Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

STELLANOVA

Beginner
Učlanjen(a)
27.12.2011.
Poruke
59
Pohvaljen
1
Lokacija
San Francisco / California
Evo kako izlgeda obilaznica oko Sofije (Okolovrsni put). Duzina je 61km i gradnja ide u etapama.

Evo celog plana:

Sofia_Ringsstrasse.jpg


Ovo je izgled puta koji bi trebalo zadrzati na celoj trasi obilaznice.

263937d7929b97fd352d9f629c779278.jpg


Put ima 2x3 trake + 2 trake sa svake strane = 10 traka.

Evo nekih slika same izgradnje:

P1010109.jpg


P1010111.jpg


IMG_8337_resize.jpg


IMG_8341_resize.jpg


HPIM7604_resize.jpg


Evo i nekih novih slika :

showimg.php


showimg.php


showimg.php


showimg.php


img3646resize.jpg


Zanimljivo resen kruzni tok

photo_big_110194.jpg


photo_big_110192.jpg


I tako, kako bude napredovao projekat kacicu slike...
 
Fino jako dalekovido i ti kruzni tokovi denivelisano + nadam se da cemo moci da pratimo napredak .Bilo bi ilijepo da cujemo i iskustva i oko metroa
 
Гледам ово и прво што сам уочио је да је полупрофил који је пуштен у саобраћај са две траке по смеру са дуплом пуном између а не као код нас импровизација која има трагичан биланс :violina:
 
Steta je kod nas u Beogradu sto su projektovali obilaznicu da bude 2x2+1 umesto da bude 2x3+1 kao sto je recimo u Zagrebu, Budimpesti i Sofiji.
 
spatiotecte":1pqtj8nr je napisao(la):
Steta je kod nas u Beogradu sto su projektovali obilaznicu da bude 2x2+1 umesto da bude 2x3+1 kao sto je recimo u Zagrebu, Budimpesti i Sofiji.

Zagrebačka obilaznica je u istom profilu kao što će biti Beogradska to jest 2 x 2+1, Budapeštanska ima oko 30 km deonice prema Beču gde je klaustrofobičnih 2 x 2 trake (bez zaustavne uz to i veoma uske trake), Sofijska je 2 x 3. Mislim može i BG obilaznica biti 2 x 3 ali je to skroz bespotrebno.
 
spatiotecte":3ddkfdvx je napisao(la):
Steta je kod nas u Beogradu sto su projektovali obilaznicu da bude 2x2+1 umesto da bude 2x3+1 kao sto je recimo u Zagrebu, Budimpesti i Sofiji.

Ovo u Sofiji će izgledati zaista ozbiljno. Ma samo i da se mi oko Beograda dokopamo 2 x (2+1) jer sad obilaznica delimično uopšte ne postoji, delimično je u onom užasu od nazovi poluprofila sa crnim rupama od tunela. I ono što me najviše plaši, sad kad je tako u "poluprofilu" probiju kroz Straževicu i preko vijadukta, ostaviće je tako godinama po principu "eto uradili smo obilaznicu, bolje je ovako nego nikako". E nije, trebalo bi doneti stratešku odluku da se MORA graditi puni profil i da se nijedna deonica ne sme otvoriti ako nije u punom profilu.

