Šta je novo?

Radionica Tramvaj/LRT u Beogradu

jlaki

Advanced
Učlanjen(a)
07.03.2007.
Poruke
2.751
Pohvaljen
650
Lokacija
Beograd
Počeo sam da pravim mapu tramvajskog sistema koju Beograd trenutno poseduje i biće uskoro završena. Takođe, biće mapirane okretnice, depoi, kao i sva ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja.

http://lakiubeogradu.tumblr.com/tramvaji


ZAŠTO?
Tramvaji su efikasni koliko i autobusi. Bilo bi lepo da, kada su u toku radnog dana najveće gužve u gradu, barem jedan sistem funkcioniše. Za koju godinu postojaće metro, ali to nije razlog da se tramvajski sistem zapostavlja i zaboravlja.

Zato predlažem drugarima sa foruma da mi se pridruže u mapiranju. Ja ću mapirati:
  • LINIJE
  • PROBLEMATIČNA PRESECANJA
  • DEPOE
  • OKRETNICE

Zajedno ćemo mapirati:
  • IDEJE ZA NOVE LINIJE
  • REŠENJA ZA PRESECANJA
  • DRUGE IDEJE ZA PRIORITETIZACIJU

Za ovo me je inspirisala priča o jednoj liniji po pravcu sa radionice na Mikser Festivalu 2011. Ali razdvajanje linija nije dovoljno da bi sistem bio pouzdan i verujem da će početak razmišljanja na ovaj način doneti dobre ideje.
 
samo pitanje: zasto si u mapi izostavio rakovicki krak (linija 3) i deonicu Trosarina- nova okretnica na Banjici?
 
Kakva bre radionica LRT! Ugasite ovu temu! Izdajice!!!!!
Metro i samo metro! :D
 
nemoj tako, nama treba i tramvaj
sta smo mi gori od Budimpeste, Bukuresta, Sofije, gde su punopravni sa metroom,
ili kao u Rimu ili Lisabonu gde su dopuna metro linija.
 
jlaki":1lfzpswc je napisao(la):
Počeo sam da pravim mapu tramvajskog sistema koju Beograd trenutno poseduje i biće uskoro završena. Takođe, biće mapirane okretnice, depoi, kao i sva ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja.

http://lakiubeogradu.tumblr.com/tramvaji


ZAŠTO?
Tramvaji su efikasni koliko i autobusi. Bilo bi lepo da, kada su u toku radnog dana najveće gužve u gradu, barem jedan sistem funkcioniše. Za koju godinu postojaće metro, ali to nije razlog da se tramvajski sistem zapostavlja i zaboravlja.

Zato predlažem drugarima sa foruma da mi se pridruže u mapiranju. Ja ću mapirati:
  • LINIJE
  • PROBLEMATIČNA PRESECANJA
  • DEPOE
  • OKRETNICE

Zajedno ćemo mapirati:
  • IDEJE ZA NOVE LINIJE
  • REŠENJA ZA PRESECANJA
  • DRUGE IDEJE ZA PRIORITETIZACIJU

Za ovo me je inspirisala priča o jednoj liniji po pravcu sa radionice na Mikser Festivalu 2011. Ali razdvajanje linija nije dovoljno da bi sistem bio pouzdan i verujem da će početak razmišljanja na ovaj način doneti dobre ideje.

Na koji nacin se moze ucestvovati u realizaciji sa idejama na izradi ove mape?
 
tragac":13vr574u je napisao(la):
nemoj tako, nama treba i tramvaj
sta smo mi gori od Budimpeste, Bukuresta, Sofije, gde su punopravni sa metroom,
ili kao u Rimu ili Lisabonu gde su dopuna metro linija.

Ma salio sam se, razumeo sam da si pod LRT mislio na tramvaj. ;)
 
tragac":3vvsyuqj je napisao(la):
samo pitanje: zasto si u mapi izostavio rakovicki krak (linija 3) i deonicu Trosarina- nova okretnica na Banjici?

