Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850006#p850006:dtb0wck0 je napisao(la):
Earthmoving » Sat May 15, 2021 12:18 pm[/url]":dtb0wck0]Kad već pričamo o koristi ovog autoputa, i ako dodamo i krak ka Trebinju, onda je po meni ovo najidelniji deo sveta i najraznovrsnija i najlepsa turisticka tura na Svetu, od oko 10-15 dana. Možda malo subjektivno od mene jer od Stare Hercegovine do Novog Sada su neki moji lični krajevi, ali mislim da bi se celom svetu doplao.
file.php

Sličnu rutu obično preporučujem strancima koji žele da upoznaju Balkan. Uz par izmena/varijacija. Na Zlatiboru strancima ništa nije zanimljivo osim možda hrane. Divčibare su nebitne. Durmitor je jako lepa planina a tu je i Djurdjevića Tara i Ostrog ispod Nikšića. Bilećko jezero je nebitno, ali je Trnovačko jezero nešto posebno, nažalost obično ga posećuju samo planianri koji idu na Maglić. U Višegradu je svakako najvredniji lokalitet most Mehmeda Paše Sokolovića. Andrićgrad je onako, ok dopuna turističkoj ponudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849987#p849987:32i3bny6 je napisao(la):
blagic » Суб Мај 15, 2021 11:18 am[/url]":32i3bny6]Tako je, Majstore :wink:
Uz sve to, nadam se da ce biti pameti da se naprave zajdnicki granicni prelazi kod Kotromana i Boljara kad su nam vec drugi nametnuli postojece granice.
Хе, хе Благићу, видим ја биће чо"jek од тебе. Праве и у ББ обједињени гранични прелаз!
 
Vezano za ovaj krak od Požega ka Višegradu, pa onda krak ka Trebinju, vidim danas da se sastale vlade Srbije i R Srpske oko gradnje hidroelktrana na Drini baš na tom potezu Stare Hercegovine do Zelengore i trase koju smo gore pominjali, pa se pitam da li bi uz taj projekat mogao da se izgradi i autoput ili brza saobraćajnica Višegrad-Trebinje? Recimo sadašnja relativno brza cesta od Višegrad ka Sokolcu (gde Gara prima bocu) je građena ako se ne varam upravo uz projekat hodroelektrane Višegrad.
Što se tiče samih hidroelektrana i akumulacionih jezera, ne znam, ne bih baš živeo ispod njih, ali u nekim slučajevima može to i lepo da lepo estetski ispadne kao na primer Zaovinsko jezero. Ono gde bi po meni sigurno ružno bilo graditi akumulaciono jezero, je na Sutjesci dalje ka Tjentištu i Gacku, tu je Sutjeska sa priobaljem baš lepa, čak sam je leti i prepešačivao, pa bi jezero bilo ružnije nego što je priobalje sad.
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1859144
 
Земљани, још ако буду паметни и направе од Вишеграда до Фоче пут, који обилази БиХ и Горажде то ће бити сјајно. Мислим да ће део до Пакроваћа завршити пре следећих избора. Морају бар нешто отворити и изгледа ми да је то процењено да се може, као и Ваљево- Лајковац....све остало је на дугом штапу! У праву си за ХЕ Вишеград , и пут је тада или мало пре урађен. За Сутјеску би била огромна штета , ако би се поставила брана, прелепо је тамо као и у Перућици!
 
Sudar na obilaznici Čačak jutros.
Policija bi morala više da prati ovaj pravac kao i klisuru posle.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850630#p850630:2le6qzgo je napisao(la):
Алтаир » Mon May 17, 2021 1:22 pm[/url]":2le6qzgo]Земљани, још ако буду паметни и направе од Вишеграда до Фоче пут, који обилази БиХ и Горажде то ће бити сјајно. Мислим да ће део до Пакроваћа завршити пре следећих избора. Морају бар нешто отворити и изгледа ми да је то процењено да се може, као и Ваљево- Лајковац....све остало је на дугом штапу! У праву си за ХЕ Вишеград , и пут је тада или мало пре урађен. За Сутјеску би била огромна штета , ако би се поставила брана, прелепо је тамо као и у Перућици!

