Šta je novo?

Metro

Искрено, ако БГ настави са растом, боље да се шири ка НС у појасу између аутопута и брзе пруге, тј. да потез Земун поље-Батајница-Нова Пазова-Стара Пазова-Инђија-Бешка-Чортановци, са планом формирања мегалополиса Београд-Нови Сад. Дуж тог појаса на празним парцелама могу да се направе планска предграђа по америчком принципу сигурно за пола милиона људи.
 
https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/f ... bracaj.jpg

Ne znači da će se išta graditi, niti baš na tom mestu. Ali ovo je zaista komično. Vodili su se logikom što dalje od metroa, što dalje od gradske železnice i što je najbitnije sa aspekta čitave zemlje - što dalje od brze pruge. Nema sumnje da se idealno mesto za glavni aerodrom nalazi na trasi drumskog i železničkog koridora X između dva najveća populaciona centra. Prema tome, šta mislite gde je ta lokacija? Svakako u trouglu Inđija, Novi Karlovci-Stara Pazova. To je nešto što se navodno nije moglo pretpostaviti 70-ih godina kada se projektovao "nemogući Beograd" (znate na šta mislim, svakako na Jovinov Plan, (novi) čvor, autoput(eve), (novi) aerodrom). :roll:

Da je aerodrom bio podignut sa druge strane autoputa (između Zemun Polja, Radiofara i postojeće obilaznice) sa autoputem trasiranim preko hala Zmaja, pored pruge i Plavih Horizonata kroz novi aerodrom, zatim između Dobanovaca i Ugrinovaca sve do Šimanovaca i dalje redovnom trasom, da je pruga bila sprovedena paralelno ili po medijanu autoputa (dakle sa druge strane Plavih Horizonata), između dve piste, zatim između Batajnice i Busija do Nove Pazove to bi bio jedan sasvim novi grad, nova zemlja. A obilaznica je mogla da se ukrsti na samom aerodromu (dva autoputa/kraka koridora X plus četvorokolosečna magistralna pruga). Inače aerodrom je izgrađen pre autoputa o čijoj se detaljnoj trasi trebalo ranije razmišljati. Umesto autoputa na umu je bila ruža vetrova, vremenske prilike i sl. relevantno za uslove rada aerodroma. Ko šiša povezanost što je suštinska neophodnost takvog vida saobraćaja, odnosno jednog takvog saobraćajnog objekta od javnog značaja. Trebalo je naći tehnički pogodnu lokaciju za bezbedno odvijanje aviosaobraćaja uz istovremeno najpovaljniju integraciju aerodroma sa mrežama drugih vidova saobraćaja.

To sada odjekuje po metroima, brzim prugama više od pola veka, a moram priznati da neće skoro prestati.
 
Vidim da kroz plan metroa-varijanta T6 dođosmo i do novih aerodroma, pa mi se čini da bi sledeći morali biti Prvi srpski kosmodrom 'Leteći Žex' kod studija u Šimanovcima i baza za ekranoplane na Dunavu u predelu Slankamena, tamo gde su kafane sa ribljom čorbom.

Ta dva objekta, dakle, obavezno da spojimo sa metro mrežom. Kao i Nacionalni trening centar za żenski badminton/badmintonkinju.
 
nick-cage-lol.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856828#p856828:ndfpegfr je napisao(la):
Дошљак » Thu Jun 10, 2021 11:24 am[/url]":ndfpegfr]Природна траса метроа преко Прокопа би била Петлово брдо-Лабудовп брдо-Видиковац-Церак виногради-Церак-Жарково-Јулино брдо-Баново брдо-Прокоп(од Бановог брда иза хиподрома мостом преко Топчидерске долине право у Топчидерско брдо и испод Сењака до Прокопа без успутних станица)-Клинички центар-Славија-Теразије-Бајлони пијаца-СУП 29. - Панчевачки мост-Карабурма дом здравља-Карабурма стара окретница-Карабурма 2-Миројево гимназија-Миријево 2-Миријево 4.

Нажалост, сад је максимум који може да се извуче измена трасе да од Сајма до Савског трга иде преко Прокопа и КЦС.

Jedina logična trasa.

Jbt ovi definitivno nisu normalni sa planiranjem ovih linija a ni mi kad smo dopustili da se u tajnosti odlučuje o tako skupom projektu. Evo meni je najbliža ova stanica koju planiraju dole na novom produžetku Cvijićeve u čijem okruženju se planira samo izgradnja parka, dok su izbegli centralni deo Palilule gde su glavna kretanja ljudi, da i ne pričam o bukvalnom zaobilaženju cele Karaburme (pa za koga se ovaj metro gradi, za stanovnike ovog grada ili investitore?). Zvezdara je tek urnisana ovim planom, ovo spuštanje na Južni bulevar druge linije je ludilo kad se uzme u obzir šta se sve nalazi na Bulevaru i koliko je višestruko opterećeniji pravac.
 
Код станица Јужни булевар и Шуматовачка нема ни кафића на 200 метара.
 
