Doka WWW Heder

Dodeljen ugovor za Karađorđevu

01-10-2018

    Energoprojekt rekonstruiše KarađorđevuRekonstrukcija Karađorđeve ulice nalazi se na nekoliko koraka od realizacije, pošto je prošle nedelje konačno dodeljen izvođački ugovor konzorcijumu koji predvodi “Energoprojekt niskogradnja”. Projekat koji je najavljen još 2016. godine čekao je pune dve godine da uđe u tendersku proceduru. Poziv ponuđačima otvoren je tek u maju ove godine, međutim rok za dostavljanje ponuda produžavan je čak četiri puta, pa je i izbor izvođača trajao skoro pola godine. Tokom tog procesa prikupljeno je pet ponuda, od čega je tri ispunilo sve uslove i ušlo u uži izbor za dodelu ugovora. Najnižu ponudu od 712 miliona dinara bez PDV-a dao je konzorcijum koji čine “Energoprojekt-niskogradnja” u saradnji sa lazarevačkim preduzećem “Bauwesen” i španskim “Colas Rail”. Pored pobednika na tenderu još su učestvovali i konzorcijum iza bugarske firme “Trace group”, kao i MBA Ratko Mitrović sa svojim kooperantima. U istom sastavu izabrani konzorcijum dobio je još jedan veliki posao u Beogradu, pošto je sredinom godine pobedio na tenderu za završetak tramvajskog koridora na mostu preko Ade.

    Rekonstrukcija Karađorđeve ulice podrazumeva temeljnu rekonstrukciju na potezu od Brankovog mosta do Pariske ulice, kao i uređenje pripadajućeg rečnog keja i parkovskih površina. Najvažnija funkcionalna promena koju donosi ova rekonstrukcija, jeste širenje trotoara na izgrađenoj strani ulice. Uski i neadekvatni trotoari postaju prostrane pešačke staze sa drvoredima, čime se stvaraju preduslovi za razvoj ovog istorijskog dela grada i njegovog turističkog potencijala. Kvalitetne pešačke veze omogućiće integraciju sa Kosančićevim vencem, a biće obuhvaćeno i veliko stepenište sa novoformiranim platoom koji će ga spajati sa savskim pristaništem.

    Kako bi se omogućio prostor za šire trotoare, tramvajska pruga biće pomerena nekoliko metara ka reci, a planirano je i formiranje novih tramvajskih stajališta. Tramvajske baštice biće popločane kamenim kockama, a kontaktna mreža se premešta na centralne stubove unutar baštica, čime se uklanja postojeća mreža kablova iznad ulice.

    Pored ovoga, planiran je i novi terminal za autobuse koji prevoze goste sa pristaništa. Do sada je autobusima bilo dozvoljeno da prelaze prugu i da po turiste silaze skroz do reke, međutim nakon rekonstrukcije biće formirana posebna parking mesta uz ulicu, čime će biti uklonjen sav saobraćaj sa šetališta. Ukidanjem železničke pruge oko Kalemegdana oslobođen je prostor za novu regulaciju saobraćaja, pa će desna saobraćajna traka koja obilazi stub Brankovog mosta, sada biti dvosmerna saobraćajnica produžena dalje ka Savskom amfiteatru.

    Pošto je ugovor dodeljen sada teče rok za podnošenje žalbi, nakon čega sledi zvanično potpisivanje sa pobednikom. Projekat je trenutno u proceduri pribavljanja građevinske dozvole, tako da još uvek nije poznato kada će radovi početi. U najboljem scenariju rekonstrukcija Karađorđeve mogla bi početi već u oktobru.

    U prilogu pogledajte prikaze kako će Karađorđeva izgledati nakon rekonstrukcije.

    Karađorđeva ulica i kej - 3D prikazi