Zato što ne koristim te deonice/nisam iz kraja, pa sam ih zaboravio :D Evo, dodao sam


spatiotecte":3vvsyuqj je napisao(la):
Kakva bre radionica LRT! Ugasite ovu temu! Izdajice!!!!!
Metro i samo metro! :D

Nemoj minirati tramvaje, mora postojati i nadzemni prevoz naravno, a pošto već imamo relativno gustu tramvajsku mrežu, može ona postati mnogo efikasnija i služiti na primer kao veza centra grada sa terminusima prigradskih linija koji će biti na njihovim krajevima.

14_antigona.png

Galeks":3vvsyuqj je napisao(la):
Na koji nacin se moze ucestvovati u realizaciji sa idejama na izradi ove mape?

Kao do sada, skupljaću ideje sa foruma i unositi ih u mapu. Sve šine su podeljene na ulice kroz koje prolaze i svima ću izbrojati koliko s eputa presecaju sa saobraćajem. Kada pronađemo najjeftinije i najizvodljivije rešenje da trasa u toj ulici postane nezavisna, ona postaje žuta, a u ikonicu sa simbolom upisujem rešenje i link ka sličicama/objašnjenju autora.

Zelene linije su šine koje se ne presecaju sa saobraćajem (osim sa pešacima).
 
Aha, onda da ti kazem da si izostavio od stanice Vozdovac, jos tacno tri stanice ima do okretnice na Banjici :)
To na Vozdovcu, tacnije na trosarini je pomocna okretnica sa jednim mesto za parkiranje eventualno pokvarenog tramvaja. mada to ne znaci bas mnogo putnicima al eto da znate :D
Isto tamo gde je Cvor na Vozdovcu idu linije 400+ da ne nabrajam sve, a stavio si 300 ;)
 
jlaki objasni mi trolje*******us 21 to ide otprilike negde kod mene
:))
PS tramvaje mozes i dublje u Karaburmu
 
U pravu si, tu treba da pise 40, 41 poslednja stanica na okretnici Banjica 2.

EDIT. sad sam skapirao da si ovu mapu uradio kao predlog linija.
 
Tema je sasvim na mestu, neophodno je unaprediti postojecu tramvajsku mrezu.

Jos bitnije je spakovati pojmove tramvaj i LRT u jednu istu kategoriju i jasno ih odvojiti od pojma metroa (totalno nezavisni teski sinski prevoz) kako se vise ne bi mesali.

Ako se borimo za metro i LRT dajemo do znanja da su to dva razlicita sistema to jest da je LRT tramvaj a ne metro :)

Hocemo tramvaje konvertovane u LRT tamo gde je to moguce. Hocemo Metro kao potpuno novi sistem.

Trebalo bi samo malo promeniti naziv teme kako bi bio precizniji: Radionica Tramvaj/LRT u Beogradu

@jlaki

mozes da posaljes PM moderatoru da promeni naslov


kada si se vec bacio na mape, mogli bi da napravimo mapu zutih traka u Beogradu, postojecih i potencijalnih, to je sastavni deo unapredjenja saobracaja.

Kada budemo imali 3 mape, tramvaji, zute trake i biciklisticke staze, mozemo na sajtu imamoplan.com da otvorimo novu sekciju "google maping" sa linkovima za mapice pa da je sirimo
 
Galeks":18id83rl je napisao(la):
U pravu si, tu treba da pise 40, 41 poslednja stanica na okretnici Banjica 2.

EDIT. sad sam skapirao da si ovu mapu uradio kao predlog linija.

ne, uradio sam mapu postojeće infrastrukture

napravio sam drugu mapu sa predlozima linija kako bih ja voleo da izgleda mreža, ali to sam se samo igrao http://g.co/maps/hjcq9
 
Одлична тема, јер даје основу да се дефинитивно појам ЛРТ одвоји од метроа и прикачи трамвају, коме је ионако тај појам ближи.

Такође, овде се може дискутовати о, пре свега унапређењу тренутног трамвајског подсистема, и да га дигнемо на ниво а аутобусе гурнемо у подсистем.

Значи, пре свега, унапређење постојеће трам инфраструктуре и дизање на ниво ЛРТ-а, јер то не сме да буде жртва метроа.
Са друге стране, свако евентуално проширење се може испланирати, али се мора и жртвовати због истог тог метроа.

Дакле, тема је одлична, али бих волео да се дискусија усмери у правцу модернизације постојећег система без проширивања.
 
Vrh