Šta je novo?

Radionica Nova mreža gradskog prevoza

jlaki

Advanced
Učlanjen(a)
07.03.2007.
Poruke
2.751
Pohvaljen
649
Lokacija
Beograd
Dobro bre drugari Beobuilderi, kada ćemo početi da konkretizujemo naše ideje? Imali smo mnogo, mnogo odličnih predloga za poboljšanje mreže gradskog saobraćaja. Normalno, svako je imao ideje koje se odnose na linije iz njegovog/njenog kraja, ali nikako da počnemo da crtamo tu šemu.

Možda je preveliki zalogaj za Direkciju da pravi čitavu mrežu ispočetka, ali ako im ponudimo gotovu mrežu, pritiskamo, apelujemo da se primeni naša mreža, sve deluje mnogo izvodljivije i realnije.

Kako bismo mogli da izvedemo to? Moramo nekako početi.
Moja ideja jeste da radimo na Google Maps. Pojedinac koji napravi mapu može pozvati druge da doprinesu istoj mapi. Međutim, morali bismo da odredimo i koliko pozitivnih glasova bi bilo potrebno da se određena ideja unese u mapu.

Evo, za one koji ne znaju ucrtao sam liniju 7L: http://g.co/maps/qx85m

@zidar, šta misliš o ovome?
 
Ja vec mesecima, jos od radionice, radim na tome, nazalost nema se vremena za sve. Crtam i pisem. Hteo sam da objavim knjigu posle nove godine ali tesko da cu stici. Ipak ne predajem se.
Zvace se nesto u fazonu "pravo na prevoz" a u prvom delu bice objasnjen metod po kojem je reorganizacija osmisljana: participativni rad, diskusije, radionica a zatim u drugom delu idu crtezi sa smernicama za reorganizaciju.

Nezavisno od toga, treba da nastavimo zajedno da radimo na ovu temu. Google mapa moze biti dobar alat za to iako ima svoja ogranicenja, nezgodno je sto linije uvek zadrzavaju istu debljinu pa se preplicu u zoom out.
Hajde da probamo.
Mozemo da radimo na jednoj mapi a moze i svako svoju da crta pa da poredimo, ne znam treba da izmislimo metod rada :)

Najvaznije je da se postave jasni principi i da se isti odraze na mapi.
Glavne smernice smo vec odredili na radionici i sumirao sam ih u ondasnjem tekstu
http://www.imamoplan.com/index.php?/beobuild-wkshp/radionica--optimizacija-jgp/

Posto se manje vise slazemo sa tim mozemo da pocnemo sa detaljima, recimo ogranicenje uze gradske zone to jest polozaj prigradskih veznih cvorova za trocifrene linije.

100+ Bogoslovija ili Pancevacki Most ili Krnjaca (sa produzenim BG:vozom), ja sam za P. Most
300+ Ustanicka ili Sumice, ja bih pre Sumice (Lasta) a gradske da okrecu na Ustanickoj (17, 31, 50)
400+ Trosarina, ok
500+ Vidikovac/Rakovica/Banovo Brdo ?
600+ Blok 45 / Tosin Bunar / Z. St. NBGD ?
700+ Gornji Grad/ Kej Oslobodjenja/ Tosin Bunar/ nesto cetvrto ?
 
A potez 200+ odlicno da se pokrene tema i da se postave pravila broj raspolozivih vozila je 1300 ukupno :kafa:
 
Uz to imam i predlog za renumeraciju nove mreze.

Do sada su se koristila dva sistema:

- numerisanje po pravcima, recimo Zemun je 8X a zarkovo 5X. Problem nastaje sa linijama Zemun-Zarkovo, ako ih ima dve onda su to 85 i 58 a ako ih ima vise sistem vise ne funkcionise.
- nasumicno numerisanje: linije dobijaju nasumicne brojeve, bez ikakve logike, time se lakse pamte specificnosti trasa linija koje idu u istom pravcu, nesto kao danas 23, 53 i 37, za razliku od 51, 52, 56. Ipak nedostatak logike cini da je korisnicima sistem stran a i nema memotehnickih pomagala za pamcenje celokupne mreze.

Posto Beograd ima specifican polozaj na obalama Save sa samo 4 prelaza koji organizuju saobracaj smislio sam numeraciju zasnovanu na tome. Naravno polazimo od principa da cemo imati 15-30 jakih i brzih linija u saradnji sa lokalnim.