Obilaznica oko Zagreba je kada je projektovana zamisljena kao glavna trasa auto puta pa je i uradjena u profilu 2 x (2+1).
Prošle godine je donesena odluka da se obilaznica mora proširiti na 2 x (3+1) jer su u odnosu na inicijalno stanje sada na nju zakačeni auto putevi Zagreb - Varaždin - Goričan - Budimpešta, Zagreb - Krapina - Macelj - (SLO), sa južne strane je priliv povećan jer je nekada auto put bio samo do Karlovca, a sada se na taj ulaz sliva sav saobraćaj sa auto puteva iz Rijeke, i pravca Ploče - Split - Zagreb. Uskoro će biti priključen i onaj 20 kilometarski patrljak auto puta ka Sisku koji je izgrađen, ali koji će gotovo sigurno koristiti ne baš tako mali broj ljudi koji dolaze iz tog pravca. Uz to i stari glavni koridor (X) je u punom profilu i do Ljubljane i do Beograda. Faktički se 5 (6) auto puteva vezuje na obilaznicu koja u ovom profilu to sad već jedva izdržava. Jedino me interesuje koliko će to brzo ići s obzirom da sada treba napraviti proširenje mosta preko Save (ako budu širili sve što se smatra obilaznicom, moraće to raditi na dva mesta). Iako je tamo sama reka uska, ima dosta širok plavni pojas do nasipa.
 
mekbejn":28u6b644 je napisao(la):
Ovo što se vidi na slikama u Sofiji nije 3+1 nego 3+0 :)

Mozda tako izgleda ali u svakom pravcu pored 3 trake ima i jos 2 odvojene koje sluze sa saobracaj ljidima koji zive pored obilaznice i za dostavu firmama tamo. Celom trasom je tako, dakle ima ukupno 5 traka u svakom pravcu s'tim sto su 2 odvojene i sluze za pristup objektima pored obilaznice sto se moze i videti na slikama.

Ne znam kako u Beogradu misle to da rese s'obzirom da u skoro svim gradovima pored obilaznica ima dosta industrijskih i trgovackih objekata...
 
Гледам на 4. и 5. фотки зграде које су уз сам пут а не постоји простор за сервисне саобраћајнице, изгледа да и тамо влада синдром нашег новосадског аутопута, неки балкански специјалитет :kafa:
 
STELLANOVA":nwj84i7s je napisao(la):
mekbejn":nwj84i7s je napisao(la):
Ovo što se vidi na slikama u Sofiji nije 3+1 nego 3+0 :)
Ne znam kako u Beogradu misle to da rese s'obzirom da u skoro svim gradovima pored obilaznica ima dosta industrijskih i trgovackih objekata...

Na deonici Batajnica - Dobanovci su predviđene servisne saobraćajnice. A na ostalim deonicama, čisto sumnjam.
 
Planirani koridor za servisne saobraćajnice postoji i na deonici BG-NS i BG-PA, ali ne postoji ni trunka nada da će se do u narednih 5,6 godina i realizovati. Semafori su najviši i nenadje*******ivi vid regulacije saobraćaja kod nas - JBG.
 
И није битно кад ће се реализовати сервисне саобраћајнице битно је да се не граде никакви објекти док се те саобраћајнице не изграде
 
Slazem se ali to je prakticno nemoguce uraditi.

Sto se tice obilaznice oko Sofije, glavno je da ce do kraja godine kompletno biti zavrseno povezivanje sa putem od granicnog prelaza Kalotina (Gradina) za put (auto put) za Grcku granicu. Od obilaznice do Granice sa Srbijom NECE biti autoputa nego ce se graditi obicna magistrala sa 2 trake u svakom pravcu (jedan deo je vec izgradjen).
 
Vozio sam tuda u oktobru. Od IKEA shoping malla (Hotel Holiday Inn) pa do kruznog toka koji vodi na Vidin tj. prema Srbiji. Ima nesto malo novih deonica koje se rade, nebezbedno je i neobelezeno, a na nekim delovima se ulazi u periferiju grada i vozi po kaldrmi. Ono sto je zapoceto izgleda dobro, ali ima jos dosta posla.

Od obilaznice do granice sa Srbijom vec sada je uglavnom 2+2 i skroz je OK put. Jedino ima dosta policije pa i ne moze mnogo brzo da se vozi.
 
Nove vesti, otvorena je deonica kod IKEA robne kuce pre mesec dana.

Takodje vest je i da je donesena odluka da ce se graditi motorway (2+2) umesto auto-puta od obilaznice do granice sa Srbijom.
 
