Eastern European Construction Forecasting Association

Novi Ikarbus na ulicama grada

08-03-2013

    Novi Ikarbus na ulicama gradaNovi Ikarbus na ulicama gradaNarednih dana na ulicama Beograda pojaviće se prva vozila iz najnovije serije Ikarbusovih zglobnih niskopodnih autobusa. Novi model nije posebno predstavljan u medijima, ali smo mi tim povodom posetili pogone fabrike gde nas je Petar Baltić, direktor proizvodnih poslova upoznao sa detaljima nove serije IK-218M.

    Novi model nešto je drugačiji od prethodnih, pre svega kada je reč o manje vidljivim tehničkim karakteristikama i onome što se nalazi ispod maske. Autobus je dugačak 18.75 metara, odnosno nešto duži od prethodnih modela zglobnih autobusa ove fabrike. Međutim, najznačajnija novost je to da novi model nije napravljen na originalnoj Ikarbusovoj, već na MAN-ovoj šasiji. To znači da je promenjen položaj motora u zadnjem delu vozila, pa samim tim i neke funkcionalno-vizuelne karakteristike “repa”.

    Na prednjem delu izvršena je blaga korekcija maske, dok su na zadnjem delu te promene značajnije. Prethodni modeli imali su uspravno postavljen motor u zadnjem delu, dok nova šasija omogućava da se motor smesti horizontalno. Na taj način nestao je sanduk sa hladnjakom koji se nekada nalazio na kraju vozila, a na njegovom mestu postavljena su nova sedeća mesta. Pošto se motor sada nalazi ispod zadnjeg reda sedišta, ona su blago uzdignuta i zbog toga je kod zadnjih vrata formirano par stepenika za pristup.

    Pored ove izmene na šasiji, funkcionalna i vizuelna poboljšanja napravljena su i u drugim delovima vozila. Unutrašnjost je pretrpela unapređenja, pa će biti ugrađena novodizajnirana anti-vandal sedišta, 4 kamere će činiti CCTV sistem, a vozač će u kabini imati i panik-taster. Takođe, autobus će biti kao i kod ranijih serija opremljen električnom rampom za invalide, klima uređajem i led ekranima. Pored svega toga, ovo je prvi Ikarbusov model koji će standardno posedovati elektronski kontrolisan sistem kočenja (EBS), što takođe utiče na bezbednost putnika.

    Važno je istaći da su brojne promene izvedene prateći sugestije kupaca i krajnjih korisnika. Kako nam je rečeno, napravljen je značajan korak u podizanju nivoa procesa proizvodnje pojedinih komponenti. Kapaciteti fabrike su očuvani, pa je fabrika u mogućnosti da proizvede oko 250 solo autobusa godišnje ukoliko se autobusi prave na Ikarbusovim šasijama, odnosno taj broj se povećava ukoliko se i ta komponenta uvozi.

    Cilj je prozivesti vozilo koje će moći da odgovori otežanim uslovima eksploatacije u Beogradu, zbog dužine linija, broja putnika i kvaliteta kolovoza. Održavanje u tim uslovima svakako određuje očuvanost i trajnost vozila, koja su se dosada dobro pokazala, posebno kada je reč o poslednjoj seriji autobusa isporučenoj javnom gradskom prevozniku.

    Beograđani će već narednih dana moći da testiraju novi proizvod jer će 32 nova vozila koja je Grad naručio biti upravo IK-218M. U međuvremenu pogledajte seriju fotografija novog autobusa koju smo za vas pripremili u krugu fabrike.


    Takođe pročitajte : Nova flota za GSP

    Ikarbus IK-218M