Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848970#p848970:1rskk6bn je napisao(la):
branik » Wed May 12, 2021 8:02 am[/url]":1rskk6bn]

Ako ništa ne promene na vezi kraja ap i puta Požega-Arilje, kolapsi su već viđeni, ali gotovo svakodnevni, ne samo u vikend i prazničnim špicevima. Put kroz Tatojevicu i Gorobilje, sa ulazima u dvorište direktno, sa traktorima, kultivatorima, ponekom zapregom, ograničenjem 50 jednostavno to ne može da proguta. Zato bi bilo bolje da ae užički krak puta produži do puta za Užice (bilo zamišljenom traaom, bilo nekom novom saobraćajnicom do postojeće petlje, a da ovom drugom ostane samo saobraćaj ka Požegi, Kosjeriću, Ivanjici, Arilju i Sjenici. Možda bi se tako izbegli slomovi kada se ap bude završio u nekoj prilipačkoj njivi.
Prugom iz Bara i ka Baru ide sve manje robe, pa je sve više kamiona. Teretnom vozu od Bara do Beograda treba oko 3 dana zbog katastrofalnog stanja pruge i niko ne želi svoju robu toliko da zadržava i usporava, a put polako doseže svoje limite.
Jedno od rešenja moglo bi da bude uvođenje gotovo zaboravljene zabrane za kamione u određene dane i striktna policijska aktivnost na opomoinjanju, a možda i kažnjavanju, sporih vozila koja vuku i stvaraju kolone, a ne propuštaju ih, a ne da iskaču iz trnja na mestima nelogičnih ograničenja.

A možda je bolje rešenje neka dobra i brza rekonstrukcija pruge? Pa da roba putuje 12h i duplo jeftinije nego kamionom. Bilo bi mnogo manje šlepera na putu.
 
Тешко да би било баш много мање шлепера. Друмски превоз робе је доминантан у Европи, а барска пруга у Црној Гори (пење се до 1.000 метра надморске висине) изразито скупа и неповољна за транспорт терета.
 
Postoji u Evropi vec razradjeni model intermodalnog prevoza. Npr. za nas, interesantna i uporedne veze, Wels AT ili Villach AT do Segedina.ROLA i kontejnerski. Cena Bar-Bgd-Bar, je vec duplo niza zeleznicom. Problem je organizacija i brzina prevoza. Meni se cini (posto povrsno poznajem tematiku) da bi sa 4-5 intermodalnih terminala na liniji od Subotice do Brodareva značajno smanjili udeo slepera na putevima ka CG i BiH. Npr. intermodalni terminali Subotica, Novi Sad, Batajnica, Požega, Brodarevo.
 
На Барској прузи немогућа је било каква брза реконструкција. Након Ужица ка граници, нарочито до Прибоју, више од 70% прагова су оригинални, дрвени, из времена градње, средином седамдесетих. Проблем су тунели премалих отвора за озбиљнији савремени саобраћај, али и полупречници кривина, успони далеко изнад стандарда. Да, тачно је, на само неколико км од Подгорице са тек којег метра нмв, пруга стиже на 1000, уз рекордне успоне од чак 25 пеомила местимично. Кад је грађена, морали су да лажирају податке да би добијали кредите, јер то се косило са стандардима функционалности.
За теретне возове зату су биле набављене румунске локомотиве са 120т како би могле да извуку велике терете, али не и превелике (не много преко 1000т). То је за последицу имало да су брзо расклатиле пругу.
Сада све ређи, Фиатови возови путују до Ужица скоро цео дан, још ноћ до границе и дан до Бара. Брзо, зар не, док се за то време до Бара клати чак осам сати оваквим тренутним путем. Док не падне киша или снег, а онда оба превоза доживе колапс.
 
Hvala na razjasnjenju @branik. Verovatno je @pantograf na to isto mislio. Znaci nista od pruge kao alternative..
 
Da, upravo na to sam mislio, ta pruga je u osnovi težak promašaj.

Poređenja radi, zarad isplativosti transporta do luke Rijeka, Hrvati će graditi novu prugu - spustiće vozove sa max 800 na max 400 metara nadmorske visine. I to im je glavni projekat u zemlji trenutno. A barska ide na 1.000 metara.

Naravno, nekad se sve to isplati, zavisi od 100 stvari, al da je jak štih ta pruga, bogme nije.
 
Ne bih se složio da je pruga loša alternativa. Možda nije savršena ali je jako dobra. Kao neko ko je odrastao na barksoj pruzi mogu da kažem da je i dalje, iako je u lošem stanju, koristi veliki broj ljudi u putničkom saobraćaju. Od Priboja do Beograda voz i dalje ide brže od autobusa, iako je pruga u katastrofalnom stanju a i gotovo duplo je jeftiniji.
Sa rekonstrukcijom pruge broj putnika bi se povećao jer bi se ta relacija skratila na ispod 4 h vožnje vozom i dosta ljudi bi putovalo vozom, što bi značilo da bi se i saobraćaj putničkih vozila na autoputu rasteretio. Prvi bih ja putovao vozom.
Što se tiče teretnog saobraćaja, ona jeste građena po starim standardima i ima dva velika uspona i to Zlatibor i Kolašin ali ne smatram da je železnički prevoz zbog toga mnogo skup. Na usponu prema Zlatiboru dozvoljena masa je oko 1000tona, ali sa jednom lokomotivom. To je 40 šlepera. A ako uzmemo u obzir da ako voz vuku dve lokomotive masa može i da se duplira.
Krivine zapravo i nisu mnogo oštre obzirom da je projekrovana brzina do 120kmh.