Jel može da se ova tema preimenuje u npr. Infrastruktura Bugarske ili nešto tako da bi bila malo opštija i aktivnija? Ima puno stvari koji bih voleo vam pretstaviti, naravno ako postoji interes...
 
Temu moze preimenovati moderator ili onaj ko je otvorio temu sto se tice mene moze ,je li gotova obilaznica
 
Ne, obilaznica nije u celosti gotova. Ako pitaš za 4 kilometara oko IKEA, da gotovi su još od leta. Ali sada se radi na još 6 kilometara na zapadu, a od proleće kreće izgradnja na 17 kilometara na severu. Ali obilaznica neće biti u celosti gotova do negde 2018 jer ostaje najteži jugo-zapadni deo gde će biti tunela i eskada. Ali će od 2015 sav tranzitni saobraćaj sa 5 autoputeva koji se slevaju u grad da ide po autoputska obilaznica (na severu).

Nego tema nije baš opširna i stoji prazna i zabaćena. Zato predlažem da se njeno ime smeni, da bi postala aktivnija, zanimivija i preglednija, namesto da otvaramo sada 10 različitih tema za Bugarske.
 
Promenjen je naslov teme tako da mozes krenuti sa finim izvestajima na jednom mestu ;)
 
Ajde polako da krenemo, vreme je!
Prvo ću početi sa onome što se trenutno gradi i na čemu se radi, posle ću napisati i prioritete ya srednji rok, a na kraju ima i nekih zanimivih stvari sa istoriju izgradnja autoputeva u Bugarskoj.

Kao što možda neki znaju, sadašnja Vlada koja je brizo kraja mandata se je posvetila izgradnji infrastrukture, nakon što je prejšna Vlada doživela totalni kolaps na ovom području, pa su nam iz EK blokirali fondove.

U ovom trenutku u Bugarskoj imamo:
Izgrađeni autoputevi u eksploataciji: 562 km (ili samo 45% planirane primarne autoputske mreže).
Autoputevi u izgradnji: 162 km
Autoputevi u tenderskoj proceduri: 117 km (svi radovi poćiće tokom prve polovine ove godine)

Sve ovo se mora izgraditi do kraja 2015 godine, jer se tada završuje ovaj trenutni programski period. Tada će Bugarska znatno povećati kilometraža svojih autoputeva i se očekuje da iznosi ukupno 841 kilometar.

BG1314roadprojects.png


ZELENO - autoput u eksploataciji
CRVENO - autoput u izgradnji
LJUBIČASTO - autoput u tenderskoj proceduri

Da počnem redom:

A1 E80 E773 TRAKIJA (Sofija - Plovdiv - Burgas).
Ukupna dolžina je 361 kilometar, od kojih je 326 izgrađenih, a preostalih 35 će se završiti do Juni ove godine. Tako će put od glavnog grada do našeg najvećjeg turističkog centra iznosi svega 3 saata, a do lani (kada su puštili 83 kilometara) je bilo super ako stigneš u roku 5-6 saati.

LOT 4a između Karnobata i Jambol-iztok je jedini lot koji je ostao nezavršen (dug oko 35 km), ali tamo se intenzivno radi:

Trakiya1_zpsb5a79282.jpg


Trakiya2_zpscc53fabe.jpg


Trakiya3_zps977ec644.jpg



A evo malo slika od preostalih 2 ipo Lota ukupne dužine oko 80 kilometara, koji si puštili u saobraćaju minulo leto:

Screenshot2012-07-02at15954.png


Screenshot2012-07-02at15946.png


Screenshot2012-07-02at134828.png


Screenshot2012-07-02at134923.png


T5.jpg


T4.jpg


T2-1.jpg


T7.jpg
 
Bravo!
Za naše vozače su interesantni deo do Sofije, put ka moru (Burgasu) ali i put ka Istambulu.
Čudno mi je malo da put ka Solunu nije planiran u profilu autoputa, kao ni put ka Rumuniji.
 
Vrh