Kako ljudi na gradjevinskom forumu dodju do zaključka da je pametno napraviti skupi put kroz brda sa bar dva mosta preko Drine, samo da bi se zaobišlo veliko naselje jer u njemu žive pripadnici drugog naroda? :bash:
 
Altair, Goražde bi se normalno zaobišlo jer ne može brzi put da ide kroz centar grada, a na 2km istočno je ionako već R Srpska, tako da je to idealna trasa jer bi i Goražde bilo povezano blizu na autoput, em bi R Srpska imala kontinuitet povezanosti svoje zemlje (kao što Hr ima pravo preko Pelejšačkog mosta), i eventualno neki zlonamerni ljudi ne bi mogli da je ucenjuju sutra blokadom puta. Sa druge strane i Goražde je povezano kontinuitetom sa Srajevom pa ni njima niko ne brani grade autoput na tu stranu i da spoje svoju zemlju. Postoji realno taj problem kod Muslimana da gledaju u našu avliju, ali najpoštenije je da svako ima svoje imanje, evo recimo ja sam im pustio da najveći deo moje đedovine ostane njima u Federaciji, ali prosto na našem delu imanja R Srpske onda nemaju šta da se mešaju. Glavni problem ovde kod nas je ta parazitska politika nekih zajednica koje očekuju kao lojalnost strancima nagradu tuđih imanja, tj pljačku. Mi trebamo biti ponosni što su Srbi kao pravi starosedeoci za jedinstvo Balkana pa i Evrope, a da su ovde zapravo za deljenje agenti stranih nebalkaksnih interesa. Zato je trenutno dobra stvar jačanje Kine jer ona ima totalno drugačiju filozofiju od okolnih pljačkaša Tursko-arapske imperije i germanskog Svetog Rimskog carstva koji su u principu lopovi. Kina ima sasvim drugu filozofiju, dok Nemačka isisava Evropu za svoje sebične interese, Kina suprotno tome više ulaže u zapadne siromašne krajeve nego što od njih uzima. I dok je u Evropi cilj jačanje nekih identiteta zarad uništavanja drugih, u Kini je trenutni trud oko ujednačenog razvoja cele zemlje, iako su razlike za kratko vreme velike gde je istok pomorskih luka postao mnogo bogatiji od zapada. Tako da Kina kao najveca zemlja najbolje i zna kako se vodi politika stvaranja velikih država, ne podelama nego spajanjima, dakle isto ono što žele i Srbi. Smešno je što Evropa sad uskače da finansira Nišku prugu, a ovaj autoput ka CG i BH iz zle namere slabljenja srbskog identiteta, namerno nisu hteli da finansiraju. Međutim mnogo su glupi pa ne vide da uništavajući svoj pupak Evrope, civilizacije, Srbie Balkan, uništavaju i sebe, loša karm je tek sada i njima jasna. Ne mrržnja, pljačka i podele nego ljubav i jedinstvo roda.
Milaki, bio je rat, treba poštovati razloge svake strane i stoga je najbolje ako su ratom već želeli se razdvoje, prihvatiti njihovu želju i napraviti odvojen put da se ne mešaju. A posle toga bi se vrlo brzo opametili i želeli bi da se mešaju, potpisujem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850686#p850686:2k3tulrp je napisao(la):
milaki990 » Пон Мај 17, 2021 4:30 pm[/url]":2k3tulrp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850630#p850630:2k3tulrp je napisao(la):
Алтаир » Mon May 17, 2021 1:22 pm[/url]":2k3tulrp]Земљани, још ако буду паметни и направе од Вишеграда до Фоче пут, који обилази БиХ и Горажде то ће бити сјајно. Мислим да ће део до Пакроваћа завршити пре следећих избора. Морају бар нешто отворити и изгледа ми да је то процењено да се може, као и Ваљево- Лајковац....све остало је на дугом штапу! У праву си за ХЕ Вишеград , и пут је тада или мало пре урађен. За Сутјеску би била огромна штета , ако би се поставила брана, прелепо је тамо као и у Перућици!

Kako ljudi na gradjevinskom forumu dodju do zaključka da je pametno napraviti skupi put kroz brda sa bar dva mosta preko Drine, samo da bi se zaobišlo veliko naselje jer u njemu žive pripadnici drugog naroda? :bash:
Исти тај други народ прави тунел Храњен од 5.5 км, да не би пролазили кроз Србску територију. Едукуј се мало, па коментариши!
 
Htedoh da napišem ali si me preduhitrio Majstore. Baš tako!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850686#p850686:2mel4sa2 je napisao(la):
milaki990 » Pon Maj 17, 2021 4:30 pm[/url]":2mel4sa2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850630#p850630:2mel4sa2 je napisao(la):
Алтаир » Mon May 17, 2021 1:22 pm[/url]":2mel4sa2]Земљани, још ако буду паметни и направе од Вишеграда до Фоче пут, који обилази БиХ и Горажде то ће бити сјајно. Мислим да ће део до Пакроваћа завршити пре следећих избора. Морају бар нешто отворити и изгледа ми да је то процењено да се може, као и Ваљево- Лајковац....све остало је на дугом штапу! У праву си за ХЕ Вишеград , и пут је тада или мало пре урађен. За Сутјеску би била огромна штета , ако би се поставила брана, прелепо је тамо као и у Перућици!

