Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

trialin

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2008.
Poruke
3.082
Pohvaljen
4.709
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, razgovarala je danas sa ministrom komunikacija i transporta u Savetu ministara BIH, Ismirom Juskom, o projektu gradnje auto-puta Beograd-Sarajevo i rekonstrukciji pruge između dve prestonice.

Srbija i BiH su se saglasile da se auto-put Beograd-Sarajevo gradi, a u narednom periodu razgovoraćemo o detaljima realizacije, kao što su izrada prethodne studije izvodljivosti i načini finansiranja - rekla je Mihajlovićeva.

Jusko je naglasio da je ovaj projekat važan za brži ekonomski razvoj BiH, te da se očekuje da u narednih mesec dana bude poznata preliminarna trasa ovog auto-puta na teritoriji BiH, navodi se u saopštenju Ministarstva građevinarstva.

Mihajlovićeva i Jusko dogovorili su i da se u najkraćem roku formira zajednička radna grupa za projekat rekonstrukcije pruge Beograd-Sarajevo, koja će razmatrati i pitanje bržeg kretanja robe na železničkom graničnom prelazu izmedju dve zemlje.

Na sastanku održanom u okviru posete predsedavajućeg Saveta ministara BiH, Denisa Zvizdića, dogovoreno je i formiranje radne grupe Srbije i BiH koja će se baviti pitanjem održavanja mostova koji spajaju dve zemlje, a ima ih ukupno 11.

Mihajlovićeva i Jusko razgovarali su i o pripremi Sporazuma o izgradnji i uspostavljnju zajedničkog graničnog prelaza na mostu Ljubovija-Bratunac i o saradnji u oblasti vazdušnog saobraćaja.

Takođe je dogovorena intenzivnija saradnja dva ministarstva u suzbijanju sive ekonomije u oblasti drumskog prevoza putnika.

http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/miha ... ao/r2qyz8d
 
Slazem se sa Spatiom, o ovome se moze pricati tek kad autoput stigne do Pozege, a to nece biti bar jos 3 godine. Ali dobro je sto je trialin otvorio temu, pa da lagano pratimo razvoj dogadjaja.
 
Ne bi me iznenadilo da su čekali s putem do Požege da bi probali da izvuku neke pare za put do Sarajeva, kad već niko ne da za put do CG..
 
Мишљења сам да назив теме треба да буде Пожега - Сарајево.
Наслови који садрже реч "аутопут" треба изменити у "ауто-пут".
Не би било лоше да се на неки начин називи тема у вези коридора истакну од осталих (додатком неких симбола поред постојећих назива).


Љајић: Соразум о царинској унији имао би велики значај


БЕОГРАД - Споразум о царинској унији између држава региона имао би несумњиво веома велики значај, изјавио је данас потпредседник владе и министар трговине Расим Љајић, прецизирајући да би то пре свега значило слободан проток људи, веће инвестиције и већу запосленост.

Гостујући на Пинк тв, Љајић је објаснио да би, уз уважавање професионалних критеријума, то практично значило да би пословни људи могли да раде у било којој земљи региона без разних перипетија које сада имају.

Министар каже и да би то апсолутно зачило повећање запослености, јер би дошло до повећане мобилности радне снаге.

"То аутоматски значи веће инвестиције, веће инвестиције повлаче запосленост. За велике компаније ми смо појединачно исувише мала тржишта. Они ће радије доћи на тржиште са 20 милиона људи, пре него на тржиште од четири, пет или шест милиона", јасан је Љајић.

Веће инвестиције, већа запосленост, осим тога и већи капацитети српске привреде, као и већа конкурентност наше привреде.

"Апсолутна корист за сваку појединачну земљу, за нас као највећу економију и највећа је корист", казао је.

У прилог заједничког тржиста земаља региона, Љајић је подсетио на искуство које Србија има са спорзумом ЦЕФТА од пре десет година.

"И, ако погледате резултате, то више није ствар ни утиска ни перцепције. Извоз је повећан 75 одсто унутар земаља чланица ЦЕФТА откада је тај споразум ступио на снагу. Вредност извоза земаља чланица ЦЕФТА је такође значајно повећана према трећим тржиштима. Ми смо имали суфицит пре десет година од 1,1 милијарду долара у трговини са земљама ЦЕФТА споразума", казао је Љајић.

Прошле године, истакао је, наш суфицит је био 2,1 милијарда долара, што је за милијарду или дупло више.

" Према томе, огромна је корист од овог споразума. Свака од тих земаља видела је бенефит од споразума о слободној трговини. Уколико имате највећу трговину, логично је да имате и највећу корист", навео је.

Србија, каже, није у потпуности искористила своје потенцијале и наша је жеља да још више олакшамо трговину и промет и људи и робе и капитала.

