Doka WWW Heder

Počela rekonstrukcija pruge Beograd - Stara Pazova

31-07-2018

    Počela rekonstrukcija pruge Beograd - Stara PazovaModernizacija i izgradnja brze pruge do Beograda do Subotice trenutno je najveći i najvredniji infrastrukturni projekat u zemlji. Izgradnja pruge po kojoj će vozovi ići brzinama do 200kmh izašla je iz domena priče i planova, a ozbiljni radovi na njenoj realizaciji traju već gotovo godinu dana. Prvo gradilište otvoreno je u septembru prošle godine, kada je počela gradnja tunela i vijadukta u Čortanovcima, najvećeg i najzahtevnijeg objekta na čitavoj trasi. Ove godine projekat je ušao u novu fazu, pošto su stigle su još dve značajne vesti koje su mu dale vetar u leđa. Prvo je početkom jula potpisan komercijalni ugovor za preostali deo trase od Novog Sada do Subotice, čime je ugovorena i poslednja deonica u okviru ovog projekta, da bi dve nedelje kasnije zvanično bili otvoreni i radovi na delu pruge od Beograda do Stare Pazove.

    Imajući u vidu o kako velikom projektu se radi, stvari se odvijaju poprilično dobro. Radovi se danas odvijaju na više lokacija duž trase, a izvođači su uvedeni na obe deonice pruge Beograd-Novi Sad. Povezivanje dva najveća grada brzim vozom bio je višedecenijski san, ali ako sve bude teklo po planu ovo postaje realnost 2022. godine. Zatvaranjem desnog koloseka za saobraćaj, prošle nedelje krenuli su radovi na rekonstrukciji dela Beogradskog železničkog čvora od Prokopa do Stare Pazove. Početak radova na ovoj deonici posebno je važan za faznu realizaciju projekta, kako bi se izbegao veliki raskorak sa rokovima na delu od Stare Pazove do Novog Sada. Deonicu Beograd-Stara Pazova izvodi kineski konzorcijum koji čine “China Railway International“ i „China Communications Construction Company”, dok na delu od Stare Pazove do Novog Sada prugu gradi ruski “RŽD International”.

    “Ruska” deonica napreduje izvrsno, a pojedine pozicije su i ispred planirane dinamike. Sa druge strane, kineski radnici izašli su na svoju deonicu prošle nedelje i u narednom periodu radiće danonoćno. Radovi na delu od Prokopa do Stare Pazove izvodiće se naizmenično, prvo na levom pa na desnom koloseku, kako se ne bi u potpunosti prekidao saobraćaj tokom rekonstrukcije. Radovi se izvode i noću, kada je moguće privremeno prekinuti saobraćaj na oba koloseka radi boljeg manevrisanja i bezbednosti radnika. Radnici su već počeli skidanje opreme i kontaktne mreže, sledi uklanjanje starih šina i pragova, da bi se onda prešlo i na rekonstrukciju donjeg stroja pruge. Tehničke detalje iz projekta deonice Beograd Centar-Stara Pazova možete pročitati – ovde.

    Samo dve deonice koje se izvode, tj. Beograd-Stara Pazova i Stara Pazova-Novi Sad, nose ugovore vredne gotovo 800 miliona evra. Početkom ovog meseca potpisan je i komercijalni ugovor za deonicu Novi Sad-Subotica vredan 943 miliona evra, što ukupnu vrednost ove investicije diže na blizu 1.8 milijarde evra. Brza pruga Beograd-Subotica deo je šireg projekta brze pruge Beograd-Budimpešta, a Beograd-Novi Sad će biti prva izgrađena deonica. Njeno otvaranje planirano je za 2022, dok bi deo od Novog Sada do Subotice bio završen 2023. Pripreme napreduju i na mađarskoj strani, ali još uvek nije sigurno kada bi mogli da počnu radovi. Prema skorijim izjavama zvaničnika iz Budimpešte, otvaranje mađarske deonice takođe se planira za 2023/2024.

     

    Pregledna situacija deonice Beograd - Stara Pazova

    Celokupan prikaz deonice Beograd - Stara Pazova (39mb)

    Prikaz deonice u delovima


    Pruga Beograd - Stara Pazova - 3D prikazi