ovde zale da im je to predugacko da voze. Ocigledno da postoji zelja da se vozi najkracim putem.

O klizistima ne znam nista, pa ne bih dalje pisao ovde.
 
Zna on da se gradi deonica autoputa Obrenovac - Surčin i dalje do N. Beograda.

Ovde je pitanje kako povezati Obrenovac sa Beogradom nekim novim pravcem.

Ako bi se nekad gradio, bolje izbeći klizišta i ići trasom Barič - M. Moštanica - Umka.
 
Планом за Умку који је и даље у снази се и даље предвиђа пут тик уз реку, мада и даље док дође до клизишта може да га мало заобиђе
 
U gornjem postu sa mapom pruge je predložena trasa kojom je nekad išla

stara usko-kolosečna pruga Obrenovac - Beograd, a koja zaobilazi klizišta.

Pošto se radi novi "Prostorni plan Srbije" za naredni period od deset godina

trebalo bi povesti inicijativu da se ova trasa uvrsti u taj novi plan 2020-2030.
 
Пре или касније клизиште ће се морати санирати. Куда ће пут ићи ствар је одлуке. Да ли преко клизишта или старом пругом! Са друге стране треба спојити АП са Ибарском негде код Вранића. Тиме би се део саобраћаја такође пребацио на АП, не би се укључивали тек од Лајковца.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658105#p658105:3n1vtp81 je napisao(la):
мајстор » 08 Sep 2019 09:06 am[/url]":3n1vtp81] Са друге стране треба спојити АП са Ибарском негде код Вранића. . .
Usvojen predlog, evo pogledaj ako sumnjaš : viewtopic.php?p=658110#p658110

Trasa oko klizišta može da se radi odmah, a ko zna kada ili da li će ono biti sanirano.
 
moglo je ovako da se reši...
napravi se kanal koji ublažava tok save pored klizišta i spoji se ostružnica sa novim AP.

što se tiče objekata koji postoje na umci, oni nisu bili legalni.
e sad da li su posle ovim akcijama države (daj 100 eur i legalan si) legalizovani to ne znam.
svakako svi ojekti koji su građeni posle 70tih i 80tih su građeni svesno nelegalno na klizištu.
i svojim septičkim jamama pogoršali stanje na klizištu.
tako da ako oni ne treba da plate štetu državi za produbljivanje klizišta, ne treba ni država njima za njihove nelegalne objekte.
još se priča kako država mora da sanira klizište da bi tim ljudima pomogla.

slična je priča sa Zvezdarom i karaburmom.
za to klizište se zna preko 100 god.
posađena šuma u doba kraljevine da se zaustavi.
a onda ljudi zidaju.
i sutra kad se sjure u Dunav, svi ćemo im plaćati odštetu.
zato ljudi i beže iz takvog sistema.
 
Занимљив предлог, мени је падало нешто слично по питању канала на памет, чак и да се прокопају широки канали и код других меандара, Прогар-Бољевци и Скела-Купиново,
 
Vrh