1-9 bg:voz/metro (teski sinski prevoz)
10-19 tramvaj (laki sinski prevoz)
20-29 trolejbus
30-39 autobusi koji idu preko Brankovog mosta
40-49 autobusi preko starog Savskog mosta
50-59 autobusi preko Gazele
60-69 autobusi preko mosta na Adi
70-79 autobusi koji ne prelaze reku i voze levoj obali (Srem)
80-99 autobusi koji ne prelaze reku i voze desnoj obali (Sumadija)

(Brankov i Stari most mogu da se spoje pa da se sve pomeri za 10 mesta a 91-99 osobodi sa brze hiper-centralne linije ili 70-79 za Pancevacki Most)

100-199 lokalne linije (numeracija po mostovima/obalama ili po krajevima ili nesto trece)

dalje idu prigradske linije, brze do Usca sa numeracijom 201,202 i normalne do cvorova 210,211,212
(301 brza kaludjerica-Usce, 310 normalna Kaludjerica-Ustanicka)

200+ pravac Banat i Veliko Selo
300+ pravac Smederevski Put
400+ pravac Avala
500+ pravac Ibarska i Obrenovac
600+ pravac Surcin i donji Srem
700+ pravac Batajnica i gornji Srem
800+ poprecne linije (Batajnica-Surcin-Zeleznik-Rakovica-Bubanj Potok-Vinca)
 
Ja bih ucrtavao trocifrene linije sa njihovim novim okretnicama, samo me interesuje za svaku od tih grana gde su sada okretnice, gde će biti tačno okretnica stotki na Karaburmi koja je odobrena, da li je odobrena još neka, i koje su nam ideje gde će konkretno biti ostale okretnice? gde tačno kod ušća itd.

Pa da probam da iscrtam prigradske, eto da počnemo od izbacivanja trosifrenih iz centra.
 
Evo jedne ideje ze već zamrlu diskusiju. Šta mislite o novoj tramvajskoj liniji oko Kalemegdana? Išla bi delom trase sadašnje pruge (koja će valjda biti izmeštena). Time bi se omogućilo da više ljudi koristi taj veliki park ispod Kalemegdana. Tramvajske šine bih smetio između nasipa tako da ne remeti pogled na tvrđavu a na svakih 100m bi bili postavljeni drveni mostići za prelaz. Sve bez stepeništa već samo putem rampi.
Napravio sam i skicu, malo amaterski (kao što i jesam), jedini što ne znam kako da je postavim u post. :( Pomoć?

Hvala na pomoći, evo i slike:


Pokušaću da nađem te stare diskusije.
 
иди на додај.рс, па тамо додај слику, затим прекопирај линк који добијеш у следећем облику:

иначе, о прузи око Калемегдана и трамвају је било већ доста приче још пре више од годину дана, само пречешљај форум
 
Fina ideja a sta sa podzemnim vodama i sa poplavom :)
 
Pa podzemne vode smetaju koliko i sada vozu a poplave... imali bi isto toliko problema kao i tramvaji kod zeleznicke stanice.
 
Na radionici na Mikseru prosle godine postavili smo osnovne principe reorganizacije ali i dalje nemo sveobihvatni plan.

Kako bi dosli do tog resenja a narocito kako bismo pokazali da manji broj jakih i pouzdanih linija moze drasticno da poboljsa prevoz u gradu treba da vidimo gde te linije mogu da se naprave. Kako bi linija u Beogradskom haosu bila iole pouzdana mora da ide ili totalno nezavisnom trasom kao ponegde tramvaji ili zutom trakom celom svojom duzinom.

Arnorian je napravio mapu ulica sa profilima
52_profil-ulica.jpg
, hajde da pogledamo gde postoje zute trake, gde mogu da se naprave nove a zatim da nacrtamo nekoliko autobuskih linija koje ce ici ISKLJUCIVO zutim trakama celom svojom duzinom.

Posto je tesko progurati totalnu reorganizaciju, mozemo da pocnemo sa predlogom uspostavljanja 4-5 zutih linija koje ce pokazati svoje prednosti i mogucnosti koje sistem zasnovan na njima omogucava. (na tim linijama bi saobracali zuti autobusi :) )

Primer: Pancevacki most - okretnica Banovo Brdo ili Blok45-Z.St.NBGD-Zemun kej.
 
Trebalo bi prvo da uzmemo tramvajsku mrežu, da odredimo koje linije su nam potrebne i da na sve načine iskukamo da se neke linije pojačaju. Direktor DJP mi je u razgovoru rekao da je linija 2 prazna uprkos pojačanu. Iako to nije tačno, daleko od toga da je uvek prazna, navala se svakako ne može očekivati dok god takt ne bude 5 minuta i manje, a na sve to pouzdan i bez stajanja kod Pristaništa. Zatim trolejubusku mrežu. Pre svega, potrebno je spojiti staniocu Kalemegran za tramvaje i Slaviju. To je veza koja je ukinuta naštetu Beograđana izmeštanjem okretnice Kalemegdan. Trolejbusi takodje su gotov sistem tu nema pomeranja, imamo 3 jaka pravca i to je OK. Naravno i BG-voz je tu, samo bez takta od 15 minuta od 6-20h nema govora o njemu kao gradskom prevozu.

