Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

DzonTravolta

Expert
Učlanjen(a)
26.07.2015.
Poruke
5.649
Pohvaljen
6.794
http://www.politika.rs/scc/clanak/36705 ... oci-i-lift

Убудуће више зеленила, водоскоци и лифт
У плану је преуређење простора површине 9.300 квадрата који је оивичен Рузвелтовом, Краљице Марије и Булеваром краља Александра. – Подземни пролази требало би да добију платформе за кретање особа са инвалидитетом.

Поломљене коцке, рупе на плочнику, оштећене ограде и надстрешнице, као и део шеталишта који су немарни пролазници претворили у јавни тоалет већ дуго је уобичајена слика платоа код Вуковог споменика.

Чувена тачка састајања и оријентације у престоници ускоро би требало да добије нови изглед. Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу расписала је јавни позив за израду техничке документације за уређење платоа код Вуковог споменика са обе стране – и са оне на којој се налази сам споменик, и са друге која се ослања на ЕТФ и Машински факултет (страна платоа на којој се налази фонтана).

Према идејном решењу планирано је да се уклоне све препреке и да се плато обједини и интегрише са постојећим парком. Дрвореди и зелене површине ће, према овом плану, бити сачувани, а жардињере и остатак платоа обогаћени додатним зеленилом.

Плато оивичен Булеваром краља Александра, Рузвелтовом и Краљице Марије добиће и нове коцке за које ће се користити искључиво трајни и отпорни материјали.

Будући ивичњаци, граничници, стубићи, сливници, шахтови, клупе, канте за смеће, држачи за бицикле, надстрешнице на стајалиштима јавног превоза… код Вуковог споменика биће у складу са недавно донетим Каталогом урбаног мобилијара.

Идеја је и да се у подземним пролазима који прокишњавају уради нова хидроизолација, а радовима би требало да буде обухваћена и фонтана на овом платоу. Ако све идеје буду спроведене у дело, будући плато би могао да добије и зелене површине са водоскоцима, а планиран је и лифт.

Према планском документу он би требало да буде урађен уз излаз из подземног пролаза на раскрсници Рузвелтове и Улице краљице Марије. Идеја је и да се за несметано кретање особа са инвалидитетом степеништа у подземним пролазима опреме косим платформама.

Надстрешницама на подземним пролазима предстоји редизајн, а требало би да их добију и улази који их сада немају. Где се покаже потребно биће преуређене инсталације и постављене савремене светиљке.

Понуђачи који су заинтересовани да израде техничку документацију за обнову и преуређење платоа од 9.300 квадрата понуде могу да поднесу до 30. новембра. Тог дана оне ће бити отворене, а одлука ће бити донета крајем децембра.


Градска железничка станица

Вуков споменик је поред „Карађорђевог парка” и „Панчевачког моста” једна од три централне станице градске железнице. Подземна железничка станица простире се испод Рузвелтове улице и парка „Ћирило и Методије”, по угледу на метро станице у свету. Ова станица најзначајнији је објекат у београдском железничком чвору. Намењена је саобраћају локалних путничких возова, али представља и први корак у остварењу дугогодишњег београдског сна о брзом подземном превозу. Могући капацитет ове станице, према подацима ЦИП-а, јесте 15.000 путника на сат. Радови на овој савременој станици почели су 1989. године, а отворена је у лето 1995. године. Према појединим наводима, градњу станице финансирала је банка Дафине Милановић.
 
Otvaras temu a radi se o postupku za nabavku projektne dokumentacije daleko od bilo kakvih radova
 
Ako se odustane, slažem se sa time da se tema zatvori. I nabavka projektne dokumentacije je deo procedure.
 
Kljucna recenica u tekstu: "Ако све идеје буду спроведене у дело..."
 
O, da. Mada sama ideja da očiste onu sramotčinu od prolaza me dojmi. Makar kao ideja.
Zašto?
Zato što imam utisak da je iz nekih šatro-ideoloških razloga, ovaj ceo kompleks sistematski zaboravljen od 2000. godine. Šta se mene tiče što je Sloba otvarao stanicu, ili što je Dafina finansirala. Stanica i okolni kompleks su dobro izgrađeni i treba dalje minimalno ulagati u celu priču, kako bi se sve sačuvalo.
 