Kako ljudi na gradjevinskom forumu dodju do zaključka da je pametno napraviti skupi put kroz brda sa bar dva mosta preko Drine, samo da bi se zaobišlo veliko naselje jer u njemu žive pripadnici drugog naroda? :bash:

Manje je važno što u tom gradu žive pripadnici drugog “naroda” (a nekada istog, do dolaska okupatora i prodaje vjere za večeru), a više što je to druga država. Ko je lud da pravi put kroz tuđu državu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850699#p850699:3w4a5lsk je napisao(la):
Алтаир » Пон Мај 17, 2021 5:09 pm[/url]":3w4a5lsk]
Исти тај други народ прави тунел Храњен од 5.5 км, да не би пролазили кроз Србску територију. Едукуј се мало, па коментариши!

Tunel Hranjen se ne pravi da bi se zaobišla teritorija RS, nego da se skrati put od Goražda do Sarajeva. Malo posle tunela Hranjen ta cesta će da ulazi u RS kod Prače i nastavlja dalje teritorijom RS kroz Podrgab, tunel Stambolčić i Pale do Sarajeva, postojećom magistralom M5.

Inače, na open street map je ucrtan tunel Hranjen https://www.openstreetmap.org/#map=13/43.7374/18.8721
 
Pa eto ako se povezuje Goražde sa Sarajevom, preko tuđe im R Srpske, još od kad su odlučili se dele, isto tako uravnoteženo treba i da se poveže Srbija i Trebinje, mi nismo odlučili se delimo. Inače, ne bi da širim temu ali smeta mi ograničenost jedne strane koja misli da nam to svima moraju biti dve Dražave, da svi moramo biti za mržnju i podele, ali za nas Opoziciju koji smo za ljubav i zajedništvo, to je jedna Zajednica. Svako nek ima svoju realnost, a mi ćemo se potrudimo da se naša i materijalituje. Ako sam ja odavde, a deda mi odande kako to može biti dvoje a ne jedno, idete u šizofreniju sa tom logikom da je naše tuđe.
Samo ta ispravka da imamo pluralizam pogleda , a sem toga ne bi više u off
 
Od Višegrada je put toliko brz da je na novom delu trase pored jezera (građeno niz godina druge polovine osamdesetih i završeno tik pred rat i na nekim tunelima atoji urezana 1991.) ograničenje uglavnom 50 i 60, a kroz naselja često i 30. Na tom putu sam uspeo da ostvarim rekordno najnižu potrošnju zbog toga. A inače, put je u takvom stanju da je sva putna galanterija - znakovi, ograde i branici... originalna i niko ih posle rata nije zamenio ili obnovio. Ali, to ne sprečava da radari i presretači rade prilježno, nekad i previše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850748#p850748:2my5svgf je napisao(la):
brada » Пон Мај 17, 2021 8:45 pm[/url]":2my5svgf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850699#p850699:2my5svgf je napisao(la):
Алтаир » Пон Мај 17, 2021 5:09 pm[/url]":2my5svgf]
Исти тај други народ прави тунел Храњен од 5.5 км, да не би пролазили кроз Србску територију. Едукуј се мало, па коментариши!

Tunel Hranjen se ne pravi da bi se zaobišla teritorija RS, nego da se skrati put od Goražda do Sarajeva. Malo posle tunela Hranjen ta cesta će da ulazi u RS kod Prače i nastavlja dalje teritorijom RS kroz Podrgab, tunel Stambolčić i Pale do Sarajeva, postojećom magistralom M5.

Inače, na open street map je ucrtan tunel Hranjen https://www.openstreetmap.org/#map=13/43.7374/18.8721
https://magazin-press.blogspot.com/2018 ... anjen.html
На овој мапи, тунел је у БиХ!
При томе иста та БиХ већ две године блокира изградњу граничног прелаза Љубовија-Братунац, мост који је платила Србија је изграђен пре две године.
 
I tako na putu za braCku BiH ugledah da cak jedna masina radi na autoputu do ledina :)
 

Prilozi

  • 20210517_133522.jpg
    20210517_133522.jpg
    329,9 KB · Pregleda: 2.189
Lepa i jasna slika ovog dela autoputa ka NBg, i bez obzira što radi samo jedna mašina čini mi se da je trasirano duplo više nego prethodne sedmice kada sam gledao na satelitu. Sad deluje da je tu oko 1km, tj oko 10tak % trase.
 
S obzirom da se na trasi Preljina-Požega dva meseca posle "otvaranja radova" nije moglo videti ni pola mašine koja radi, i ovo je neki pomak.
 
Ne znam zasto se misli da je vadjenje sljunka iz korita zapadne Morave nuzno losa stvar? Zapadna morava narocito na tom izlasku iz Ovcarsko Kablarske klisure je prepuna nanosa. Jezera su se prakticno zasula, zato jezero u klisuri izgleda kao mocvara. Cesta su i plavljenja na ulaskubu Cacak bas sto je korito plitko i zasuto. Ja ne vidim nista lose u tome, ok trebalo je da investitor plati drzavi tu eksploataciju sljunka, ali sta sve pokradose, sljunak je sitnica
 
Vrh