Snimanje kompletnog stanja barske pruge je u toku i početak sanacije se najavljuje za sledeću godinu, ali ceo taj proces će trajati jako dugo. Ekipa je prošle nedelje prošla snimanje od Priboja prema granici sa Crnom Gorom
 
Ja isto ne znam sto toliko pisete negativnog o barskoj pruzi kada sve to nije istina. Na fb grupi udruzenje ljubitelja zeleznice, covek vozac slepera je slikao teretni voz na izlazu iz Podgorice i onda ga je slikao u Bijelom Polju i napisao da je voz stigao pre njegovog slepera sto ga je iznenadilo. A kvde neki pisu da voz ide tri dana. Taj sofer je imao slike kao dokaze, a gde su vasi dokazi za to?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848580#p848580:2xz0gz7m je napisao(la):
branik » Пон Мај 10, 2021 5:10 pm[/url]":2xz0gz7m]Бојим се ја Кинеза, поприлично.
Ми немамо Пиреј, немамо морску обалу... Задуживање нам се полако примиче опасној граници, а они имају много ниже стандарде по питању солвентности дужника, очигледно уз јаке клаузуле осигурања.
Преко мере се задужујемо, поприлично олако трошимо те паре. У реду је што се гради, треба нам све то (питање је да ли баш све у том обиму) али где су били 2 године од отварања радова, зашто тада експропријација није почела? Корупција диже цене градње, па испада да путеве градимо кроз Алпе, док је свака нова деоница најтежа у историји грађења. Хрвати су се поприлично задужили градећи путеве пре 15-20 година, али су зато своје парче Јадрана примакли средњој Европи тек на неколико сати. Онда, када у доброј сезони зараде око 3 милијарде (легално) лако сервисирају те дугове. А у шта се ми уздамо, у Бугаре којииспод јелке од 80к кобајаги троше стотине евра за ноћ или викенд Словенце који долазе да се налочу, вођени јефтином дрогом и п..., или да Кинези неће једног дана послати извршитеље? Ако нам је брат Си, кесе нам нису сестре. (Још ћемо им приде направити пругу да Пиреј продише пуним капацитетом).
Дуг наше мале земље сада се приближава двоструком дугу целе СФРЈ, а цена градње по км се изражава четфороцифреним процентима у односу на почетак деведесетих, док просечан грађанин живи сада дупло лошије него онда.
Сва ова градња, посебно она надувана, непостојећа, (пре неки дан неко је инвентарисао овде), није ништа друго него популизам и бућка на коју се хвата огромна већина овог јадног народа. А свакако се нешто мора радити и градити. Некад се Пожега помињала са роком до 1992.
Само да се не чешкамо једног дана кад нереално високи кредити стигну на наплату.

Bez da ulazim u sve što si napisao, sa nečim se slažem, ali da napomenem "Дуг наше мале земље сада се приближава двоструком дугу целе СФРЈ" uvek treba imati na umu inflaciju, 89-te 20 milijardi dolara dug SFRJ, to mu dođe prilagođeno sa današnjom inflacijom u 2021.godini oko 43 milijarde dolara.
 
Evo da se vratimo temi, petlja Pakovraće, brzinske
 

Prilozi

  • 186145921_10220635670021366_7787981482518129987_n.jpg
    186145921_10220635670021366_7787981482518129987_n.jpg
    96,2 KB · Pregleda: 1.697
  • 186289884_10220635669461352_9139471417368076969_n.jpg
    186289884_10220635669461352_9139471417368076969_n.jpg
    91,9 KB · Pregleda: 1.705
  • 186297479_10220635670301373_3877379715818067352_n.jpg
    186297479_10220635670301373_3877379715818067352_n.jpg
    76,6 KB · Pregleda: 1.706
  • 186488229_10220635671021391_7551423840432797451_n.jpg
    186488229_10220635671021391_7551423840432797451_n.jpg
    56 KB · Pregleda: 1.694
  • 186559997_10220635669741359_1221745299079352549_n.jpg
    186559997_10220635669741359_1221745299079352549_n.jpg
    96 KB · Pregleda: 1.701
Сад је јасно да се део до Пакроваћа спрема пред изборе: Све свакако не могу завшити! Ајд бар лудило око Чачка да се избегне!
 
Cini mi se da bi se pustanjem do Pakovraca putovanje ka Pozegi skratilo za 20-25 minuta.
 
Bi sigurno u špicu i kada je praznik možda i više (zna nekad da bude i po 45 min) . A ovako desetak min..
 