Tema je dobra. Mozda naslov teme moze da se promjeni ili tema prebaci na neko drugo mjesto ako nema rekonstrukcije. U svakom slucaju, ovo je zaista vazna zeljeznicka stanica i vazno mjesto u Beogradu i sve bi nas interesovala njena buducnost.

p.s. postoje li negdje tehnicki crtezi stanice?
 
Teško da su tehnički crteži dostupni na Internetu. Pitanje da li su uopšte dostupni javnosti s obzirom na karakter objekta i vreme kada je građen.
Ipak, mogla bi možda da ti pomogne prva slika u galeriji u ovom članku ako samo želiš da stekneš utisak o položaju stanice i pratećih sadržaja ispod nivoa zemlje u odnosu na ono što je iznad :) http://beobuild.rs/20-godina-stanice-vu ... p1863.html
Verovatno najbliže tehničkim crtežima što se može naći su planovi evakuacije koji su okačeni širom stanice ;)
Meni je recimo najzanimljivija stvar kod ove stanice što se kada se dođe istočnom platformom do kraja u smeru ka Pančevačkom mostu nailazi na bunar i čuje žubor vode :gobb:
 
Kad renoviraju vec mogli bi po njenom projektu konacno da urade plato
 
I park i rampe koje je zamislila umjesto stepnica samo kako bi neki mrkini likovi dobili nagradu za ovo iz cipa
 
Mislim da Mirjana Lukic nema tehnicke crteze vec Energoprojekt i verovatno Beograd cvor
 
Vuk još čeka bolje rešenje - Obnovljeni rokovi za početak rekonstrukcije Platoa na uglu Ruzveltove i Bulevara kralja Aleksandra

Rok za izradu tehničke dokumentacije za uređenje Platoa kod Vukovog spomenika ponovo je produžen. Projektanti Andzor Engineering iz Novog Sada u saradnji sa Godea company i Studiom MS iz Sombora, po četvrti put tražili su produženje ugovora kako bi ovaj posao odradili.
https://www.ekapija.com/news/2059926/vu ... -platoa-na
 
Dobro, nije to strašno, bitno je da projekat postoji, pa nek bude urađen kad god.
 
Samo da ne upropaste mjenjanjem radi mjenjanja
Stajalista nisu predata na odrzavanje direkcija nece da ih odrzava jer nisu tipska
Sam plato dalje od 2.5 m od kolovoza nije predat na odrzavanje
Trzni centar je gradila dafiment banka tj finansirala isti po projektu cipa vecinu lokala su preuzeli povjerioci
Nikad nije izveden do kraja po projektu fale neki liftovi komunikacije nadstresnice
Ne postoji udruzenje vlasnika prostora
Garazu je takodje isfinansirala banka a preuzeo parking servis nzm kako
 
Ono što ja neprekidno ponavljam je da je taj ceo nedovršeni kompleks dušu dao da bude centar u centru: park, veliki podzemni tržni centar, železnička stanica, odlične veze sa nadzemnim saobraćajem. Pored su studentski dom, menza i neki od najvažnijih fakulteta u zemlji. Nešto dalje hoteli i biblioteka.
 
Ово под хитно треба, доле су само бескућници и смрдљиве играонице, смрад је несносан

Уградити лифтове то довршити скоцкати лепо
 
Taj deo je u nadležnosti grada.
Interesantno, onaj deo koji je u nadležnosti "Infrastrukture Železnice" (sama stanica) ne izgleda nimalo loše, ali i tu je potreban neki "blaži" fejs-lift, da ne bi počelo da propada.
Izuzev jednog "Mog Kioska", bukvalno su svi lokali prazni (a tu je nekada bio i jedan ceo restoran), navodno "Infra" veoma precenjuje njihovu vrednost.
 
U delu stanicne zgrade koja je nadleznosti Zeleznice je sve losije i slabije osvetljenje koje se krpi nekakvim reflektorima.
 
Daj neku sa otvaranja dok je bilo novo sve 1995
 
Eh to se cijeni sjecam se prve voznje eskalatorima ko da je juce bilo
Znate li za bunar uz kolosjek
 
Vrh