Tek sada bi trebalo videti koje autobuske linije bi morale da idu u strogi centar, a vodite računa da je pokrivenost trolama i tramvajima prilično velika.

Svakako da su to:

- Zemun (centar i gornji grad)
- Zemun (Novi grad)
- NBG (centralni deo)
-. NBG (Bežanijska kosa)
- Karaburma
- Mirijevo
- Miljakovac i Kanarevo brdo
- Vidikovac i Petlovo brdo
- Konjarnik i Braće Jerković

Pitanje je, da li prolazne ili terminalne linije? Mislim da je kombinacija najbolja, i da bi bilo dovoljno svega nekoliko ultrajakih linija.

superBUS:
10: Bežanijska kosa - Karaburma (2 min)
11: Zemun (GG) - Mirijevo (2 min)
12: Zemun (NG) - Zeleni venac (2 min)
13: Pohorska - Pančevački most (1-2 min)
14: Petlovo brdo - Zeleni venac (1 min)
15: Kanarevo brdo - Pančevački most (4 min)
16: Slavija - Ustanička (kao 31) (2min)

16 i 12 se mogu spojiti, ali ne znam koliko je to pametno.

tramvaj:
7: Ustanička - Blok 45 (4 min)
9: Banjica - Blok 45 (4 min)
8: Ustanička - Banjica (6 min)
4: Banovo brdo - Omladinski (3 min)
3: Kneževac - Beko (4 min)
2: Kružna (3 min) {svaki drugi polazak preko sa oznakom 2M - mala dvojka, koja bi koristila ono parče šina od nesrećne od desetke}

Mislim da je varijanta sa po dve linije po pravcu bolja, jer ipak nije lako presedanjima ostvariti dobru vezu, a i u lučaju nekog zastoja postojala bi alternativa na 3 glavna pravca.

Trojelbus:
20: Studentski trg - Banjica
21: Studentski trg - Crveni Krst - 21a: nastavlja trasomlinije 22, 21b: nastavlja trasom linije 21 21c: nastavlja trasom linije 19, 21d: nastavlja trasom linije 29
22: Studentski trg - Zvezdara
23: Studentski trg - žel. stan. Beograd centar (jednog dana)
29: Zvezdara - Banjica
LOKAL: Slavija - Studentski

Dakle, samo renumeracija. Zašto slova? Slova bi bila sitna i pamtili bi ih oni kojima bi trebalo to. Sadašnjih 5 varijanti su praktično krakovi iste linije, ne treba nam 5 različitih brojeva. Svi bi znali da 21 ide na Crveni krst i tamo negde dalje. Kad mu bude trebalo tačno odredište pogledaće u mapi koja je to varijant alinije.

GazelaBUS

Gazela ima veliki potencijal za spajanje različitih naselja, pokazalo se da će je novi most teško zameniti.

Pa sad, osmišljavajte

AdaBUS

Linije preko Novog mosta

SremBUS


NBGD+Zemun, nešto između lokala i dugih linija

ŠumadijaBUS


Isto to samo na pumadijskoj strani

LokalBUS

Različite lokalne linije koje se zavlače u delove grada i poznaju ih samo oni koji tu rade/stanuju/gostuju

EkspresPeriferija:

spojiti u jednoj tački najveća naselja koja nisu ni prigradska ni gradska: Borča, Kaluđerica, Resnik, Železnik, Sremčica, Sučin, Batajnica. Ona su udaljena, ali puitnici ih koriste kao gradske, dakle, nema nikakve razlike u potrebama, ali zbog dužine i velikog broja ljudi moraju biti ekspres i ne uticati na rad gradskih linija.

LokalPeriferija

Povezuju BG voz i EkspresPeriferiju sa manjim naseljima ili delovima naselja. Isto kao lokal po gradu. Čak mogu da se vode kao LokalBUS.

SuperMINIBUS


Komercijalne linije koje bi premrežile čitav grad i tako dobili direktne veze, plati pa se vozi. To je isplativo svakome ko nema markicu, a mora da preseda, a s druge strane bolja usluga i pristušačnost mogu primamiti i one koji bi svojim kolima krenuli na odredište. To se, naravno, i sad dšava,a li to bi trebalo još unaprediti.

Čak bismo mogli za svaku kategoriju da dodeljujemo oznake 1, 2, 3 itd. Na primer, kažemo Gazela 1, 2 ,3 ...
 
