Eastern European Construction Forecasting Association

Nove javne garaže

05-01-2015

    Nove javne garažePosle dosta godina najavljen je dalji razvoj sistema javnih garaža u Beogradu. Dugogodišnje neinvestiranje u sistem parkiranja dovelo je do ozbiljnog deficita u skoro svim delovima grada. Najviše se uradilo na naplati, pa je uvođenjem parking zona krenula naplata i na gradskim trotoarima i ulicama. Nažalost, u prethodnom periodu prihodi nisu reinvestirani u nove garaže, a poslednja javna podzemna garaža izgrađena je pre 10 godina ispod platoa Starog Dvora.

    Ovog puta Grad izlazi sa nekoliko urbanističkih projekata, koje bi u narednom periodu mogao da realizuje privatni kapital. Sa pripremljenim i usvojenim planovima se računa na brzu realizaciju nekoliko ovakvih projekata u javno-privatnom partnerstvu. Još nisu poznati svi detalji modela ove saradnje, ali usvojeni projekti su značajan iskorak u tom pogledu i najveća takva inicijativa do sada.

    Za sada je planska komisija usvojila tri projekta i to, podzemne garaže na Studentskom trgu, zatim u Kosovskoj ulici, i garaža kod Hrama Svetog Save u Skerlićevoj ulici. Pored ovih projekata u pripremi je i podzemna garaža kod Đeram pijace.

    STUDENTSKI TRG

    Pozicija ove garaže je dugo planiran projekat. Imajući u vidu da je u ovoj zoni ograničenje parkiranja na ulici samo 1 sat, sa rastućom koncentracijom komercijalno-poslovnih sadržaja, njena neophodnost je nesporna. Ovo je najatraktivnija lokacija od pomenutih i predstavlja poseban izazov pošto se parcela nalazi u okviru kuturnog dobra, pa se samim tim očekuje dosta arheloških intervencija tokom gradnje. Ceo proces će konstantno biti nadziran od strane arheološke ekipe dok traju radovi na iskopu uz mogućnost zaštitnih arheoloških intervencija kada se za njima ukaže potreba. Sama garaža će se nalaziti ispod trenutne okretnice trola, pa građevinski radovi neće ugrožavati Studentski park.

    Po idejnom rešenju ova garaža imaće oko 20.000 kvadrata, na tri ili više nivoa gde je površina osnove nešto ispod 7.000 kvadrata. Dva kolska ulaza u ovu garažu nalaziće se u bočnim ulicama, dok se pešački ulazi nalaze na platou ispred Studenskog parka. Ukupan planiran kapacitet je 756 mesta. Prema najavama u početku bi okretnica trola funkcionisala još neko vreme nakon otvaranja garaže, sa planom da se i ona izmesti a da ovde bude formiran pešački plato.

    KOSOVSKA ULICA

    Još jedna vrlo važna pozicija u vrlo atraktivnoj stambeno-komercijalnoj zoni. Dalji razvoj sadržaja na ovom potezu uslovljen je obezbeđivanjem adekvatnog parking prostora i ova garaža treba da reši taj problem. Zbog vrlo specifične pozicije u okviru već gusto izgrađenih blokova, ovde je predviđena potpuno automatizovana garaža. Površina osnove ove garaže je 2.700 kvadratnih metara, dok bi garaža mogla biti realizovana na tri nivoa sa preko 300 parking mesta.

    Auto-lifotvi bi regulisali ulazi i izlaz vozila iz garaže, dok bi se ulazno-izlazna okna nalazila u Kosovskoj i Palmotićevoj. Dve ulazno izlazne rampe bi bile pozicionirane u Kosovskoj, dok bi još jedan izlaz bio dostupan niže u Palmotićevoj. Ograničenje parkiranja na ulici u ovoj zoni je 1 sat.

    SKERLIĆEVA ULICA

    Još jedna centralna garaža za opsluživanje brojnih komercijalno-poslovnih i kulturnih sadržaja. Nalazi se na vrlo atraktivnoj poziciji uz samu Narodnu biblioteku u Skerlićevoj ulici. U bližem okruženju garaže se nalaze i guste stambene četvrti, Hram Svetog Save, Stomatološki fakultet, Karađorđev park i brojne druge institucije.

    Objekat ima osnovu povrsine od 5.500 kvadrata, sa bruto površinom od 11.000 kvadrata. Bruto površina je podeljena na tri podzemna nivoa i 350 parking mesta. Parkiranje je ovde na ulici ograniceno na 2 sata, a planom je predviđeno da se garaži pristupa kroz dve ulazno izlazne rampe u Skerlićevoj ulici.

    Radovi na izgradnji objekata trebalo bi da počnu početkom 2016. godine, a prvo bi trebala da krene reazlizacija garaže na Studentskom trgu. Sa obzirom da su usvojeni idejni i urbanistički projekti za predstavljene objekte, izgledno je da se neće dugo čekati na realizaciju. Pogotovo kada imamo u vidu da se radi o jako profitabilnoj delatnosti za koju neće manjkati interesovanje. Vrednost izgradnje sve četri garaže je procenjena je na oko 30 miliona evra, a idejne i urbanističke projekate izradio je “PC Art” iz Beograda.

    Podzemna garaža - Studentski park


    Podzemna garaža - Kosovska ulica


    Podzemna garaža - Skerlićeva ulica