" Рецимо, Албанија извози 40 одсто мање од својих потенцијала у ЕУ. Босна и Македонија извозе 33 одсто мање од онога што би реално могли. Ми и ЦГ извозимо 27 одсто мање од онога што би смо могли", навео је министар и додао да још увек имамо те ванцаринске баријере, још увек постоје препреке.

Управо зато је премијер Александар Вучић изашао са овом идејом да у потпуности отворимо тржисте и створимо заједничко тржиште међу свим овим земљама.

Упитан докле се стигло са пројектом аутопута који би повезивао Пожегу са Вишеградом, а потом Сарајевом и даље, Љајић каже да се о том пројекту разговара дуже од годину дана.

"Турска је изразила спремност да учествује у ко-финансирању тог пројекта, тј. финансирање главног, генралног пројекта, па да заједно тражимо даље инвестиције.

Најпогоднија деоница, рута, била би ова од Пожеге до Вишеграда, пошто ћемо деоницу до Пожеге изградити нашим средствима на Коридору 11. Преостаје тај део од 60 километара до Вишеграда. Са друге стране, у Босни нажалост још увек нема сагласности да ли ће тај аутопут, заправо њихова деоница, ићи од Сарајева преко Горажда до Вишеграда. Појавио се предлог да иде преко Тузле. Ми чекамо одлуку сарајевских институција, ми смо спремни да уђемо у тај пројекат
", рекао је Љајић.

Иначе, на састанку премијера Западног Балкана, који се одржавају у оквиру Берлинског процеса, споменуто је неких 13 пројеката чија је укупна вредност око 825 милиона евра.

На опаску да се о томе говори три године и да је Вучић изнео да три године причамо о Нишу, Приштини, Драчу, а да од тога, за сада, нема ништа, Љајић каже да управо због тога страхује, јер људи не виде конкретне бенефите и предности нашег приступања ЕУ.

Зато, додао је, пада и подршка евроинтеграцијама.

"Мене је страх да се и ови састанци не обезвреде, да људи не изгубе поверење и у ове самите уколико не виде да се тај пут бар почне радити, уколико не виде било шта, школу, болницу, било какав заједнички регионални пројекат који може бити од интереса за све људе овог региона", рекао је.

Према томе, истакао је Љајић, ЕУ је овде на потезу.

"Они су направили огромне грешке. Овај замор о проширењу је свакако утицао да падне подршка у појединим земљама према ЕУ интеграцијама, што је јако лоше. Европа не би смела да направи другу грешку, да сад кренемо у серију оваквих самита, који не доносе конкретну корист или да људи не могу да виде или осете ту корист", прецизирао је Љајић.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%B0%D1%98
 
Nekako je logicno da BiH dobije auto-put ka jugo-istoku preko Uzica, Pozege, Nisa. Njihova najbrza veza ka zapadu bi bila Sarajevo, Banja Luka, Zagreb, a ima i onaj E73 Sarajevo, Osijek, Budimpesta, ali to je na dugacnkom stapu.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zSFaQvu2KoA[/youtube]
 
Predstavljen najpovoljniji pravac brze ceste Sarajevo-Beograd - Izgradnja 113,4 km preko Prače košta oko 1 mlrd EUR

Varijante koje su rađene za računsku brzinu od 80 kilometara na sat su jeftinije u odnosu na varijante za 100 kilometara na sat, iako su većih dužina, ali su objekti znatno kraći. Preporuka je da se drži puni profil brze ceste, ali primjene ograničenja za brzinu od 80 kilometara na sat - navode eksperti u studiji.
http://www.ekapija.com/website/bih/page ... 1-mlrd-EUR
 
Rekao bih, sta ocekujes od Bosanaca, ali bilo bi previse :) :p
 
Pa dobro rekli su za računsku brzinu od 80 km/h to znači da bi efektivno putovanje trajalo kao da ste od BG do SA putovali konstantno 80km/h. Danas ni na jednom putu koji ima ograničenja DO 80 km/h to nije moguće postići. Dakle treba vam put koji će većim delom imati više od 80 ili 100 km/h, a samo na najzahtevnijim delovima do 80 km/h da bi stvarno postigli tu računsku brzinu.
 
Mozda ja 'nisam u vinklu' ali kako moze ministarka da izjavi da se kod nas zna tacna trasa ovog autoputa, ako se u BiH razmatra opcija preko Visegrada, ali i severnija opcija (bilo preko Zvornika, bilo preko Bijeljine)????


