Šta je novo?

Trolejbusi

Neko bi za ovo trebalo da odgovara. Za tolike godine nisu rešili parkiranje i zaduženja. Svaki je ničiji.
 
Нови трамваји и троле уместо на трасама – у обећањима
Последња набавка ових возила организована пре више од деценију. – У међувремену, као партнери за набавку или ремонт најављивани Чеси, Словаци, Белоруси, крагујевачки „Сименс” и најсвежије – Руси
Она нису мањкала ни када је реч о тролејбусима. Последње потпуно нове троле у наш главни град стигле су пре више од деценију. После тога је уследила прича чији би радни наслов могао да буде – шта ћемо са тролама? Јер, управо у последњих пет-шест година надлежни као да не знају шта је најпаметније да се уради са тролејбусима.

Тако су у току 2016. истицали да се озбиљно размишља да се, нарочито у центру престонице, уклони ружна тролејбуска контактна мрежа и да се троле замене новим електробусима. Готово истовремено најављивана је и могућност куповине модерних трола, али оних које не захтевају компликовану надземну мрежу. Као партнер од кога би биле набављене те нове троле помињао се белоруски МАЗ. Тада се говорило и о реконструкцији постојећих тролејбуса.

Прича о замени трола електробусима поново је била актуелизована 2018. Али, опет је уследило затишје на ову тему, да би крајем 2019. из Старог двора стигла порука да ће град у 2020. ипак купити 40 трола. Овај план, макар званично, пореметила је пандемија.
http://www.politika.rs/scc/clanak/47357 ... obecanjima
 
Мењање тролејбуса електробусима је највећа глупост која може да се смисли. Нек замене дизел аутобусе са електробусима.
 
Са том разликом што Руси сами праве своје електробусе...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826307#p826307:1f7wj99z je napisao(la):
Прле » 25 Feb 2021 08:49[/url]":1f7wj99z]Са том разликом што Руси сами праве своје електробусе...
Kao i s tom razlikom što im se već pokazalo da na nekim linijama nije praktično rešenje, jer im treba negde i za trećinu više vozila, kako bi nadomestili red vožnje i kapacitete koje su imali trolejbusi.
 
Samo da vas podsetim da elektroautobusi, iako ne izbacuju ama baš nikakvo aerozagađenje dok voze kroz ulice, kada im dođe vreme za rashod i otpad, za sobom ''ostavljaju'' komponente iz baterija koji je i dalje nemoguće reciklirati a užasno su štetni i opasni po okolinu. I većina zemalja i dalje nema sredstva i znanja kako da rukuje s tim otpadom.

Ovim ne kažem da ne treba postepeno prelaziti na električne autobuse kad god je moguće. Ali samo podsećam da i oni imaju svoje mane i cene. I da treba i tome misliti na vreme.
 
Pa kad tako gledamo, jedino rešenje nam je da se vratimo na život u pećinama i sojenicama, kada smo lovili sa kopljima, jer top je jedino 100% ekološki prihvatljivo. :D
 
Nisam tako mislio, nego samo kazem da nije neophodno zuriti sad u ovoj tranziciji sa trolejbusa na elektroautobuse. Priroritet nama ovde treba da bude dovoljan broj bezbednih i funkcionalnih vozila i vozaca. Lako cemo posle da se korak po korak presaltavamo na vozila sa altetnativnim pogonima.
 
Nisam ni mislio da treba da se žuri i pošto poto menjati trolejbuse sa eklektrobusima, već to raditi na linijama koje mogu to da podnesu, tipa 30, 36, 57... A neke linije gde je to moguće, autobuse zameniti trolejbusima, bez sakaćenja postojećih trolejbuskih linija.
 
Мени су и електробуси некако антипатични и потпуно сам за то да се тотално укину они, а шири тролејбус
 
Ide sada na N1 u vestima u 7 prilog o našoj akciji vratimo trolu 28 u vidu retrospektive. :kk:
 
Ja sam, takođe, za širenje trolejbuske mreže. Nisu trolejbusi još prevaziđeni, imaju oni dosta prednosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827375#p827375:36mbgs8s je napisao(la):
SRBO » 28 Feb 2021 16:57[/url]":36mbgs8s]Мени су и електробуси некако антипатични и потпуно сам за то да се тотално укину они, а шири тролејбус

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827403#p827403:36mbgs8s je napisao(la):
Siniša » 28 Feb 2021 18:48[/url]":36mbgs8s]Ja sam, takođe, za širenje trolejbuske mreže. Nisu trolejbusi još prevaziđeni, imaju oni dosta prednosti.
Evo podsećanja na mapu koju sam napravio, samo još treba da unesem do kraja linije:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805352#p805352:36mbgs8s je napisao(la):
solecar » 20 Dec 2020 20:02[/url]":36mbgs8s]Mapa širenja trolejbuske i tramvajske mreže. Sumirani su predlozi i od nekoliko ćlanova. U toku je izrada detaljnije mape, koja obuhvata produženja postojećih linija, uvođenje novih, konverzije autobuskih linija u trolejbuse, skraćenja, reorganizacije... Ovo je samo podloga, jer je mapa sa detaljnim prikazom linija u izradi. Maravno, tu bi došlo i do preraspodele na solo, zglobne i elektrobus linije. Prilikom konverzije vodim računa da se konvertovanje u elektrobus linije radi na linijama koje nisu opterećene. Zeleno su trolejbuske garaže i tehnička mreža, a crveno tramvajska garaža. Crvenom su označeni tramvaji, a žutom trolejbusi. Ljubičasto je mreža koja bi se gradila po probijanju nasipa. Isprekidano je mreža koja bi se gradila, i to fazno. Kliknuti na mapu radi prikaza u punoj veličini.