Спуштање са Звездаре на Јужни можда и није толико лоше, растерећује 55 и 46. Проблем је прескакање Врачара а ту ће вазда бити гадно док год се малтене цео потез Цара Николаја не поруши јер је преуско за крштене 4 траке
 
Растеретиће их метро још од Миријева и булевара. А и није неко достигнуће растеретити две соло линине које гуши закржљала учична мрежа Звездаре.
 
Aktuelnim planom izgradnje prve linije metroa nije predviđeno da metro prolazi Kliničkim centrom Srbije i novom glavnom železničkom stanicom Prokop. Predlažemo da prva metro linija prolazi najvećom bolnicom u Srbiji koja godišnje ima milion pregleda i najvećom železničkom stanicom u Srbiji.

#pomerimetro sa nama da dobijemo metro po meri građana! :gobb:
Pomeri metro Klnicki centar Srbije.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856980#p856980:d2ml79eq je napisao(la):
Пантограф » 10 Jun 2021 08:58 pm[/url]":d2ml79eq]Vidim da kroz plan metroa-varijanta T6 dođosmo i do novih aerodroma, pa mi se čini da bi sledeći morali biti Prvi srpski kosmodrom 'Leteći Žex' kod studija u Šimanovcima i baza za ekranoplane na Dunavu u predelu Slankamena, tamo gde su kafane sa ribljom čorbom.

Ta dva objekta, dakle, obavezno da spojimo sa metro mrežom. Kao i Nacionalni trening centar za żenski badminton/badmintonkinju.

To Vučić pokazuje svoje znanje iz Geografije. :lool: Spaja Beograd sa Novim Sadom prema Rumi, odnosno Sremskoj Mitrovici vodeći se stručnim pravilom što dalje od svih pruga to bolje. :bash: Srbija nije poznata po magnetnim anomalijama koje mogu uticati na preciznost kompasa, pa možda je samo "out of sync" s Tomom Monom? :mrgreen: Šalu na stranu, aj što matorci pre više od pola veka omašiše prugu za 5km, već ovi odoše još i dalje. I kao što uvek biva, i da od toga nešto i bude "neće d'iziđe" na dobro. Ako ćemo prema planovima (ili ne dao Bog renderima) umesto Majbaha truckali bi se najsavremenijim Trabantom "deluxe". Ček da Vesić slučajno ne sanja tramvaj 606 od kvantaša preko surčinskog i dobanovačkog aerodroma, radi izbegavanja račvanja metroa. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857186#p857186:37nd1cdi je napisao(la):
vucko » Fri Jun 11, 2021 6:08 pm[/url]":37nd1cdi]Aktuelnim planom izgradnje prve linije metroa nije predviđeno da metro prolazi Kliničkim centrom Srbije i novom glavnom železničkom stanicom Prokop. Predlažemo da prva metro linija prolazi najvećom bolnicom u Srbiji koja godišnje ima milion pregleda i najvećom železničkom stanicom u Srbiji.

#pomerimetro sa nama da dobijemo metro po meri građana! :gobb:
file.php
Svaka čast!

:sesir:

Kapa dole za dizajnera plakata i onog što je pisao tekst (valjda se sada to kaže kopirajter ili kako god).
 
Hvala puno Pendolino, drago nam je da je naša akcija naišla na tako pozitivne reakcije na Beobuildu a i na Skyscrapercity forumu.

Naš saborac iz Nemačke nam šalje fotografiju podrške i kaže da podržava našu ideju gradnje trase prve linije metroa kroz glavnu železničku stanicu Prokop.
Pridruži nam se i ti kako bi smo dobili metro po meri građana! #pomerimetro :gobb:

metro laptop.jpg
 
Ja tvrdim jednu stvar:

Prije nego sto se crta ikakav metro treba prvo docrtati i zavrsiti kvalitetni GUP koji ce pogotovu dovesti u red brdska naselja.
Pola Beograda je blago receno gradjeno bez plana i nema smisla tu sprovoditi ikakve ideje dok se stanje NA zemlji ne ispravi.

Osim toga mislim i dalje da Glavnu zeljeznicki stanicu treba smjestiti na Autokomandi ali to je nesto u cemu ce se malo ljudi sloziti samnom

1513589143_slika-7.jpg
 
Касно је сад за ово (мислим и није, него немамо милијарде потребне за толико разговавање града), мада у другу руку пола овога је већ мање више пренето у садашње планове.

Интересантна ми је ова изгледа железничка станица на Врачару. Чудновато.

Проблем са брдским насељима је што су јако стара (нико није желео да живи у рупи) и таква је улична мрежа. Да би се то исправило, морала би да се одради некаква масовна замена за квадрате и експропријација, дакле цео крај да се поруши и направи тотално другачије, или да остане садашња регулација а да једини тип грађевине буду породичне куће и виле (да се "подедињи")
 
Tacno je da je ogroman deo Beograda gradjen bez plana ali tacno je i da je ovaj plan zastareo 100 godina.
 
Овај план је био застарео још онда, због чињенице да су Сава и Дунав престали да буду граница.
 
