Eastern European Construction Forecasting Association

Epilog konfuzije oko BAS-a?

05-09-2018

    Epilog konfuzije oko BAS-a?

    Učestvuj u diskusiji u okviru Beobuild FORUM-a

    Povodom konfuzije koja je nastala zbog neplanskog preseljenja autobuske stanice u privremeni objekat u bloku 42, uprava preduzeća BAS izdala je saopštenje za javnost. Kao što smo više puta upozoravali u ranijim objavama, objekat privremene autobuske stanice u bloku 42 ne može biti adekvatno prelazno rešenje, čak ni u kratkoročnim okvirima. Beogradska autobuska stanica je ogroman kapacitet sa čijim preseljenjem nije moguće manipulisati, niti je zbog obima prometa moguće praviti polovična rešenja. To je potvrdilo i saopštenje za javnost, gde uprava BAS-a apeluje da sadašnja stanica mora ostati u funkciji do izgradnje punih kapaciteta u bloku 42 i da će tek tada biti moguće preseljenje:

    “Obim posla koji obavlja BAS, 365 dana u godini i 24 sata dnevno, se ne može realizovati sa privremenim i ishitrenim rešenjima i u improvizovanim uslovima. Dakle nema opravdanja za postojanje privremenih autobuskih stanica”, kažu u BAS-u.

    Trenutno BAS otprema preko 22.000 putnika dnevno u 1.800 autobusa, što iznosi oko 8 miliona putnika godišnje. Stanica raspolaže sa 41 odlaznim i 6 dolaznih perona i zaposljava preko 700 ljudi. Da li će i kako biti finansijski kompenzovana izgradnja nove stanice nije poznato, ali je jedno sigurno - radove će finansirati preduzeće BAS. Iako finansiraju, još uvek ne učestvuju u organizaciji:

    “Aneks o kome se govori u medijima, prema PDR-u treba da čini toplu vezu između buduće autobuske i buduće železničke stanice. BAS do sada nije konsultovan o sadržaju Aneksa koji se gradi, ali ima interesa da Aneks bude deo jedinstvene tehnološke celine… Kako bi se to postiglo spremni smo na sve vidove saradnje sa nadležnim institucijama.”

    Da bi se smestili svi zaposleni i sve funkcije terminusa kakav je BAS, uključujući poslovni i komercijalni prostor, perone i parking, potrebno je minimum 20 miliona evra. U tom smislu potpuno je nejasno čemu će biti onda namenjen privremeni objekat u bloku 42 i zašto se on prvi gradi. Pored ovog privremenog objekta gradi se još jedno privremeno rešenje. Naime, tokom leta počela je izgradnja novog dolaznog terminusa iza postojećeg objekta BAS-a, kao privremena zamena za postojeće stajalište kod hotela Bristol. Dosadašnji dolazni peroni uklanjaju se radi oslobađanja prostora za dalju izgradnju u okviru projekta "Beograd na vodi" i eventualne rekonstrukcije Starog savskog mosta. Vrednost ovog privremenog objekta iznosi 340 miliona dinara, radove takođe finansira BAS, a privremena građevinska dozvola izdata je na tri godine. Kako tvrde u BAS-u, izgradnja nove autobuske stanice stanice u bloku 42 neće dugo čekati:

    “Završetak pripremnih radova (prim. aut. izgradnja Aneksa) se očekuje tokom septembra meseca. Po završetku pripremnih radova počeće radovi na izgradnji peronskog prostora i parkinga za autobuse. Sa izgradnjom stanične zgrade orjentacione veličine od oko 13.000m2 otpočinje se početkom iduće godine”, dodaju u saopštenju.