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mislim da je glavni problem u BiH jer je Srbija ionako odlučila da pravi krak od Požege preko Užica ka Višegradu, kao I Ns-Loznica. Muslimani su pre par dana odlucili da ide trasom Sa-Zenica-Zepče-Tuzla-Brčko-Bijeljina sto je Srbiji najjeftinija varijanta jer bi ga relativno blizu priključila na autoput Bg-Zg. Ta varijanta delom odgovara I R Srpskoj jer bi bila deo autoputa BL-Doboj-Samac-Brcko-Bijeljina-Srb. Ali oni, kao I Muslimani poreklom iz istočne Bosne guraju trasu preko Pala I Goražda ka Višegradu. Ja bi na mestu Srba u BH prihvatio ovu Muslimansku opciju na delu koji prolazi kroz R Srpsku ako bi zauzvrat Muslima prihvatili da se gradi kroz njihovu teritoriju autoput od Banja Luke ka Splitu koji Srbi zele a delom prolazi kroz Federaciju. A autoput ili brzi put Višegrad-Trebinje I Višegrad-Pale-Zvornik, tj autoput sever-jug kroz istocnu Bosnu bi ionako gradio I tu bi Srbija trebala pomoci, npr da isfinansira neke deonice, gde bi ja preferiro da to budu one na trasi ka Trebinju.
 
А што нас треба да занима шта хоће федерација? Источно Сарајево је у РС, дакле они о томе одлучују. Битно је да ми изградимо наш део. Ако се то деси, питање је хоће ли њихова деоница икада заживети, ако постоји алтернатива. Односно прецизније, питање је да ли ће та инвестиција бити довољно исплатива.

Што се тиче аутпута Бања Лука - Сплит, то је тек научна фантастика... Смислено, али економски гледано, тотална фантастика...
 
@Galeks
Pa mislim da si dao dva odlicna primera, koji se mogu medjusobno uporediti.
Autoputevi se medjusobno "hrane".
Pa po istom principu sto bi Split-BL bio isplativ jedino kao veza srednje evrope sa srednjim jadranim, a to samo u slucaju da se zavrsi "slavonika" u HR, severni deo koridora Vc u BiH, kao i na jugu veza od granice BIH sa "Dalmatinom" (A1 u HR), Tako i Autoput preko koji bi bio veza Sarajeva sa Cackom i Beogradom ima svrhu samo kada je uradjen i deo kroz BiH.
Realno, cela prica u BiH je posledica nefunkcionalnosti te drzave. I kad govorim o nefunkcionalnosti, ne mislim samo na entitetske podele. Jer gledajuci zdravorazumski, upravo bi BiH trebalo da insistira na vezi preko Visegrada, kao logicnom pravcu.
Jer taj pravac ne bi bio samo veza sa BG, vec i najbrza i najbolja veza sa RU, BG, AL, MK, GR, TR, pa i severnim delom CG.

I upravo federacija bi taj pravac trebala forsirati, jer RS inace planira vezu BL i BG, preko Brckog i Bijeljine, te bi federacija uz mala (manja) ulaganja, lako dobila vezu na autoput za Tuzlu, vezom na Brcko distrikt.

Al, na zalost, gde pocinje Balkan, to prestaje logika i pocinje kapric i inat...






Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
То је тако само у теорији. Да би се аутопут исплатио он мора да крене да се користи.

Пошто дискутујемо на основу претпоставки, онда није реално то што Федерација предлаже из више разлога, а главни разлог је што без обзира шта они предложили, ми већ имамо уцртану трасу пута Београд - Прељина и Пожега - Прељина, где су оба правца потенцијални генератори саобраћаја ка Сарајеву. (про чему је овај други и стратешки јако битан)

Пошто је већина већ изграђена или у процесу градње, онда је врло јасно зашто нама треба да буде битно да спојимо нама интересне зоне. После тога ако они желе да спајају Сарајево и Тузлу, само нек изволе, то је већ њихов пут.

Поента је што се њима не свиђа повезивање српских земаља, а за то ме баш заболе.
Није ми јасно зашто њих боли шта ми радимо са нашим парама?
 
Ih @Galeks , pa `svrnbi` ih sve sto ima veze sa Srbijom i srpstvom.
Sta ocekujes od sina autora ZETRA (zelena transverzala) ?
 
Iako nije tma, da pojasnim da autoput Banja Luka - Split interesuje R Srpsku jer bi prolazio kroz opstine u Federaciji gde ima dosta Srba (Drvar, Glamoc, Bos Petrovac...) a I bio bi najkraca veza Zg-Split bilo preko Gradiske na BL, bilo preko Siska I Prijedora na BL. To ne odgovara Hrvatima jer bi im kao kraca deonica odvukao deo prometa sa Dalmatine.
Takođe Srbi ce sad posle zavrsetka Doboj-BL privuci deo saobracaja tom trasom ka autoputu Bg-Zg cime ce Hrvatima uzeti deo bosanskih putarina jer ce umesto kod Broda ka Evropi, Bosanci ulaziti na Hr autoput tek kod Gradiske cime ce manje ici Hr autoputevima I placati im manju putarinu za oko 100km, a vece prihode R Srpskoj.
Srbi u R Srpskoj igraju šah :)
 
sta fali da budu obe opcije, meni bi valjalo da bude autoput od sarajeva do cacka :D da skoknem do bas carsije ponekad lakse :roll: nek navataju erdogana da kesira ovaj put I od preljine do pojata, eto veze SA I istanbula :D .
 
Vrh