Pričam i ja s vremena na vreme šta je trebalo, i šta nije, al sad je kasno plakati za prosutim mlekom. Već onog momenta kada je počela realizacija odabranog rešenja čvora nada o nekoj alternativi je svedena na minimum, a iznalaženje rešenja vezivanja nove železničke stanice Prokop jednostavnijim metro sistemom trebalo da bude prioritet (pored nastavka gradnje čvora). Male su šanse bile da će se odustati od železničke stanice Prokop, odnosno dodavanja četvrtog, istočnog kraka preko Autokomande, ponajmanje sa još jednom stanicom. Ni o kakvim obilaženjima nije trebalo biti govora, posebno ne u 5 do 12 nakon zatvaranja stare železničke stanice, kada je prethodno navedeno postalo apsolutno neophodno. Obzirom na to da su protekle decenije tokom kojih nije učinjeno ništa po tom pitanju (osim praznih priča i gradnje "Skadra na Bojani"), nedopustivo je uprskati na kraju.

Mislim, da je pukom srećom stara glavna stanica ostala na Savskom Trgu, da je izgrađen čvor bez žel. st. Prokop ukrštanje prve dve linije na glavnoj stanici imalo bi smisla, međutim nakon njenog ukidanja nikako. Gde počinje varijanta Savska dubokim kopom tu ponor besmisla počinje.

Ista grupa ljudi koja je odgovorna za konačno ukidanje (dakle ne i prvobitno planiranje ukidanja) u poslednjem momentu učinila je sve da udalji metro od srca železnice ove zemlje, paradoksalno baš kada je jedna takva veza najpotrebnija (promovisanje Prokopa kao terminusa brze pruge "na putu ka Evropi" od strane aktuelne vlasti). Prema tome zaista je poražavajuća činjenica da u ovoj zemlji koja stremi ka vladavini prava pri tolikoj odgovornosti niko ne odgovara pred licem pravde.
 
Уместо крака ка кокошијим брдима, можда да се одради кружна линија?

metro-beograd-mapa-2-krop.jpg
 
Ako neko putuje od stanice Bele vode do grada mora da pravi ceo krug da bi otišao tako gde je potrebno, dakle mora da bude dvosmerna trasa. Ako već gradimo dvosmernu trasu zbog čega bi bacali pare na deo od Makiša do Petlovog brda? Svakako ne bi postojala dovoljno putnika kako bi se opravdao metro na ovoj deonici. BGvoz će svakako doći do Makiša i time ga povezati sa Rakovicom, Autokomandom, Vukovim spomenikom i Karaburmom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857942#p857942:1n50qiak je napisao(la):
stf » 15 Jun 2021, 09:11[/url]":1n50qiak]Уместо крака ка кокошијим брдима, можда да се одради кружна линија?

metro-beograd-mapa-2-krop.jpg

Da je u pitanju vašar možda bi i podržao ideju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857971#p857971:2aolpjwd je napisao(la):
Boki123 » 15 Jun 2021 10:35[/url]":2aolpjwd]Ako neko putuje od stanice Bele vode do grada mora da pravi ceo krug da bi otišao tako gde je potrebno, dakle mora da bude dvosmerna trasa. Ako već gradimo dvosmernu trasu zbog čega bi bacali pare na deo od Makiša do Petlovog brda? Svakako ne bi postojala dovoljno putnika kako bi se opravdao metro na ovoj deonici. BGvoz će svakako doći do Makiša i time ga povezati sa Rakovicom, Autokomandom, Vukovim spomenikom i Karaburmom.
Samo jedan u nizu pokušaja da se opravda Makiš i smire strasti zbog izostanka metroa ka Ceraku, Cerak vinogradima, Vidikovcu, Skojevskom naselju, Petlovom i Labudovom brdu, kako i Kneževcu i Kijevu, pošto narod nije baš najbolje primio metro liniju u vidu tramvaja Ibarskom magistralom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858025#p858025:1mnb6e2q je napisao(la):
Steva » 15 Jun 2021 12:53 pm[/url]":1mnb6e2q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857942#p857942:1mnb6e2q je napisao(la):
stf » 15 Jun 2021, 09:11[/url]":1mnb6e2q]Уместо крака ка кокошијим брдима, можда да се одради кружна линија?

metro-beograd-mapa-2-krop.jpg

Da je u pitanju vašar možda bi i podržao ideju.

Hmmm. Čudi me da tako nešto već nije palo na pamet Zidaru obzirom na to da već odavno postoji u Parizu, svakako u manjoj formi (7bis). :mrgreen: Malo šale nije na odmet.

Za razliku od pariskog primera ovoliko kruženje do prsedačke stanice nije nimalo praktično. Krak do Kneževca ili Petlovog Brda preko Kneževca, ili do Kijeva preko Petlovog Brda pogodnija je alternativa. Da je u pitanju manja devijacija uz spajanje do terminusa (od Žarkova do Vidikovca) i nekako, ali ovo se većini ne bi svidelo.
 
Evo prvog medijskog nastupa i to simbolično na glavnoj železničkoj stanici Prokop! :gobb:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P8lbuy_DzSY[/youtube]
 
Vrh