Uz sve do sada vidjeno naplatna stanica u Pakovracu se ne cini nesto preterano velika tako da je realno da se guzve sa Preljine presele na sledecu naplatnu stanicu koja bude pustena u rad. Ne znam zasto se ne forsira na izgradnji nastavka prema Zlatiboru koji je u ovom trenutku najpotrebniji.
 
Blagic, mislim da nece biti tolikih guzvi na naplatnoj rampi Pakovraca jer ce se veliki broj vozila iskljucivati na Preljini tj sva vozila koja idu za Cacak, Kraljevo, Kopaonik, Rasku, Pazar... Svakako bi to bilo odlicno jer em sto ne bi gubili po 25 min U Cacku em bi sam grad prodisao
 
U Pakovraću će biti manji pritisak na rampu, svakako, ali treba biti oprezanbi računati i sa prirastom saobraćaja. Mada, u uslovima epidemije, kada ljudi nisu putovali u inostranstvo, vrv je saobraćaj na ovom potezu doživeo svoj vrhunac koji dugo neće biti nadmašen.
Bilo bi lepo kad neko opet praktično razmišljao, pa na Moravskom koridoru, uz ovu do Pakovraća, prioritetno spremio deonicu od Preljine do buduće petlje iza Autogaranta i tako spasao Preljinsku raskrsnicu i gužve na Kružnom putu do Konjevića. U uslovima kolona, 2, odnosno tri kružne raskrsnice na kratkom raatojanju ozbiljno usporavaju saobraćaj.
 
Да, Браник у праву си....мало памети би добродошло, када би је било! Цео део ка Краљеву а посебно кроз Мрчајевце је требало радити прво упоредо са другим краком од Појата. Колоне ће свеједно бити кроз Овчарско-Кабларску клисуру и нервозних претицања. Видећемо на јесен како напредују радови, и када ће овај део бити близу отварања.
 
Vezano za nastavak autoputa ka Užicu, Mačkatu, BH granici, juče mi jedan koji ima zemlju pored petlje Mačkat reče da je utvrđena trasa, da je prošao taj javni uvid i žalbe na trasu, da je bila malo menjana, i da očekuje da eksproprijacija možda krene ove godine. A ovo od Čačka ka Kraljevu što spominjete, Antić je rekao da će u maju ući mašine, i bo je pre neki dan SSC video gde su izašle one bušilice tamo za istraživanje tla, ima na temi Moravskog koridora.
 
Земљани, то су добре вести, једног дана када буде завршен Моравски и до Мачката према Реп. Србској, све ће се јако релаксирати! Кад год то буде.
 
Ponavljam, Milos Veliki jos nije video letnju seobu Srbalja na CG primorje. A sa svakim novim kilometrima autoputa gugl pokazuje da je vreme putovanja manje te ohrabruje prosecnog vozaca da krene na put automobilom. Svakako ce se deo saobracaja odvajati ka moravskom koridoru ali ce i broj vozila rasti. Sve i da se izgradi deo do Mackata opet ce se u odredjenim danima stvarati guzve. Realnost je da je turizam kod nas u ogromnoj ekspanziji, sta god mi pricali o zivotnom standardu. A sa izgradnjom autoputa do CG i do Kotromana Zlatibor i CG ce postati vikend opcija za sve veci broj ljudi. Mada, Zlatibor to vec sada jeste. Nastavkom Milosa Velikog dalje ka Boljarima Golija i Pester ce se postati zanimljiva destinacija za mnoge. Znam da za mene jeste jer imam ogromnu zelju da posetim taj kraj nase prelepe zemlje.
 
У Реп. Србској је Маглић, Перућица, Лелија, Зеленгора, Волујак, Биоч. У ЦГ Дурмитор, Морачка капа, Бјеласица, Комови, Проклетије и приморје....Рај за викенд. Поред Таре, Златибора, Голије, Гоча, Копа, Камене горе, Пештера.
 
Tako je, Majstore :wink:
Uz sve to, nadam se da ce biti pameti da se naprave zajdnicki granicni prelazi kod Kotromana i Boljara kad su nam vec drugi nametnuli postojece granice.
 
Kad već pričamo o koristi ovog autoputa, i ako dodamo i krak ka Trebinju, onda je po meni ovo najidelniji deo sveta i najraznovrsnija i najlepsa turisticka tura na Svetu, od oko 10-15 dana. Možda malo subjektivno od mene jer od Stare Hercegovine do Novog Sada su neki moji lični krajevi, ali mislim da bi se celom svetu doplao.
 

Prilozi

  • 321.jpg
    321.jpg
    59,5 KB · Pregleda: 1.906
Kad ozbiljno proradi Grčka, splasnuće gužva na Milošu. A letnje morske migracije retko su plahovite da bi stvorile velike čepove. Pojačava se saobraćaj, ali se razvuče i po dobu dana i po danima. Nešto su veće gužve od 10-15. jula i prvih dana avgusta.
Više od pola sadašnjih putnika ka Zlatiboru i selima Zapadne Srbije otići će negde drugde, pa ćemo se opet opušteno voziti i sa i bez taga. Inače, malopre mi stigao račun za enp za 4.5. Taman bila plata između.
 
Vrh