EECFA

Karađorđevom od septembra

11-07-2019

    Karađorđevom od septembra

    Učestvuj u diskusiji u okviru Beobuild FORUM-a

    Polako se približavamo prvom međuroku u rekonstrukciji Karađorđeve ulice, pošto je za 1. septembar najavljen završetak saobraćajnih površina i otvaranje ulice za automobile i tramvaje. Ostatak radova koji uključuju popločavanje, ozelenjavanje i opremanje mobilijarom biće nastavljeni do kraja ugovorenog roka, odnosno do januara 2020. godine. Na najvećem delu deonice postavljene su nove tramvajske šine, završeni radovi na podzemnim hidrotehničkim instalacijama, a u toku su radovi na izgradnji trupa saobraćajnice i nosećih slojeva, kao i betoniranje preostale tramvajske podloge i postavljanje kontaktne mreže. Ukupna dužina rekonstruisane deonice iznosi oko 700 metara, od Brankovog mosta do Pariske ulice, ali treba da obuhvati i uređenje rečnog keja i zelenih javnih površina.

    Smisao rekonstrukcije i nove regulacije bio je da se saobraćaj razdvoji od zgrada u Karađorđevoj ulici. Oslobođen prostor stvara široku pešačku stazu uz izgrađenu stranu ulice, koja je preduslov za dalji razvoj ove istorijske četvrti. Tu se pre svega misli na integraciju i kontekstualno povezivanje delova kao što su Kosančićev venac, Savsko pristanište i Savamala, pa je planirano i uređenje velikog stepeništa, kao i izgradnja novog platoa koji će stepenište povezati sa rekom. Za pešake ova rekonstrukcija biće vrlo korisna, jer su oni jedini nesporni dobitnici u ovom projektu. Kako će se pokazati saobraćajno rešenje ostaje tek da se vidi u praksi, ali sve izgleda da će biti jedan korak unazad.

    Projekat nove regulacije saobraćaja stvorio je još jedno ukrštanje automobila i tramvaja, pa će nakon rekonstrukcije umesto jednog postojati dva. Na udaljenosti od samo 230 metara nalaze se dva prestrojavanja drumskog saobraćaja preko tramvajske baštice, što je krajnje upitno rešenje u već prometnoj ulici. Ovime će biti pogođeni i vozači i javni prevoz, sa potencijalom da postane novo usko grlo. Dugoročno pravac neće gubiti saobraćajni značaj, pošto treba imati u vidu da je Karađorđeva ulica direktna veza sa Beogradom na vodi i terminal rečnog turizma. Primetno je i da je promenjen sistem kontaktne mreže, gde su inicijalno bili predviđeni centralno postavljeni nosači za prostor sa manje stubova i kablova.

    Kako odmiču radovi vidljive su i konture nove saobracajniće, a za oko zapada još jedna neshvatljiva “omaška” u projektovanju. Proširenje kolovoza za privremeno zaustavljanje turističkih autobusa prelama uski trotoar na neverovatan način, da sa udaljenosti podseća na štetu od zemljotresa ili klizišta. Kada priđete bliže ipak vidite da su dva dela trotoara povezana stazicom, koja ih poprečno povezuje pod pravim uglom. Prosto neverovatno da ovako nesto nastane u novogradnji, na mestu bez fizičkih ili drugih ograničenja. Da ne govorimo o oštrim ivicama na parkingu za autobuse i problemima koji mogu nastati pri parkiranju više vozila. Veliki propust i sramota za projektante.


    Ukupna vrednost radova ugovorena je na 712 miliona dinara bez PDV-a, a izvodi ih konzorcijum koji čine “Energoprojekt-niskogradnja” u saradnji sa lazarevačkim preduzećem “Bauwesen” i francuskim “Colas Rail”. U prilogu pogledajte sveže slike sa gradilišta.

    Karađorđeva ulica (foto) - 10. jul 2019.