Матеја Бељан":3tcuxlvd je napisao(la):
2: Kružna (3 min) {svaki drugi polazak preko sa oznakom 2M - mala dvojka, koja bi koristila ono parče šina od nesrećne od desetke}

Evo predloga za kolor šemu, spreda:

 
Nastavlja se prica :)

ajmo redom, da se ne izgubimo u previse stvari odjednom

Tramvaji

za tramvaje vec radimo projekat resavanja tramvajske mreze (semafori, peroni, trase,trgovi)
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2174
ciji je poslednji deo reorganizacija linija.
Slazemo se da treba racionalizovati mrezu to jest smanjiti broj linija kako bi bile jace i pouzdanije i prakticnije za intervencije prilikom havarija.

Imamo dve varijante, jedna linija po trasi (Zidar) ili dve linije po trasi (Mateja), obe treba razraditi i naci najbolje kombinacije.
Sigestija za varijantu 2, cini mi se da je pravac Bulevar-Banovo brdo bitniji od Banovo brdo-O. stadion, mozda treba zameniti terminuse linija 4 i 8 tako da budu Banovo brdo-Ustanicka i Banjica-O. stadion ili nesto u slicno.

2 linije sa Bulevara idu na NBGD(7) i Banovo Brdo(4). 2 linije sa NBGD idu (7) na Bulevar i Vozdovac(9). Te tri linije cinile bi okosnicu sistema.

Autobusi

Jake prolazne linije sa kraja na kraj grada, bilo bi sjajno, ali treba uzeti u obzir stanje saobracaja i saobracajnica u gradu koje nije zavidno te je tesko danas na svim tim relacijama obezbediti pouzdan takt. Kao sto rekoh u prethodnom postu zute trake su jednostavno i jeftino resenje za pravljenje efikasnih linija.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2238

Mislim da bi bilo daleko efektnije da osmislimo ogranicenu mrezu zutih linija koje ce moci lako se uspostave i da zazive, postanu najpopularnije u gradu (kao sto je bg:voz postao popularan zahvaljujuci tacnosti i pouzdanosti za razliku od Beovoza), i time pokazemo da imamo realna resenja za prevoz u gradu. Posle toga ce biti mnogo lakse nametnuti ideju o reorganizaciji mreze.

Ipak je cilj svog naseg rada da se sprovede u delo zato treba birati strategiju koja ce to i omoguciti.


Trolejbusi

Treba razmisliti o spajanju linija kako ne bi sve okretale na Studenskom trgu vec na okretnicama na periferiji, tipa Zvezdara-Trg-Crveni krst/Medak.
Studija Systre iz 2002. predlagala je ukidanje veze Zvezdara-Banjica i uskladjene taktove ostalih linija na bazi 4/8 min

Prigradski busevi


Jos od prosle godine se slazemo za koncept lokalaca do cvorova na periferiji i ekspresnih do Usca, smo jos da se rese finese tipa da li lokaci iz Banata okrecu na Krnjaci (kada stigne BG:voz) ili kod O. stadiona, spustanje poteza 300 preko Ustanicke na Konjarnik ili Sumice...


Na Mikseru u maju imacemo uz radionice i izlozbu dosadasnjih radova. Poslednjih dana pokusavam da je organizuujem u jednu celinu kako bi ljudima bilo jasnije o cemu se radi i ka cemu tezimo.
Zakljucio sam da prvo treba jasno naglasiti da se radi o pravljenju efikasnog gradskog prevoza (za sada smo se uglavnom time bavili).
Zatim pokazati kako se do toga dolazi redom, etapama, kroz 10 projekata.
Dati joj naziv koji to oslikava tipa:

GSP 2.0 ili GSP³ : sjajan gradski prevoz u 10 jednostavnih koraka


1. Belgrademaps - mapiranje postojece mreze
2. Bes-Beogradski Standard - informacioni sistem za putnike u vozilima
3. Bus Bonus - optimalno koriscene mogucnosti koje pruza Bus Plus (vremenske karte, presedanja...)
4. Zuti bus = Zuta traka - mreza pouzdani i bzih autobuskih linija
5. Slavija bez sina - simbolicno resenje jedne od crnih tacaka u saobracaju
6. tramvaji² - pouzdan i brz tramvaj
7. Prigradski autobusi - lokalci, ekspres/Usce, poprecni (kruzni put)
8. Zeleznicki cvor - otklanjanje uskih grla, dupliranje pruga, 2 odvojena sistema zeleznica/bg:voz
9. gradsko-prigradska zeleznica - Razvoj i organizacija linija (bg:voz u krugu 20 km oko BGD, Beovoz u krugu 70 km oko Beograda)
10. Metro - plan za metro mrezu

za svaki projekat bice oznaceno, kao zvezdice za hotele, koliko treba vremena i para da se realizuje na skali od 1 do 5 to jest € (BES) do €€€€€ (Metro)
 
Vrh