 
Nije loše Solecar. Možda malo prevelika mreža, ja bi napravio manju mrežu, ali u redu. Sviđa mi se trolejbus kroz bulevar N. Tesle. 15 i 84 definitivno trebaju biti trolejbuske linije.

Moj predlog bi bio 67 i 68 kao trolejbuske linije.
 
Ovo je neki maksimum koji bi mogao da se izvuče i sve je vrlo lako izvodljivo, sa sve postavljanjem kontaktne mreže, a da opet to bude dopuna tramvajima i obrnuto, kao i da jedan sistem ne smeta drugom, kao i da bude takav da se može ciljano ići na autobus / trolejbus / tramvaj tamo gde nije moguće njihovo zajedničko deljenje traka. Neki su čak spominjali da bi mogao u startu da se u nekim delovima uvede trolejbus sa većom autonomijom, unašem slučaju daleko većom od 500m koju imaju poslednji trolejbusi koje smo nabavljali. U tom slučaju ne bi morala svuda ni da se razvlači mreža.
 
IMG_20210301_173723~2.jpg

#2035 je upravo zablokirao nasred Vasine. Vozilo je islo normalno, proslo vod za napajanje kod Poste i kako je proslo to mesto, motor je stao, svetla se ugasila i nestalo struje.

Ono sto je posebno cudno, i sto je uznemirilo neke putnike, je da vozac je mogao da otvori svoja vrata, ali nijedna druga. Naravno, neki putnici su brze bolje poceli da negoduju pa sam im ja govorio da nije do vozaca nego do ocajnog odrzavanja ili prosto takvog kvara.

Vozac je ubrzo pozvao majstora sa okretnice ali ljudi su bili nestrpljivi pa su posle par minuta neki momci rukom otvorili vrata i drzali dok svi nismo izasli. Kad su svi izasli, posle sam s jednim od njih pridrzao krilo da ne zalupi i rekao vozacu da nista nije osteceno. Ostala vozila su sva normalno isla, na oba pravca i oba "kraka" mreze (41,28/ 29).

Jel moze neko od strucnih i upucenih da onjasni sta se desilo i kako to da su vozaceva vrata imala struje a ostala ne?
 
Zato što iznad svakih vrata postoji taster za otvaranje....
 
Problem je verovatno u tome sto komande za vrata vozaca i komande za ostala vrata dobijaju struju preko razlicitih osiguraca.Tako da je kvar nekog elektricnog potrosaca koi se napaja preko istog osiguraca kao i vrata za putnike doveo do izgorevanja osiguraca,samim tim ne funkcionisu ni vrata ni ostali uredjai koi se napajaju preko tog osiguraca,dok vrata za vozaca rade jer komandama i dalje nije prekinuto napajanje.
Eto to je neko objasnjeje koje ja mogu da ponudim na osnovu nekog mog opsteg znanja.Za preciznije objasnjenje trebao bi nam neko ko je upuceniji konkretno u trolejbuse.
 
Ако је остао потпуно без струје, доживео је квар на ниском напону који управља и погоном и покреће све потрошаче.
Возач је врв отворио предња директно, механички, анплаг.
 
@Dart
Nije to, dok sam ja sa još nekima razgovarao sa vozačem, pojedinci brže bolje probaše i ono dugme za otvaranje u slučaju havarije. Ma kakvi, ni da mrdne.

@Ik 97
Moguće, ima smisla,hvala.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827702#p827702:181p0koo je napisao(la):
branik » Pon Mar 01, 2021 9:08 pm[/url]":181p0koo]Ако је остао потпуно без струје, доживео је квар на ниском напону који управља и погоном и покреће све потрошаче.
Возач је врв отворио предња директно, механички, анплаг.
Pa moguće je i to. Nisam video momenat kad je otvarao svoja vrata.
Bilo je malo komično (a nekima i tragikomično :mrgreen: ) kako nam on sa druge strane prozora/vrata kabine viče da ne može da nas pusti napolje. :lol:

A jedna žena pita ''jel možemo mi da izađemo kroz ta vrata od kabine, pa na vrata za vozača?'' I ja i vozač im kažemo da ne može, jer sam odmah znao da su ta vrata zamandaljena tako. :mrgreen: I proba ona, ali ne ide. Onda pita vozača ''pa dobro, a gde je ključ od ovoga?'' A ja im govorim (pošto vozača slabo razumeju kroz staklo) ''Ma kakvi crni ključevi, to je verovatno negde u nekom podrumu u depou, boga pitaj gde je to...'' :lol:

Oni jadnici misle da vozač ima kontrolu nad svakim aspektom vozila i još crnje - da neko u GSPu zapravo vodi i čuva te ključeve. :lol: Reko ljudi bre, to je izgubljeno negde, kakvi ključevi, neće se ta kabina nikad otvoriti...

I posle neki lik počeo da cima vrata. Reko ''eo ga, prvi pavijan poludeo, sa' će da polomi nešto''. Ali srećom nije. Samo su cimnuli, izvukli se njih dvojica i onda zadržali tako za ostale. I posle smo zajedno pridržali da ne zalupe kad su svi izašli.
 
Е, сад, не познајем бкм, али је могуће да је возач отворио своје крило директо, а до осталих није могао да дође. Јесу ли поклопци изнад врата затворени?
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EhwmR9Pq1Ic[/youtube]
Троллейбус, маршрут №17(в объезд через Малую Морскую) БКМ-32100D б.2114 (24.02.2021) Санкт-Петербург
 
А сад да замислимо идентичну ситуацију и да јој додамо пожар.
 
Vrh